Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisitano

Berichten: 4945
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:46

Wat gaaf Palmera! Ik heb even in je profiel gespiekt, dat is wel heel andere koek dan het platte Holland ja :))
Dat moet heel wat kracht vragen. Tof dat je dat gewoon ruim twee uur volhoudt!
Ik ga al stuk op onze banketstaaf heuveltjes :')

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:56

Lijkt me fantastisch Palmera, en wat goed dat je dat met zóveel stijging gewoon twee uur volhoudt!

Morgen loop ik mijn eerste halve marathon ooit. Ben zo benieuwd hoe ik het ga vinden. Mijn langste afstand tot nu toe is 18km, maar ik heb er wel vertrouwen in. Er staan gelukkig op veel plaatsen langs de route bekenden, dat dwingt toch een beetje meer om te blijven rennen :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:18

Succes hanmar en welkom palmera!

Ik heb lekker gelopen vandaag en gisteren. Vandaag route uitgezocht in natuurdomein de bourgoyen, leuke route was het. Gisteren ging ik intervallen maar ik had runkeeper verkeerd ingesteld. Dus dat werd een verward loopje van 55 minuten :’)

Ben wel kapot nu, beetje te veel wijntjes gisteren :+

Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:23

Hanmar, spannend! Maar dat lukt je.
Ik ben ook voor mijn blessure op 18 blijven steken. En hoop volgende week maandag ook voor de 21 te gaan, niet in wedstrijd verband, maar het gaat erom dat ik het haal.

En even voor de goede orde: al die bergen gaan we heus niet rennend op, dat is veel meer training en de allersteilste zijn echt maar voor een handjevol bikkels weggelegd, de rest wandeld xo snel mogelijk er achteraan. :+

Supervixen

Berichten: 12947
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:25

Welkom Palmera, ben twee keer op La Palma geweest en ik vind het een heerlijk eiland. Ik weet dus ook hoe steil het is. Wel prachtige routes daar! Foto's zijn altijd welkom hoor :D

Hanmar succes!! Probeer vooral te genieten.

Ik ga morgenochtend met de dove hardloper, waarmee ik de Posbankloop samen heb gelopen, een kilometer of 20 trailen. Zin in :)

Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:33

:') Voor foto's en de cijfertjes van de trainingen kan wie wil mijn FB krijgen over de PB.

Piekosjj

Berichten: 5483
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:19

Nou Palmera dat is toch nog niet verkeerd hoor, met zulke hoogtemeters! Mooie afstanden loop je ook. Het traillopen is qua tijd natuurlijk helemaal niet te vergelijken met het 'gewone' lopen, tenzij je Killian Jornet heet :+ Zo liep ik laatst nog een heel uur over iets van 7 km. Wij hebben hier nieteens zo veel hoogtemeters maar de paden zijn erg technisch met veel grote stenen, rotsen en boomstronken. Je bent dus niet de enige!

Ik had vanmiddag zo'n zin om naar het bos te gaan om weer lekker wat over de paden te struinen, prachtig weer en het bos ligt er nu zó mooi bij! Kom ik bij m'n fiets aan, had iemand m'n banden leggestoken.... Ik heb m'n fiets nodig voor het werk dus voordat m'n shift begon natuurlijk eerst m'n fiets moeten fixen, en daar ging dus m'n dagje in het bos. Zo'n domper :\

Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 23:45

Ja, dat is balen Piekosj. :(:)
Die technische paden zijn erg leuk om te doen! Ik geloof graag dat het bij jou ook heel leuk trainen is.

Normaliter ga ik op maandag ook lang trainen (ik train 5 dagen per week, waarvan 3 stevig) maar ik sla over. A.s maandag namelijk op eerste date met een runner. :+ We gaan op tocht naar een hooggelegen hut, brengen daar de nacht door, schijnt spectaculair te zijn, en dinsdag weer terug. Is weer eens wat anders dan dat eeuwige etentje. :')
Het betreft 9km en een stijging van 1000 meter, goddank word het wandelen ivm de rugzakken.

Piekosjj

Berichten: 5483
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:36

:wow: sign me up!

Supervixen

Berichten: 12947
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 12:36

Zo, dat was even pittig vanmorgen. 19km op 5.48 per km door het bos en over de hei (mijn runkeeper gaf een lager tempo aan door de pauzes die hij meerekende). Voor mijn loopmaatje een eitje, maar voor mij een flink tempo. De laatste 3km had ik het best zwaar.

Het was zo prachtig in het bos. Een behoorlijk aantal edelherten gezien en veel reeën.
We hebben nog wat mooie foto's gemaakt onderweg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4945
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 12:58

Wat mooi! Knap zo'n tempo volhouden op zo'n afstand!
Het was ook wel een heel mooie ochtend en een fijne temperatuur. Ik ben ook geweest met de honden. Heerlijk die single tracks vol blubber en plassen springen :D We hebben ruim 9 km gedaan en de groep liep rustig waardoor het me heel gemakkelijk af ging. Ik denk zelfs dat ik vanmiddag nog een rondje ga doen.

Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:09

Fraaie foto's en knap volgehouden! :)

Piekosjj

Berichten: 5483
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:11

Prachtige foto’s weer als altijd SV <3 vooral die laatste!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 01:14

Palmera schreef:
Hallo! Ik lees hier al een tijdje mee.
Ik ben sinds dit jaar begonnen met hardlopen. Eigenlijk traillopen. Ik woon op het steilste eiland ter wereld, dus zulke mooie tijden als ik hier voorbij zie komen zijn voor mij gewoon onmogelijk.
Eind juni genekt door een blessure die mij alle kracht uit mijn been gehaald had. Opgelapt door de osteo en na twee maanden weer voorzichtig opgepakt. Half september toch de eerste race gelopen, best trots op.

De volgende staat voor april gepland, maar wellicht nog wat tussendoor.

Om een ideetje te geven: de training van woensdag was 13km, in 2'02'47 en een cumulatieve stijging van 741 meter. Vandaag was met trainingsmaatje 15km, 2'07'24 en een cumulatieve stijging van 488 meter. Zoals jullie zien langzaam.
Anyway, ik geniet van dit topic, ik hoop tips te kunnen ontvangen en geven daar waar nodig. :)

Dan weet ik waar je woont en daar ga ik over twee weken heen!! *\o/*

s1993

Berichten: 2129
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:26

Prachtige foto's met die mist SV!

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:51

Mooie foto's. Ik ben gisteren weer flink uit mijn comfort zone gegaan door aan een massale marathon mee te doen. Overigens had ik vanwege fysieke problemen gekozen om tijdens het lopen wat betreft tempo wel een beetje in de comfort zone te blijven en geen grenzen van mijn kunnen op te gaan zoeken. Geen supertijd maar toch nog een prima eindtijd en het leverde mij zelfs een tweede plaats op het NK op. Daar had ik vandaag helemaal geen rekening mee gehouden. Had wel ingeschreven vanwege het NK maar destijds bij inschrijving (ruim een half jaar geleden) had ik nog heel andere ambities wat betreft eindtijd.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:32

Wat goed Greetje63! *\o/*

Ik heb gisteren mijn eerste HM gefinisht en het smaakt naar meer :D eindtijd was rond de 2,5u; kon nog versnellen aan het einde, wat fijn was en suggereert dat ik een volgende keer ook wat vlotter zou kunnen gaan op het begin.

Supervixen

Berichten: 12947
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:10

Wat goed Hanmar, gefeliciteerd!
Ik heb spierpijn :\

Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:11

Super Hanmar en Greet, van harte! *\o/*

Laat maar weten als je wat wilt rennen, Gem! :D

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 00:45

Wat leuk om alle verhalen hier weer te lezen, en wat een prestaties Hanmar en greet!! Super knap!!! Ik mag morgenavond weer lekker aan de slag op de baan. Ik vind de baan trouwens altijd heerlijk lopen, lijkt net alsof er een soort van demping in zit. Misschien is dat ook wel zo, geen idee. Loopt lekker licht :D .

Ik wilde eens vragen welke sporthorloges jullie hebben en of jullie er tevreden over zijn. Ik heb nu een Polar M600 maar ben er zo ontevreden over... Batterij gaat bedroevend snel leeg en het horloge is veel te langzaam, heel irritant. Máár black-friday en sinterklaas komen er straks weer aan, dus ik wil een nieuw horloge *D . Budget is er niet zo zeer, wil vooral iets wat heel goed is (heb spijt van de M600). Zit nu te denken aan de Fenix 6s pro, vind het een erg mooi horloge en lijkt miljoenen functies te hebben.

Dus, welke horloges hebben jullie? En heeft iemand toevallig ervaring met de Fenix?

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 06:41

Ik heb een Garmin Vivoactive 3 en ben daar tevreden mee :j Is iets meer ingestoken als 'algemene' fitnesstracker maar doet het prima voor hardlopen buiten. Enige minpuntje is dat hij soms moeite lijkt te hebben met de GPS vinden/behouden en wanneer ik onder bomen/dichte begroeiing loop, kan hij m'n snelheid niet erg nauwkeurig meten. Achteraf corrigeert 'ie dat wel, maar het is lastig als ik intervallen wil doen in het bos. :+

Morris

Berichten: 3447
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:23

Ik heb ook een Garmin Vivoactive. Ik ben er erg tevreden over, batterij gaat lang mee. Een week haalt ie zat, en gebruik ik de Garmin 1x per week voor hardlopen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:39

Palmera schreef:
Super Hanmar en Greet, van harte! *\o/*

Laat maar weten als je wat wilt rennen, Gem! :D

Jaaaaa, leuk ....zin in *\o/* !

s1993

Berichten: 2129
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:37

Na dinsdag een heerlijke tempotraining te hebben gedaan dacht ik gister een rustige 10 a 12 km te kunnen doen. Bleek te dicht op de lunch..... Ik zal jullie de details besparen maar het werd 1.5 uur afzien :p Te koppig om om te draaien. Ben ook de hele avond nog beroerd geweest

Supervixen

Berichten: 12947
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:21

Oh dat is vervelend, heb ik ook wel eens gehad, hele dag buikpijn..

Ik ben al de hele week aan het snotteren en hoesten. Net 5.5km gedaan, maar pfff.. als dit er zaterdag 23 moeten worden, weet ik het nog niet. Pas 11km gelopen deze week :\ . Hoop op nog twee goede nachten slaap.