Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12922
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 22:05

Super gedaan Gem! 10 min van je pr af is echt knap!

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 22:19

Heel erg goed gedaan gem!! Zeker met de omstandigheden :j

Poes in de stad zou je juist denken dat t makkelijker is te lopen.

Lisitano kijk maar uit dan. Miss beter toch eerst wandelen zonder zo verrot te voelen voor je gaat lopen? :(:)

Greetje63 wauw _O_ "ff trainingsrondje"

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 22:35

Supervixen schreef:
Super gedaan Gem! 10 min van je pr af is echt knap!

Even relativerend: het is pas mijn tweede officiële HM :D . Maar je PR verbeteren klinkt wel lekker :') . En ik weet dat er dus nog meer in het vat zit als de omstandigheden 'milder' zijn.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 06:32

Mondy: het probleem is dat je te vaak moet oversteken, of oneffen/smal voetpad hebt...

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 07:04

Gem, goed gedaan zeg, jemig 10 minuten eraf. Gefeliciteerd!

Poes, herkenbaar, direct door na het werk. Als ik thuis op de bank plof voel ik me moe, althans dat denk ik. Terwijl als ik gewoon eerst ga paardrijden, kom ik fitter thuis, en heb dan direct al even mijn hoofd leeg gemaakt. ‘S avonds in het donker hardlopen doe ik niet. Wel een paar pogingen gewaagd, maar ik vind er gewoon niks aan. Dus nu ga ik twee keer in de week naar de sportschool en in het weekend hardlopen.
Naar de sportschool doe ik woensdag ochtend voordat ik naar het werk ga en vrijdag aan het einde van de middag. En dan zondag hardlopen. Dit doe ik nu vier weken, en bevalt me prima.

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 07:51

Poeh ik weet niet of ik me hier nog wel durf te melden na alle PR's, marathons en halve marathons..

Sinds een maand of 2 ben ik samen met mn verloofde aan het hardlopen, maar onze conditie was super slecht dus we zijn nog echte beginners..
We lopen eigenlijk altijd in het bos dus dat verhoogd de moeilijkheidsgraad wel iets want het is heuvelig hier :P
Maar gisteren hebben we hardloopschoenen gekocht als beloning dat we het al een tijdje serieus doen. Maar we hebben wel beide veel last van pijntjes enzo. Mn verloofde voornamelijk in zn enkels en knieën en ik heb last van mn schenen..
Maar hopelijk verbeterd dat nu we betere schoenen hebben :)

Supervixen

Berichten: 12922
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 08:02

Wat heerlijk dat jullie in het bos lopen. Lopen jullie volgens een schema?

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:05

Ja we proberen ons aan een schema te houden maar ook naar ons lichaam te luisteren dus we verbeteren minder snel dan het schema aangeeft

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:37

Ik ben ook veel trager gegroeid dan het traagste schema :j Maar kan nu wel 3-4 keer in de week rustig 5-10km lopen zonder pijntjes.

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 23:28

Ik heb vanavond weer een super lekkere en leuke training gehad :D ! 5x 800m met 100m rust tussendoor, daarna 2x 300m. Samen met trainster gelopen en dat ging er flink op *D . Vind het ook echt heeeerlijk om samen met haar te lopen en haar ritme te pakken, onwijs leuk :D :D Morgen wel spierpijn denk ik :Y) .

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:38

Goed bezig!
Ik ben weer lekker aan het trainen nadat alle waardes weer okay waren :)
Begin november wat 5 km wedstrijdjes meepakken.
Ik train nu 2 X bij de club en 2 X zelf voor die 5 km wedstrijdjes :)

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:59

Lies dat is best zwaar zeg, 4x per week, heb je niet snel last van je lichaam/pijntjes dan? En hoever loop je dan tijdens zo'n training? Ik loop nu 3x in de week en dat is voor op dit moment wel een beetje het maximale. Op de vereniging lopen we meestal (in totaal, met opwarmen en uitlopen) zo rond de 8km. Zelf loop ik dan de andere 2 dagen tussen de 6/7 km. Zit rond de 20km totaal per week op dit moment

s1993

Berichten: 2128
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:26

Dank allemaal, ben echt heel blij en trots dat ik hem gelopen heb *\o/*

Fleury, buikkramp heb ik ook nog gehad onderweg, gelukkig waren er wel dixies onderweg, waar ik tweemaal dankbaar gebruik van heb gemaakt :) Daarna was het ook wel weer prima. Verstandig dat je de 10km hebt gedaan in plaats van de halve, nog wel een nette tijd gelopen ondanks de omstandigheden. Jammer dat de 10 niet goed geregeld, vond de marathon juist echt top geregeld. Geen problemen gehad qua ruimte en veel verzorgingsposten en waterposten (en dixies!).

