Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:22

Ik ben ook zonder schema begonnen, inderdaad met een klein rondje, rustig aan en dan stukjes wandelen als ik het nodig had. Uiteindelijk kwam ik steeds iets verder zonder te lopen en daarna kon ik ook langzaam de afstand en/of het tempo opbouwen. Dit is eigenlijk nog steeds hoe ik het doe! Ik denk dat als je al gewend bent om te sporten en goed naar je lichaam luistert en dus een stapje terug doet of stopt als het niet goed voelt dat ook best moet kunnen.

Hier vanavond weer een stukje lopen. Ga een rondje doen wat ik een tijd geleden voor het laatst gelopen heb dus hoop stiekem dat ik het sneller kan doen dan vorige keer :D

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:46

Ik heb in het begin ook veel gelopen tussendoor. Nu loop ik nog steeds regelmatig tussendoor. Vooral nu met het warme weer moet ik soms echt even lopen tussendoor. Vaak zijn het maar 10 meter en dan gaat het weer.

Faringo
Berichten: 8242
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:03

Thanks voor de adviezen. Denk ik inderdaad dat ik gewoon m'n eigen schema maak en doe wat goed voelt. Veel vaker dan 2x in de week zal het ook niet worden voorlopig. Weet inmiddels ook wel steeds beter wat lichamelijk nog wel of nog niet lukt.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:30

Zo heb ik het inderdaad ook gedaan! Dat voelde voor mij goed. Ik bouwde namelijk langzamer conditie op dan dat die programma's deden waardoor het voor mij demotiverend werkte.

Ik heb zojuist nog 5 km gelopen op het tempo dat ik zondag over 10 km wil lopen. Het ging best lekker moet ik zeggen. Ik ben alleen bang voor de warmte zondag. Ik denk dat ik nu rust pak tot zondag. Ik merkte dat mijn benen toch nog moe aanvoelde van de vorige training. Het helpt waarschijnlijk ook niet dat ik afgelopen zondag een hele dag op pinkpop heb rondgelopen.

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:58

Lekker Laura! En inderdaad goed naar je lijf luisteren.

Ik net terug van de training bij de atletiekvereniging. Mocht inderdaad kiezen tussen 2 groepen: een rustige recreanten groep en een wat fanatiekere groep. Gekozen voor safe en voor de rustige groep gegaan, bleek alleen wel heel rustig :+
Dus volgende week maar aansluiten bij de andere groep. Vond het wel gezellig en lekker om weer op de baan te lopen :)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:41

Ik doe zelf ook alles op gevoel en 'zin'. Bij de vorige loopgroep alles op schema, maar ik merkte dat ik niet zo goed tegen druk op de ketel van buitenaf kan. Kan mezelf wel onder druk zetten, maar 'opgelegd' word ik humeurig (en daarbij recalcitrant) van :x .

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:34

Gem schreef:
Ik doe zelf ook alles op gevoel en 'zin'. Bij de vorige loopgroep alles op schema, maar ik merkte dat ik niet zo goed tegen druk op de ketel van buitenaf kan. Kan mezelf wel onder druk zetten, maar 'opgelegd' word ik humeurig (en daarbij recalcitrant) van :x .

Haha, ik ook inderdaad.
En als het dan niet lekker lukt naar schema omdat het niet lekker voelt, word ik er heel naar van. Meestal beslis ik pas wat ik wil gaan doen als ik voorbij die ellendige 2/3 km ben. Tot dan voelt altijd alles moeilijk :=

_Carien

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:50

Wat een leuk topic! Mag ik ook mee kletsen?
Ik heb sinds anderhalf jaar het hardloopvirus te pakken samen met mijn vriend. Ik loop voornamelijk in het duin en mooie routes door de Bollenstreek, voor nu ligt mijn (mentale) max rond de 8 km. Ik hoop de 10 km tijdens de Halve van Katwijk te lopen in september dit jaar. Mijn tempo buiten ligt tussen de 6.30 en 7.00. De 6 km in april wel gelopen in PR 35.31, dat voelde echt machtig en het ging zo fijn.

Edit:
Lisitano, whaaa ik zie je hier nu ook. Wat leuk! Zo leuk hoe jij met je Manu loopt. Ik hoop dit jaar ook eens een rondje te doen met Skeet, lijkt me geweldig. Lopen jullie weleens met je paard hard?

