Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:56

poes schreef:
Kan je echt niet naar de dokter?

Na vandaag vrees ik dat ik echt wel moet. Wat een dag. Sinds mijn oude HA met pensioen is, heb ik zo'n hekel aan HA - bezoeken. Elke keer weer een eeuwigheid in de wachtkamer (drie kwartier is bij ons heel gewoon) om vervolgens te horen: "kijk het nog maar even aan". Met mijn oude HA kon ik lezen en schrijven, die wist dat ik nooit kwam, en als ik ging was het 'te laat' of serious oliebol. Dus die gaf me eerst op mijn kl0te en schreef daarna onmiddellijk iets uit. Maar die er nu zitten hebben twee antwoorden: 'kijk het nog maar even aan', en 'ik geef je een verwijsbrief voor het ziekenhuis'. En daar ben je vervolgens de halve dag zoet, om vervolgens van een arts te horen: 'kijk het nog maar even aan en kom volgende week maar op controle' -:(- . Ja doeiiiii :evaw: .

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:32

Ai Gem toch. Maar zo kan je toch ook niet blijven rondlopen! Nog een andere HA zoeken misschien? Of hopen dat je deze keer eens een betere ervaring hebt. Ik duim voor je!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:47

Zo blij dat Belgen gewoon een pak kleinzeriger zijn. Hier gaat dat toch echt anders.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 06:32

Gem zo kun je inderdaad niet door blijven lopen. De aanhouder wint, ik zou gewoon gaan of inderdaad op zoek naar een andere huisarts.

Ik neem vandaag mijn hardloopoutfit mee naar het werk en het plan is om daar om te kleden en dan na het werk even het bos in te gaan. Hoop dat het lukt, want ik weet niet precies hoe laat ik klaar ben.
Nog één dagje werken en dan lekker een week vrij, heerlijk!

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:35

Vanavond met mijn neefje van zes en mijn zusje de virtuele halloweenrun gedaan.
Nou je maakt wat mee in Arnhem Zuid als je verkleed rondrent :')
Politie tegengekomen, door het lege tankstation gelopen (was alleen een caissière), door een stukje van de jumbo, kinderen tegengekomen die ons weer lieten schrikken met verlichte maskers, mensen die de hond uitlaten en meespelen.. echt prima vermaak voor de zaterdagavond *pum*

s1993

Berichten: 2121
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:30

Haha klinkt heel interessant SV! Hoe ver was de loop? En was het gepland op een bepaald tijdstip of kon je gewoon gaan wanneer je wilde?

Hier fijn gelopen, gister 17km in het bos en vandaag klompenpad wat 15km zou moeten zijn maar gezien ik het heel comfortabel ik 1:20:37 heb afgelegd vermoed ik dat het iets korter was :)

Overigens heb ik ook de decathlon lampjes besteld, topding!

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:00

Lijkt wel leuk SV. Ik heb 2j geleden eens zo'n halloweenMTB-tocht gedaan, in het donker met lichtjes en ben echt een paar keer bijna van m'n fiets gevallen van het schrikken toen!

Goed bezig s1993!

Ik ben deze week weer eens met m'n schema gestart, beetje laat, want volgende week staat er een 16km gepland (als die doorgaat). Ben aan t twijfelen of ik vandaag nog zou gaan lopen. Op m'n schema staat een 10km recuperatieloop, maar heb al bijna 38km deze week en dat was al lang geleden. Voor volgende week staat op de planning: maandag 9km recuperatieloop, woensdag een korte intervaltraining, zaterdag eventjes loslopen, zondag wedstrijd.
Mss vandaag dan toch die recuperatieloop en die van maandag naar dinsdag verschuiven? Of zou k die van vandaag gewoon overslaan? Wat zouden jullie doen?

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:35

Gaaf SV en s1993!

Als je je verder goed voelt, kun je misschien een korter rondje lopen? En dan na het weekend je schema weer oppakken?
Hoorden die 38 km ook bij je schema?

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:04

Ja ik heb al 3x gelopen deze week, me netjes aan het schema gehouden, enkel m'n training van donderdag naar vrijdag verschoven.
Ik ga nog zien. Eerst even paardrijden.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:28

s1993 schreef:
Haha klinkt heel interessant SV! Hoe ver was de loop? En was het gepland op een bepaald tijdstip of kon je gewoon gaan wanneer je wilde?

Hier fijn gelopen, gister 17km in het bos en vandaag klompenpad wat 15km zou moeten zijn maar gezien ik het heel comfortabel ik 1:20:37 heb afgelegd vermoed ik dat het iets korter was :)

Overigens heb ik ook de decathlon lampjes besteld, topding!


Heerlijk 17km in the pocket!
Ik ga ook even kijken naar die lampjed.

