Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:57

Morgen naar de huisarts. Nu al ruim een maand last van mijn onderbeen. Hopelijk is er wat aan te doen :/

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:55

julya schreef:
Morgen naar de huisarts. Nu al ruim een maand last van mijn onderbeen. Hopelijk is er wat aan te doen :/


Continu last van? Of alleen bij hardlopen?
Zal vast wat aan te doen zijn :j

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:37

Morris schreef:
julya schreef:
Morgen naar de huisarts. Nu al ruim een maand last van mijn onderbeen. Hopelijk is er wat aan te doen :/


Continu last van? Of alleen bij hardlopen?
Zal vast wat aan te doen zijn :j


Meer last bij hardlopen. Maar ook last bij zwemmen, sporten en als ik te lang wandel

Supervixen

Berichten: 12871
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:55

Oh vervelend zeg, goed dat je naar de huisarts gaat.

Ik was vanmorgen rond half 8 in het bos. 14km hardgelopen. Wilde wat verder, maar vond het te heet.
Ik kneep hem wel een beetje voor de processierups, maar gelukkig geen last gehad.

hwn
Berichten: 4728
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:26

Vrijdag gewerkt tot rond 19u, had eigenlijk geen zin in mijn loopwedstrijdje. Op de valreep toch mijn loopkledij aangetrokken voor een 3,5 km, met gelukkig geen te grote bezetting. Ik haalde zowaar een eerste plaats, met anderhalve minuut voorsprong op de 2e vrouw, en bijna 5 minuten op de 3de, dus blij dat ik toch gegaan was. :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:28

WoW wat gaaf zeg hwn!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 01:06

27 oktober is er weer een run in Gent. Als ik vrij kan krijgen ga ik mee doen. Ga lekker afstanden trainen en dan hopelijk de HM meelopen.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 08:05

Gefeliciteerd hwn welke tijd had je?

Ondanks het niet doorgaan van de marathon toch een sportief weekendje gehad. Zaterdag een lange duurloop van ruim 30km op 5min20/km, zaterdagmiddag een lange fietstocht op de veluwe en zondag een rustige duurloop van 19km over en om Kootwijkerzand samen met mijn man. We waren na 19km nog niet op de startpunt maar mijn man was er in de felle zon over het losse zand op dat moment helemaal klaar mee dus zijn we daarna nog maar een aantal km's gaan wandelen.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 08:09

hwn schreef:
Vrijdag gewerkt tot rond 19u, had eigenlijk geen zin in mijn loopwedstrijdje. Op de valreep toch mijn loopkledij aangetrokken voor een 3,5 km, met gelukkig geen te grote bezetting. Ik haalde zowaar een eerste plaats, met anderhalve minuut voorsprong op de 2e vrouw, en bijna 5 minuten op de 3de, dus blij dat ik toch gegaan was. :)


Ah super!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:13

Loopt je man ook veel Greetje?

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:17

poes schreef:
Loopt je man ook veel Greetje?
die loopt al vanaf zijn twintigste (en is nu 65) maar is pas echt fanatiek gaan lopen toen ik ook begon en hem er op mijn eerste 10km al gelijk eruit liep. Maar hij loopt nooit verder dan 25km. Hij had in Apeldoorn voor de halve ingeschreven.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:46

Wel leuk om zo af en toe samen te kunnen trainen :)

hwn
Berichten: 4728
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:16

Greetje63 schreef:
Gefeliciteerd hwn welke tijd had je?

Niet zo spectaculair hoor, 15min45 voor 3,5 km, dus iets van 13,2 km/u (4:32 min/km), nu gezien op de uitslagen dat we maar met 10 vrouwen waren in mijn reeks. Maar de 2de deed er 18:40 over, en de derde zelfs 20:30, dus wel n overtuigende overwinning.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:38

Poes samen trainen doen we maar zelden hoor. Ik train meestal sneller en langer maar af en toe doen we wel een rustig duurloopje samen. Maar vooral gaan we samen naar wedstrijden.

Hwn toch superleuk dat je eerste was en een mooie tijd toch.

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:58

Mooie tijd!
Naar de dokter geweest, overbelast been dus rust houden. Hopelijk duurt het niet te lang

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:20

Ga je ook naar de kine julya?

Greetje: o dat zou wel mooi zijn om mijn er af te kunnen lopen :D hij is wel sportief dus zal mijn kuitjes mogen smeren.

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:56

Gefeliciteerd voor iedereen die fijn gelopen heeft! En Julya, hoop dat het snel beter gaat.

Mijn vriend was vorige week op bezoek hier in Finland en heb dus een dikke week niet hardgelopen (zijn schoenen pasten niet meer in de koffer, haha). Daarentegen hebben we bijna iedere dag behoorlijk ver gewandeld dus zeker niet stil gezeten! Gisteren weer een kort rondje hier in het bos heuvel op/heuvel af gelopen. Maar 3.5 km maar toch was ik behoorlijk op aan het einde :D .

