Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:24

Heerlijk getraind! Vanmiddag begonnen met 3 minuten en dat al snel opgebouwd naar 4 en ook 2 keer 5 minuten! Iedere keer een 1 minuut er tussen gelaten en bij de 5, 2 minuten.
We liepen in een natuurgebied en deden een route van 6 km.
Het was wel drassig met veel modder en bomstronken, maar heerlijk gevoel geeft dat. Mijn moeder loopt liever gewoon op de straat.. die miept gelijk als de schoenen vies worden haha.

Het was een erg mooi natuurgebied met dieren enzo dus mijn moeder wou steeds foto's maken waardoor de rust momentjes van 1 min ook steeds langer werden. Ik merk dan wel dat ik fanatieker ben en graag door wil lopen en wat minder geniet van de natuur. Dat ik een beetje geïrriteerd raak omdat ik zo iets heb van: Kom op! Hebben jullie dat ook wel eens?

Ook kwamen we een mooie trap tegen, deze ook een paar keer op en af gelopen.

Ik denk dat het effectiever is om een langzame 5 min te lopen dan een snelle 3 min.

Maar al met al, het was een lekkere training! Morgen weer!

Ik denk dat mijn doel niet is om de 5 km in 1x uit te lopen, maar om fanatieker te worden in het hardlopen. Lekker wedstrijdjes lopen en kilometers maken.

Waar lopen jullie zoal? En lopen jullie ook wedstrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:26

Unique6 schreef:
Ik wil me hier graag ook melden, ik ben een intensief trainende atleet, maar zit helaas al 5 weken stil. En met stilzitten bedoel ik ook echt niets doen dat met hardlopen of atletiek te maken heeft. Naast atletiek ren ik graag eens een rondje van 5 of 10 kilometer voor de afwisseling (ik ben een sprinter). Helaas zit ik nu dus al 5 weken met een scheenbeenblessure, shin splints. Maandag heb ik voor het eerste gelopen, 4x1 minuut met pauzes van 2 minuten wandelen. Vandaag heb ik dit weer gedaan, maar man man wat een pijn. Dat wordt dus nog even geduld hebben.


Oh bah! Mag je het dan alweer oppakken? Als je veel pijn hebt zou ik echt heel rustig aan doen. Anders nog even wachten!

Piekosjj

Berichten: 5470
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:50

Ik heb juist hetzelfde als jouw moeder, op rustige loopjes kan ik zo van het bos genieten dat ik soms gewoon even stil ga staan, naar de vogeltjes luisteren, etc. Op de club was ik al heel snel bekend als 'degene die altijd foto's maakt'. Dat vond ik een hele fijne reputatie :D
Maar dat mag toch ook wel met uitzichten als;
Afbeelding

Afbeelding
? :D

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:58

Ik zou hier ook graag mee willen praten :D
Ik ben 15 jaar en zit op het moment in 4vwo waardoor ik minder tijd heb voor mijn hobby's dan ik zou willen. Toch heb ik in het weekend wel plek om wat hobby's te beoefenen en zo wil ik ook weer gaan beginnen met wat hardlopen. Naast paardrijden doe ik verder niets en mijn conditie is om van te huilen. Net ben ik voor het eerst gaan lopen, en ik heb niet echt schema's aangehouden, maar vooral gekeken naar wat er zou lukken. Ik heb in totaal 7,5 km gelopen en dat in een uurtje. Veel gewandeld tussendoor omdat ik vooral niet wilde overbelasten omdat ik daar snel last van heb. Na een halfuur was ik goed warm en heb ik 7 minuten doorgerend, dat voelde heel erg goed! :) toen rustig afgebouwd en teruggewandeld.
Ik wil dit zeker vaker gaan doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:06

Piekosjj schreef:
Ik heb juist hetzelfde als jouw moeder, op rustige loopjes kan ik zo van het bos genieten dat ik soms gewoon even stil ga staan, naar de vogeltjes luisteren, etc. Op de club was ik al heel snel bekend als 'degene die altijd foto's maakt'. Dat vond ik een hele fijne reputatie :D
Maar dat mag toch ook wel met uitzichten als;
[ [url=m/OUcjDA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6UWCAW.jpg]Afbeelding[/url] ]
? :D


Erg mooie plaatjes! Vooral dat bruggetje, lekkere afwisseling!

