Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 07:23

Voor de meeste kun je je gewoon inschrijven en soms is er een loting. Bij Londen bijvoorbeeld.
Bij Boston moet je bewijzen dat je de marathon binnen de drieënhalf (?) uur loopt.
Je kunt ook met loopreizen boeken.

Supervet dat je Berlijn loopt Venthe, mijn zusje heeft hem dit jaar gedaan en die vond hem geweldig.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:37

Goedemorgen!
Ik groet in de regel iedereen op mijn pad, maar moet er eerlijk aantoevoegen dat ik blij ben dat dst er niet veel zijn.

Mooie foto's en knappe prestaties weer.
Ik ga zo een poging wagen met het loopmaatje, richting Pico de la Nieve, heerlijke rauwe natuur schijnt dat te zijn, ik ben er nog nooit geweest. :+

Ik weet van de jaarlijkse ultramaraton hier dat de deelnemers aantoonbaar minimaal een trailwedstrijd met 50km moeten hebben gedaan in het jaar voorafgaand. En er zit ook een minimaal aantal hoogtemeters aan die voorwaarde.
Logisch, want hij is heel zwaar.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:33


Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:49

Greetje63 schreef:
Geen ambities voor een van de grote marathons maar ik was toch wel benieuwd naar de eisen om zonder loting in te kunnen schrijven. die vallen mij heel erg mee.

https://www.runnersworld.com/nl/trainin ... marathons/

Dan hoef ik over die marathons iig niet meer na te denken :D

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 00:04

Wat een tempo hé Gem. Vind het ook nogal wat. Want je moet dat tempo dan in een andere marathon gelopen hebben of begrijp ik het dan niet goed?

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 00:41

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spectaculair! Zonder pijntjes volbracht, gelukkig. Wel heel duidelijk merkbaar anders ademen op 2000 meter hoogte.

Anyway, dit was proefdraaien. Volgende week zo'n 20km rond de hoogste bergtoppen. Laatste vakantiedag van het maatje vieren. :+

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 00:45

Wat een gave foto's!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 00:57

Wauw. Dat is echt een droom van mij om op zo’n locaties te rennen.

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 01:23

Wil je ruilen Palmera? :D Ik liep vandaag in drie lagen rond :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Echt een prachtige dag na bijna een hele maand geen zon te hebben gezien! Lekker door de sneeuw ploeteren en genieten van de zon. Het was zo ongeveer -7 maar geen seconde koud gehad, dus dat is goed voor de rest van de winter. Wat de zweden zeggen: er is geen slecht weer, alleen maar slechte kleding :D

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 07:35

Prachtige foto's Palmera en Piekosjj!

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 08:42

Wooowww zo mooi! Prachtige foto’s en leuk om mee te mogen kijken!

Wij gaan in oktober met de schoonfamilie op vakantie.
Zij zijn, een aantal jaar geleden voordat ik in de club kwam naar Lanzarote geweest.
Ze willen dit jaar iets soortgelijks doen, dus ik hoop stiekem dat het La Palma is zodat ik daar kan lopen net als jij Palmera! *\o/*

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:21

Gem schreef:
Greetje63 schreef:
Geen ambities voor een van de grote marathons maar ik was toch wel benieuwd naar de eisen om zonder loting in te kunnen schrijven. die vallen mij heel erg mee.

https://www.runnersworld.com/nl/trainin ... marathons/

Dan hoef ik over die marathons iig niet meer na te denken :D


Je kunt nog altijd loten of via een reisorganisatie mee doen. Via tui kun je bijvoorbeeld gewoon mee doen als je echt geen 3:30 kunt lopen. Deze tijden gelden voor inschrijving zonder loting, dus zeker van startbewijs bij inschrijving. Alleen Boston (en Tokyo? Die laatste weet ik niet zeker) kun je niet met loting of een organisatie naartoe maar moet je wel echt hun limiet gelopen hebben. In inderdaad een andere marathon, bijvoorbeeld Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Keulen of noem maar op, in het voorgaande jaar zelfs.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:53

Greetje: ik ben helemaal voor tijdslimieten op die grote evenementen. Heb zoveel mensen aan de kant zien liggen in Eindhoven toen we met de 10 km invoegden bij de staart van de halve marathon (die dus 2.5 tot 3 uur+ liepen.) Dat was echt niet gezond en ook niet leuk om aan te zien.

Voor jou wel haalbaar maar voor mij verre van maar dat zou ik op de koop toe willen nemen.

Palmera: wat een prachtige foto's! Geweldig! Waar is dit? Veel succes volgende week!