Supervixen

Berichten: 12860
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:05

Ik heb geen paard meer, maar ben wel begonnen door met mijn paard hard te lopen.

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:51

Ik loop wel eens met mijn paard, vooral als ik op een dag wilde hardlopen en rijden maar ik daar eigenlijk geen tijd voor heb. Is altijd heel gezellig maar echt handig is het niet, paard haar draftempo is duidelijk hoger dan dat van mij, en een verzamelde draf aan de hand lukt me meestal dan weer niet dus dan gaat ze maar stappen (of ik probeer haar bij te houden en dan moet ik na een tijdje stappen) :')

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:01

_Carien schreef:
Wat een leuk topic! Mag ik ook mee kletsen?
Ik heb sinds anderhalf jaar het hardloopvirus te pakken samen met mijn vriend. Ik loop voornamelijk in het duin en mooie routes door de Bollenstreek, voor nu ligt mijn (mentale) max rond de 8 km. Ik hoop de 10 km tijdens de Halve van Katwijk te lopen in september dit jaar. Mijn tempo buiten ligt tussen de 6.30 en 7.00. De 6 km in april wel gelopen in PR 35.31, dat voelde echt machtig en het ging zo fijn.

Edit:
Lisitano, whaaa ik zie je hier nu ook. Wat leuk! Zo leuk hoe jij met je Manu loopt. Ik hoop dit jaar ook eens een rondje te doen met Skeet, lijkt me geweldig. Lopen jullie weleens met je paard hard?

Hé wat leuk! Wat een mooie tijd heb je toen gelopen! Je gaat die 10 km echt crushen. Als je 8 kunt kan je ook 10, inderdaad even die mentale grens over maar het is zo'n heerlijk gevoel als het dan lukt!

Misschien ga ik die in Katwijk ook wel meelopen. In september zijn er alleen ook zoveel survivals :D

Manu vindt het ook zo leuk mee te gaan! Een hond hoort je in tempo iets te helpen maar dat doet hij helaas niet :+ Maar die trails zijn wel extra leuk met hem erbij. Binnenkort zal ik toch vaker zonder hem moeten gaan want het wordt toch steeds ietsje warmer.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:17

Ik ben helaas paardloos. Dat heb ik dus nog niet geprobeerd!

@_carien: als 8 lukt dat moet 10 ook lukken! Het is inderdaad vaak het mentale stukje waardoor het niet lukt.

hwn
Berichten: 4722
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:43

Nadjajump schreef:
Ik loop wel eens met mijn paard, vooral als ik op een dag wilde hardlopen en rijden maar ik daar eigenlijk geen tijd voor heb. Is altijd heel gezellig maar echt handig is het niet, paard haar draftempo is duidelijk hoger dan dat van mij, en een verzamelde draf aan de hand lukt me meestal dan weer niet dus dan gaat ze maar stappen (of ik probeer haar bij te houden en dan moet ik na een tijdje stappen) :')


Hier had ik vroeger ook moeite om de mijne bij te houden, maar sinds ze bevangen geweest is, loopt ze juist te traag en voorzichtig, kan zij mij niet bijhouden. :)

s1993

Berichten: 2124
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:24

Haha leuk die hardloopbingo!

Esther toen ik net begon moest ik heel veel wandelen (was daarvoor al eens te fanatiek begonnen waardoor ik gelijk een blessure had...)

Vente goed om dan volgende keer de andere groep te proberen, je gaat toch ook wel om echt te trainen denk ik.

Gem herkenbaar dat je niet aan zo'n schema wil houden. Toen ik nog bij de studentenvereniging voor atletiek zat, liep ik altijd mee met de mensen die korte afstanden trainden want die lange afstandschema's vond ik verschrikkelijk. Liep dan wel elke week voor mezelf lange duurlopen van 20+ kilometer O:)

Welkom Carien! Ik heb eerder regelmatig met verzorgpaard gelopen. Mijn eigen pony is 1.5 week geleden verhuist (net als ikzelf) en is nog jong dus moet eerst even wennen. Loop nu dus wel naar stal maar nog niet samen met hem. Komt binnenkort wel weer :D Mijn conditie is (nog) wel beter dan die van hem :)) Als ik met hem loop moet hij zich maar aanpassen aan mijn tempo :j

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:09

Hoe gaat het hier met iedereen met het hardlopen?