Achteraf dacht ik ook, het was harstikke lekker weer, het lopen ging goed en het was een super omgeving! Mag ook wel iets meer genieten van z'n middag! Lopen jullie ook wel eens alleen in een grootnatuur gebied? Of dan toch liever in drukkere omgeving?

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:32

AmoorM schreef:
Heerlijk getraind! Vanmiddag begonnen met 3 minuten en dat al snel opgebouwd naar 4 en ook 2 keer 5 minuten! Iedere keer een 1 minuut er tussen gelaten en bij de 5, 2 minuten.
We liepen in een natuurgebied en deden een route van 6 km.
Het was wel drassig met veel modder en bomstronken, maar heerlijk gevoel geeft dat. Mijn moeder loopt liever gewoon op de straat.. die miept gelijk als de schoenen vies worden haha.

Het was een erg mooi natuurgebied met dieren enzo dus mijn moeder wou steeds foto's maken waardoor de rust momentjes van 1 min ook steeds langer werden. Ik merk dan wel dat ik fanatieker ben en graag door wil lopen en wat minder geniet van de natuur. Dat ik een beetje geïrriteerd raak omdat ik zo iets heb van: Kom op! Hebben jullie dat ook wel eens?

Ook kwamen we een mooie trap tegen, deze ook een paar keer op en af gelopen.

Ik denk dat het effectiever is om een langzame 5 min te lopen dan een snelle 3 min.

Maar al met al, het was een lekkere training! Morgen weer!

Ik denk dat mijn doel niet is om de 5 km in 1x uit te lopen, maar om fanatieker te worden in het hardlopen. Lekker wedstrijdjes lopen en kilometers maken.

Waar lopen jullie zoal? En lopen jullie ook wedstrijden?

Oh dit klinkt echt heerlijk! Geniet ervan! Die irritaties ken ik ja haha, maar dan vooral op de baan. Als iemand dan zo zit van 'wacht even ik wil even hier een foto van maken, of nog even dit of dat' dat ik echt denk KOM OP help even mee dan kunnen we verder :') ..
Ik ben eigenlijk een sprinter, dus voor het grootste deel op de baan. Maar als ik zelf loop dan vooral in het bos! Ik doe dan ook wel mee met wedstrijden van 5 of 10 km.

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:41

Myrtheaben schreef:
Ik ben er ook weer,
Ik ben weer rustig aan begonnen met hardlopen nadat ik mijn knie 3 weken geleden gekneusd heb met paardrijden.
Helaas gaat het nog niet zo goed.daarvoor liep ik met gemak 7km en nu kan ik de 1km niet eens volhouden.
Ook al paar wedstrijden afgezegd maar 28 mei wil ik de 5 of de 10 gaan doen.



Ik ben een stille meelezer (heb nog altijd hoop dat ik ooit weer kan hardlopen)...
niemand had gereageerd zag ik, vreemd...
ik zou ook niet al zo snel weer beginnen met hardlopen als je pas je knie had gekneusd! Beter pas na 2 of 3 maanden, hangt natuurlijk ook vd ernst af. ik hoop niet je banden?
Hoe gaat het nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:45

Lonni schreef:
Ik zou hier ook graag mee willen praten :D
Ik ben 15 jaar en zit op het moment in 4vwo waardoor ik minder tijd heb voor mijn hobby's dan ik zou willen. Toch heb ik in het weekend wel plek om wat hobby's te beoefenen en zo wil ik ook weer gaan beginnen met wat hardlopen. Naast paardrijden doe ik verder niets en mijn conditie is om van te huilen. Net ben ik voor het eerst gaan lopen, en ik heb niet echt schema's aangehouden, maar vooral gekeken naar wat er zou lukken. Ik heb in totaal 7,5 km gelopen en dat in een uurtje. Veel gewandeld tussendoor omdat ik vooral niet wilde overbelasten omdat ik daar snel last van heb. Na een halfuur was ik goed warm en heb ik 7 minuten doorgerend, dat voelde heel erg goed! :) toen rustig afgebouwd en teruggewandeld.
Ik wil dit zeker vaker gaan doen :D


:wave:
Leuk dat je je hobbys weer wilt oppakken! Knap zeg in 1x 7 min doorgerend! Hoe vaak wil je gaan hardlopen? En hoevaak rijdt je paard?

