Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12871
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:57

Ik weet het Katharinaa, wij zijn al twee keer naar Madeira geweest. Heerlijk eiland.

70 euro.. wat een geld joh! Echt heel duur.

Als ik me goed voel en het weer meezit, loop ik eind februari de two rivers marathon. Op gpx en mijn vriend gaat dan mee op de fiets. Weet niet meer hoe duur dat was, maar lang geen 70 euro!

Mama3
Berichten: 1810
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:21

Gebruiken jullie een app om een route van 6.7 km van deur tot deur te vinden? Ik heb het via de app routes geprobeerd, maar dit is enkel 6.5 of 7 km en ik las dat het echt precies 6.7 km moet zijn.

Ik ben benieuwd of het vroege tijdstip gaat lukken. Maar gelukkig nog lang geen 27 maart en trgen die tijd is het ook wat lichter buiten.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:33

Ik heb me aangemeld. Mijn loopmaatje loopt in ieder geval 2 rondjes mee, maar weet nog niet of ze zich ook wil inschrijven. Ze vind 5:00 uur te vroeg :=
Spoiler:
Ik trouwens eigenlijk ook _O-


Ik heb een route van 6,8km gevonden vanaf mijn huis. Als ik op de 6,7 zit dan loop ik het laatste stukje naar huis. Ik Ben al trots op mezelf als ik 5 rondjes haal :j . Hoe dan ook, ik loop sowieso meer dan de mensen die op hun bed liggen O:)

Mama3
Berichten: 1810
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:54

0091 dat klinkt logisch. Ik bedacht me dat ik ook het rondje 6.5 kan lopen dan een extra blokje rondom de straat voor die laatste 200m. Dat moet ik gewoon even uitrekenen.

Ik zit nog wel met het bewijs van die 6.5 km, aangezien Samsung en Strava van elkaar afwijken, maar ook daar verdiep ik mij tzt wel in.

Memuska

Berichten: 5012
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:56

Ik ga enkele verschillende rondjes van 6,7 uittekenen denk ik. Ik gebruik meestal Strava voor zoiets.

Leuk dat er toch wat mensen meedoen!!!

@ Katrien: we carpoolen wel eens naar NL ;-)

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:38

Ik doe dat meestal via routeyou.

@Memuska doen we!

Toen ik zo'n evenement gedaan had, begonnen we ook om 5u. Was even zwaar om uit bed te raken, maar na 2 toertjes merk je dat niet meer hoor. Het is trouwens heerlijk om dan de wereld te zien wakker worden, zo van 'oh kijk daar is die auto weg', 'daar zijn de rolluiken omhoog', 'die mensen slapen nog altijd', 'oh die hebben bezoek van een fietser',... De tijd ging best wel rap toen!

Supervixen

Berichten: 12871
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:25

Ik ga gewoon wat routes testen vanuit mijn huis, ik heb mogelijkheden zat.
Leuk dat er meer meedoen!!

Memuska

Berichten: 5012
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:47

Ik heb intussen 3 mogelijke rondjes getekend, wel van 6,8 km omwille van het feit dat Strava weleens durft af te wijken :+

Mama3
Berichten: 1810
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:55

Ik heb gisteren een rondje geoefend. Niet goed in mijn geheugen opgeslagen. Bleek thuis net iets langer dan 5 km gelopen te hebben. Ergens een afslag te vroeg genomen haha. Gelukkig hebben we nog tijd voor wat oefenrondje..

s1993

Berichten: 2125
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:23

Als er nog eens zo'n challenge is met kleinere rondjes vind ik het wel leuk om mee te doen! Vroeg opstaan geen probleem :) Maar vind het wat teveel km per rondje. Merk dat mijn lichaam momenteel ook sneller vermoeid is, hoop dat het de tijd van het jaar is. Moet langer bijkomen en heb vaker wat moeie benen.

Heb mijn nieuwe schoenen binnen, ben weer voor de nimbus gegaan (de vorige 6 paar bevielen ook goed en ik ben Harry Potter fan :D ). Heerlijk zo'n paar nieuwe, gister een kort rondje gedaan om even te testen, vandaag wil ik ietsje langer en dan zondag duurloop :)

Supervixen

Berichten: 12871
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:35

De nimbus zijn lekker comfortabel!
Jammer dat het rondje net te lang voor je is.

Tijd zat nog gelukkig mama3.

Ik heb al een idee van wat voor rondje ik ga maken, maar moet nog gaan testen.

Gisteren ging het lopen heel lekker, ondanks dat ik in de regen startte.
15km, 5.05 min/km (1u 16min 14sec) en gemiddelde hartslag van 150. Heel blij mee, ik voelde me fit. Alleen die spier in mijn bil werkt nog niet mee. Volgende week maakt de fysio hem weer los.

Morgen lange trail in het bos, hopelijk 25km. Wordt de duikbril en zwemvliezen meenemen denk ik.
Man man wat een regen.

