Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies_sparkle

Berichten: 6136
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:59

julya schreef:
Respect voor iedereen die gister gelopen heeft met de hitte!

Ik heb weer een vraagje. Sinds een weekje heb ik heel snel een steek in mijn zij, zelfs voordat ik begin met hardlopen. Gewoon nog tijdens het wandelen om op te warmen.
Heeft iemand hier ervaring mee, en weet hoe het op te lossen?


Ja inderdaad helemaal uitblazen, wat de trainer ons vertelde was op de pas in, in, uit, uit, uit. Als ik daar minder dan een minuutje op focus is het al weg!


Gefeliciteerd SuperVixen en hwn!
Ik heb gister niet gelopen, zittend viel ik al dood :+
Ik kan prima lopen met warm weer, op voorwaarde dat de lucht droog is, niet in Nederland dus :)

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:12

Ik had die steken in mijn zij ook. Als ik teveel let op mijn ademhaling dan ga ik geforceerd ademhalen waardoor ik pijn in mijn zij krijg.

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:24

Bedankt! Ik ga morgen weer lopen en hopen dat het beter gaat :D

lies_sparkle

Berichten: 6136
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:54


Supervixen

Berichten: 12948
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:58

Heel heftig om op deze manier iemand te verliezen.

Ik heb laatst ergens een stuk gelezen dat een hitteberoerte ook voor kan komen als het heel koud is en regent, bijvoorbeeld tijdens de dam tot dam van vorig jaar. Ik geloof dat er ook stond dat er bij grote evenementen in Amerika verplicht ijsbaden bij de finish zijn, zodat mensen met een hitteberoerte sneller gekoeld kunnen worden en zo de schade aan het lijf beperkt wordt.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:04

Heftig zeg om zo iemand te verliezen.

Ik ben vanavond wel even een stukje gaan hardlopen. 5 km en lekker rustig aan gedaan. Ik kan echt niet tegen de warmte. Wel onderweg nog een vos tegen gekomen. Mooi beest om te zien! Zolang ze in het veld blijven :D

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:32

Wat een heftig artikel zeg!

Mooi Laura :). Natuur is zo mooi!

Hier een rondje van bijna 5 km. Lekker rustig aan gedaan, maar na een weekendje ongezond eten wilde ik wel heel graag :+.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:53

We kunnen wel heel paniekerig gaan doen over de mensen die overlijden tijdens een hardloop evenement. En natuurlijk is het ook heel erg triest maar nog veel meer mensen overlijden gewoon in bed tijdens hun slaap. En zo gebeurd er bij evenementen volgens net zo vaak iets met mensen langs het parcours (in misschien een schaduwrijke plek of op een terrasje dan op het parcours alleen daar horen we niets van. En al helemaal niet over de mensen die uiteindelijk overlijden tgv een verkeerde levensstijl en die mogelijk nog geleefd hadden als ze wel een paar keer per week daadwerkelijk hun loopschoenen hadden aangetrokken.

lies_sparkle

Berichten: 6136
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:13

Greetje63 schreef:
We kunnen wel heel paniekerig gaan doen over de mensen die overlijden tijdens een hardloop evenement. En natuurlijk is het ook heel erg triest maar nog veel meer mensen overlijden gewoon in bed tijdens hun slaap. En zo gebeurd er bij evenementen volgens net zo vaak iets met mensen langs het parcours (in misschien een schaduwrijke plek of op een terrasje dan op het parcours alleen daar horen we niets van. En al helemaal niet over de mensen die uiteindelijk overlijden tgv een verkeerde levensstijl en die mogelijk nog geleefd hadden als ze wel een paar keer per week daadwerkelijk hun loopschoenen hadden aangetrokken.


Volgens mij doet niemand paniekerig?
Het lijkt me belangrijk dat je naar je eigen lijf luistert als het zo warm is.
Je kunt simpelweg makkelijk overlijden aan oververhitting.