Lisitano balen van de griep! Maar dan is goed uitzieken inderdaad belangrijk. Hoe is het lopen gegaan?

Poes, ik vind langere rondjes in het donker ook altijd lastig. De 'leuke' stukken zijn toch vaak slecht verlicht. Op korte afstanden vind ik het donker niet zo'n probleem, loop dan prima door de wijk.

Ik heb zelf geen probleem met 'niet meer van de bank willen komen'. Ik heb na het werk juist altijd te veel energie (kantoorbaan dus veel zitten overdag) en wil dan graag wat doen 's avonds. Daarentegen kan ik er slecht tegen om laat te lopen i.v.m. slaap. Meestal ga ik dus in de avond lekker naar de paarden en bezig op stal :D

Fleurtjeuh, iedereen heeft ooit moeten beginnen :j Ik had een aantal jaar geleden ook niet verwacht dat ik de marathon zou lopen. Maar fijn om samen te lopen en heerlijk in het bos! Lekker rustig opbouwen en dan komt het wel goed +:)+

Lekker bezig Aagje en Lies!

Ik heb deze week even rust van het lopen en dan volgende week zie ik wel weer verder. Collega's vonden het heel grappig hoe ik gister voor de verandering heel langzaam de trap af ging, normaal ben ik behoorlijk energiek :') Daarentegen vonden ze het allemaal ook superknap dat ik de marathon gelopen heb en hadden ze veel respect voor me :)

Supervixen

Berichten: 12922
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:15

Ik heb vanmorgen ook weer een stukje getraild na de halve van zondag. Mijn benen waren nog niet helemaal hersteld en gisteren heb ik nog twee en half uur in bomen geklommen in een klimbos, dus helemaal soepel ging het niet. Ben ook een beetje aan het snotteren.
Na 11km had ik het wel gezien.

Aagje_Nimbly, ik loop meestal ook 4 keer per week. Je lichaam went er wel aan merk ik. Ik zit nu rond de 50km per week hardlopen en 50km per maand wandelen ongeveer.

Zaterdag wil ik een lange duurloop in het bos doen, 20+km.

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:21

Aagje_Nimbly schreef:
Ik heb vanavond weer een super lekkere en leuke training gehad :D ! 5x 800m met 100m rust tussendoor, daarna 2x 300m. Samen met trainster gelopen en dat ging er flink op *D . Vind het ook echt heeeerlijk om samen met haar te lopen en haar ritme te pakken, onwijs leuk :D :D Morgen wel spierpijn denk ik :Y) .


Oh lekker om zo samen te kunnen trainen ! Je zal m wel voelen gok ik ja :')


liespower94 schreef:
Goed bezig!
Ik ben weer lekker aan het trainen nadat alle waardes weer okay waren :)
Begin november wat 5 km wedstrijdjes meepakken.
Ik train nu 2 X bij de club en 2 X zelf voor die 5 km wedstrijdjes :)


Netjes 4x in de week zeg ! Waar ga je lopen qua wedstrijden ?


Aagje_Nimbly schreef:
Lies dat is best zwaar zeg, 4x per week, heb je niet snel last van je lichaam/pijntjes dan? En hoever loop je dan tijdens zo'n training? Ik loop nu 3x in de week en dat is voor op dit moment wel een beetje het maximale. Op de vereniging lopen we meestal (in totaal, met opwarmen en uitlopen) zo rond de 8km. Zelf loop ik dan de andere 2 dagen tussen de 6/7 km. Zit rond de 20km totaal per week op dit moment


Is dat iets ..met een vereniging lopen ? Lijkt mij zo lastig als je niet allemaal.hetzelfde tempo loopt.

S1993 je mag ook behoorlijk trots zijn :)) Hoe is t vandaag met de spieren ?

Sv zag je al klimmen ! Pittig zo vlak erna. Je maakt ook veel kms zeg. Zat alweer 20... knap !

Ik wil morgen weer een klein rondje doen. 5km denk ik. Moet echt op mn passen gaan letten. Kijken of dat lukt.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:00

Vind 4 x p/w lopen ook wel meevallen, maar variatie daarin is wel belangrijk. Een keer intervaltraining, een duurloop, een korte herstelloop en een funrun door het bos of zo. En voor de zomervakantie liep ik dan ook geregeld nog een kilometer of 6 met een cliënt omdat het hem zo goed deed.

Mijn volgende focus is de Halve van Ell op 24 november. Wil vanaf nu elke maand één HM - afstand afleggen, maar hoeft niet in wedstrijd- of evenementverband te zijn. Mag ook een trail zijn. En verder gewoon lekker op gevoel blijven doortrainen op kortere en langere afstanden, snellere en langzamere tempi. En vooral plezier hebben. Zie dat Glow Eindhoven nu ook eindelijk de Glow Run online heeft gezet.

