Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:15

poes schreef:
Jij loopt ook best vaak e lisitano? :j

Het ligt aan mijn stemming O:) Hoe meer ik aan m'n hoofd heb, hoe vaker ik ga lopen. En hoe vaker ik loop, hoe meer zin ik heb in een volgende :))

Die dagen achter elkaar trek ik toch minder goed hoor. En korte loopjes vind ik saai. Maar ik moet het wel weer wat vaker gaan doen, een beetje afwisselen.

Straks maar de regen in en kijken of ik met m'n app op de route kan blijven :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:18

In Gent was het warm en droog en benauwd. We zijn een toertje gaan wandelen in Gent :)

Zo leuk Greetje!

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:59

Morris schreef:
Hoe snel zakt jullie hartslag naar ‘normaal’.
Mijn hartslag is in rust 65-68.
Vanmiddag 7 km gelopen, nog zo’n twee uur was de hartslag ongeveer 80-85. En zit nu op 70.
Ik slik medicijnen tegen hoge bloeddruk moet ik er even bij vermelden.
Is dit normaal, of gaat dit bij jullie?

Hartslag hoort eigenlijk al na een aantal minuten helemaal hersteld te zijn. Als je na het lopen dus echt in rust bent (maar meestal is dat toch niet want uitzweten-douchen-etc?)moet die dus snel op een laag niveau zijn. Nu is je ochtend pols waar je net uit een diepe slaap komt vaak wel wat lager dan overdag in ruststand. Niet goed zakken van de hartslag zegt in het algemeen wat over je conditie maar mogelijk dat bij jou de hoge bloeddruk van invloed is of juist de medicijnen die de hoge bloeddruk veroorzaken. Hoewel die laatste meestal juist zorgen voor een lagere hartslag.

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:49

Greetje, bedankt voor je reactie.
Ik ga het even in de gaten houden (wat ik eigenlijk al deed), maar ik ga het ook noteren. Dan kan ik de volgende keer met de huisarts bespreken, waar 1keer in de 3 maanden kom.

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:21

Ik heb vanmorgen mijn aller langzaamste loop gelopen :+
Ik ben echt super verkouden en steeds hoesten maar wilde toch dus 12 km in 75 minuten gelopen met zo af en toe wandelen.
Voel me nu wel al een stuk beter *\o/*
Wat zijn jullie loop-plannen?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 12:36

Pf ik ben ook verkouden. Had gisteren een loop van 14km op de planning staan maar dat maar zo gelaten. Heb je er deugd van gehad om te lopen?

Supervixen

Berichten: 12926
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:13

Vervelend als je verkouden bent, dat snotteren onderweg word je niet blij van.

Ik heb er al ruim 40km op zitten deze week. Morgen ga ik nog lekker trailrunnen bij de Steeg, waarschijnlijk nog een keer de 15km route en als het goed voelt nog een stukje extra.
Gisteren had ik echt veel last van de klamme warmte, het zweet liep al na een kilometer in stralen van me af. Hoop dat dat morgen iets beter gaat.

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:26

poes schreef:
Pf ik ben ook verkouden. Had gisteren een loop van 14km op de planning staan maar dat maar zo gelaten. Heb je er deugd van gehad om te lopen?


Absoluut, pakje zakdoeken onderweg en lekker lopen.
Ik kan nu na 3 dagen eindelijk weer normaal ademen :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:26

Hm mss ga ik straks ook

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:54

Lopen komt er dit weekend niet van.
Morgen 18 holes lopen, golf. Daarna heb ik geen puf meer om te lopen.
Maandag ben ik wel vrij, maar heb om 15 uur mijn verdediging en sluit dan mijn HBO opleiding af.
Volgende week weer lopen.

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:03

poes schreef:
Hm mss ga ik straks ook

Bij twijfel wel gaan! Neem jezelf voor om minstens 3km te lopen; gaat het echt niet dan stop je na die 3km en als het toch nog wel lekker gaat dan loop je zonder verder specifiek doel qua afstand/tempo door.

Ik heb vanochtend 15.6km gelopen, was alweer een tijd terug dat ik echt een duurloop had gedaan. Het weer was er dan ook perfect voor.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:39

Morgen de '10 van Noordwijk" lopen ... en mijn benen tintelen enorm, dus dat is een teken dat er ergens een wens is om een PR te lopen. Of dat ik er een loopje aan vastplak naar mijn ouders in Voorhout ... of naar de Langevelderslag, waar mijn zoon morgen heenrijdt om de hond voor het eerst het strand te laten zien. Weet nog niet wat het wordt, zal afhangen van de zin van de dag :) .

Verder nog veel meer loopplannen voor de komende tijd, maar zal iets van een kalender moeten maken want het is niet allemaal verenigbaar.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:32

Noeps: ik blijf toch maar binnen met een fles champagne :D vannacht was ik echt niet lekker en morgen moet ik werken dus heb even goed gerust vandaag. Misschien morgen!