Dit staat volgens mij los van dat je overlijdt door een ongezonde levensstijl/overlijden in je slaap.
Je kunt tijdens het hardlopen verstandig kiezen, is het te warm, las de wedstrijd af, net als afgelopen zondag.
Mocht hij wel door gaan en je loopt, loop dan op wat voor jou goed voelt en ga, helemaal met die hitte, niet over de grenzen heen :) En inderdaad wat SV zegt, die ijsbaden zouden in Nederland ook op meer plekken moeten komen als het zo warm is.

Lekker al die rondjes Esther en Laura!

Ik heb gister getraind op mijn nieuwe hardloopschoenen. Dat scheelt in tijd.
Mijn oude asics waren helemaal af dus ik stond gister op mijn nieuwe Saucony's op de baan.
Best spannend omdat ik altijd Asics heb gehad maar die voldeden niet meer voor mijn doel.
Namelijk sneller worden op de baan.
Nu heb ik schoenen met een kleinere drop waardoor ik 20% harder ga :+
In plaats van een beetje achterin de groep te lopen, liep ik ineens in de kopgroep.
Wat een verschil zulke schoenen zeg!

Supervixen

Berichten: 12948
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:33

Welke saucony's heb je? Ik loop nu op de omni. Tot nu toe mijn fijnste saucony's.

lies_sparkle

Berichten: 6136
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:18

Supervixen schreef:
Welke saucony's heb je? Ik loop nu op de omni. Tot nu toe mijn fijnste saucony's.


Ik heb de ride iso 2 :)
Dit is mijn eerste paar maar ben nu al super tevreden!
Heel blij dat ik heb durven over te stappen op een ander merk!

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:39

Ik heb ook Saucony. De ride 10. Erg tevreden over. Ik kan nu echt niet begrijpen hoe ik op mijn Nike sportschoenen ooit heb kunnen hardlopen.

Supervixen

Berichten: 12948
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:59

Ik heb ook een paar nikes. Leuk tot een kilometer of zeven. Daarna houdt het op voor mij.

Piekosjj

Berichten: 5483
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:03

Nikes zijn voor mij inderdaad ook echt drie keer niks. Die gaan nu lekker naar de paarden aan ;)

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:33

Het lijkt alsof iedereen ondanks de warmte toch goed bezig is (geweest)! *\o/*

Ik ben langzaam bezig om mijn afstand weer op te bouwen en heb gisteren voor het eerst in een lange tijd een rondje van 15 km gelopen en dat ging eigenlijk verrassend goed! Dat gaat weer vaker op de planning. En na het lopen meteen gebruik gemaakt van de Finse tradities en de sauna + het meer ingedoken :D

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:44

Het is al even geleden dat ik hier postte, maar ik ben terug van weggeweest. Na de 20km in Brussel heb ik nog wel getraind tot een week terug, toen kreeg ik een luchtwegeninfectie waardoor hardlopen even op een lager pitje stond. Ook was ik in het buitenland, waar ik heb geprofiteerd van heuvels/bergen, want die hebben we hier niet!

De 20km was best leuk, het parcours was iets aangepast, er waren een kleine 200 hoogtemeters in totaal. Het doel was om onder de 1:40 te lopen zonder echt in het rood te gaan, en dat is met 1:38:50 goed gelukt. Het was mijn eerste echt grote evenement en gelukkig stond ik in het derde startvak want, jeetje, wat een massa. Ik denk niet dat ik er zelf voor zou willen betalen, daar is het voor mij te massaal voor.

Iedereen is lekker aan het trainen of aan het opbouwen lees ik, dat lukt toch net iets beter als het warmer wordt. (Maar niet te warm, zoals afgelopen zondag.)

Nog plannen voor het weekend?

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:57

Fijn dat je gebruik hebt kunnen maken van ander landschap. Waar was je?

Ik ga morgenochtend voor schooltijd *\o/* !
En ik denk zondag nog ff, hangt een beetje van t weer af :).

Supervixen

Berichten: 12948
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:08

In het weekend loop ik de ijsselsteinloop van 10km op zaterdag en de keppelrun 5km op zondag. Straks loop ik in Rozendaal de bedriegertjestrail. Ik heb lekker een korte afstand gekozen, omdat ik de hele dag moest werken op mijn vrije dag en omdat ik bij een lange afstand nog lig te stuiteren in bed. Ik doe de 6km.

