3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:49

Aight, ik herken me wel in je verhaal. Eet vooral graag pasta..
Ik wil graag minder koolhydraten eten, maar zo goed als geen koolhydraten vind ik te rigoreus.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:55

Sanne, ik bak soms in bakspray, maar meestal in olijfolie. Ik moet zeggen dat ik het ook niet altijd braaf tel :o ik heb echt wel wat vet nodig (anders zit ik binnen no time verstopt :o ) en ik ging het vermijden omdat t zoveel punten kost. Ik gebruik wel echt veel minder dan voorheen. Olijfolie door een salade oid tel ik wel altijd.

Ik had de tip van connect (het forum van ww), vrij veel mensen doen t blijkbaar zo, en voor mij werkt het prima. Als ik merk dat het afvallen stagneert zal ik daar wel weer naar moeten kijken.

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:08

Oh met warme avonden moet je enkel even voorruit plannen qua eten. Ik kook vaak 'avonds laat of 's morgens vroeg iets.

Wraps met gerookte zalm of kipfilet of feta kaas, flink veel rauwkost erin stoppen. Ik vind het lekker om eerst wat gehakt te rullen met een blikje tomatenpuree, knoflook en kneusje citroensap. Dan eventjes de oven in, daarna vullen met feta kaas, groene paprika, sla en bosui.

Huzarensalade van bloemkool: 's ochtends bloemkool koken, dan kan hij de hele dag afkoelen. Daarna op smaak brengen met mayonaise, kwark, blikje tonijn, geraspte wortel en paprikapoeder. Daarna nog een gekookt eitje, augurk, zilveruitjes toevoegen. Heerlijk met warm weer!

Couscous salade met gegrilde perzik, mozzarella en rauwe ham

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:16

Deau schreef:
Oh met warme avonden moet je enkel even voorruit plannen qua eten. Ik kook vaak 'avonds laat of 's morgens vroeg iets.

Wraps met gerookte zalm of kipfilet of feta kaas, flink veel rauwkost erin stoppen. Ik vind het lekker om eerst wat gehakt te rullen met een blikje tomatenpuree, knoflook en kneusje citroensap. Dan eventjes de oven in, daarna vullen met feta kaas, groene paprika, sla en bosui.

Huzarensalade van bloemkool: 's ochtends bloemkool koken, dan kan hij de hele dag afkoelen. Daarna op smaak brengen met mayonaise, kwark, blikje tonijn, geraspte wortel en paprikapoeder. Daarna nog een gekookt eitje, augurk, zilveruitjes toevoegen. Heerlijk met warm weer!

Couscous salade met gegrilde perzik, mozzarella en rauwe ham

Heb je een recept van de couscous salade? :9

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:24

Laura82 schreef:
Sanne, ik bak soms in bakspray, maar meestal in olijfolie. Ik moet zeggen dat ik het ook niet altijd braaf tel :o ik heb echt wel wat vet nodig (anders zit ik binnen no time verstopt :o ) en ik ging het vermijden omdat t zoveel punten kost. Ik gebruik wel echt veel minder dan voorheen. Olijfolie door een salade oid tel ik wel altijd.

Ik had de tip van connect (het forum van ww), vrij veel mensen doen t blijkbaar zo, en voor mij werkt het prima. Als ik merk dat het afvallen stagneert zal ik daar wel weer naar moeten kijken.


Ja dat is eigenlijk ook wel een goeie. Denk dat ik het ook zo ga doen. Het is bij bakken natuurlijk ook niet zo dat je eten al de olie opzuigd ofzo. :))

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:05

Ik heb me door de inspiratie van jullie ook nu aangemeld bij WW :j
Ik ga er wel pas vanaf maandag fanatiek mee aan de slag, aangezien ik morgen concert heb en zaterdag een bruiloft. Maar ik ga ervoor!! Geen smoesjes meer, gewoon doen.
Heb voor de gein mijn eten voor vandaag ingevuld en ik heb niks meer over voor het avondeten, oeps :=

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:17

Ik kom ook nog even een vraagje stellen:

Met dit weer is het natuurlijk heel verleidelijk om ijsjes te eten. Hier dus ook voor gevallen maar ach wat zijn deze zuur in kcal. -O- Sinds het warme weer dus telkens boven mijn kcal doel (1520 en nu rond 1800) omwille van het eten van een ijsje. Als ik dat ijsje in mijn 1520 kcal moet krijgen dan heb ik echt honger en dat is het mij niet waard.