En ik heb me met mijn vriend opgegeven voor de runforestrun high 5. Drie tot vijf trailafstanden die je voor 31 mei moet lopen (voor de medaille) op gpx in Drenthe. Wij hebben gekozen voor de xl versie, dat zijn afstanden van rond de 24km. Dat is voor mijn vriend nu de max. Heb de gpx al binnen en ben heel benieuwd naar de routes! Zo loop je nog eens ergens anders.

Luxorvalkje
Berichten: 1942
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:12

Wat leuk!

Jammergenoeg is het niet naast de deur.
Anders had ik de kortste afstand gekozen voor een combinatie van lopen (bijv. 6km) en de rest wandelen.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:03

Waar vind je al die leuke evenementen? En zijn er ook een aantal leuke in NH? :))

Supervixen

Berichten: 12871
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:47

Luxorvalkje het is voor ons ook een eindje rijden, maar dat maakt ons niet uit.

0091 ik zag deze omdat een andere trailrunner het op insta had gedeeld. Ik volg heel veel hardlopers, dus dan komt er wel eens wat langs. Of als reclame op facebook of via pagina's die ik volg.

Supervixen

Berichten: 12871
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:48

Vanmorgen een lange trail gelopen, ik hoopte op 25km, het werd 30,3km met 370 hoogtemeters. De laatste kilometers waren pittig en kreeg ik aardig last van mijn bilspier, maar al met al dik tevreden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:35

Mooi SV!
Hopelijk heeft je bilspier er geen schade aan over gehouden en krijgt je fysio het weer allemaal los!

Hier heel de dag grijs, koud en sneeuwregen. Maar vanmorgen toch m'n toertje met de boys gedaan.
In de week heb ik eens op de loopband gelopen, vreselijk, doe ik nooit meer.

Memuska

Berichten: 5012
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:04

Wauw SV, weer super!! Hopelijk is het pijntje snel weg.

Katrien, 't was echt ellendig weer hé!
Die loopband, I feel your pain. 't Zelfde gedacht hier, maar tegenwoordig sta ik er wel regelmatiger op. Als mijn rug het dan begeeft, moet ik maar op stop duwen. Midden in 't bos kan ik ook stoppen maar ja... dan sta ik daar hé :+

Met fietsen heb ik een ander gevoel. De dokter adviseert dat ik toch vaker ga fietsen (en zwemmen), maar fietsen zonder doel vind ik zo zinloos, dus ik overweeg om toch voor de rollen te gaan. Ik kan die hier in de buurt vast ergens lenen...

Ik liep vandaag ook nog eens, mijn halve marathon van de maand!
De eerste 5 waren de hel qua rugpijn, de laatste 4 idem dito + zeurende knie en vanaf kilometer 10 had ik enorm koude handen. Meestal heb ik na 2 km te warme handen en heb ik last met m'n handschoenen dus ik dacht "ik laat ze maar thuis"... bleek er ellendige wind + smeltende sneeuw te zijn. Ja seg, dat had ik niet besteld hé!!! Gelukkig had ik onderweg de aangename stem van Conner Rousseau, gevolgd door een halve aflevering van de Jogclub die ik nog aan 't inhalen was. Dat zorgde toch voor wat afleiding.

Morgen mss nog een klein rondje!

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:57

Haha Conner Rousseau! 8)7
Ik heb ook normaal snel warme handen, start wel vaak met handschoenen maar doe die uit na enkele km's. Maar vandaag dus last-minute nog handschoenen meegenomen en die waren doorweekt na 5 km dus had ook ijskoude handen bij terugkomst. Was echt rotweer vandaag! Morgen zon, dan mag k weer intervallen.
Knap dat je toch nog een halve marathon gelopen hebt deze maand, ondanks de rugpijn! Chapeau!!

Memuska

Berichten: 5012
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 08:56

Ik vind echt dat die een aangename stem heeft om naar te luisteren O:) Verder heb ik me onderweg veel vragen gesteld, vaak ook hardop, dat leidt alleszins wat af hé.

't Wordt toch tijd dat zomer is!!!

Vanochtend werd het de loopband. Bah.
Nu maar even wat rommelen thuis (normaal start deze week de verbouwing) en straks voor Woutje supporteren!

Mama3
Berichten: 1810
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:56

Prachtige plaatjes weer SV, sterkte met je bilspier, dat klinkt niet fijn.

Bij twijfel neem ik altijd mijn handschoenen mee, ik heb ze eigenlijk nooit de hele route nodig en stop ze in de zakken van mijn windjas, niet gevouwen, dat loopt irritant, of ik stop het polsstuk in mijn tailleband.

Jeetje Memuska, een halve lopen met zoveel pijn, ik weet niet of ik dat nou dapper of dwaas vind, maar je bent in ieder geval een doorzetter. En hebt het langste middenstuk zo te lezen wel goed gelopen. Ik zou denk ik toch naar de fysio luisteren en een tijdje gaan voor onbelast sporten of nou ja, weet ik niet, ik kan ook wel eigenwijs zijn daarin, haha. Je voelt het zelf het beste aan..

De loopband is bloedsaai maar niet zo heel verkeerd als afwisseling, toch minder belastend dan op de weg.

