Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:07

Ik ben even out of order :( . Vorige week woensdag behoorlijk door mijn rug gegaan, gewoon tijdens opstaan van de bank. Zie je wel ... ik mag gewoon nooit zitten ;( .
Ik kan nauwelijks meer zitten van de pijn, wel enkele km's wandelen, maar de afdaling gaat voetje voor voetje. Zit ook nog helemaal geen verbetering in na vijf dagen -:(-

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:27

Ah nee Gem, wat balen zeg! Klinkt pijnlijk. Misschien even naar de fysio?

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:45

Memuska heeft de gym overleefd! En andersom inderdaad haha. Hoe beviel het er?

Oei balen gem. Maar even voorzichtig aan doen en inderdaad misschien een fysiobezoekje?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:57

Oei ga maar naar de dokter hoor! Beterschap!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:19

Heb al gekeken op www.thuisdokter.nl want het is niet de eerste keer. Het is gewoon blijven bewegen, lasten dicht bij je lichaam tillen, door je knieën bij tillen, niet te lang achter elkaar zitten etc etc. Paracetamol zal weinig helpen, oefeningen ook niet, foto maken heeft geen zin. Oftewel .... ca vier weken uitzitten. Het grappige was dat alle oorzaken waren gericht op overgewicht, te weinig bewegen, te weinig conditie, zittend beroep :+ .

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:02

Hè, wat balen, Gem! Hopelijk voel je je gauw beter.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:17

Oef ik ben blij dat we in België wat sneller naar de arts kunnen stappen. Je hebt maar 1 rug en het is bijna nooit zomaar vast zitten.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:26

Sterkte Gem!

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:19

Wat vervelend Gem! Veel beterschap!!! Een rug is echt zoooooo vervelend!

@ ontherun: de gym viel goed mee! Had een afspraak met een van de coaches, die heeft goed naar mijn verhaal en vragen geluisterd en een schema opgesteld samen met mij. En dan hebben we alle oefeningen gedaan en heeft hij getoond waar ik op moet letten enzo. Momenteel is het nog reserveren, dat is voor mij wel goed want dan "moet" ik gaan, dus heb morgen gereserveerd!

Vandaag even niet lopen, had zoals elke dinsdag les en das intensief genoeg... Maar wat was ie weer flink, mijn kleine dikke pony <3 <3 <3 Begint echt heel fijn te lopen! Zo leuk, een paard dat uit zichzelf loopt... Dat heb ik dus gemist bij die vorige ;)

Klein fotootje terug op weg naar huis.

Afbeelding

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:10

Bon, ik ging vandaag niet lopen maaaaaaaaarrrrrrr... er viel een studentje weg én het was droog dus heb ik mijn nieuwe New Balance'kes toch eens uitgetest. En goedgekeurd!

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:18

Is dat de pony met de witte neus memuska? <3 Heerlijk toch ff gelopen! En fijne schoenen zijn altijd top. Fijn dat de gym bevalt.

Ik heb ook heerlijk even gelopen, mijn frustratielevel was skyhigh door scriptieperikelen, dus mijn hoofd had even rust nodig. 7,3 km verder ben ik weer een stuk happier :')

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:50

Afbeelding
<3 <3 <3 <3 <3

Kan toch helpen hé, even een frisse neus ;-) Fijn dat het zo goed ging! Ik had er ook een 7tal vandaag!

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:01

Ja die! <3 Ik houd ervan haha. Soms is dat even nodig ja, en dan is voor mij hardlopen een goede uitlaatklep.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:03

Ik vind 'm ook geweldig, maar de meningen zijn verdeeld haha :+
Mijn kind schoon kind hé.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:05

Wat een knapperd!!

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:26

Oeh, die is mooi!

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:18

Heerlijk ontherun om je hoofd even leeg te maken zo.

Wat een heerlijk loopweer vandaag. Vanmorgen met een vriendin een heerlijk kletsrondje van 13km getraild en vanavond nog 7km intervallen gedaan. Ik vind dat steeds leuker om te doen en ze gaan ook steeds beter.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:18

Thx ladies!

Oh gezellig SV! Ik vind intervallen nog altijd niks. Ook omdat ik ze op de baan doe en dat vind ik saai (denk ik).

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:34

Oooh Gem wat balen van je rug, hoe gaat het nu?

Memuska, wat een onwijs leuk paard! En heerlijk dat je les zo goed ging.

Lekker sportief dagje SV. Je wordt ook steeds sneller zie ik op insta, echt leuk.

