3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:28

Een goede gewichtsconsulent zal je niet begeleiden Kirsten, maar je doorsturen naar een diëtist. Diabetes, en zeker type 1, is veel te complex voor een gewichtsconsulent.
Ik zou je ook zeker aanraden advies te vragen bij een diëtist. Koolhydraatarm eten, maar überhaupt afvallen heeft direct invloed op je glucosewaardes en je medicatie zal hier op aangepast moeten worden.
Zoek een diëtist die de samenwerking kan oppakken met je huisarts, want een diëtist mag niet zelf aan je medicatie sleutelen, maar dat is wel onontkoombaar als je aan je voeding gaat sleutelen.

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:38

Nagini schreef:
Wauw wat goed Mloez!

Wat is je doel? :)


Thanks! Mijn persoonlijke doel is 80 kilo. Voor een gezond BMI moet ik dan nog ongeveer 5 kilo eraf.
Maar ik ben altijd ietsje zwaarder geweest. Heb brede heupen en schouders en als ik te smal wordt dan vind ik dat niet meer mooi.
Dus ik ga eerst tot de 80 en kijk hoe ik me daarbij voel.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:55

Wat goed zeg Mloez !! Daar mag je heel erg trots op zijn! +:)+

Ik kom al elke 3 maanden in het ziekenhuis bij mijn (diabetes)arts en eens in de zoveel tijd (vaak minder dan 1x per jaar) moeten we eens langs de diëtist. Ja we, want m'n broertje heeft helaas ook diabetes!
Ik weet inderdaad dat meer/minder koolhydraten invloed heeft op m'n waardes, maar daar kan ik mijn medicatie op aanpassen. Ik heb kortwerkende voor bij de maaltijden, en dit aanpassen doe ik altijd al zelf (nouja, sinds dat ik 12 ben ofzo). Als ik echt grote veranderingen moet gaan aanbrengen in mijn langwerkende insuline, dan overleg ik dat met mijn arts/diëtist, maar dat gaat een stuk minder snel veranderen en ik kan zelf goed aanvoelen of er verandering nodig is (bijv. teveel hypo's krijgen).

Ik hoef ook niet echt per se helemaal koolhydraatarm te eten, maar minder koolhydraten = minder spuiten = beter voor mij. En beter voor m'n gewicht, die insuline maakt ook dikker. Dus recepten en tips zijn welkom. En ik lees lekker mee en haal inspiratie uit jullie lijstjes! :)

In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken en als er mensen met ervaring/tips zijn dan hoor ik het wel denk ik :D

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:01

Er wordt weer lekker fanatiek gepraat :D

Mloez, wat een resultaat al! Die laatste kilo's gaan je ook zeker lukken.

Kirsten, ik heb geen verstand van diabetes. Maar eerste wat ik ook dacht raadpleeg een kundige diëtist. Misschien kun je een extra afspraak inplannen met je huidige diëtist om te bespreken hoe je dit het beste kunt aanpakken?

Ik zag nog wat nieuwe namen, welkom allemaal!

Ik heb echt last van m'n armen :') ze kunnen niet meer fatsoenlijk bewegen. Hopelijk is dat snel weer over en kan ik morgen of vrijdag nog een keer!

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:10

Topic begint goed! vandaag zal het voor mij een iets minder gezonde dag worden. Collega gaat trouwen en trakteert met croissants als ontbijt en deze middag sushi, nou dat slaag ik niet af :p

O: Passievrucht, nectarine, croissant
T: Appel
L: Sushi
A: Salade met zalm

S: Paardrijden

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:19

kirsten4 schreef:
Wat goed zeg Mloez !! Daar mag je heel erg trots op zijn! +:)+

Ik kom al elke 3 maanden in het ziekenhuis bij mijn (diabetes)arts en eens in de zoveel tijd (vaak minder dan 1x per jaar) moeten we eens langs de diëtist. Ja we, want m'n broertje heeft helaas ook diabetes!
Ik weet inderdaad dat meer/minder koolhydraten invloed heeft op m'n waardes, maar daar kan ik mijn medicatie op aanpassen. Ik heb kortwerkende voor bij de maaltijden, en dit aanpassen doe ik altijd al zelf (nouja, sinds dat ik 12 ben ofzo). Als ik echt grote veranderingen moet gaan aanbrengen in mijn langwerkende insuline, dan overleg ik dat met mijn arts/diëtist, maar dat gaat een stuk minder snel veranderen en ik kan zelf goed aanvoelen of er verandering nodig is (bijv. teveel hypo's krijgen).