Je kon rennen waar en wanneer je wilde. En de afstand mocht je ook zelf weten.
Aangezien mijn neefje zes is hebben we het gehouden op 4.5km. Het ging natuurlijk om hem.
In de ochtend had ik al 22km getraild :P

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:08

Katharinaa mijn reactie komt waarschijnlijk te laat maar in jouw geval met al meer gedaan dan normaal en volgende week een wedstrijd in de planning zou ik overslaan en niet schuiven met de andere trainingen. Want dan heb je daar kort voor de wedstrijd ook extra belasting.
Maar gaan er uberhaupt nog wedstrijden door dan of is het in Belgie of Duitsland.
Hier stond het weekend in het teken van rustig lopen. Zowel gisteren als vandaag een hele rustige duurloop van 25km. na zo'n weekend zou je je bijna afvragen of je nog wel sneller kunt. Ga ik morgen ook niet achter komen want dan wederom weer een rustige duurloop. Gelukkig dinsdag en woensdag wel wat tempo wisselingen.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:42

Dankjewel. Ik ben inderdaad niet gegaan. 50km/week is wel normaal voor mij, maar de laatste weken was het gewoon abnormaal weinig door bepaalde omstandigheden (geen blessures gelukkig). Dus ik denk inderdaad dat het zo het beste is. Ook geen grote verwachtingen van volgende week. Had me initieel ingeschreven voor de 31km, maar heb dit al veranderd naar de 16km.
Ja het is in België. We zijn natuurlijk nog niet zeker of het mat doorgaan. Het is een hele kleine wedstrijd en starten is in waves. Rugnummers worden opgestuurd en inschrijven ter plaatse is niet mogelijk. Bevoorrading is ook weggevallen, enkel bij aankomst krijg je een zakje met verpakte dingen in. Dus ze hebben wel hun best gedaan, hoop dat het wel kan doorgaan, want het is een mooi parcours, 98% onverhard.

Ik ken dat gevoel, na een paar trage loopjes lijken die plots al snel genoeg. Heb ik ook als ik rustige intervals heb, dan lijken die al vermoeiend terwijl ik dat tempo anders wel gewoon lang kan volhouden.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:00

hallo allemaal

Ik wil me hier graag melden...

Sinds mei ben ik begonnen met hardlopen, van 0 naar 100 en mezelf meteen een flinke peesontsteking bezorgd

Na herstel opnieuw begonnen en het gaat eigenlijk heel goed..
Alleen.. ik heb wat tips nodig tegen verzuring/kramp in kuiten

Ik drink genoeg water, ik doe opwarm oefeningen en loop mezelf het eerste stuk rustig warm.

Wat doe ik verkeerd?

Ik heb goed hardloopschoenen :j

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:45

Welkom!
Hoe ziet een loopweek eruit voor jou?
Welke trainingen doe je, hoe zijn ze verdeeld over de week, hoeveel km, tempo, enz.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:22

Supervixen schreef:
Gem zo kun je inderdaad niet door blijven lopen. De aanhouder wint, ik zou gewoon gaan of inderdaad op zoek naar een andere huisarts.

Katharina, Poes en SV, ik ben vandaag inderdaad geweest. Gisteren kwam ik 'schimmig voor de ogen' en rillend van de pijn op stal (de laatste 10 minuten rotondes braken me op, dus omkeren had geen zin) en kreeg een strip knalroze pillen van mijn stalhouder, die chronische rugklachten heeft, op voorwaarde dat ik vandaag echt langs de HA zou gaan.

Om 11.30 uur kon ik terecht en hoera ... er was een níeuwe HA én (zouden ze het nu dan toch beter geregeld hebben??) een LEGE wachtkamer. Dus ik kon, gemaskerd en wel, nog rondstrompelen ook, zonder ergens op 1,5 meter te hoeven letten. Een aardige man, die me gelukkig meteen serieus nam: "je had eerder moeten komen" :D :') _/-\o_ . Alsof ik mijn oude HA hoorde.
Hij houdt het voorlopig op spit en kon naar de apotheek voor een 10 dagen Naproxen 500 en Tramadol. De Naproxen deed na uren nog niks, maar de Tramadol haalt de scherpe randjes er wel een beetje af. Nadeel: ik had het gevoel op een lege maag een halve fles goede Bordeaux gedronken te hebben :D :# .
En verder een afspraak bij de fysio maken. Hopen dat het dan de goede kant op gaat.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:40

Goed dat je bent gegaan en fijn dat de HA het goed oppakt! Hihi, leuke bijwerking. :))

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:56

Toch maar goed dat je gegaan bent Gem! Hopelijk gaat het dan nu beter :(:)

Welkom Lotus83! Het klinkt alsof je toch nog iets teveel/snel doet. Heb je een schema/trainer of iets? En goede schoenen zijn schoenen die bij jou passen, echt slechte hardloopschoenen zijn er theoretisch imo eigenlijk niet, maar ze moeten wel bij jou, je lopen en je doel passen. En dan nog, ik geef mijn hoka’s toch de schuld van mijn blessure, die pastten niet bij mij hoe fijn ik ze ook vind.

