Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:28

Wow 33 km!

Wij waren vanmorgen om 07:30u al vertrokken, toen was het wel zonnig en warm maar nog niet zo heet als vanmiddag gelukkig. Dat had de hond ook echt niet getrokken. Ik ook niet trouwens :))

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:46

De veluwezoom trail is geweldig. Heb ik jaren achtereen gelopen. De eerste jaren alleen de langste afstand (varieerde van 52 tot 57km) en twee keer de twee daagse van 97km.
Van het weekend in de ochtend was het nog heel prima om te trainen. Heb dan ook gisterenmorgen de intensieve interval training van morgen al gedaan. En dan morgen en donderdag maar de wekker om vijf uur om nog voor het werk te kunnen lopen. Woensdag een extra rustdag ivm de marathon op zaterdag. Dat komt nu met dat warme weer niet verkeerd uit . Nou ja die extra rustdag dan want die marathon op zaterdag wordt nog een dingetje nu ik zie dat voor zaterdag ook nog 32 graden afgegeven wordt.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:49

Met dit weer doe ik het zelf ook iets rustiger aan hoor :).
Wekkertjes op tijd zetten, lekker voor de warmte lopen en dan komt het goed.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:37

Hey dames! Ik kom me ook weer even laten zien hier! Het sporten kabbelt lekker voort hier. Laatst vakantie gehad en niet echt veel mogelijkheden gehad om te sporten op locatie, maar inmiddels weer back on track. Was wat meer op de bootcamp gefocust, maar ik ga weer terug naar 3x in de week hardlopen en de rest bootcamp en personal training, zodat ik weer naar de wedstrijdjes in het najaar kan opbouwen.

Greetje63, hoe ga je dat aanpakken de marathon in die temperaturen? Hoelaat is de start?

Supervixen, klinkt als een geweldige loop die Veluwetrail! Hoe kan het dat hij nog langer uitviel dan verwacht? Inderdaad een super bijzondere medaille!

Julya, balen dat je wellicht een blessure hebt. Echt rust houden hoor! Je bent nog verder van huis als je ermee door blijft lopen. :\

Lauraaa, ik heb ook strava! :j

Ik heb trouwens ook garmin connect, voor als je me wil toevoegen kun je me pb'en! :)

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:49

Dat kwam door de tornado die door Rheden is gegaan een paar weken geleden, daardoor waren er heel veel omgewaaide bomen en hebben ze de route wat moeten aanpassen.

Ik ga weer een stapje verder. Heb me ingeschreven voor de posbanktrail van 23km in oktober. De halve marathon van Keulen wordt daar een mooie voorbereiding voor.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:52

Ik heb net een rondje in Luxemburg gedaan. Had een route gedownload in maps.me. Maar kaartje kijken en hitte en veel hoogtemeters zorgden voor een erg traag loopje haha. Maar toch lekker 11,5 km afgelegd, traag of niet, het was ontzettend mooi met veel bos en toch van genoten!

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:25

arzil niet te snel lopen en voldoende drinken. En omdat ze niet bij alle posten sportdrank hebben maar enkel water moet ik nog mijn racevest met sportdrank meenemen ook. Had liever niet nog iets extra's aan mijn lijf gehad. Maar zeker bij die warmte enkel water drinken is natuurlijk niet goed.
De start is om 17.00 uur. Klinkt gunstiger dan het is. Want vandaag en morgen is het tussen 16.00 en 17.00 hr op zijn warmst. In de ochtend starten is dan gunstiger.
Kreeg alleen zojuist een mailtje van de organisatie dat donderdag 18.00 hr de beslissing wordt genomen of de marathon doorgaat. Als het bij de start warmer dan 30 graden voorspeld wordt gaat hij niet door. Jammer hoor die betutteling.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:38

Snap je punt Greetje maar ook dat van de organisatie. Altijd lastig.

Voor paardrijden bvb kijk ik er amper naar: paard kan de hitte heel goed hebben en ik stap sowieso veel tussendoor. Met lopen merk ik wel dat ik een pak trager ben.

Vrijdag is het midzomernachtrun in Gent. Twijfel om nog in te schrijven, lijkt me erg leuk.