Ik hoef ook niet echt per se helemaal koolhydraatarm te eten, maar minder koolhydraten = minder spuiten = beter voor mij. En beter voor m'n gewicht, die insuline maakt ook dikker. Dus recepten en tips zijn welkom. En ik lees lekker mee en haal inspiratie uit jullie lijstjes! :)

In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken en als er mensen met ervaring/tips zijn dan hoor ik het wel denk ik :D


Maar je geeft nu aan dat als je verminderd je last krijgt van hypo's waardoor je weer moet eten, wat het afvallen belemmert. Dat is een bekend probleem bij diabetes icm insuline, maar is dus wel een teken dat de samenwerking tussen insuline en je koolhydraten dan verstoord raakt.
En dat is niet echt iets waar een leek een advies op kan geven. Sterker nog, als diëtist zou ik er ook geen advies aan durven wagen zonder uitgebreid intake-consult, want het is gewoon best complexe materie. Ik zou je dan toch aanraden om een extra gesprek met je diëtist in het ziekenhuis te plannen :)

W.b. algemeen je vraag: er loopt hier ook een koolhydraatarm eten topic op bokt. Daar staan veel recepten. Verder
Ontbijt: volle zuivel, eieren
L: salades zonder koolhydraatbron (dus geen pastasalade of aardappels oid er doorheen)
A: weglaten van aardappels, rijst, pasta, enz.
Tussendoortjes: gekookt ei, volle zuivel, rood fruit, noten

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:50

The cat, nu je het zegt. Collega van mij gaat ook trouwen en ze komen samen nog taart langs brengen. Hmm, niet verkeerd.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:03

Wbt diabetes kan ik alleen maar met secricible meegaan. Ik heb wat ervaring met diabetes/insulinegebruik door zwangerschapsdiabetes, maar lang niet uitgebreid genoeg om wat nuttigs te kunnen zeggen.

Mloez wat een super resultaat al zeg!!

Leuk dat het topic weer zo actief is!!

Mn gewicht begint eindelijk weer wat te zakken *\o/* Dat motiveert om door te zetten :D
O: Havermout met melk
T: kaastengel van de bakker :9
L: salade met geitenkaas, walnoten, tomaat, paprika en komkommer en een scheutje balsamico en olijfolie, kom tomatensoep
T: peer, kiwi
A: bami met klein stukje kroepoek.
T: denk wat rauwkost of fruit

Imre

Berichten: 14208
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:04

Hi allemaal, ik heb in de andere delen een tijd meegelezen, maar volgens mij geen reacties geplaatst. Nieuw topic, nieuwe kansen! Ik ben al heel veel jaar veel te zwaar en kan wel een flinke stok achter de deur gebruiken. Ik heb een kantoorbaan waar ik ook nog eens met de auto naartoe ga, dus zit veel uur per dag op mijn stoel. Wegens een knieblessure is intensief sporten ingewikkeld, fietsen zit er ook niet in. Ik wandel graag als ik er tijd voor heb en probeer regelmatig oefeningen thuis te doen. Vooral in de winter, als ik 's avonds niet kan rijden of lesgeven omdat het dan donker is. Zo in de zomermaanden beweeg ik veel meer. :) Ik ben een rasechte emo-eter. Ik hou meer van gezonde dingen dan van snacks als chips en chocola, maar mijn vriend is juist andersom en ik vind het moeilijk om van de slechte dingen af te blijven als hij het naast me zit te eten. Gelukkig wil hij momenteel ook afvallen, dus komt dat wat minder vaak voor.

Ik hou in MFP bij wat ik eet en probeer daarbij rond de 1600ckal te blijven op kantoordagen. Beweeg ik meer, dan eet ik ook wat meer. Ik heb moeite om aan voldoende eiwitten per dag te komen, dus los dat sinds een maand op met (bijna) dagelijks een eiwitshake. Dat werkt voor mij heel goed en ik heb daardoor ook veel minder hongerdips. Verder zag ik hier al iemand voorbij komen die wisselt in ckal per dag, dat werkt voor mij ook heel goed, maar ik hou me dan weer niet aan zo'n strak schema. Klinkt wel als een interessant idee!

Ik weet niet hoe fanatiek ik hier mee kan posten, maar blijf in ieder geval weer een tijdje meelezen voor inspiratie en motivatie! Veel succes allemaal!

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:36

Toch wel een lekker lijstje Jaimy, ondanks laag in calorieën! Wordt wel een lange dag voor je aangezien je al zo vroeg wakker was.