Echter heb ik vorige week ook 3 dagen gezondigd. Met resultaat 500 g er bij :') Dus not so amused!

Welke ijsjes eten jullie die wel redelijk zijn in kcal? (Nu vooral cornetto of magnum gegeten -> Geen goed plan ;) )

Mijn lijstje van vandaag:

O:6 crackers met I Love Choco van Balade (55kcal voor 1 smeersel en crackers 33 kcal per kracker)
L: Salade met rauwkost, kippenblokjes, komkommer en tomaatjes + 6 crackers en groentenspread
A: Bij de schoonmoeder dus ik weet het niet vandaar dat ik ruimte hou. + ik hoop een beetje te balancen ivm de 3 dagen dat ik gefrituurd gegeten heb)

Ik ben er mij van bewust dat ik nu nog laag in kcal zit. Deze avond zou ik zeker rond 1520 moeten zitten.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:34

Raketjes en perenijsjes zijn laag in kcal!
Nu ben ik niet zo heel dol op waterijs, dus ik heb oppo ijsjes gehaald (110 of 120 kcal per stuk). T zijn geen magnums, maar vind ze echt heel goed te eten.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 15:46

Laura82 schreef:
Raketjes en perenijsjes zijn laag in kcal!
Nu ben ik niet zo heel dol op waterijs, dus ik heb oppo ijsjes gehaald (110 of 120 kcal per stuk). T zijn geen magnums, maar vind ze echt heel goed te eten.


Minimagnums zijn met 145kcal ook nog wel te doen :j. Die heb ik de afgelopen dagen elke dag eentje gehad :D

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:33

Solero vruchtenijs, dus niet met een roomijsvulling. 49 kcal per stuk!

Wil je toch liever roomijs achtig: halo top, oppo, b&j moo-phoria. Die laatste van de drie vind ik lekkerste. Wel wat hoger in kcal.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:36

linoleum schreef:
Solero vruchtenijs, dus niet met een roomijsvulling. 49 kcal per stuk!

Wil je toch liever roomijs achtig: halo top, oppo, b&j moo-phoria. Die laatste van de drie vind ik lekkerste. Wel wat hoger in kcal.

Linoleum: bedankt voor de tip! Die solero ga ik halen. Raketijd en waterijs is niet zo mijn ding.

Nog ideetjes?

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:41

fleurtjeuh schreef:
Deau schreef:
Oh met warme avonden moet je enkel even voorruit plannen qua eten. Ik kook vaak 'avonds laat of 's morgens vroeg iets.

Wraps met gerookte zalm of kipfilet of feta kaas, flink veel rauwkost erin stoppen. Ik vind het lekker om eerst wat gehakt te rullen met een blikje tomatenpuree, knoflook en kneusje citroensap. Dan eventjes de oven in, daarna vullen met feta kaas, groene paprika, sla en bosui.

Huzarensalade van bloemkool: 's ochtends bloemkool koken, dan kan hij de hele dag afkoelen. Daarna op smaak brengen met mayonaise, kwark, blikje tonijn, geraspte wortel en paprikapoeder. Daarna nog een gekookt eitje, augurk, zilveruitjes toevoegen. Heerlijk met warm weer!

Couscous salade met gegrilde perzik, mozzarella en rauwe ham

Heb je een recept van de couscous salade? :9


70 gram (parel)couscous koken volgens de verpakking. Ik kook hem in een beetje bouillon. Ondertussen de perzik in plakjes snijden en kort grillen in een pan. Deze twee handelingen doe ik in de ochtend.
's Avonds dan nog 100 gram komkommer in stukjes snijden, 50 gram bolletjes mozzerella halveren, 30 gram rauwe ham in stukjes scheuren en dan nog een hand rucola erbij.