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:52

Piekosjj wow wat een prachtig uitzicht!

Ja AmoorM, in principe zou ik het rustig aan weer op mogen pakken. Maar het gaat dus echt niet zoals ik zou willen dat het ging. Maar geduld is een schone zaak, dus komt goed. Maandag weer naar de fysio voor dry needling, dus we zullen zien!

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:02

Hoi allemaal!
Lijkt mij leuk om hier mee te praten.
Ik loop om de dag hard en verschilt erg van afstanden. Wissel af met 2, 3, 4 en soms 5 km. Ben denk ik zo'n 2 maand aan het oefenen en vind het super leuk!
Ik lees vooral mee en reageer af en toe :)

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:21

AmoorM schreef:
:wave:
Leuk dat je je hobbys weer wilt oppakken! Knap zeg in 1x 7 min doorgerend! Hoe vaak wil je gaan hardlopen? En hoevaak rijdt je paard?


Ik ben van plan 2 à 3x per week te gaan lopen, sowieso de vrijdagavond want dan heb ik veel tijd, en op zondag. Doordeweeks zou ik dan kunnen lopen als ik extra tijd over heb. (al ren ik tijdens de gymles ook al heel wat af :') ) Ik rijd 1x per week paard op zaterdag, maar dat is wel echt 'paardendag'. Ik rijd op de manege en heb dan 's ochtends les, 's middags kan ik helpen met de paarden verzorgen en in de namiddag heb ik dan nog springles :D

Piekosjj

Berichten: 5470
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:07

Zo, wat een hoop nieuwe gezichten opeens! Leuk, welkom :)
Deze mooie uitzichten zijn ook echt waarvoor ik het doe en dat geeft me echt een kick. Eerst kreeg ik dat met het paardrijden (ik reed ook enkel buiten in het bos) maar nu ik niet meer rijd probeer ik dat gevoel dus met het hardlopen te bereiken en dat gaat me goed af als ik eerlijk ben :D De foto met het bruggetje is gemaakt in Zweden, daar zie je veel zulke bruggetjes door het hele bos heen omdat er veel kleine moerasjes kunnen ontstaan. Het ziet er super leuk uit, maar ik vond het wel altijd tricky om er hard overheen te gaan :oo

Amoor, zoals wellicht wel duidelijk, ben ik echt een 'trailrunner' en hoop ik dus zo veel mogelijk KMs in het bos te maken. Ik probeer er een keer in de week wat meer snelheid in te brengen wat wel op straat gaat, maar ik hoop deze binnenkort ook wel naar de makkelijke bospaden te verplaatsen want de straat heeft zo'n demotiverend effect op mij. Dan heb ik meteen het win-win effect van de heuvels er bij die ik nu eigenlijk te weinig meepak.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:28

AmoorM schreef:
Waar lopen jullie zoal? En lopen jullie ook wedstrijden?


Ik varieer zoveel mogelijk. Loop veel wedstrijden. Heb mij een aantal jaren vooral op de marathon afstand gericht maar sinds een 1 1/2 richt ik mij echt op de ultra's en loop nog enkel de marathons als lange duurloop trainingen.
Als ik mij op een wegwedstrijd richt werk ik mijn meeste km's op verharde ondergrond uit. Nu kan dat gelukkig ook midden in de natuur op de mooie fietspaden. Als ik in voorbereiding ben op een trail wedstrijd dan loop ik weer meer onverharde km's. Maar ik combineer het altijd. Onverhard maakt mij sterker, verhard bouwt de belastbaarheid op de weg beter op en leer ik beter precies te doseren.
Ik kies vooral mooie natuurlopen uit als wedstrijd , zo onlangs de 60 van texel gelopen. Schitterend parcours helemaal langs de kustlijn. Voor voor volgende week heb ik een zesuursloop gepland. 6 uur lang hetzelfde saaie lelijke ronde van 2,3km. Dat is weer de mentale uitdaging die ik dan aanga. Vervolgens heb ik weer een aantal trails gepland.
Die variatie houd het leuk maar zorgt ook dat ik min lichaam en geest niet eenzijdig belast.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:33

