3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 11:10

Geen een soort voedsel of product is ook echt 'slecht', zo lang je het maar met mate eet. 'Te veel' is nooit goed! Frietjes kan je dus prima inplannen in je dag en alsnog afvallen. En één dag in de week een keer wat hoger in kcal zitten kan ook geen kwaad, je moet er alleen geen gewoonte van maken.
Ik vind frietjes zelf ook heel lekker, dus we doen ze hier thuis vaker gewoon als avondeten. Doe ze wel uit de airfryer en combineer ze met groenten en bijv. een stukje vis of kip, maar zo kan ik toch genieten van een lekkere portie frietjes :))

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:15

Tarzan, ik doe het idd zoals Imandra zegt door IF.
Ik merk vooral minder snaailust, maar hangt er maar net vanaf hoe je bent en hoe je lichaam reageert. En soms ook wel eens een dagje niet, als dat zo uitkomt.

Frietjes zijn heerlijk :9
Hebben jullie zoete aardappel frietjes al uitgeprobeerd? Vriendin zegt dat ze het erg lekker vindt maar tot nog toe zelf niet gegeten en vrees dat het toch te anders is dan ‘normale’ patatjes.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 11:21

Aria_zz schreef:
Tarzan, ik doe het idd zoals Imandra zegt door IF.
Ik merk vooral minder snaailust, maar hangt er maar net vanaf hoe je bent en hoe je lichaam reageert. En soms ook wel eens een dagje niet, als dat zo uitkomt.

Frietjes zijn heerlijk :9
Hebben jullie zoete aardappel frietjes al uitgeprobeerd? Vriendin zegt dat ze het erg lekker vindt maar tot nog toe zelf niet gegeten en vrees dat het toch te anders is dan ‘normale’ patatjes.


Het is zeker anders maar ik vind ze veel meer smaak hebben. Bij de MacDonalds pakte ik de laatste keer ook gewoon zoete aardappelfrietjes ipv gewone. Heb thuis een zak van aviko liggen, ook echt lekker!

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:22

Oké dankje!
Ga ik eens we een friteuse hebben dan toch maar eens uitproberen!

_Tarzan

Berichten: 11193
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:23

Ik eet dan als ik het pak gewoon frietjes bij de friture met een snack, als je het doet moet je het goed doen toch? :') Zoete aardappel vind ik overigens echt heerlijk!

Ik ga IF eens opzoeken :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33828
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:24

Is heel makkelijk, zelf zoete aardappel snijden en wat olijfolie er over!

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:32

MarlindeRooz schreef:
Is heel makkelijk, zelf zoete aardappel snijden en wat olijfolie er over!

Nog makkelijker, kant en klaar kopen in de supermarkt. Gewoon in zakken bij de gewone patat (ja PATAT :P )

Doe ze zelf in de airfryer
Laatst bijgewerkt door linoleum op 28-06-19 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 11:32

linoleum schreef:
MarlindeRooz schreef:
Is heel makkelijk, zelf zoete aardappel snijden en wat olijfolie er over!

Nog makkelijker, kant en klaar kopen in de supermarkt. Gewoon in zakken bij de gewone patat (ja PATAT :P )


Spoiler:
FRIETJES.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:35

Zoete aardappelfriet is niet gezonder dan gewone aardappelfriet (qua kcal dan). Dus daar zou ik het niet mee om wisselen. Daarnaast als je speciale oven/airfryer friet koopt is die al een keer extra voorgefrituurd (en bevat dus ook al meer vet). Dus ik doe gewoon ''normale'' friet in de oven. Het loont zich wel om de verschillende frietzakken een keer om te draaien in de supermarkt :)

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:41

Aight schreef:
Zoete aardappelfriet is niet gezonder dan gewone aardappelfriet (qua kcal dan). Dus daar zou ik het niet mee om wisselen. Daarnaast als je speciale oven/airfryer friet koopt is die al een keer extra voorgefrituurd (en bevat dus ook al meer vet). Dus ik doe gewoon ''normale'' friet in de oven. Het loont zich wel om de verschillende frietzakken een keer om te draaien in de supermarkt :)

Zo goed als alle ‘normale’ patat kan je ook in de airfryer bereiden.

Daarnaast vind ik patat uit de oven echt 100x minder lekker dan uit airfryer of frituur. Dan maar wat meer kcal, maar wel smakelijk eten.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:46

linoleum schreef:
Aight schreef:
Zoete aardappelfriet is niet gezonder dan gewone aardappelfriet (qua kcal dan). Dus daar zou ik het niet mee om wisselen. Daarnaast als je speciale oven/airfryer friet koopt is die al een keer extra voorgefrituurd (en bevat dus ook al meer vet). Dus ik doe gewoon ''normale'' friet in de oven. Het loont zich wel om de verschillende frietzakken een keer om te draaien in de supermarkt :)

Zo goed als alle ‘normale’ patat kan je ook in de airfryer bereiden.