Goed bezig Mloez!

Mijn lijstje van gisteren:
O: Banaan
O2: 2,5 rijstwafel met pindakaas, appelstroop & speculoos
L: Tosti ham kaas met curry en een plak ontbijtkoek
T: Appel, zakje cranberry's met chocolade
A: Lasagne
T: 2 digestive koekjes

B: Rondje paardgereden, 5 km gelopen met de avond 4 daagse en overdag zat ik ook al aan de 10.000 stappen

Ik zit in de laatste week van m'n scriptie, moet hem vrijdag inleveren dus zit veel thuis & dan is het makkelijk om even wat lekkers te pakken uit de kast.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:04

Ooooh ik zie sushi en lasagna waaaa hihi <3
Goed hoor Mloez netjes! :))

Fijne dag vandaag allemaal en zet 'm op!

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:42

Succes met de laatste loodjes Vera!

Ik voel me weer een beetje beter.. heb nog steeds geen zin in eten of drinken maar bepaalde dingen gaan er makkelijker in dan andere dingen.

O: glas goedemorgen drinkyoghurt + 2 kaiserbroodjes met een gebakken eitje
T: eierkoek, glas melk
L: asperges met beenham (lekkerrr, ik werk bij een aspergeboer dus zo nu en dan krijg ik wat mee)

De rest van de dag nog maar even kijken waar ik zin in heb. Hopelijk morgen helemaal beter en er dan weer vol tegen aan :)

Emaychoja
Berichten: 174
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:05

O: /
T: Zelfgemaakte granenreep
L: Yoghurt met bevroren fruit en een beetje muesli
T: Rijstwafel met pesto, rijstwafel met kaas
A: Wat de pot schaft

Als ik nog honger heb buiten dit pak ik noten of snijd ik een appel.

Past_Simple

Berichten: 255
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:10

Leuk al die lijstjes! Kan ik mooi inspiratie uit halen :D
Tot nu toe is mijn lijstje vandaag:

O: Griekse yoghurt met muesli (168)
T: Sultana rozemarijn zeezout > geen succes :+ (147)
M: Ah to Go wrap mexicaanse rundergehakt (320)
T: appel en een kinderchocoladereepje (178)
A: geen idee nog

In totaal zit ik nu op 817 kcal.

Edit: correctie, daar komt het avondeten nog bij en een tussendoortje!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:27

YellowLeaf - Hier nog iemand met reuma, gecombineerd met een zware knie blessure die al bijna 2 jaar duurt weet ik ook echt niet meer wat ik moet doen qua sporten. Krijg het zelfs voor elkaar om tijdens het zwemmen mijn knie uit de kom te krijgen :+

Heb sinds vorige week andere medicijnen en de switch ging niet zo vloeiend als gehoopt, ben dan ook niet afgevallen deze week -O-

Lijstje van gisteren:
O: Banaan
T: 100g Griekse yoghurt
L: Erwtjes met kidney bonen, 1 aardappel en 5 Ikea balletjes
T: Appel
T: Selderij met hummus
A: Sla met stukjes spek, kalkoen en een gekookt ei
T: Blokje pure chocolade om de nasmaak van de medicijnen te overleven :')

B: De hele dag rondgelopen op de construction site
D: 2L Water en 2 koppen groene thee

Totaal kcal: 1320 - nog steeds 400kcal onder mijn BMR, maar had voor mijn gevoel goed gegeten...

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:36

Leuk al die lijstjes, goed voor de inspiratie!
Ik zal voor de verandering ook eens een lijstje plaatsen.
O: 150gr Griekse yoghurt met 40 gram muesli met noten en zaden
L: 2 krackebrod volkoren met zonnebloempitten met kaas en eentje met een beetje sellerie salade :o
A: pasta met champignons en paddestoelen.
T: Appel

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:55

Mijn avondeten is gewijzigd, had geen zin om bami te maken, en mn man is aat thuis dus dan zou ik veel te veel hebben. Dus dat maak ik nu morgen. Toen vroeg ik wat de kinderen wilden eten (dan verwacht ik patat, pizza of pannenkoeken :+ ), willen ze een bruine bol (waldkornbol) :') prima hoor! Dus ik heb 2 waldkornbollen op met een half plakje kaas en 1 plakje salami. Zometeen nog wat rauwkost, en ik kan de hele avond voort +:)+

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:04

Ik meld mij ook weer even. Afgelopen 2 weken geloof ik niet zo actief geweest ivm de emigratie van mijn vader.
Lange dagen, veel opgeruimd, gesjouwd en verhuisd. Ik moet zeggen dat mijn hoofd ook behoorlijk vol zit dus dat ik niet echt behoefte had om dan ook nog eens streng op mijn eten te letten.

