Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMAY1990

Berichten: 1898
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:29

Ik ga ook echt niet zolang er sneeuw ligt en/of het heel hard waait. Ik moet eigenlijk nog naar de Albert Heyn vandaag maar weet nog niet of ik dat ook echt ga doen.

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:38

Ik ga te voet naar de winkel nu :+

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:14

Ik loop al een paar weken in de sneeuw hard :+ Ben vandaag een dag vrij en ga voor 't eerst sinds oktober in daglicht hardlopen :))

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:54

Geniet ervan Piekosjj.

Tien kilometer door de sneeuw gelopen vanmorgen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vriend ging er even bij liggen :')


Afbeelding

Was ook echt diepe sneeuw.

Afbeelding

hwn
Berichten: 4772
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:40

Leuke foto's, SV !

Ik ben erg onzeker op mogelijk gladde wegen, dus ben met de auto tot aan een natuurgebied gereden en heb daar 7 km gelopen. Gelukkig valt het hier erg mee van sneeuw, je ziet nog het groene gras onder het dunne laagje sneeuw.

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:50

Ik weet ook niet of ik morgen in mijn auto durf te stappen. Als ik al wegkom door de sneeuw...maar ja, ik moet wel naar mijn werk.

kosseh

Berichten: 2615
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:20

Bedankt voor de kleding tips!

Wat stoer dat jullie in de sneeuw ook lopen!
Ik was al aan het balen dat ik deze week niet meer kon lopen. Wel heerlijk stuk gewandeld in skikleding.

SV, ben je niet bang dat je ineens ergens wegzakt?

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:46

Dit is gewoon bij ons in de buurt, dus we wisten precies waar we konden lopen. Alhoewel ik wel een keer in een slootje stapte.
Ik: zat hier nou een slootje? *gaat op haar muil*. Ehh ja dus :')

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:56

Ik ga later bijlezen (loop 7 pag achter als het niet meer is).
Vandaag moeilijk moeilijk sneeuw sneeuw. Baalde van mijn eigen passiviteit, ook al ben ik, na mij uit mijn huis en tuin uitgegraven te hebben, wel wezen paardrijden. Sneeuw tot in de binnenbak!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn humeur was, ondanks de fijne uurtjes op stal, echt niet best. Ben uiteindelijk om kwart over 8 vanavond alsnog vertrokken voor een rondje. Moest nog aanbellen ergens, want moest natuurlijk even een boodschap doen (zoooooo irritant!!. Maar ja... Kan moeilijk ergens midden op straat gaan zitten.). Uiteindelijk ruim 4 km gedaan, waarvan ruim 3 gerend in een niet verkeerd tempo, zeker gezien de waardeloze ondergrond. Aangestampte sneeuw loopt ruk. :o
Maar dus toch geweest en dus...
Afbeelding

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:29

Piekosjj ik zie mooie sneeuwfoto's voorbij komen op je instagram, heerlijk!

Sv supermooi, zag er een leuk rondje uit

Zucchero knap dat je toch nog geweest bent hoor!

Ik ben 1x onderuit gegaan gisteren tijdens het lopen, maar helemaal niet pijn gedaan. Nadien nog met neefje en nichtje met de slee gaan spelen op een bergje hier in de buurt, was heel leuk!
Ik moet ook met de auto de baan op nu. Hou het voorzichtig iedereen!

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:03

Supervixen schreef:
Dit is gewoon bij ons in de buurt, dus we wisten precies waar we konden lopen. Alhoewel ik wel een keer in een slootje stapte.
Ik: zat hier nou een slootje? *gaat op haar muil*. Ehh ja dus :')


Dat zou mij zo hard ook overkomen _/-\o_

Ik heb 't gisteren uit veiligheid bij de loopband gehouden. Nu net te voet naar mijn eerste les gewandeld (is maar 2,5 km hoor en moet hier 3u lesgeven dus ça va, ben opgewarmd tegen ik terug moet), en de wegen hier zijn rampzalig. 2 auto's zien schuiven en zo veel ben ik er niet eens tegengekomen.
Fiets- en voetpaden helemaal een ramp. Allé meeste stukken heb ik geen voetpad en loop ik in de berm, daar gaat 't nog redelijk omdat dat nog verse sneeuw is.

Is het al zomer?

