Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:54

Heerlijke foto.

Lig nu zwak op de bank, hele rug vol spierpijn.
Hopelijk kan ik morgen bos in

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:13

Piekosjj :wow: :wow: :wow: Die foto! Love it!!

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:32

SV, het was een canitrail, speciaal voor lopers met hond. Van 8 tot 30 km, je kon lusjes erbij lopen tot je op was :D
Knap gedaan zeg! Echt goed dat je tempo kan maken met hoogtemeters, ik ben die Veluwe heuvels echt niet gewend. Heuvel op en daarna af, prima. Maar die heuvels duren daar wel heel lang :')

Wauw die foto <3

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:02

Supervixen schreef:
Mooie foto!

Ik moest meteen aan jou denken toen ik ‘m maakte. Ik dacht ‘yes eindelijk een SV foto’ :D

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:11

Ah lief!
Ik ga woensdag weer het bos in, eens kijken of ik er weer eentje kan maken :P

Leuk Lisitano, handig ook dat je steeds kan kiezen welke afstand je dan pakt.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:36

Wauw wat een mooie foto piekosjj <3 heerlijk lopen lijkt me dat daar hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:38

Fijn dat je zo lekker kim lopen Lisitano!

Gave foto Piekosjj! Lijkt mij een mooie ongeving

@s1993: ik vond het veel verschil uitmaken. Ik heb geen last gekregen van mij schenen. Het geeft veel meer stevigheid en zorgt ervoor dat de trillingen in je kuiten geen blessure veroorzaken van je scheenbeenvlies. Dat was even de uitleg van de winkel in jip en janneke taal. En het zorgde ervoor dat afvalstoffen beter afgevoerd worden en zich niet ophopen in je benen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:56

Prachtige foto, Piek! Die kan zo op een flyer voor trailruns :) .

Wij hebben gisteren met de loopgroep eens "wat anders" gedaan: ploggen op de route richting "Action" (Lauraaaa zal die bedrijvenroute wel kennen). Wat een smerig gebied %) . Iedereen gewapend met grote tassen en een paar vuilniszakken, maar we hadden er dik te kort aan. Op een rondje van 8 kilometer zat alles na 3 kilometer al propvol, hebben we volle vuilniszakken achtergelaten om nadien met de auto op te halen. En daarbij, er lag zoveel afval in de bermen op / tot één meter van het fietspad, dat we nauwelijks aan hardlopen toekwamen en steenkoud werden :brr: . Dus dan maar weer ff een stuk rennen om warm te worden. En kijk je verder dan die meter het veld in, dan ligt er nog steeds heel veel afval, om bijna moedeloos van te worden -O- . Maar goed, achterbak auto zat uiteindelijk vol met zakken, en we hadden het laatste stuk allemaal nog een volle tas bij ons, dus resultaat was er zeker.
Ben daarna nog wel 7,5 kilometer er bij gaan rennen (zonder ploggen) om weer een beetje op temperatuur te komen :brr:

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:21

Iedereen goed bezig geweest dit weekend!

Ik ben vanmorgen een loop gaan doen tvv kom op tegen kanker. Had wat schrik om 'met de mannen' te gaan lopen, omdat het niet zo goed gaat de laatste tijd. Maar het ging beter dan verwacht. Ik had 15,3km in 1u24.

Hele mooie foto Piekossj!

Wat erg seg, van al dat afval. Wel goed gedaan Gem!

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:22

Bedankt allemaal :D
Het lopen is hier heerlijk, maar ik mis soms wel het gedachteloos door de bossen in NL. Je moet hier altijd opletten want de paden zijn veel wilder met overal grote stenen, boomwortels, etc etc. Op het moment is het ook echt ontzettend nat dus het is ook een beetje een moeras overal := Maargoed, het is ook wel echt ontzettend mooi en dat is het zeker waard :j

Ik heb ook wel een tijdje met compressie kousen gelopen nadat ik wat last van m'n schenen/kuiten had, en ook wel eens als 'preventie' (?) bij langere loopjes. Vooral bij dat laatste werkte het vooral mentaal goed want ohja ik heb m'n compressie kousen aan, dus dan zullen m'n benen vast niet zo snel zo moe worden, toch? :D

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:14

@Gem: bedoel je het distributiecentrum? Dat gebied ken ik inderdaad goed! Woon daar vrij dicht in de buurt en ga regelmatig over het bedrijventerrein hardlopen.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 07:34

Er is een stuk geweest over compressiekousen bij editie.nl een tijd geleden.
Het is niet bewezen dat ze blessures voorkomen, maar kunnen wel wat helpen met sneller herstel, doordat vocht zich minder snel ophoopt in je benen. Zoiets was de conclusie. En je zou ze eigenlijk na het lopen nog een tijdje aan moeten houden. Hoe lang weet ik niet meer of dat genoemd werd.
Ik heb ze zelf ook, tubes dan en ik vind het inderdaad fijner dat de klappen op je kuiten wat minder heftig voelen.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:45

Hier weer rondje gelopen.
Heerlijk weer alleen jammer dat ik zoveel tijd kwijt ben was om 2:23 klaar met werken en ik stap 16:44 binnen in huis.
Nu als malle wat huishouden doen en eten klaar maken en dan komt kleuter en peuter weer alles vies maken

Heb langzaam gelopen veel single tracks en stinkbeesten gezien


Afbeelding

Stinkbeest :D overigens kei kreupel lange hoeven
Kan ik ergens melding maken!?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Surrea


Afbeelding
Glibberige singletrack


Afbeelding
Pad door open veld naar bos

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:37

mooie foto's Tita. Gaat het beter met je rug vandaag?