Mijn vader is ook heel erg van het 'lekkers', dus veel ongezonde tussendoortjes. Maar ik had geen zin om er moeilijk over te doen omdat dit onze laatste tijd is samen.

Gewicht is gelukkig wel gelijk gebleven, ik zit nog steeds op de 75,5. Zaterdag vertrekt mijn vader, daarna pak ik het gezonde eten weer op.

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:22

Mooi lijstje Ella!
Mooi toch Laura! Ik hou zelf ook echt enorm van brood, dus dat koos ik vroeger ook vaak als avondeten, wat natuurlijk niet doorging _O- _O-
Ah veel sterkte Annikoe! Fijn dat je gewicht gelijk is gebleven!

Vandaag een beetje een gek lijstje. 's Middags heel veel honger, toen ging ik paardrijden en daarna heb ik eigenlijk helemaal geen honger meer. Dus nog wel een worstenbroodje erin geduwd, maar geen avondeten meer. Morgen beter!
O: twee boterhammen met 100% pindakaas crunchy en hagelslag en een kop thee.
T: een glas water, een gekookt ei en een stuk watermeloen.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, 100% pindakaas crunchy en hagelslag, water en een bekertje thee.
T: een sultana en water.
T: een banaan, een boterham met nutella en een korstje met speculoos.
T: twee mini-krentenbolletjes en water.
T: een worstenbroodje en een kop thee.
T: twee oreo's (1 gewoon, 1 chocola) en een kop thee.
B: 70 minuten fietsen, 30 minuten intensief oefeningen bij cesartherapeut, 35 minuten paardrijden.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:35

Annikoe :(:) geniet maar van de tijd die jullie nog samen hebben! Dat gezonde eten is er daarna ook nog wel.

Ik ben zelf helemaal niet zo'n broodeter, dus ik ben nog steeds verbaast dat de kinderen dat wel zijn. Mn dochter heeft het brood het liefst zo donker mogelijk en houdt heel erg van korstjes en de kapjes van het brood. Ze eten op woensdag op het kinderdagverblijf warm, dus dan vind ik een broodmaaltijd helemaal prima :D

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:49

Hooooo oreo <3 Lekker hoor Kimmie! (Kim?) haha :))

Brood? Hmm ken k Als ontbijt tussendoor lunch tussendoor avond en tussendoor eten eten hahaha :=

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:51

Eleadoras schreef:
Succes met de laatste loodjes Vera!

Dankjewel! Moet morgen presenteren bij het bedrijf in een management overleg, spannend!!
Laura: Fijn dat je kinderen dat hebben gekozen en nog lekker ook!
Annikoe: Veel sterkte, fijn dat je gewicht hetzelfde is gebleven.

Mijn lijstje van vandaag:
O: Banaan
O2: 1 rijstwafel met speculoos 1 met appelstroop
L: 3 volkorenboterhammen, 1 met kipfilet en komkommer, 1 met seranoham en komkommer, 1 met pindakaas & nog 3 tomaatjes
T: Half bakje frambozen
A:Kipfilet, champignons, basmati rijst en sla met komkommer en tomaat
T: Peren ijsje

Morgen gaat denk ik een rommelig dagje worden want ik gok dat ik door de spanning van de presentatie niet veel door mn keel krijg haha _O- Gelukkig heb ik hem al om 9 uur dus ben ik er snel van af! & hopelijk kan ik 's avonds vieren dat m'n scriptie is ingeleverd *\o/*

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:03

Ja klopt Jaimy haha
Mooi lijstje Vera!

Imre

Berichten: 14208
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:10

Ooh perenijsje! Die heb ik ook gegeten vanmiddah, zo lekker! :)

Ik zit op 1858 ckal vandaag, het was een actieve dag. Halve dag op kantoor, paardrijden en daarna nog drie privelessen van een half uur gegeven, dus lekker buiten geweest de hele dag. Morgen afscheidsborrel van mijn baas, met wijn en hapjes. :=

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:14

Mijn lijstje ook maar dan.
O: honing Skyr met handje walnoten (dit is serieus lekker)
T: pakje mini crackers
L: pistolet met zalm
T: grapefruit
A: aardappels, bloemkool en een (zelfgemaakte) gehaktbal
T: choco stukje