Ik maak overigens nooit foto's onderweg. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet minder van de natuur geniet. Laats hadden we met een groep een trail weekend. Maar er was nog maar een andere persoon die net als ik iedere dag een echte lange afstand wilde lopen dus hebben ze die drie dagen samen gelopen los van de andere groep. De andere groep kwam met duizenden foto's terug. Maar wij beperkten ons tot, geweldig hier zouden we een foto van moeten maken om intussen gewoon eindeloos door te blijven kachelen zonder te stoppen of zonder een foto te maken.

Supervixen

Berichten: 12903
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:42

http://www.veluwezoomtrail.nl/

Is dit niet wat voor jou Greetje? Prachtige omgeving, ik wandel en loop er vaak hard. Je kunt dan mooie afstanden maken.

Vandaag een korte loop gedaan van 6.8km. Heb gisteren ongeveer 15km gewandeld en vanmorgen ook al 8km, dus had wat last van vermoeide benen.

Piekosjj

Berichten: 5470
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:47

Ah, de veluwezoomtrail! Zou er graag aan meedoen - mijn pony staat aan de veluwezoom en echt een prachtig gebied. Wel vind ik de inschrijfprijs wat aan de hoge kant, maar dat schijnt wel 'normaal' te zijn voor de wat grotere trails of niet?

Supervixen

Berichten: 12903
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:51

Misschien ga ik de 11km doen, de rest vind ik te lang :')

Piekosjj

Berichten: 5470
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:57

Ik zit dan te dubben tussen 15 en 18. De 18 zou wat uitdagender zijn qua afstand, maar de 15k heeft dan juist weer die extra hoogtemeters. Hmmmmm :D

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:27

Supervixeen ik heb al 3 keer met de veluwezoom trail meegedaan. Dit jaar ook weer voor de 93km ingeschreven. Kort daarvoor heb ik dan nog twee korte trails ingepland, eentje van 25km en eentje van 30km en in Juli heb ik de Mullterthal trail gepland staan. Maar die laatste niet in wedstrijd verband maar als social trail. En in april 2018 (nog heel ver weg maar dan kan ik nog heel veel trainen) een trail 5 daagse in Duitsland over 275km en 6400 hoogtemeters.
Inschrijfgeld is inderdaad erg hoog. In Belgie zijn de trails veelal veel goedkoper. Maar goed het is voor mij een mooie training en relatief dichtbij dus gemakkelijk in te plannen om in mijn eentje naar toe te gaan.
Het aantal hoogtemeters zegt nog niet alles natuurlijk. Volgens mij kun je niet los inschrijven voor de 11 en is die enkel voor de meerdaagse. Althans dat was vorig jaar zo en ik mag hopen dit jaar ook want ik moet er niet aan denken die 11 strakjes in de massa verzeild te geraken.

Supervixen

Berichten: 12903
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:55

Ok ben benieuwd hoe je het gaat doen greetje. De 15 kan ik ook wel piekosjj, maar weet nog niet of ik daar zin in heb.

hwn
Berichten: 4766
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:48

Vandaag meegetraind met de 2de snelste groep van onze joggingclub. We hadden ons voorgenomen aan 5,5 min/km te lopen (na het trage opwarmingsrondje, dan blijft iedereen samen, en past men zich aan aan de traagsten).

Uiteindelijk toch een pak sneller gelopen: meestal rond de 5 min./km, soms zelfs iets sneller, zodat ik mijn 7 km gemiddeld op 5:21min/km uitkwam. Was nochtans niet buiten adem of zo, kon nog gezellig blijven tetteren, ondanks dat mijn hartslag toch tegen de 170 was. Maandag 5 km-wedstrijdje, hopelijk met hetzelfde gevoel.