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:14

Zomer hoeft van mij niet, lente graag!
Ik heb vanmorgen ook hardgelopen, nou ja, voelde meer als ploegen door de sneeuw. Man, wat was het zwaar.
Maar toch 11km gedaan.

s1993

Berichten: 2128
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:10

Grappig, ik had met de constante regen en blubber ook heel erg een 'ik wil voorjaar' gevoel maar vind dit wel een welkome afwisseling. T kost wat meer energie om te lopen maar oh wat vind ik dit heerlijk! Glad is het hier nog niet geweest :)

IMAY1990

Berichten: 1898
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:28

Ik heb hier tijdens een ommetje tussen de middag gezien dat het fietspad waar een deel van mijn normale rondje langs loopt schoongeveegd en gestrooid is dus ik ga me na het werk vanmiddag nog even naar buiten wagen voor een hardloopstukje. Gewoon een keer over het fietspad in plaats van de voetgangersstukken waar ik normaal loop

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:33

IMAY1990 schreef:
Ik heb hier tijdens een ommetje tussen de middag gezien dat het fietspad waar een deel van mijn normale rondje langs loopt schoongeveegd en gestrooid is dus ik ga me na het werk vanmiddag nog even naar buiten wagen voor een hardloopstukje. Gewoon een keer over het fietspad in plaats van de voetgangersstukken waar ik normaal loop


Haha ik wilde net hetzelfde typen; de fietspaden lijken loopbaar dus ik ga vanavond of morgen ook maar weer een rondje *\o/* *\o/*

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:37

De fietspaden waren hier ook echt nog slecht begaanbaar helaas.

Ben naar het park hier in de buurt gelopen.

Afbeelding
Afbeelding

Mama3
Berichten: 1813
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:30

Beter zo'n park in de buurt SV.

Ik ben tijdens de lunchpauze een rondje gegaan van 6 km, ook uit tijdnood, maar wat was het heet zeg. Daar heb ik me echt op verkeken.

Ik was echt veel te warm aangekleed.
Hardloopkousen, thermobroek, lange broek, winter km shirt, 2x lm shirt en windjack, handschoenen en muts. Na 2 km ging mijn jas uit, handschoenen eerder al, beide shirts open op 4 km en daardoor viel het lopen echt zwaar. Paden waren in het middenstuk schoon, maar voor het leuke afgewisseld met sneeuwpaden.

Heerlijk, ik hou van de winter en lente

hwn
Berichten: 4772
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:36

Ik wou vandaag mijn rondjes lopen in provinciedomein, maar de sneeuw lag glad, en bleef ook heel hard kleven aan mijn trailschoenen, dus maar snel de openbare weg opgezocht en op de hoofdwegen gelopen. Niet de fijnste routes natuurlijk. Heb wel een super goed gevoel voor afstand blijkbaar: zonder plan vooraf haal ik telkens op nog geen 100 meter na de geplande afstand. Waren er vandaag 9, dus morgen 10, en nog geen blessures op de loer. Wel trots op mezelf, al is het mentaal zwaar omdat ik een sociale loper ben, en nu loop ik alleen.

IMAY1990

Berichten: 1898
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:58

Nou, over het schoon geveegde fietspad was het goed te doen. Ik was vorige week opnieuw aan het C25K programma begonnen omdat ik wil zien hoe mijn overall snelheid zich zou ontwikkelen met zo'n intervallenschema. Vorige week waren het 8 60-90 joggen-wandelen intervallen en ging ik op de jogstukjes qua tempo eigenlijk een stuk sneller dan ik had verwacht. 1e keer was het gemiddelde tempo op die stukken 5.42 min/km, tweede keer 5.29 en 3e keer 5.21.