Supervixen

Berichten: 12926
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:27

Ik heb vandaag zo heerlijk gelopen! Eerst de 15km met 240 hoogtemeters trailroute bij De Steeg, die bijna 16km werd door een gemiste afslag. Daarna gedoucht en gegeten en nog een rondje van 8.5km hier op de weg gelopen. Dat ging ook nog verrassend lekker!
Echt genieten als je merkt dat je lichaam steeds meer aan kan.

Hebben jullie nog gelopen vandaag?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:30

Zo wat een afstand heb je dan gelopen zeg deze week, knap hoor!

Ik zit nog in twijfel. Voel me iets beter maar dat heeft meer met de hoeveelheid dafalgan te maken denk ik.

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:36

Ik zie er echt naar uit om meer te lopen, morgen ff scriptie verdedigen en dan heb ik een zorg minder in mijn koppie. Dan nog diploma in ontvangst nemen, maar daar hoef ik niets voor te doen. Na vier jaar studie, ben ik dan ook echt vrij, geen weekenden blokken.
Ik heb er zin in.

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:37

Supervixen schreef:
Ik heb vandaag zo heerlijk gelopen! Eerst de 15km met 240 hoogtemeters trailroute bij De Steeg, die bijna 16km werd door een gemiste afslag. Daarna gedoucht en gegeten en nog een rondje van 8.5km hier op de weg gelopen. Dat ging ook nog verrassend lekker!
Echt genieten als je merkt dat je lichaam steeds meer aan kan.

Hebben jullie nog gelopen vandaag?


Inderdaad beste afstanden zeg :j
Fijn dat je lichaam steeds meer kan.

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:08

Dat is inderdaad een flinke afstand!
Ik heb vanmorgen 5 km stevig doorgewandeld met mijn pony’s.
Morgen weer baantrainig dus eventjes rust vandaag :)

Supervixen

Berichten: 12926
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:19

poes schreef:
Zo wat een afstand heb je dan gelopen zeg deze week, knap hoor!

Ik zit nog in twijfel. Voel me iets beter maar dat heeft meer met de hoeveelheid dafalgan te maken denk ik.



Deze week 65km in totaal. Ik heb vakantie, dus ook een bak meer energie om te lopen. Scheelt zoveel.

Bij twijfel niet doen, anders duurt uitzieken nog langer.

Heerlijk Morris, wat zal dat lekker voelen als je klaar bent.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:57

WoW 65 Km. Echt knap SV. Bij jou klinkt het ook zo chill, echt voor het plezier niet van moeten of zo.

Ik begin een beetje op te knappen. Morgen hopelijk weer een rondje. Maar heb lange dag met 450km rijden dus even zien hoe fris ik thuis kom.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:45

De 10 van Noordwijk, net te langzaam voor een PR :D , maar 100 % eigen schuld als je oude vrienden van vgoegahh tegenkomt en dan omdraait om ze te begroeten :')

Supervixen

Berichten: 12926
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:55

Hahaha Gem, je hebt je laten afleiden. Maar er zijn gelukkig genoeg wedstrijden om een pr te lopen. Als je maar genoten hebt toch?

Poes ik loop zelden met tegenzin. De laatste tijd gaat het ook lekker dus dat is dan extra genieten in het bos. Vanmorgen ook weer een familie zwijnen gezien.

Niet al teveel druk op mezelf leggen dat ik bepaalde dingen moet werkt het best.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:14

Bij mij idem. Tegen mijn zin trainen werkt zo averechts.

Met paard die les eigenlijk al jaren geleden geleerd. Daarom ook geen vaste schema’s hier. Wel een idee qua opbouw maar verder niks.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:32

Supervixen schreef:
Hahaha Gem, je hebt je laten afleiden. Maar er zijn gelukkig genoeg wedstrijden om een pr te lopen. Als je maar genoten hebt toch?

Poes ik loop zelden met tegenzin. De laatste tijd gaat het ook lekker dus dat is dan extra genieten in het bos. Vanmorgen ook weer een familie zwijnen gezien.

Niet al teveel druk op mezelf leggen dat ik bepaalde dingen moet werkt het best.

:D , het boeit me ook weinig, oude vrienden zien is véul leuker! En precies wat jij in je onderste zin zegt: het moet als het ware 'vanzelf' gaan en niet omdat het móet.

Supervixen

Berichten: 12926
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:39

Ik heb net het ontwerp van mijn 'liefde voor het bos' tattoo binnen.
Ze heeft goed haar best gedaan en ik vind hem supermooi geworden!

Ik weet niet of het gewaardeerd wordt dat ik de tekening hier plaats, dus ik geef maar een omschrijving.
Het wordt de kop van een vos, de vos heeft zijn ogen dicht, 'kijkt' omhoog en hij heeft een mestkever op zijn neus. Daar omheen dingen uit het bos. Een varenblad, een bolster, een eikenblad en eikel, hei en onderaan de kop nog twee bloemen.

Morgenochtend nog een rondje hardlopen en dan richting Eindhoven, ik ben om 1 uur aan de beurt.