Ik start vanmiddag mijn eerste wedstrijd :D ik had het niet gedacht maar ik heb toch best wel zenuwen. Ondanks dat ik geen streeftijd heb aangegeven.

lies_sparkle

Berichten: 6130
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:12

Probeer er vooral van te genieten!
Heel veel plezier :D

Ik ben momenteel even rustig. Ik heb woensdag nog gewoon getraind maar ik moet nu zoveel leren voor de uni, de laatste tentamenweek dat ik tot woensdag even niks doe. Ik moet gewoon leren helaas :+
Ik kan nu al uitkijken naar donderdagavond!

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:18

Dat snap ik. School is toch net even iets belangrijker!

Supervixen

Berichten: 12860
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:29

Veel plezier, geniet ervan!
Ik loop straks de 10km van de Overbetuweloop.

Succes met leren liespower.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:09

Jij ook heel veel plezier!

Es_ther

Berichten: 18719
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:59

Veel plezier allemaal!

@Liespower, heel herkenbaar, hier staat het ook een laag pitje door school...

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:05

Succes en veel plezier allebei, en ook succes met leren! Ik probeer langzaam mijn afstand een beetje op te bouwen voor de halve marathon in Augustus. Wilde vandaag dus een rondje doen van iets meer dan 15 km maar raakte flink verdwaald en heb dus uiteindelijk bijna 17 km gelopen. Tijdens het rennen zelf was ik niet blij want ik wist echt even niet meer hoe ik dat bos uit moest komen maar achteraf toch wel trots op dat ik het toch maar gedaan heb ondanks dat het buiten ook nog eens behoorlijk warm was :) .

Nu even een paar daagjes rust want ik ga als uitje van de onderzoeksgroep waar ik stage loop beren spotten :D :D

Supervixen

Berichten: 12860
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:30

Wat een dagje weer. Mijn op een na snelste 10km gelopen.
Eerst mijn neefje aangemoedigd met de kidsrun, hij werd 4e in de categorie 4 t/m 7 jaar. Trots!
En mijn zusje en ik een mooie 4e en 5e plek in onze leeftijdscategorie.

Op naar de veluwezoomtrail volgende week, waar ik 18km ga lopen.

Nadjajump, lekker eind gelopen dan. Hoewel het niet de bedoeling was.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:01

ik heb destijds achteraf gezien helemaal verkeerd opgebouwd maar bij mij heeft het gelukkig wel goed uitgepakt. Om de dat lopen , altijd aan een stuk door en iedere keer steeds iets verder in een eigenlijk veel te hoog tempo.
Vorig weekend de roparun gedaan.Geweldig ervaring omdat het echt teamwork betreft. Het lopen op zich was prima te doen. De twee nachten overslaan en de voorgaande nacht al om half vier op maakte het wel zwaar.
Inmiddels deze week al weer flink getraind voor mijn volgende doelstelling. over nog geen 12 weken is het NK 100km al. Over twee weken mijn volgende trainingswedstrijd gepland. De marathon van Amersfoort. Ga ik niet voluit want een week later een ultraloop gepland staan.

Laura hoe is je eerste wedstrijd gegaan?
supervixeen hoe ging het bij jou?

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:23

Hoi hoi, mag ik mij hier ook melden? :wave:

Paar jaar geleden begonnen met lopen met ups en downs en ging eindelijk lekker tot ik sinds vorig jaar mei geplaagd werd door blessure en ziekte.
De komende 2 weken 2x3 lopen en dan nog 1x de 5 en dan lekker op vakantie en daarna hoop ik nog 1/2x te trainen en dan weer op vrijdag mee te trainen met de loopgroep.
Had een paar keer een 5 km wedstrijd gelopen en hoop in augustus weer eentje mee te kunnen pakken.

Supervixen

Berichten: 12860
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:51

Greetje63 schreef:
Laura hoe is je eerste wedstrijd gegaan?
supervixeen hoe ging het bij jou?


Zie hierboven greetje.

Welk doel heb je jezelf voor de nk 100km gesteld?