Deze week zijn het 6 90-120 joggen-wandelen intervallen en het viel me niet tegen. Iets langzamer gemiddelde dan de 2e en 3e keer vorige week maar ook langer aaneen natuurlijk. Was vandaag 5.39 min/km gemiddelde op de jog stukken

Afbeelding

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:55

Goed bezig allemaal hoor. Ik hou weer eens pauze en nu met dit weer al helemaal. Giraffen en ijs, dat gaat gewoon niet.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:57

Dappere dodo's allemaal!
Ik durf nu niet te rennen. Teveel spekgladde stukken en een ontspannen loophouding (en vooral niet vallen) is voor mij nu essentieel.
Wel gisteren en eergisteren wandelingen van twee uur gemaakt.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:58

Oke, ik beken, ik hou niet van kou. Maar ik hou wél van buiten zijn. Zondag is mijn vaste rustdag en heb ik gewandeld. Toen begon het hardlopen al de kriebelen. Maandag 2x gelopen. In de ochtend 9km en in de middag nog een keer 6km. Vooral omdat ik niet durfde te fietsen en zoonlief moest toch naar school :j
Helaas me wel verstapt in de sneeuw. Niet heel ernstig maar mijn knie vond het niet leuk. Zit een oude blessure (15 jaar) die af en toe opspeelt. Mijn kniebanden zijn daar wat losser. Normaal geen last van maar dan moet je je niet verstappen :+ Echter heb ik vorige keren bij de fysio konden ze er niks mee omdat het niet zo ernstig is. Sporttape plakken ter versteviging van mijn knie en verder gewoon doorgaan zoals ik altijd doe.

Dus sporttape plakken en gaan! Gisteren waren hier die fietspaden goed begaanbaar en zonder wind was het eigenlijk heerlijk lopen! Helaas waren wat vlotbruggen die ik normaal loop afgesloten dus een ander rondje door de stad gelopen. Best leuk een andere route maar ik prefereer toch de buitengebieden. Uiteindelijk 25km gelopen. Ook geen last van mijn knie gehad door de tape. Wel een klein ander probleem.. mijn water was na 2km bevroren. In mijn rugtas bleef het wel vloeibaar maar in de slang was het na 2km dus al niet meer te drinken. Hoe doen jullie dat?


Afbeelding


@Piekosjj al een paar weken in de sneeuw? Jij woont zeker niet in Nederland?

Leuke fotos weer SV!

Het passieve herken ik wel Zucchero. Door de kou ben ik ook moeilijk te motiveren. Ik heb het sporten alleen nodig om mijn hoofd stil te krijgen dus dat is het enige wat ik altijd wél blijf doen. Maar paardrijden vind ik ook tellen hoor! (en toch nog een kort rondje gelopen, goed zo! Ga zo door!)

Wat ideaal die luxe van een loopband Memuska! Lekker warm binnen.

Ben het wel met je eens s1993. Vind het een leuke afwisseling en elke route lijkt net alsof je het opnieuw ontdekt! Al mag dat voorjaar wel weer komen. Graag zelfs! :o

@Castilja heb je nog gelopen?

Wow dat is echt veel kleding Mama3. ZOveel trek ik nog niet eens aan tijdens een wandeling :') Snap wel dat je het warm kreeg!

Ga zo door hwn!

@IMAY1990 dapper hoor een interval deze week! En nog lekker gelopen ook!

poes :')

Wandelen houdt je ook in beweging Gem. Hoop dat je daarmee toch een beetje je ei kwijt kan.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:40

Ik vond de kou en gladheid een goed excuus om niet te gaan := maar na drie dagen elke dag een eind wandelen gisteren toch maar weer 5k gelopen *\o/*

Supervixen

Berichten: 12924
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:58

Gem doe maar voorzichtig met die rug van jou.

IMAY mooie training zo.

0091 ik heb softflasks en die zijn nog niet bevroren geweest gelukkig. Misschien warm water in de zak doen? Maar ik zie wel vaker voorbij komen dat het water in de slang bevriest. Onhandig!
Heerlijk 25km! Ik hoop in het weekend weer een wat langere trail te doen. Ik pak even wat kortere afstanden, de spier in mijn knieholte speelt op als ik door de diepere sneeuw loop.
Gisteren wel een fijn rondje zonsondergang gedaan met mijn vriend.

WendyBZ goed bezig!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

s1993

Berichten: 2128
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:18

Mooie plaatjes weer sv!

Gem in jouw geval zou ik ook even rustig aan doen, geen risico lopen :)

0091 ik vind drinken ook lastig nu, ik drink heel graag en heel veel maar ik krijg er snel last van als drinken te koud is. Ik heb afgelopen zondag een softflask gevuld met lauwwarm water en daarna onder mijn broek gedaan met hardlopen. Verder loop ik nu vaker 10k want dat kan ik goed af zonder drinken ;)