En Piekosjj ook al zo prachtig! <3 zo genieten. Ik hoop dat je nog vaak de zon zult zien.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:17

Maar snelheid is niet hetzelfde als niet getraind zijn hè :) tuurlijk is het een graadmeter, maar er zijn ook mensen die niet snel zijn en wel prima een halve kunnen uitlopen zonder dat dat ongezond is.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:24

Hanmar schreef:
Maar snelheid is niet hetzelfde als niet getraind zijn hè :) tuurlijk is het een graadmeter, maar er zijn ook mensen die niet snel zijn en wel prima een halve kunnen uitlopen zonder dat dat ongezond is.

Dit! Ik train hard om die halve maraton te kunnen zonder mezelf knock-out te slaan. Maar die tijden ga ik nooit halen, wel kan ik hem dan bergopwaarts.
Vind dit hele vervelende eisen, om eerlijk te zijn, en ik zou dus niet eens meer mee willen doen, want daar train ik niet voor.
:)

Piekosj, ik heb nog nooit in kou en sneeuw gerend, geen idee hoe en of ik dat kan. :+

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:23

Wat een fantastische foto's hierboven. Wauw!

Hanmar schreef:
Maar snelheid is niet hetzelfde als niet getraind zijn hè :) tuurlijk is het een graadmeter, maar er zijn ook mensen die niet snel zijn en wel prima een halve kunnen uitlopen zonder dat dat ongezond is.

Nou, inderdaad. Als ik op zo'n tempo zou moeten lopen zou ik mezelf wel voorbij gaan maar ik geloof best dat ik het in 4,5 uur zou kunnen als ik zo doorga als nu.
Ik loop niet voor snelle tijden maar voor de ervaring en ook het gevoel van trots als je die finish haalt.
Nu wil ik voorlopig echt geen marathon lopen, maar ik vind het soms wel jammer dat veel lopen echt op tijd gericht zijn. Daarom vind ik de trails leuker.

Mijn 10 mijl is goed gegaan! Ik was niet op mijn best, het kostte al snel moeite en waarom weet ik eigenlijk niet. Toch heb ik mijn doel gehaald en dat had ik tijdens de loop niet meer verwacht. Ik ben dus blij!

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:54

Fleury schreef:
Greetje: ik ben helemaal voor tijdslimieten op die grote evenementen. Heb zoveel mensen aan de kant zien liggen in Eindhoven toen we met de 10 km invoegden bij de staart van de halve marathon (die dus 2.5 tot 3 uur+ liepen.) Dat was echt niet gezond en ook niet leuk om aan te zien.

Ik zie niet direct een verband met het een en het ander. In die zin dat sommige limieten om te kunnen finishen belachelijk ruim zijn. In mijn beleving heeft 5 1/2 tot 6 uur op een weg marathon niets met hardlopen te maken.(en 2 1/2 uur-3 uur op de halve dus ook niet) En daarmee trek je misschien wel mensen die nauwelijks getraind toch mee gaan doen want met de helft wandelen zou je het dan ook moeten redden.
Maar niet een ieder is even snel en niet een ieder wil zo snel mogelijk die marathon lopen dus voor die lopers zou er ook een mogelijkheid moeten zijn. En die lopers kunnen zeker wel goed getraind zijn. Lopers die op het uiterste van hun kunnen lopen lopen dan zelfs misschien wel een groter risico zichzelf tegen te komen.
Maar ondanks dat ik dus 56 marathons heb gelopen heb ik dat soort taferelen echt nog nooit meegemaakt. Wel dat iemand de man met de hamer tegen kwam of door kramp gevloerd lag maar vele mensen die langs de kant lagen heb ik nooit meegemaakt. Terwijl ik toch best wel marathons/ultra's onder hele warme omstandigheden heb gelopen.
Die grote major marathons zijn overigens vooral een financiële uitdaging. persoonlijk heb ik dat niet over voor slechts een stadsmarathon.

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:55

Top gedaan Lisitano, mooi loopje hè!

Ik ben ook geen snelle loper op de afstanden boven de 10km, maar ik ben ook niet bepaald ongetraind.
Zo'n tempo is voor mij ook niet weggelegd en wil ik ook niet.

Een p.r. is altijd leuk, maar ik loop om dezelfde redenen als Lisitano. Plus het genieten van de natuur.

2.5 uur voor een halve op de weg vind ik echter wel de max. Dat moet iedereen die redelijk getraind heeft kunnen halen.

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:56

Weer een wat positiever berichtje vanuit deze kant.