Daarnaast vind ik patat uit de oven echt 100x minder lekker dan uit airfryer of frituur. Dan maar wat meer kcal, maar wel smakelijk eten.


Zeker mee eens! Het was meer als tip dat de ''speciale friet'' vetter is om op dezelfde manier te bereiden als de normale friet. Zelf ga ik ook het liefst gewoon frietjes halen bij de snackbar :Y)

fleurtjeuh
Berichten: 10336
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:54

Patat.

FairLady_

Berichten: 1043
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:56

Mag ik ook meekletsen?
Afgelopen maandag heb ik samen met mijn moeder ons aangemeld bij WW. Totaal wil ik 22 kilo afvallen en daar wil ik eigenlijk een jaar overdoen.

Ik tel geen calorieën, maar alleen punten. Graag advies van jullie als ik mijn lijstjes moet veranderen.

Ik zal vanaf nu ook proberen te mengen in de andere gesprekken. Mijn lijstje tot nu toe is:
O: 150 gram yoghurt 1 pink lady met een beetje kaneel
T: volkoren cracker met 14 gram slankie tuinkruiden
L: lunchen met een vriendin. Ik hoop dat ze iets van een salade hebben
T: wortels/ komkommer/ banaan
A: omelet met tomaat, ui, knoflook, 1 plakje ham, 1 plak kaas, 2 volkoren boterhammen.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:00

Ik vind het als je van een lunch van 500 kcal uitgaat (goed gevulde salade) redelijk weinig klinken Fairlady. Hoeveel punten mag je op een dag? :)

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:53

Sowieso moet je frietjes tweemaal frieturen hoor O:)
Maar lijkt me vooral een fijne afwisseling tussen de twee

Sherivey
Berichten: 8693
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:00

Kimmie, wat balen dat t niet zo lekker gaat. Ik voel me soms net zo als jij beschrijft. Je mag altijd pb'en hoor, als je daar behoefte aan hebt. :)

Wat betreft IF, helaas werkt dat voor mij niet. Aantal keer geprobeerd, zonder succes. Als schuif ik mijn ontbijt nu vaak wel op naar 9.30 a 10u, bespaart toch ook wat kcal op een hele dag :j

Frietjes vind ik het lekkers uit de frituur, maar uit aiefryer vind ik ook prima. Als ik thuis eet, dan komen ze uit de airfryer, vaak met wat groeten en een snack/vleesvervanger :9

Mijn lijstje:

O: alpro vanille met bessen
L: groentenwraps met hummus en quorn
T: aardbeien
A: zoete aardappel, broccoli en nepkipjes met ketchup
T: twee rijstwafels met pindakaas en een halve banaan

Kcal: 1246

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:18

Oh jee waarom heeft iedereen het ineens over frietjes nu kan ik de rest van de dag aan niks anders meer denken haha.

Is wel echt zo wat iemand hierboven zei dat het belangrijk is om een manier te vinden waarbij je het volhoudt dus ook die lekkere hapjes niet altijd laat staan. Iets met 80% voedzaam gezond eten en 20% eten voor je ziel haha.
@fairlady lunchen met een salade kan nog aardig oplopen. Ik ben zelf dol op geitenkaas dus neem vaak salade geitenkaas of salade carpaccio(met vaak pesto of mayo) en dat zit ik altijd op heel veel meer kcal dan mijn vriend die dan gewoon een broodje ossenhaas ofzo neemt

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:27

Ik ben niet zo dol op zoete aardappel, dus de frietjes ervan eigenlijk nog nooit geprobeerd

Ik probeer ook zoveel mogelijk te eten als ik zou doen als ik straks op gewicht ben. Tuurlijk zal ik dan weleens iets makkelijker andere keuzes maken, maar als ik mezelf nu alles ontzeg, ga ik daar juist op los als ik het weer "mag"

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:43

Hier ook geen fan van zoete aardappel. Frietjes/patat moeten lekker zout en hartig zijn. Niet zoet :))

IF is ook niet mijn ding. Ik mag graag ontbijten haha.

Welkom Fairlady! Hoeveel punten is je lijstje, en hoeveel mag je per dag?

Hier probeer ik ook gewoon te eten wat ik lekker vind, zolang het binnen mn punten past.