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:48

Wat een mooi gebied is dat zeg tita!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:17

_lauraaa_ schreef:
@Gem: bedoel je het distributiecentrum? Dat gebied ken ik inderdaad goed! Woon daar vrij dicht in de buurt en ga regelmatig over het bedrijventerrein hardlopen.

Yep, het distributiecentrum!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:19

Supervixen schreef:
Er is een stuk geweest over compressiekousen bij editie.nl een tijd geleden.
Het is niet bewezen dat ze blessures voorkomen, maar kunnen wel wat helpen met sneller herstel, doordat vocht zich minder snel ophoopt in je benen. Zoiets was de conclusie. En je zou ze eigenlijk na het lopen nog een tijdje aan moeten houden. Hoe lang weet ik niet meer of dat genoemd werd.
Ik heb ze zelf ook, tubes dan en ik vind het inderdaad fijner dat de klappen op je kuiten wat minder heftig voelen.

Ik vind het heerlijk lopen bij 10K+ . Minder zware kuiten en veel sneller herstel. Ik hou ze inderdaad ook altijd nog een half uurtje aan, dan krijg ik ze daarna veel makkelijker uit.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:25

Vandaag met mijn oudste zoon gerend :D . Hij gebruikt het hardlopen uitsluitend om van zijn stoel af te komen. Hij studeert en merkt dat zijn lange lijf protesteert wanneer hij te lang achter elkaar aan de pc zit. Dus een paar keer per week korte loopjes van ca 5 tot 7 kilometer en weer terug in de boeken. Momenteel geen colleges alleen wat groepsopdrachten en leren voor een hertentamen, dus hem uitgedaagd om een keer 10 kilometer te rennen. En hoewel hij zelden of nooit met mij samen wil rennen, ging hij dit keer mee en liep hij de 10 alsof hij het elke dag doet :+ . Hondje ook mee, makkelijke heen- en terugroute door de mist, erg leuk :)

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:32

Katharinaa schreef:
mooie foto's Tita. Gaat het beter met je rug vandaag?


Ja redelijk opgeknapt, nog hoofd vol snot en watten.
Wat stijfjes in rug.

Is iid heel mooi gebied.

Gezellig Gem ben nieuwsgierig of onze kids ook gaan hardlopen in de toekomst.
Ik ben bang paarden en voetbal

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:03

tita schreef:
Gezellig Gem ben nieuwsgierig of onze kids ook gaan hardlopen in de toekomst.
Ik ben bang paarden en voetbal

Hij doet het niet voor zijn lol hoor :') . Is meer een waterscouting-man
De andere twee doen voetbal (lees: balletje trappen met vrienden) en dans / ballet ... geen echte atleten hier.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:06

Gezellig Gem! Ik loop vrijwel altijd alleen, aangezien mijn loopmaatje zwanger is.

Mooi gebied Tita! Ik vind die hooglanders zo gaaf <3 hier zouden er ook moeten zijn maar ik zie ze nooit.

Vandaag een klein rondje als herstelloopje tussen mijn schoolwerk door gedaan. Ik heb het lopen soms ook nodig als ik vast loop met verslagen schrijven. Alle inspiratie komt dan naar boven :')

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:50

Wat een mooie foto's, bedankt voor het delen. Wanneer het hier over een tijdje in bloei staat zal ik ook een foto maken, maar ik loop alleen asfalt, 2x per week hetzelfde park.

Misschien ga ik vanaf volgende week mijn horizon verbreden en ook eens elders lopen. Maar voor nu is het een veilig rondje.

Zaterdag ging het niet zo lekker. Dus kon halverwege het park de binnendoorroute nemen, geen 12 maar 5 km gelopen en mentaal een deukje opgelopen. Morgen de loopband en donderdag mijn laatste loopje en dan zondag de kikarun in Utrecht (mijn looppark, dus bekend terrein)

Vrijdag naar vrienden van Amstel, hopelijk krijg ik daar zondag geen last van, het was een gokje, beide te leuk om niet te doen, maar qua timing niet echt handig.

Ik heb overigens geen compressie kousen van wel een compressiebroek, per toeval gekocht, zag het pas toen ik thuis het kaartje eraf knipte.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:31

Mooie foto’s Tita!
Is het gebied van Staatsbosbeheer? Anders zou je bij hen een melding kunnen maken.

Ik heb gisteravond op de baan gelopen. 2 x 4 x 400 m. En dat ging veel te hard :+
Rondetijden 1’35”, ik liet me helemaal opjutten door een paar anderen. Ging super lekker maar ik vreesde voor vandaag. Dat is terecht, ik heb in iedere centimeter van mijn lijf spierpijn :+

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:02

Af en toe eens afzien kan geen kwaad he!! Wat betekent 2x4x400? 4x400, een pauze en nog eens 4x400?

Ik ben daarnet een uur gaan lopen, nog steeds heel mistig, maar wel mooi.
Afbeelding

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:41

Katharinaa schreef:
Af en toe eens afzien kan geen kwaad he!! Wat betekent 2x4x400? 4x400, een pauze en nog eens 4x400?

Ik ben daarnet een uur gaan lopen, nog steeds heel mistig, maar wel mooi.
[ [url=m/fXQqO2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi mysterieus!

Dat klopt!
Je loopt eerst 4 x 400 meter en tussen iedere ronde heb je 2’ rust.
Na 4 x heb je een seriepauze, 4’ rust.
Daarna doe je nog een keer hetzelfde, 4 x 400 m met 2’ rust