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:55

Ok, mijn lijstje van vandaag

O: ontbijtkoekjes van belvita, hazelnoot chocolade smaak
L: 3 maisboterhammen met tomaat, komkommer, beetje boter en kalkoenfilet
A: pasta'salade' met zalm, garnalen, makreelfilet, tomaat, komkommer en Philadelphia
T: 5% kwark met een beetje agave siroop. En over de dag heen een aantal gerookte amandelen(niet ingevoerd)
En nog een aantal koffie en flessen siroop met karvan cevitam GO aarbeismaak
Totaal calorieën: 1183 -O-
Uhm.. Dat was niet de bedoeling..
Iets meer dus omdat ik de amandelen niet heb geteld..
En ik hoefde eigenlijk geen toetje maar heb het vanwege de lage calorieën toch gedaan..

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:59

Laibadji schreef:
linoleum schreef:
Solero vruchtenijs, dus niet met een roomijsvulling. 49 kcal per stuk!

Wil je toch liever roomijs achtig: halo top, oppo, b&j moo-phoria. Die laatste van de drie vind ik lekkerste. Wel wat hoger in kcal.

Linoleum: bedankt voor de tip! Die solero ga ik halen. Raketijd en waterijs is niet zo mijn ding.

Nog ideetjes?


Misschien zelf yoghurt-vruchten ijsjes maken (pureren met bevroren fruit en dan invriezen)? Of (magere)melk met choco of banaan mixen en dan invriezen?

Lekker lijstje Fleurtjeuh, vis is zo lekker <3 Wat moet ik me bij gerookte amandelen voorstellen?

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:10

Vandaag:
O- melk, havermout, rozijnen, honing, halve banaan
T- spelt pita kipfilet
L- stukje avocado en macaroni met pesto courgette en geitenkaas
T- 2 volkoren boterhammen met pindakaas, halve banaan en extra pure hagelslag
A- vegetarische Indische balletjes, courgette, rijst, tomaatjes
T- kwark met frambozen, honing en cruesli
B- Gym 1 uur

Totaal: 2129
E-118 F-63 C- 259

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:48

Hmm gerookte amandeken ben ik laatst tegen gekomen op de markt. Ben nooit zo'n nootjes eter, maar deze zijn super lekker. Doen me een beetje denken aan bacon chips(die goedkope) :P
Ze zijn zoutig en rokerig, ik vind ze erg lekker :)

Afbeelding
Afbeelding
Hied ben ik uiteindelijk gisteren op uit gekomen met iets meer dan 1600 calorieën. Heb nog een extra aarbei banaan milkshake gepakt om het wat op te krikken.

Kimmie25501

Berichten: 7557
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:13

Hallo, ben ik ook weer eens een keer!
Hier gaat het niet zo lekker, ten eerste komt het omdat ik al tijden aan het kwakkelen ben met mijn stoelgang. Heb al meerdere onderzoeken gehad en nu gaan ze testen of ik allergisch ben voor gluten. Ik ben alvast aan het bidden dat dat het niet is, want ik hou echt enorm van brood etc.!
Verder lekker weer, lekker zitten, lekker eten. Tja, probeer me weer even bij elkaar te rapen. Zeker gisteren was echt prut, chocolaatje hier, ijsje daar, chicken Wings, mini loempia's en om dan nog wat salade voor de vorm erbij. Maar was wel echt heerlijk!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:40

via welke app houden jullie bij wat je eet en hoeveel calorieën iets is? wel een gratis app zoek ik wil es bijhouden wat ik eet.

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:42

Ik gok dat bijna iedereen MyFitnessPal gebruikt. Helemaal gratis en erg uitgebreid

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 10:49

SecretLIN schreef:
via welke app houden jullie bij wat je eet en hoeveel calorieën iets is? wel een gratis app zoek ik wil es bijhouden wat ik eet.


Verstandig inderdaad :j. Zeker aangezien je lijstje zo mager was laatst!
De meeste mensen gebruiken hier inderdaad MyFitnessPal, gewoon een gratis app waarbij je vrijwel alle producten kan vinden of inscannen. Raad ook zeker aan om straks even je eten af te wegen voordat je het kookt of eet, zodat je een goed beeld krijgt wat je binnen krijgt. Als je na een week of twee een duidelijk beeld hebt zou je ervoor kunnen kiezen om het niet meer bij te houden (al wordt het wel aangeraden: meten is immers weten).