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:13

Ben wel benieuwd of die glow run iets kan zijn... glow zelf is echt veel en veelste druk altijd :=

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:27

Ik heb hem vorig jaar gedaan, was best leuk en ik vond de drukte wel meevallen. Het is wel echt een FunRun, geregeld even stoppen bij een kunstig lichtobject, dus denk niet aan tijden of PR's. Twee jaar geleden liepen ze in flinke sneeuwval :D .
Over Glow zelf, het is niet alle avonden zo druk. Wij gaan meestal doordeweeks (woensdag of donderdag) en dan vlak na het invallen van de duisternis. Dan valt het best mee met de drukte.

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:23

Wat goed Gem! Knap gedaan!

Ik heb inmiddels weer 2x gelopen. De eerste keer ging moeizaam, toen ging m'n hartslag veel te hoog dus heb ik maar 2,5 km gedaan. Vanavond ging het al veel beter en de benen gaan in elk geval weer lekker vanzelf.
Dit weekend weer even 10 km lopen en dan puur even een lekker tempo terugvinden. Die 23 km volgende week moet wel goedkomen denk ik. Het is in elk geval een mooie route. Ik ga m'n tijd loslaten en doel is om de finish maar gewoon te halen.
Manu is er in elk geval klaar voor, deze temperaturen zijn meer zijn ding (en ook voor mij) :D

Supervixen

Berichten: 12922
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:16

Ja lekker genieten die 23km. Ik zou het wel fijn vinden als het droog is! Dat is wel een bonus.

s1993

Berichten: 2128
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:32

SV leuk ook het klimbos :D Maar kan me voorstellen dat je benen dan wel even moeten herstellen.

Mondy, spieren zijn elke dag een beetje beter. Woensdag was de ergste spierpijn over, maar merkte wel dat mijn benen nog sneller vermoeid waren dan normaal.

Mooi doel Gem, elke maand HM afstand lopen :)

Verstandig om tijd los te laten lisitano!

Hier nog niet weer gelopen, andere prioriteiten :) Wel lekker weer iets meer paardrijden en daar geniet ik ontzettend van. Hopelijk dit weekend of begin volgende week weer een stukje lopen, wel benieuwd hoe dat nu gaat

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:21

Ik kom mij weer even melden hier. Heb gisteren een samen met trainster gelopen ter voorbereiding van onze 'kantoor-challenge'. Wat was het weer gaaf :D !! Ben echt zó blij met haar en heb er zoveel plezier in :D ! Maar nu komt het, ik heb al een aantal weken last van m'n rechter quadriceps...(het is niet dramatisch en het wisselt een beetje kwa 'pijn') Er zit verzuring in en wellicht ook wat overbelast.
Ik ga 1x per week naar de fysio die het flink los masseert en dat helpt absoluut. Maar goed, het helpt maar voor 1 run. Woe fysio gehad, gisteren dus weer fanatiek (en fijn, zonder last!) gelopen en ik voel nu al dat het weer zeer doet.

De meest voor de hand liggende oplossing is natuurlijk om het rustiger aan te doen. Maar heb dus die challenge begin november en wil graag nog even maximale er uithalen voor de komende 3 weken -:) . Verder masseer ik het zelf zachtjes met spiroflor en drink veel water.
Heeft iemand nog tips? Bijv. warm maken of juist koelen? Of rekken (en hoe?)?

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:18

Aagje ik zou dat met de behandelend fysiotherapeut over leggen die heeft er speciaal voor geleerd en heeft je onderzocht en behandeld.

s1993

Berichten: 2128
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 07:37

Aagje inderdaad met de fysio overleggen, je zegt dat je daar toch al loopt dus goed idee om die te vragen :)

Vanochtend eindelijk weer een rondje gelopen! 20 minuutjes maar meer vond ik ook niet nodig, lekker om weer even te lopen :D Benen lijken goed hersteld van vorige week

Palmera

Berichten: 9485
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:38

Hallo! Ik lees hier al een tijdje mee.
Ik ben sinds dit jaar begonnen met hardlopen. Eigenlijk traillopen. Ik woon op het steilste eiland ter wereld, dus zulke mooie tijden als ik hier voorbij zie komen zijn voor mij gewoon onmogelijk.
Eind juni genekt door een blessure die mij alle kracht uit mijn been gehaald had. Opgelapt door de osteo en na twee maanden weer voorzichtig opgepakt. Half september toch de eerste race gelopen, best trots op.

De volgende staat voor april gepland, maar wellicht nog wat tussendoor.

Om een ideetje te geven: de training van woensdag was 13km, in 2'02'47 en een cumulatieve stijging van 741 meter. Vandaag was met trainingsmaatje 15km, 2'07'24 en een cumulatieve stijging van 488 meter. Zoals jullie zien langzaam.
Anyway, ik geniet van dit topic, ik hoop tips te kunnen ontvangen en geven daar waar nodig. :)