Edit: ok wil meedoen maar twijfel tussen 5 of 10. 5 lukt me zeker maar heeft geen tijdsregistratie. 10 weet ik niet of dat alweer lukt maar kan altijd beetje stappen tussendoor. Lijkt me wel mooier.

Edit2: ingeschreven voor de 10. Te mooi om niet te doen :)

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:46

Leuk Poes! Ik was laatst ook aan het twijfelen tussen 5 en 10. 5 wist ik dat ik met gemak ging lopen en 10 zou een beetje een uitdaging worden. Toch gekozen voor de 10 en met 2 keer korte stukjes wandelen tussendoor was ik super blij dat ik mij voor de 10 heb ingeschreven.

@greetje: ik kan van de ene kant wel begrijpen dat ze het dan aflassen. Er zijn genoeg lopers die toch gaan lopen ondanks dat ze er niet tegen kunnen. Ik snap dat de organisatie dat wil voorkomen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:52

Ja en is wel massa evenement dus denk dat we heel traag gaan starten sowieso.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:58

Start was bij ons inderdaad ook heel traag. Na 2 kilometer kon ik een beetje mij eigen tempo pakken. Vooral de eerste km moesten we een paar keer flink op de ren.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:05

Supervixen schreef:
Dat kwam door de tornado die door Rheden is gegaan een paar weken geleden, daardoor waren er heel veel omgewaaide bomen en hebben ze de route wat moeten aanpassen.

Ik ga weer een stapje verder. Heb me ingeschreven voor de posbanktrail van 23km in oktober. De halve marathon van Keulen wordt daar een mooie voorbereiding voor.

Leuk! Die loop ik ook, met hond!
Als je een grote bonte husky voorbij ziet kachelen even zwaaien hoor :D

Ik kreeg nog een leuke foto van mijn loopmaatje doorgestuurd. We zijn nog zo blij en dat na toen al ruim 19 km. Ik ben nog steeds supertrots op ons *\o/*

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:21

Leuke foto! Loopt Uma nooit mee?

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:35

poes schreef:
Leuke foto! Loopt Uma nooit mee?

Zij heeft een schildklierafwijking, daar krijgt ze sinds 6 weken medicijnen voor. Hiervoor was ze heel lusteloos maar dat verbetert nu langzaam.
Ze gaat nu mee op korte trails tot 8 km en dat gaat redelijk goed. Ze moet echt even conditie opbouwen. Bij Manu duurde dat ook wel een paar maanden. Ze lopen aan de heupgordel mee voor je uit en ze moeten jouw tempo aanhouden plus goed op jouw commando's concentreren. Het is best een inspanning voor ze :j
Ik heb wel goede hoop dat ze komende winter mee kan met trails tot 15 km *\o/* Maar dat hangt er even vanaf hoe haar gezondheid blijft.

Manu is ook een ras dat echt gemaakt is voor langdurige arbeid. Uma's ras is wat meer voor snel en explosief. Niet dat ze dat nou zoveel toont :+ Maar ik ga er wel vanuit dat het haar wat meer moeite kost. Manu hoeft bijvoorbeeld nooit iets extra's als supplementen of iets dergelijks terwijl andere honden dat bij 15+ km trails toch nodig schijnen te hebben.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:36

Helder!

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 06:31

Als ik een hond had, zou ik ook canitrailen. Lijkt me onwijs leuk om samen te doen.
Heb je geen last van die lijn, trekt hij je nooit opzij?
Neem je extra drinken voor je hond mee?

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 18:17

Supervixen schreef:
Als ik een hond had, zou ik ook canitrailen. Lijkt me onwijs leuk om samen te doen.
Heb je geen last van die lijn, trekt hij je nooit opzij?
Neem je extra drinken voor je hond mee?

Ja, en mijn hond drinkt veel :+ Dus een liter gaat wel mee plus dat ik onderweg nog weleens bij moet vullen. In de winter hoeft dat niet zoveel, dan komen we genoeg water tegen.