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 03:47

Ik lees al eventjes mee, maar ik wil nu toch ook wel eventjes hallo zeggen. :)
Ik heb altijd een vreselijke hekel gehad aan hardlopen, omdat ik gewoon zo ontzettend sloom was ten opzichte van al mijn vriendinnen en klasgenoten en daar schaamde ik mij voor. Maar sinds ik een paar keer alleen heb gelopen begint het toch wel te kriebelen om het vaker te doen. Mijn doel is eigenlijk om volgend voorjaar de Monnikenloop op Schiermonnikoog te lopen, de afstand zie ik wel als ik wat meer gelopen heb. Ik zit momenteel in Australie en ze hebben hier Hiking trails door de heuvels waar ik ook helemaal weg van ben. Laatst heb ik een route van 8km met een hoogteverschil van driekwart km gewandeld. Naar beneden en weer omhoog. Het was een hele uitdaging en ik was compleet uitgeput toen ik weer bij de auto aan kwam, maar jeetje wat voelde dat goed zeg! Sindsdien ben ik dus ook weer wat actiever gaan hardlopen. Ik kan nu 5 km wel doen (met 2 kleine wandelpauzes op ongeveer 2.5 km en 4 km), maar mijn gemiddelde snelheid is maar 8 tot 9 min/km en ik doe er dus ook ruim 40 minuten over. Mijn doel is dan ook om mijn snelheid te gaan verbeteren.
Jullie hebben mij stiekem al heel veel geholpen, want door dit topic te lezen heb ik nu eindelijk de motivatie om door te zetten met lopen :)

Supervixen

Berichten: 12903
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 07:06

Wat goed! Lekker door blijven oefenen. Het lijkt me een goed plan dat je doel is om nu je snelheid te verbeteren.
Wat heerlijk dat je van die mooie paden hebt om te lopen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:13

ak145461 schreef:
Ik lees al eventjes mee, maar ik wil nu toch ook wel eventjes hallo zeggen. :)
Ik heb altijd een vreselijke hekel gehad aan hardlopen, omdat ik gewoon zo ontzettend sloom was ten opzichte van al mijn vriendinnen en klasgenoten en daar schaamde ik mij voor. Maar sinds ik een paar keer alleen heb gelopen begint het toch wel te kriebelen om het vaker te doen. Mijn doel is eigenlijk om volgend voorjaar de Monnikenloop op Schiermonnikoog te lopen, de afstand zie ik wel als ik wat meer gelopen heb. Ik zit momenteel in Australie en ze hebben hier Hiking trails door de heuvels waar ik ook helemaal weg van ben. Laatst heb ik een route van 8km met een hoogteverschil van driekwart km gewandeld. Naar beneden en weer omhoog. Het was een hele uitdaging en ik was compleet uitgeput toen ik weer bij de auto aan kwam, maar jeetje wat voelde dat goed zeg! Sindsdien ben ik dus ook weer wat actiever gaan hardlopen. Ik kan nu 5 km wel doen (met 2 kleine wandelpauzes op ongeveer 2.5 km en 4 km), maar mijn gemiddelde snelheid is maar 8 tot 9 min/km en ik doe er dus ook ruim 40 minuten over. Mijn doel is dan ook om mijn snelheid te gaan verbeteren.
Jullie hebben mij stiekem al heel veel geholpen, want door dit topic te lezen heb ik nu eindelijk de motivatie om door te zetten met lopen :)


Gewoon goed oefenen dan komt die snelheid van zelf wel! Je doet het immers voor jezelf natuurlijk!
Oh lijkt me heerlijk die Hiking trails! Krijg je vast ook goede conditie van die je weer kunt gebruiken voor het hardlopen! Als je de 5 km al bijna kan uitlopen ben je al heel ver! Als je even lekker door traint heb je die wandelpauzes er zo uit. Voor mijn gevoel eerder (ong 2 jaar terug) is dat het na de 5 km makkelijker gaat om meer kms te lopen. Gewoon lekker gaan rennen!

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:20

AmoorM schreef:
Oh lijkt me heerlijk die Hiking trails! Krijg je vast ook goede conditie van die je weer kunt gebruiken voor het hardlopen!


Ja zeker en vice versa natuurlijk ook :) En bovendien heb ik dan een stok achter de deur omdat ik de auto boven heb staan, dus dan moet ik wel weer naar boven. Ik zie daar ook mega veel hardlopers met enorme beenspieren die naar boven rennen. Pfoe... Daar moet ik nog even voor door oefenen :D