Lekker lijstje Dilan. Wat is kcal doel per dag?

Hier vandaag dag 3 van WW. Het is een beetje uitzoeken qua punten maar tot nu toe bevalt het prima. Vandaag:
O: 2 volkoren boterhammen met roomkaas light, zalm, en komkommer
L: 30 gram krokante muesli met yoghurt
T: watermeloen en druiven
A: kip met rijst, geroosterde paprika, feta, Mexicaanse kruiden, en peterselie
T: medium zoute popcorn + cola zero in de bioscoop

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:53

Zoete aardappel met pittige gerookte paprika uit de de airfryer :9

_Tarzan

Berichten: 11193
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:26

proven02 schreef:
Oh jee waarom heeft iedereen het ineens over frietjes nu kan ik de rest van de dag aan niks anders meer denken haha.

Is wel echt zo wat iemand hierboven zei dat het belangrijk is om een manier te vinden waarbij je het volhoudt dus ook die lekkere hapjes niet altijd laat staan. Iets met 80% voedzaam gezond eten en 20% eten voor je ziel haha.
@fairlady lunchen met een salade kan nog aardig oplopen. Ik ben zelf dol op geitenkaas dus neem vaak salade geitenkaas of salade carpaccio(met vaak pesto of mayo) en dat zit ik altijd op heel veel meer kcal dan mijn vriend die dan gewoon een broodje ossenhaas ofzo neemt

Daarom plan ik van het weekend lekker een bakje chips in :D
Dat moet ik minderen maar helemaal schrappen zal niet gaan lukken :')

Zeker moet je je levensstijl zo aanpassen zodat je het vol gaat houden, zo eet ik nu door de week vrij gezond en als ik dan eens een BBQ ofzo heb eet ik ook gewoon waar ik zin in heb, werkt tot nu toe het beste.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33828
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:38

Ik werk in de beste verse frietzaak van Nederland. Trust me ik weet hoe je goede friet/patat maakt. _O- Zoete aardappel friet hoef je niet voor te frituren. Normale patat wel haha. :)

Ik eet dus (meestal) ook alleen maar patat op werk. Wordt inderdaad 2x gefrituurd. Maar de patat is niet de boosdoener qua kcal. Dat is de saus. :=

Maar mag max 4 frietjes snoepen op werk. Maar heb er niet echt zin in vandaag haha.

We moeten vandaag voor morgen (hitte) alvast veel patat voorbakken. Wordt +- 260 kilo aardappelen tillen, snijden en voorbakken. :=

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:48

MarlindeRooz schreef:
Ik werk in de beste verse frietzaak van Nederland. Trust me ik weet hoe je goede friet/patat maakt. _O- Zoete aardappel friet hoef je niet voor te frituren. Normale patat wel haha. :)

Ik eet dus (meestal) ook alleen maar patat op werk. Wordt inderdaad 2x gefrituurd. Maar de patat is niet de boosdoener qua kcal. Dat is de saus. :=

Maar mag max 4 frietjes snoepen op werk. Maar heb er niet echt zin in vandaag haha.

We moeten vandaag voor morgen (hitte) alvast veel patat voorbakken. Wordt +- 260 kilo aardappelen tillen, snijden en voorbakken. :=


Krijg er echt zoveel zin in nu hahah :')

Maar ik had me voorgenomen om een netjes lijstje te hebben vandaag na gisteren, dus verjaardag van familielid ingecalculeerd:

O: Douwe Egberts ice cafe skinny latte (78)
L: drie liefde en passie boterhammen met oude kaas salade (338)
T: suikervrije energie voor die laatste dagen studie OOIT (4) *\o/*
A: zalm met parelcouscous, geschrapte wortel en courgette (619)
T: verjaardag met wsnl 1 witte wijn + wat knabbels (???)
Totaal zonder verjaardag: 1039 kcal

fleurtjeuh
Berichten: 10336
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:35

Een vraag voor de dames die proberen af te vallen.
Ik wil ongeveer 10 kilo kwijt.
Ik heb op verschillende sites mijn bmr berekend en ik kom uit op ongeveer 1550.
Ik heb een lopend beroep met af en toe wat zwaar til werk.
Hoeveel zouden jullie dan aanraden om te eten kwa calorieën? Tussen de 1600 en 1700?
Volgens mijn fitbit ben ik dagelijks wel 2300 calorieën kwijt op een werk dag. Haal altijd wel mn 8000 stappen, meestal 10.000 of meer.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33828
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:50

Ik zou dan op werkdagen 1800/1900 eten en op vrije dagen 1700. :)