Meer info staat in de OP! Zou die zeker een keer doorlezen als ik jou was. We hebben deze bewust heel uitgebreid gemaakt!

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:54

Ahh Kimmie wat vervelend zeg! Hopelijk is het geen gluten intolerantie!

Ik heb maandag voor het eerst gesport bij een andere sportschool. Ik ging al een tijdje niet echt meer met plezier naar de oude, vooral omdat ik vaak last had van mn lijf nadat ik daar gesport had. Verder zijn de apparaten met luchtdruk als weerstand, en had niet echt het idee dat dat wat doet voor mn lijf. Dus nu maar weer "gewoon" fitness. Echt leuk ga ik het vast nooit vinden ,maar heb er nu wel zin in om mee aan de slag gegaan.
Had een instructie les gevraagd om een schema te maken etc. Ik zei dat ik de spieren in mn billen/bekken sterker wilde maken omdat ik last heb van een overbelasting van mn bilspier en de fysio had gezegd dat ik sterker moest worden. Dat is erg serieus genomen, hij heeft me zo hard laten trainen dat ik nu nog steeds nauwelijks kan lopen :=
Ik was dinsdag bij de fysio en liet mn schema zien, die schrok zich een ongeluk, oepssss.... Echt zwaar trainen is dus echt nog niet de bedoeling zolang het nog zo overbelast is... Had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken, maar in mn enthousiasme heb ik dat gevoel even genegeerd :o Dus ik ga nu komende tijd zelf beetje aan de slag, en dit schema pas volgen als ik weer hersteld ben.

Qua eten gaat het wel ok nu, moet ff netjes doen, want zaterdag lekker uit met mijn man :+:
Vandaag:
O: Griekse yoghurt met veel rood fruit en beetje muesli
L: 2 knäckebröd met slankie sambal, kom currysoep, beetje rauwkostsalade
T: banaan, nectarine
A: farfalle met tomatensaus en Italiaanse roerbakgroenten, beetje Parmezaanse kaas
T: smart protein chips

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:55

fleurtjeuh schreef:
Ik gok dat bijna iedereen MyFitnessPal gebruikt. Helemaal gratis en erg uitgebreid


bedankt!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:56

IMANDRA schreef:
SecretLIN schreef:
via welke app houden jullie bij wat je eet en hoeveel calorieën iets is? wel een gratis app zoek ik wil es bijhouden wat ik eet.


Verstandig inderdaad :j. Zeker aangezien je lijstje zo mager was laatst!
De meeste mensen gebruiken hier inderdaad MyFitnessPal, gewoon een gratis app waarbij je vrijwel alle producten kan vinden of inscannen. Raad ook zeker aan om straks even je eten af te wegen voordat je het kookt of eet, zodat je een goed beeld krijgt wat je binnen krijgt. Als je na een week of twee een duidelijk beeld hebt zou je ervoor kunnen kiezen om het niet meer bij te houden (al wordt het wel aangeraden: meten is immers weten).

Meer info staat in de OP! Zou die zeker een keer doorlezen als ik jou was. We hebben deze bewust heel uitgebreid gemaakt!


ja daarom wil graag wat afvallen maar dat ook weg blijft haha.
ga de OP nog even lezen zo bedankt!

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:11

Je kunt ook eetmeter gebruiken van het voedungscentrum. Is ook gratis en erg handig in gebruik. Je kunt bijvoorbeeld ook producten scannen en zien wat erin zit.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:17

Ik ben weer een beetje back on track! Nog even die laatste 4 kilo er af! Weeg alles af vandaag haha. Weet nog niet de precieze kcal. Wordt rond de 1700!

O: pistolet met roomkaas
T: eiwitshake
L: soya yoghurt met muesli
T: banaan + ???
A: pasta pesto met cashewnoten, broccoli en oude kaas (pas om 20:30)