De lijn is niet vervelend, die is vrij kort en is volledig elastisch. Dus als de hond eens druk zet naar de verkeerde kant heb je nog tijd wat tegen te hangen/te corrigeren. Maar zodra ze die commando's doorhebben komt dat al bijna niet voor. Al ben ik laatst wel bijna in een greppel gesleurd omdat meneer een fazant zag. Toen ging ik heel hard :') Je hebt er ook honden bij die altijd trekken, dan kan je je tempo echt flink omhoog gooien. Maar die ambitie mist mijn hond wat. Geeft niet zoveel, want daardoor kan hij wel de trails lang volhouden. Wij zijn altijd in spaarstand :))

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:20

Leuk dat je het samen met je hond kan doen!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:19

Mijn hond Nore doet komende zondag mee aan de Mud Monsters (een soort modder obstacle-run, denk ik) in Geleen :D . Ze gaat mee met vriendin Mirjam, haar dochter Sabine en hond Abby. Ik ben dan zelf aan het groomen bij de SWM in Schijndel (als we ons niet afmelden ivm de warmte), maar ik denk dat ViesVarkentje Nore het geweldig vindt :') . Vanochtend tijdens een rustig tien kilometer rondje kon ze het ook weer niet laten om eerst een nat pak te halen en zich vervolgens uitgebreid door de eendenstront te rollen :r .

Volgende week misschien de Keelven-trail doen. Welke afstand hangt af van de temperatuur. En verder grote plannen met mijn loopmaatje, waarvan we nog niet weten of we alles ook gaan realiseren: diverse trails, een trailweekend in de Ardennen, 20K in Parijs, HM in Breda of Eindhoven en HM in Ell.

s1993

Berichten: 2121
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:54

Wat leuk om samen met je hond te kunnen lopen! Ik zou graag met mijn pony lopen maar vind het nog wel even lastig te realiseren (ruiterpaden zijn ongelooflijk zwaar en op de weg slijten zijn hoeven zo snel). Op de andere paden in het bos is het me niet helemaal duidelijk of ik daar wel of niet met mijn pony mag lopen/wandelen, er staat namelijk alleen 'verboden voor ruiters' en 'honden aan de lijn'. Maar als ik naast mijn pony loop ben ik natuurlijk geen ruiter....

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:46

Vanmorgen 7km hardgelopen nadat ik gisteren zo goed als vooraan bij Rammstein in de moordend hete Kuip heb gestaan en vannacht nog geen vijf uur heb geslapen.
Ik kan je zeggen, dat is afzien _O- :')

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:17

Lisitano schreef:
Supervixen schreef:
Dat kwam door de tornado die door Rheden is gegaan een paar weken geleden, daardoor waren er heel veel omgewaaide bomen en hebben ze de route wat moeten aanpassen.

Ik ga weer een stapje verder. Heb me ingeschreven voor de posbanktrail van 23km in oktober. De halve marathon van Keulen wordt daar een mooie voorbereiding voor.

Leuk! Die loop ik ook, met hond!
Als je een grote bonte husky voorbij ziet kachelen even zwaaien hoor :D

Ik kreeg nog een leuke foto van mijn loopmaatje doorgestuurd. We zijn nog zo blij en dat na toen al ruim 19 km. Ik ben nog steeds supertrots op ons *\o/*

[ [url=m/ayp6CE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb hem ook ingeschreven met Mika, de 13 km! :D Jij al een beetje een volle (cani)trail agenda voor na de zomer?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:33

Allee vooruit net 5km gelopen. Ben toch een pak trager dan voor mijn vakantie. Voor de 10km vrijdag heb ik drie doelen:

1. Uitlopen zonder wandelen
2. Onder 1:15 zitten
3. Onder 1:10 zitten

En lekker genieten :) ik zie wel wat lukt.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:08

Supervixen schreef:
Vanmorgen 7km hardgelopen nadat ik gisteren zo goed als vooraan bij Rammstein in de moordend hete Kuip heb gestaan en vannacht nog geen vijf uur heb geslapen.
Ik kan je zeggen, dat is afzien _O- :')


:')

Goed bezig allemaal!

Wij hebben net 105 minuten getraind in net bos.
Heuvel op, heuvel af... ik ben helemaal gevloerd :+

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:17

Goed bezig!

Heuvel op en heuvel af is ook echt zwaar. En 105 minuten is lang zeg!

Ik loop voorlopig even niet. In plaats daarvan ben ik weer krachttraining aan het doen. Gezien ik noet stil kan zitten :o