Vandaag had ik graag op de loopband gestaan. Man, man, wat was het waterkoud. -5 en gevoelstemperatuur van -8 was niet echt een feestje. Ik had een dikke lange broek aan met daarover mijn kousen, maar dat was echt niet fijn. Ijskoude onder en bovenbenen, al snel na de start kreeg ik pijn aan de voorkant van mijn scheenbenen en heb ik besloten terug te lopen. Ik heb mijn jas uit de auto gehaald en ben gaan wandelen,scheenbeen pijn gelukkig minder. Eenmaal terug op de manege duurde het nog een half uur voordat mijn dochter kwam. Leuk voor haar hoor, tutten, kletsen, pony's klaarzetten etc. Maar mijn handen waren ondertussen bevroren, in een kommetje blazen hielp gelukkig, maar ik was blij dat we konden vertrekken. Ik lig een half uur in bad en trek nu pas bij, haha..

Mijn enkel doet wel zeer, gisteren 10 km gewandeld op gewone schoenen, niet handig, de artrose speelt echt op. Ik moet dan ook met wandelen maar weer hardloopschoenen aan doen.

Vanmiddag ga ik naar mijn ouders, een rit van 1.5u enkel reis, hopelijk wordt de pijn niet erger. Ik ben benieuwd, normaliter zit er meer hersteltijd tussen de heen en terugreis, maar wil ook niet te lang bij mijn ouders zijn. We houden voldoende afstand, maar toch. Mijn vader was deze week jarig, hun tuin is helemaal klaar en het gaat gewoon niet zo goed met ze. Geheel tegen de regels in ga ik vandaag met de kinderen. We houden ons vanaf dag 1 aan alle regels, maar ik merk dat zowel mijn ouders als ons gezin het mentaal zwaar hebben, dit is gewoon echt even nodig. Morgen de herdenkingsdag van mijn broertje, we hebben het nu gewoon allemaal even nodig, afleiding en elkaar echt in de ogen aankijken..

Fijne zondag allemaal!

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:47

Ja, het was fris! Gisteren 5km gelopen, normaal doe ik ook altijd halverwege handschoenen uit, maar nu niet want op de terugweg liep ik vol tegen de oostenwind in :) 's middags met paard een bos- en strandrit gemaakt in Schoorl en daarna ook gebadderd en voor de kachel gelegen. Vanochtend een klein staprondje met paard en gewandeld met de hond. Ik doe nu met het wandelen ook mijn hardloopschoenen aan meestal omdat mijn steunzolen daarvoor gemaakt zijn.

Sterkte met je enkel mama3.

hwn
Berichten: 4731
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:26

Heeft iemand nog een portie motivatie over? Die van mij is ergens in 2020 blijven liggen, of mss zelfs in 2019.

Ben wel van plan om met enkele loopvrienden een "kalenderloop" te houden in februari, tenminste zolang ik het volhoud zonder blessures. Op 1 februari 1 km, 2 februari 2 km, en ga zo maar verder. Het eind van de maand zal ik sowieso niet halen, maar ik zie wel waar het schip strandt.

Supervixen

Berichten: 12871
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:42

Ik heb wel wat over hoor! Ik gooi het jouw kant op.
Vanmorgen heb ik een hardloopster van insta gefotografeerd. Echt heerlijk om te doen. Ik heb ooit fotografie gestudeerd, maar doe er momenteel te weinig mee. Nu weer een beetje opgepakt.

En daarna zelf nog een rondje van 6km gelopen. Ging fijn! Zit deze week op 75km. Dik tevreden.
Dinsdag mag de fysio me nog wel even mishandelen.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:08

Ik stuur ook nog een beetje motivatie jouw kant op!
Als ik even geen motivatie heb dan ga ik een docu kijken. Zeker de ultra docu's zorgen altijd voor een berg motivatie :j 8)7

Hier gaat het zijn gangetje. Deze week staat de teller op 58km. Ruim over de wekelijkse 50 heen dus! Het gaat eigenlijk zo makkelijk dat ik wel meer zou willen, maar had mijn lichaam beloofd om even 10 weken niet meer dan dit te lopen.
Doe nu elke week een interval en mijn lange loop een heuvelloop. Langzaam maar zeker begin ik toch wat sneller te lopen. Van team Slak naar team Schildpad zeg maar :')
Bijna al mijn PRs zijn van deze maand dus het resultaat is zeker zichtbaar. Geeft nog wat extra motivatie.

Hoop dat snel de lockdown voorbij is. Ten eerste omdat ik graag weer eens met mensen samen wil lopen en mijn bekenden nou eenmaal geen hardlopers zijn, ten tweede omdat ik graag eens een wedstrijd wil lopen en ten derde omdat mijn schoenen bijna aan vervanging toe zijn en ik wil echt even passen voordat ik wat koop (dubbel omdat ik een ander merk wil)

s1993

Berichten: 2125
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:43

Ik vond het heerlijk vanochtend om te lopen. Kon het nog zonder handschoenen af en alles was zo prachtig bevroren en een supermooie zonsopgang, genoten!! Ik loop niet meer met zoveel gemak als ik ooit deed en ik heb eigenlijk geen idee waarom maar ik heb nog zeker altijd motivatie :)