Ik heb gisteren een heerlijke langzame duurloop gelopen en vandaag ook weer een klein rondje. Kan er echt weer van genieten en merk dat mijn conditie ook weer een stuk beter is geworden

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:58

Wat doe je na het lopen met de cooling down, Lotus? Ik mag graag wat rekken en strekken na afloop.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 00:27

Bedankt voor de reacties :j

Ik loop gemiddeld 2 of 3x per week.
Ligt een beetje aan werk ook, ik loop heel veel op mijn werk en wil mezelf daarin niet overbelasten.

Ik loop nog niet heel veel kilometers, ongeveer 4km in een half uur

Thuis begin ik met rekken en strekken met oefeningen die ik van mijn (sport) fysio heb gekregen na mijn peesontsteking.

Dan loop ik het eerste stuk normaal (gewoon stevig doorwandelen) tot ik ben opgewarmd.

Dan ga ik hardlopen en tussendoor wissel ik het af met wat tempowisselingen :))

Laatste stukje naar huis loop ik gewoon en strek ik een beetje.

Maar afgelopen vrijdag en vandaag kreeg ik denk ik al halverwege gewoon last van mijn onderbenen/kuiten, dus ja wat doe ik verkeerd?

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:29

Goed dat je geweest bent Gem. Hopelijk nu eindelijk wat beterschap!

Welkom Lotus. Er zijn hier al veel tips gegeven. Als je zeker bent dat je goed opgebouwd hebt, is het misschien verstandig eens te laten bloed nemen? Misschien heb je bloedarmoede? Veel lopers nemen ook magnesium, misschien kan dat helpen (maar bespreek het eerst eens met de dokter).
Verder ben ik niet zo'n voorstander van strechen voor het hardlopen. Je spieren zijn nog koud en zo kan je kleine scheurtjes stimuleren.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:30

Gem wat goed dat je toch naar de dokter bent geweest. Moet dat nou vanzelf overgaan? Wel fijn dat de pijstillers wat helpen.

Lotus83 dat klinkt verder wel goed wat je doet, ik zou het zo ook even niet weten.
Rekken en strekken doe ik ook nooit van tevoren.

Ik heb gisteren een hardloopfotoshoot gehad van Laura Ploeger, die ik ken van bokt en vlak bij mij blijkt te wonen. Ze had nog nooit hardlopers gefotografeerd, maar heeft het super gedaan. Was erg leuk.
Ik kreeg wel van iemand de tip dat ik aan mijn haklanding moet werken..

Afbeelding

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:02

Ik zou in jouw geval niet aan je haklanding werken SV..

Mijn idee is:
Voelt de manier waarop je beweegt goed en loop je vele kilometers zonder klachten, dan is er geen reden om eraan te gaan knutselen (iets wat niet stuk is hoef je niet te lijmen.)

Jij loopt zoveel, zo (ogenschijnlijk) makkelijk dat een verandering van lopen meer kwaad dan goed kan doen.

Maar dat is mijn mening O:)

Gave foto!!

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:32


s1993

Berichten: 2121
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:44

0091 schreef:
Ik zou in jouw geval niet aan je haklanding werken SV..

Mijn idee is:
Voelt de manier waarop je beweegt goed en loop je vele kilometers zonder klachten, dan is er geen reden om eraan te gaan knutselen (iets wat niet stuk is hoef je niet te lijmen.)

Jij loopt zoveel, zo (ogenschijnlijk) makkelijk dat een verandering van lopen meer kwaad dan goed kan doen.

Maar dat is mijn mening O:)

Gave foto!!


Toen ik nog op atletiek zat kreeg ik dat advies ook van mijn trainer :)

Gem goed dat je bent geweest! Hopelijk voel je je snel beter.

Lotus wat voor soort pijn? Is het als spierpijn, stekende pijn? Houdt het aan of is het snel weer weg?

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:22

SV, klinkt als een hilarische run door de stad :+ en super mooie foto! mooi zo met de kleuren van het blad. Ik sluit me aan bij bovenstaande en je niet te veel op je manier van lopen focussen. Zoals je nu loopt gaat het goed en heb je weinig last van pijntjes volgens mij.

S1993, heerlijk die 17 km! maar mag je over het klompenpad hardlopen dan? Ik heb altijd begrepen dat je uitsluitend mag wandelen

Gem wat fijn dat je uiteindelijk toch bij de huisarts terecht kon. Hopelijk geeft het snel verlichting, beterschap voor jou!

Ik heb zaterdag en zondag lekker gelopen, de trainingen gaan me momenteel makkelijk af en dat geeft wel een boost aan mijn zelfvertrouwen.
Vanavond EIN-DE-LIJK weer op de baan trainen! sinds maart niet meer kunnen trainen op de baan ivm corona en later omdat ze de baan aan het vernieuwen waren. Zo'n zin in!
Er staat 5x 1000m op 90% van mijn 10km tempo op de planning