Gisteren hadden we een speciale ‘wedstrijd’ training, “run for brains”, een initiatief om het goede doel te steunen. We hadden teams van 5 personen en mochten vervolgens een vraag ophalen, 100m wandelen, in de tussentijd de vraag beantwoorden/oplossen, inleveren, 300m rennen en weer een nieuwe vraag halen. Je kon daarbij kiezen tussen makkelijke of moeilijke vragen (2/4/6 punten per vraag). Ontzettend leuk opgezet vond ik zelf!

Ivm blessure heb ik de afgelopen 3 weken niet mee kunnen trainen. Trainster had het voor de training weer gemasseerd en we vonden het een mooi moment om eens te kijken of het lopen zou gaan. Deed wel zeer moet ik zeggen, maar vooral het opstarten en stoppen. Als ik eenmaal ritme heb, dan gaat het redelijk. Heb dus gisteren 8x 300m op 4.30 kunnen lopen. Doet nu wel pittig pijn moet ik eerlijk toegeven.

En het allerleukste: ons groepje heeft gewonnen :D! Trainster had de prijzen gesponsord: waardebon van haar eigen hardloop speciaal zaak.
Maar nu komt het, ik ga donderdag bij haar m’n nieuwe sporthorloge ophalen (Fenix 6s pro ). En wil die waardebon dan aan haar geven als cadeau, zodat ze zelf iets kan uitzoeken . Maar ik vroeg me af of dat niet heel raar is, om haar die cadeaubon te geven van haar eigen winkel? Zou ze dat wel leuk vinden? Ik wil hem graag aan haar geven omdat ze ook veel extra voor mij doet (bijv dat masseren voor de training). Maar twijfel een beetje of het niet gek is ofzo... wat vinden jullie?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:29

Ik zou dat niet doen. Vind het op zich geen leuk cadeautje (want zij kan het aan inkoopprijs al nemen en lijkt alsof je er zelf niet zo blij mee bent dan?).

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:13

Aagje, leuk dat je weer kon lopen!
Ik vind het ook een beetje raar om die bon terug te geven. Misschien kan je in haar winkel wel iets leuks voor haar kopen (goede hardloopt-shirt ofzo) en dat dan laten personaliseren, leuke tekst op laten drukken bvb?

Ik ben maandagavond gaan bloedgeven. Had mijn training van gisteren dus naar vandaag gezet, maar het ging nog voor geen meter!! Geven jullie ook bloed? Hoe lang voelen jullie dit in jullie sportprestaties?

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:12

Prachtige foto's komen er weer voorbij!

Ik heb me voor Berlijn inderdaad gewoon ingeschreven en afgewacht of ik werd ingeloot of niet.

Aagje, ik zou eerder inderdaad iets kleins persoonlijks voor haar kopen of een kaartje met een persoonlijke boodschap erop dan die cadeaubon teruggeven... Vind ik persoonlijke inderdaad een beetje raar om te doen :+

Lisitano, fijn dat ondanks de strubbeling onderweg je toch met een positief gevoel kan terugkijken! Op naar de volgende

Ik heb gisteren een lekkere baantraining gehad, 10x 400 m stond er op het programma. Ging lekker
Heb me ook opgegeven voor de sylvestercross op oudjaarsdag in Soest. De prestatieloop van 4 km, nog niet eerder een echte cross gelopen dus ben benieuwd!

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:29

Als je een cross leuk vindt, zou je ook de leemkuilcross (bij Nijmegen) kunnen doen. Die is 19 januari. Ik heb twee keer de acht km gelopen daar. Is een retezwaar parcours, met twee trappen erin :P

Aagje is dat wel goed als het na het lopen zo'n zeer doet? Ik zou ook niet kiezen voor die bon.

Ik heb vanmorgen 27km getraild *\o/*
De 30 komt in zicht!
Het was echt schitterend in het bos, dus heb genoten. En afgezien :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:39

Thanks voor de input, dan ga ik iets anders bedenken. Was zelf ook al aan het twijfelen. Nu alleen nog bedenken wat dan :+ .

Supervixen: geen idee, zou beter zijn van niet natuurlijk. Maar denk ik wel goed om weer eens te kijken waar het staat na 4 weken niet gelopen te hebben? En wat een prachtige foto’s!

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:54

Schitterende foto's weer geplaatst hier. Vandaag is het ook weer geweldig hardloop weer.
Geen ervaring met bloeddoneren. Zowel mijn hb, gewicht als mijn hartslag is te laag om uberhaupt bloed te mogen doneren. Maar volgens mij kost het weer een paar weken voordat alle waardes op peil zijn. Niet dat je daardoor direct een paar weken hinder hoeft te ondervinden maar het kan dus wel.