Ik vind intervallen juist leuk, heb dan altijd het gevoel dat de km's veel sneller voorbij gaan.
Gisteren even kort rondje gedaan voordat het donker werd met daarin 15x 30 seconden versnellen met elke keer 30 sec rustig door dribbelen als pauze. Ging heerlijk en aan het einde nog een viaduct sprintje gedaan.
Nu alleen opgestaan met een zeurende linker knie... Snap er niks van, heb me niet verstapt ofzo en de training was nou ook niet heel belastend. Hopelijk trekt het in de loop van de dag weg.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:17

Wat vervelend van je rug Gem! Hopelijk voelt het snel weer wat beter.

Jeetje SV wat loop je toch altijd veel. En het lijkt je zo makkelijk af te gaan terwijl het niet de minste afstanden zijn!

Het gevoel ken ik wel een beetje Venthe. Intervallen vind ik ook best leuk omdat het zo snel lijkt te gaan. Al valt dat gemiddeld best mee :')

ontherun lekker je hoofd leeg. Dat is nog steeds de grootste reden dat ik hardlopen zo fijn vind. Gewoon je ene voet voor de andere en gaan.

Volgens mij ben ik nu bij, als ik iemand ben vergeten, sorry!!

Ik heb vanmorgen een rondje in de duinen gelopen. Motivatie was echt ver te zoeken maar mezelf toch maar een schop onder mn kont gegeven. Lopen ging dan ook niet helemaal lekker. Ik dacht een nieuwe route uit te proberen. Prachtige route, dat wel, maar jeetje wat veel hoogtemeters (Palmera jij zou er waarschijnlijk om lachen, maar ik vind 3x een verkeersdrempel al een soort hoogtetraining :+ ) Daarbij kwam dat bijna elke klim in zacht zand was, wat het niet makkelijker maakte voor mij :=
9,65 km
198 hoogtemeters
1:08:52 tijd

Toch lekker dat ik even gegaan ben en voel me nu, na het lopen en douchen toch een stuk beter dan ervoor O:) verkeer

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:14

Dank jullie... gaat nog voor geen meter beter. Tis nog helemaal niks. Slaap als een os (dus lijf zal wel op reserves aan het teren -geweest- zijn), alleen omdraaien is een puzzel. En opstaan/ gaan zitten, douchen (wassen lager dan knieën) ... vandaag stond ik beter op, maar verder veel meer pijnscheuten dan de dagen ervoor. En op van die rare momenten: een hellinkje omlaag (stoep), even naar rechts leunen om rechts iets te pakken etc.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:55

Wat een hel. Heb je geen hernia?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:15

Volgens www.thuisarts.nl niet. Uitzitten en blijven bewegen.
Het enige dat me wel zorgen geeft is een beetje dove linkervoet tijdens het wandelen, terwijl de pijn juist rechts in mijn rug / bekken zit.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 06:37

Kan je echt niet naar de dokter?

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:42

Ik sluit me toch bij poes aan, ik zou toch wel eens langsgaan want dat klinkt niet zo best!!

Vanochtend moest mijn auto een nieuwe voorruit krijgen, ging een klein uurtje duren dus wat doen we dan? Juist ja, auto afzetten, rondje lopen, auto oppikken. Tot zover mijn geniaal idee. Aangezien het nog donker was besloot ik toch maar veilig op de wegen te blijven, wat maakte dat ik het hele stuk(je) verhard liep. En laat ik nu meestal onverhard lopen. Onderweg nergens last van, maar in de auto terug begonnen plots beide (!) knieën lastig te doen. Zo'n zeurend pijntje.

Aangezien het beide knieën zijn, neem ik aan dat dat komt omdat ik niet gewend ben om verhard te lopen. Misschien moet ik dat dan maar eens weer op gaan bouwen (awoe). Maar, nu vraag ik mij af... had ik beter mijn andere schoenen aangedaan? Ik liep vandaag op de New Balance (Vongo 4) en de andere zijn Hoka's (Arahi 3).
En hoe doe ik dat dan met opbouwen op verhard (want stel dat er volgend jaar TOCH een evenement doorgaat, daar zijn wel wat verharde loopjes bij). Loop ik dan eerst verhard op de Hoka, of doe ik op de NB en dan kleinere stukjes?

Ahrgh.
Btw, gisteren braaf schema afgewerkt in de gym. Spieren in mijn bovenlichaam zijn officieel waardeloos.