Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:20

poes schreef:
Heb overigens veel nieuw gerief gekocht dot weekend bij decathlon. Twee shirtjes (moet helaas door zonneallergie door AB zoveel mogelijk bedekt) en een short, een petje, een heupbeen voor mijn gsm, en vooral: een trailrugzak met 2L zak in. Heel benieuwd hoe die gaat bevallen!

Balen dat je een zonnen allergie hebt door de AB!
Maar shoppen is nooit verkeerd.
Ik heb bij de Decathlon een nieuw kort broekje met een zakje voor mn telefoon :D . Ideaal ding.

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:45

roosje78 schreef:
JesdaJinn schreef:
Ik ken Evy. Iemand enig idee waar die te downloaden is?

Bij mij gewoon in de app store. Je zoekt op Evy en dan krijg je haar al.


Klopt. Maar betaal jij er ook voor?

roosje78

Berichten: 2270
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:54

Ja, heb de eerste keer betaald. Tijdens het lopen van elke training krijg je punten en kun je sparen voor het tweede deel om dat te doen. Het tweede deel is trainen voor 5-10km. Dat ga ik niet doen, maar op die manier is die dan gratis.
Meende dat de aankoop 2,99 was en het is mij het meer dan waard!

Supervixen

Berichten: 12927
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:24

Poes, welke rugzak heb je gekocht? Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Ik wil over een tijdje ook een nieuwe. De mijne wordt toch wat slechter.

Hier weer een trotse loper! Vandaag mijn langste afstand ooit gelopen, 23km. Vanmorgen de 15km en de 7.5km trailroute bij De Steeg gelopen, over de Veluwezoom.
Afslagje bij de 7.5km gemist, dus vandaar iets verder.
Zaten flink wat hoogtemeters en pittige zandpaden in zeg! Maar beide mooie routes (had de 7.5 vorig jaar al eens gedaan).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

roosje78

Berichten: 2270
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:25

Supervixen schreef:
Poes, welke rugzak heb je gekocht? Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Ik wil over een tijdje ook een nieuwe. De mijne wordt toch wat slechter.

Hier weer een trotse loper! Vandaag mijn langste afstand ooit gelopen, 23km. Vanmorgen de 15km en de 7.5km trailroute bij De Steeg gelopen, over de Veluwezoom.
Afslagje bij de 7.5km gemist, dus vandaar iets verder.
Zaten flink wat hoogtemeters en pittige zandpaden in zeg! Maar beide mooie routes (had de 7.5 vorig jaar al eens gedaan).

[ [url=m/4czfmi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TmToj2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hgT0Lu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UDcfaW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto's! Wat een leuke route om te doen!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:47

Prachtige foto’s SV en wat een mooie prestatie!

Ik heb deze gekocht: https://www.decathlon.be/nl/p/rugzak-vo ... 90&c=ZWART

De maat kleiner hadden ze niet in een leuke kleur en had ook maar een zak van 1L. Ik wou graag net wat meer reserve. Dan kan hij voor hikes ook mee. Ben heel benieuwd!

Esther: ja word er inmiddels een beetje gek van van die zonneallergie. Kan eigenlijk bijna niet buiten, krijg alsnog hele lelijke pijnlijke uitslag. Moet zeggen dat het best een domper op mijn zomer is...

Supervixen

Berichten: 12927
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:03

Dat is een flinke tas ja! Ziet er wel practisch uit. Hoop dat je er veel plezier van hebt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:05

Ja qua gewicht maakte het niet uit met de maat kleiner en hij zat gelijk goed. Bij as adventure zou ik voor iets vergelijkbaar zo het driedubbele kwijt zijn dus eerst maar even dit testen.

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:15

Ik denk dat ik maar begin met 1 min lopen, 1 min hardlopen, 1min lopen en dan totaal van 5 min hardlopen. Lijkt me rustig genoeg om te beginnen.

Hoe vaak lopen jullie? Ik ga ook nog 2 keer per week naar sportschool. Zou 1 keer goed genoeg zijn om te beginnen?

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:22

Hoe snel zakt jullie hartslag naar ‘normaal’.
Mijn hartslag is in rust 65-68.
Vanmiddag 7 km gelopen, nog zo’n twee uur was de hartslag ongeveer 80-85. En zit nu op 70.
Ik slik medicijnen tegen hoge bloeddruk moet ik er even bij vermelden.
Is dit normaal, of gaat dit bij jullie?
Laatst bijgewerkt door Morris op 08-07-19 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:23

JesdaJinn schreef:
Ik denk dat ik maar begin met 1 min lopen, 1 min hardlopen, 1min lopen en dan totaal van 5 min hardlopen. Lijkt me rustig genoeg om te beginnen.

Hoe vaak lopen jullie? Ik ga ook nog 2 keer per week naar sportschool. Zou 1 keer goed genoeg zijn om te beginnen?


Hardlopen ben ik begonnen met Evy, drie keer in de week.
Nu loop ik 1 en soms 2 keer in de week. Tussen de 5 en 7 km.

Edit: oh ja antwoord op je vraag, ik zou bij het opstarten zeker twee keer in de week lopen.