De halve marathon is al over een dikke maand, dus dat wordt deze week de afstand nog wat meer opschroeven en dan bijhouden en dan ben ik er hopelijk klaar voor!

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:33

Balen julya, ik zou wel ook naar een goede sport fysio gaan.

Sv, lekker gelopen dus en achteraf geen gekriebel :)

Gefeliciteerd hwn! Mooie tijd en een overtuigende overwinning ;) maar goed dat je wel bent geweest!

Leuk dat je af en toe met je man kan lopen Greetje! De mijn vriend is al bekaf als hij een keer van het concours terrein naar de vrachtwagen moet hollen om de volgende op te zadelen :+ maar goed ik kan dan wel weer samen met hem paardrijden, ook leuk!

Ik heb me opgegeven voor mijn 1e wedstrijdje sinds zo'n 1,5 jaar... 5 km tijdens de midzomerrun in Westervoort aankomende zondag. Vind het erg spannend!

Supervixen

Berichten: 12871
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:36

Gaat goedkomen joh! Heel misschien doe ik ook mee, moet nog even kijken naar mijn weekendplanning.

Noeps
Berichten: 16930
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:24

Ik haak ook weer eens aan in het topic :D.

Leuk vooruitzicht Venthe! Heb je een richttijd in gedachten? Succes alvast.

hwn gefeliciteerd met je podiumplek :D.


Julya ik zou met dergelijke klachten ook een fysio raadplegen. In mijn ogen zeggen huisartsen veel te snel dat je maar rust moet nemen terwijl dat lang niet altijd nodig is bij sportgerelateerde klachten.

Ik ben sinds een maand of 3 aangesloten bij een loopvereniging en pak nu vaak op vrijdagavond een techniektraining mee. Heb een poos het gevoel gehad dat ik op een plateau vastzat qua loopprestaties en nu lijkt daar toch een doorbraak in te komen. Mijn landing verandert, meer op de middenvoet ipv hak en mijn arminzet wordt beter. Maar er is ook nog veel werk aan de winkel. Vorige week werden er videoanalyses gemaakt. Ik vond het echt heel leerzaam om mezelf eens van opzij te zien hardlopen, en confronterend. Terwijl ik voor mijn gevoel juist mezelf rechtop zet in een tempoblok blijk ik naar achteren te gaan hangen :7.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:42

Klinkt interessant noeps!

En idd rust is zeker niet altijd de oplossing. Ook de oorzaak kan moeten aangepakt worden.

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 17:05

Noeps, ik heb wel een tijd in mijn hoofd maar ik weet dat die nog niet realistisch is ;-) Ik hoop dat ik gewoon lekker kan lopen zonder al te veel op mijn klokje te kijken.

Supervixen

Berichten: 12871
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:52

Noeps lekker om weer vooruitgang te kunnen boeken! Lijkt me inderdaad confronterend om jezelf op video te zien.

Rustig aan Julya, laat er inderdaad eens een goede fysio naar kijken.

Venthe jij gaat die loop gewoon hartstikke goed doen!

Ik heb vanavond een ronde van ruim 13km door het bos en over de hei gedaan met mijn insta vriend. We raken aardig op elkaar ingespeeld met lopen nu, erg leuk.
Was dus voor mij weer een pittig rondje aanpoten. Na 10km ongeveer lekker op mijn muil in het zand gegaan, helemaal zwarte armen en een zwart been :')
Gelukkig geen pijn gedaan, op licht geschaafde knieën na.
Denk dat we een stuk of 15 zwijnen van dichtbij hebben gezien, erg leuk. Was best lang geleden dat ik ze had gezien.

Ik worstel alleen nog een beetje met wat ik moet eten als ik zo 's avonds ga lopen. Ik merk dat ik echt last heb van mijn buik na het lopen. Dat heb ik 's morgens niet als ik loop. Eten na het lopen is ook niet echt een optie, ik was pas kwart voor tien thuis.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:00

Als ik ga rijden eet ik ook vaak zo laat maar is idd echt lang wachten dan e. Kun je niet smiddags warm eten en ‘s avonds iets klein?

Zijn die zwijnen niet gevaarlijk overigens?

Supervixen

Berichten: 12871
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:35

Nee warm eten op mijn werk gaat helaas niet. Ik had gisteravond al wat minder gegeten dan normaal. Volgende keer misschien maar een boterham van tevoren. Kijken hoe dat valt.

Zwijnen zijn eigenlijk altijd redelijk bang. Alleen als hun jongen heel klein zijn ben ik wat voorzichtiger en roep ik naar ze als ik eraan kom. Dan rennen ze meteen weg.