Piekosjj

Berichten: 5483
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:46

Wat een mooie tijd over zo’n afstand moeshie!

Ik heb gister weer heeeerlijk door het bos gelopen, een erg technische route qua lopen maar ook qua navigeren :+ Het is hier nu heerlijk weer, maar helaas te druk met werk om te lopen en van het weekend weer mee op wedstrijd dus dan loop je de kms ook wel :))

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:47

De afgelopen twee weken heb ik op Sicilië mijn rondjes gedaan. Pittig met de warmte en al die klimmetjes!
Eén keer enorm geschrokken ... wilde van ons vakantiehuis in Trappitello naar badplaats Giardini - Naxos rennen, dan over de boulevard richting Taormina en dan weer terug. Had via googlemaps een leuker pad gevonden dan de drukke, doorgaande weg, maar dat bleek een opgedroogde rivierbeek-bedding te zijn. Dus dat werd trailen in de boesjj, ook leuk! Maar .... had net een foto gemaakt van de keien waar ik over liep, de takken en rietkraag van anderhalve meter hoog, zet de gang er weer in, bochtje om ... ligt daar een 'oud mensenlichaam' :oo ! Ik slaakte een gesmoorde gil en het mensje werd wakker en schrok net zo had van mij :x . Waarom ze daar siësta aan het houden was, geen idee. Wat sorry-gebaren over en weer, ze zei nog "Ciao bella" en ik ben snel doorgegaan :D .

Vandaag Global Running Day ... mijn langste run tot nu toe gedaan (18K) in voorbereiding tot de HM over anderhalve week. Nu alleen nog een paar keer een 5 lopen en mijn benen verder rust geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:50

Wat een afstanden die 15 en 20 km. Knap hoor!

Druk weekend Supervixen!

Ik heb zojuist weer 10 km gelopen. Het ging op zich best lekker alleen kreeg ik last van mijn schenen. Dus tussendoor wat stukjes gewandeld. Toch nog 10 km gelopen in 1:05. Voor mijn doet best netjes. Mijn eerste hardloopevenement komt langzaam erg dichtbij. Ik heb er echt zin in maar ik kijk een beetje op tegen de berg die we op moeten.

Dat lijkt me schrikken Gem.waar loop je de HM?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:58

_lauraaa_ schreef:
Wat een afstanden die 15 en 20 km. Knap hoor!

Druk weekend Supervixen!

Ik heb zojuist weer 10 km gelopen. Het ging op zich best lekker alleen kreeg ik last van mijn schenen. Dus tussendoor wat stukjes gewandeld. Toch nog 10 km gelopen in 1:05. Voor mijn doet best netjes. Mijn eerste hardloopevenement komt langzaam erg dichtbij. Ik heb er echt zin in maar ik kijk een beetje op tegen de berg die we op moeten.

Dat lijkt me schrikken Gem.waar loop je de HM?

In Maastricht, ben benieuwd ... heb mijn 10K ticket ook nog, maar durf hem nog niet te verkopen :+

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:04

Heb je je wel al ingeschreven voor de HM? Ik start daar de 10!

Supervixen

Berichten: 12948
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:06

Gem als je de 18 kunt, gaat die halve goedkomen!
Gewoon doen.
En wat een verhaal met dat lichaam :')

Mijn trail ging redelijk. Meteen een steile klim in het begin, daarna had ik benen van beton en kreeg ik mijn ademhaling niet helemaal lekker. Werd ook niet beter door de heuvels en het losse zand :') dus maar even op de tanden bijten.
Uiteindelijk de laatste 2km nog gas kunnen geven en was ik 17e van de 98 vrouwen. Best tevreden, want na drie dagen volle bak werken had ik niet verwacht dat ik nog vlot kon meekomen.

Morris

Berichten: 3447
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:17

Hou je schenen in de gaten Laura, niet te lang mee doorlopen.