Supervixen

Berichten: 12927
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:54

Een keer in de week is echt te weinig om op te bouwen en conditie te houden. Ik zou minimaal twee keer per week gaan.

Ik loop meestal drie keer per week, soms vier keer.
Een keer per week een lange duurloop in het bos, een keer middellang of een wedstrijd en een of twee keer een korte afstand. Zoiets ongeveer.

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:10

Oké. Dan ga ik denk ik 2 keer per week. Hoop deze week te beginnen

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:15

Poes, Altijd leuk nieuwe spullen kopen. Hopelijk bevalt je rugzak!

Prachtige fotos SV! Zo gaaf dat je zoveel in de natuur loopt.

Ik heb geen spierpijn van gisteren dus dat is goed. Morgen weer lekker trainen op de baan. Ga waarschijnlijk 18 augustus een keer 4 engelse mijl lopen.

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:32

Dat is een mooie tas inderdaad Poes, ook voor het hiken ja! Vind het spul van Decathlon steeds beter worden, zo heb ik mijn grote backpack daar vandaan en ben daar echt heel blij mee. Laat je ons weten hoe deze het volhoud? :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:33

Ik hou jullie op de hoogte!

Supervixen

Berichten: 12927
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:06

Ja daar ben ik ook benieuwd naar en of hij handig is in gebruik en of je er geen schuurplekken van krijgt bij lange afstanden.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 23:19

Ze verkopen overigens ook trailshirts waarvan de stof blijkbaar goed combineert met de rugzakjes. Heb toevallig eentje mee!

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:03

Mooie foto's sv en een mooie afstand gelopen.

JesdaJinn een keer per week is echt te weinig hoor. Minimaal twee keer maar eigenlijk zou je drie keer per week moeten lopen om efficient op te bouwen. En in de opbouw hoeft het amper tijd te kosten en prima te combineren met de sportschool.

Zondag een rondje oosterschelde gelopen van 58km. Het was toch nog veel warmer geworden dan voorspeld. Het is goed gegaan maar het ging alles behalve met twee vingers in de neus.Maar het was de moeite waard want het was een heel mooi rondje. Gisteren al weer een klein uurtje uitgelopen en vandaag een extra rustdag. Pak ik morgen de trainingen weer op.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:06

Venthe gefeliciteerd met je podiumplek en een mooie tijd ook.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:14

Heb je alleen gelopen Greetje of met een groep of iets?

Ik heb net een rondje van 10km gedaan. Heb door mijn nieuwe app een nieuw rondje ontdekt zo mooi! Ik loop nu een groot deel door een natuurgebied heerlijk.

De app is RunGo. In de gratis versie kun je routes opzoeken of zelf intekenen. Ik heb de premium versie en kan daarmee ook bestaande routes inladen. Als iemand graag wil dat ik een route voor je inlaadt, laat maar weten. Je moet wel zelf even goed kijken of hij alle pijltjes en zo dan goed gezet heeft.

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:15

Dat klinkt leuk Poes! Ik ga eens kijken.

Ik heb zaterdag een survival gelopen, het was weer heerlijk! De dag erop heb ik mee gedaan aan de urban trail in Den Haag. Wat is dat leuk! Ik heb echt genoten.

Gisteren rust. Vandaag een 8 km rondje om m'n nieuwe Asics te testen. Ik heb die heel dure schoen in hun outlet kunnen scoren voor slechts € 60 (normaal €200) dus ik was heel benieuwd. Ze zijn fantastisch! Het liep echt heerlijk, ondanks m'n spierpijn. Normaal loop ik op de weg op antipronatie schoenen maar die zijn best log. Dit liep echt heerlijk. Ik wilde rustig aan doen maar alsnog best een leuke tijd gelopen voor mijn doen.
Morgen help ik een vriendin aan haar eerste 10 km rondje. Zin in!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:24

Jij loopt ook best vaak e lisitano? :j

hwn
Berichten: 4772
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 06:44

Gefeliciteerd, Venthe!
Wat n mooie loopomgeving toch, Supervixen, daar kan ik alleen maar van dromen.

Gisteren hebben we met de joggingclub de winterroute ipv de zomerroute gelopen. er woedde nl een hevige brand iets verderop, dus we wilden de zwarte rookwolken vermijden. Die winterroute loopt voorbij mijn huis, en toen ik voorbij kwam, zei één van mijn pensionklantjes: "Starky (jongste paard) zat bij de buren. We hebben hem teruggehaald, maar hij is weeral teruggeglipt".
Toen ik stopte om hem terug te halen, was hij alweer spontaan teruggekeerd. Leek wel een betrapt kind, zo van: "Oei, mama is thuis". Vandaag gaat de stroom er weer op. Heb dan wel n pittig intervalletje moeten lopen om de anderen weer bij te benen.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 07:38

Poes het was een prive initiatief van iemand die daarbij jaarlijks haar (ultra)loopvrienden voor uitnodigt. Gezamenlijk starten maar ieder zijn eigen tempo en drie verzorgingsposten. Diegene die het organiseerde is bij mij blijven lopen.