Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 08:42

Viel mij ook op van de vrouwenwedstrijden Sleeper, dat was ''vroeger'' nooit maar is echt in opkoming,

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:56

Vrouwen vinden dat gewoon gezellig denk ik. Ze maken er een sportief dagje uit van met vriendinnen en lopen gezellig in een groepje. Het meedoen is belangrijker dan een prestatie leveren bij de meesten. De commercie speelt daarop in met het koppelen van andere activiteiten aan de run zoals een pasta party. Mannen zijn zo niet en gaan meer voor de prestatie over het algemeen.

tennan
Berichten: 3104
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:46

Susanne_ schreef:
tennan schreef:
Meer mensen uit de buurt van Drachten/Leeuwarden hier?

Een beetje, Ameland ;)
Doe je ook loop Leeuwarden toevallig?


Ik denk het niet. Jij wel?

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:26

tita schreef:
Hallo

Even een stipje ik lees graag mee over hoe anderen hardlopen ervaren en trainen.

Zelf loop ik fanatiek hard sinds 2009 incl wedstrijden


Dat is de reden dat ik ook een meelezer ben :D
Erg leuk om alle ervaringen van iedereen te lezen.
Ben erg benieuwd hoevaak/veel iedereen traint? Waar letten jullie op en wat zijn de trainingsdoelen?
Mijn hardloop avonturen staan nog in de beginnersfase. Altijd een allergie voor hardlopen gehad ;) maar nu de smaak te pakken.
Ik loop 2 x per week
En 2 x per week kracht/ stabilisatie/ cardio training in de sportschool.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:14

Supervixen schreef:
Vrouwen vinden dat gewoon gezellig denk ik. Ze maken er een sportief dagje uit van met vriendinnen en lopen gezellig in een groepje. Het meedoen is belangrijker dan een prestatie leveren bij de meesten. De commercie speelt daarop in met het koppelen van andere activiteiten aan de run zoals een pasta party. Mannen zijn zo niet en gaan meer voor de prestatie over het algemeen.


Herken me zelf er niet in maar het zou goed kunnen wat je zegt. Ik heb trouwens geen vriendinnen die hardlopen, die rijden allemaal alleen paard of zijn sportief met een glas wijn in de handen :+

@denbine, ik loop om de dag en heb een trainingsschema. Schema is vooral gericht op tempo's en niet zo zeer op km. Al train ik wel voor een halve marathon, dus km worden er steeds meer en meer. Tijdens het lopen let ik op mn houding en vooral dat ik geen hiellanding heb. Moet toegeven dat daar best wat concentratie voor nodig is. Daarnaast rij ik, natuurlijk, paard en ben wil weer met yoga gaan beginnen. Moet alleen even ergens tijd vandaag halen.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:29

Ik ben ook niet zo hoor, maar kan me zo voorstellen dat vrouwen dat doen. Ik ga wel met een paar anderen, maar wij lopen op ons eigen tempo en zien elkaar weer na de finish.

Denbine: ik loop 3 keer per week meestal en heb niet echt doelen, maar loop om mijn hoofd leeg te maken en lekker buiten te bewegen. Nu loop ik meestal rond de 10-15 km en na de zomer ga ik weer wat verder om te trainen voor de halve marathon in november. Dan is mijn doel dat ik hem sneller loop dan vorige keer.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:49

Ik sport 4 a 5x per week, waarvan 1/2x small group training en 2/3x hardlopen. Loop bijna altijd samen met mijn vriend of een vriendin, goede motivatie.

Trainingsdoelen voor 2017 zijn de halve marathon van Lauwersoog naar Ulrum (streven is een sub 2u) en in het najaar nog eens een 10k (streven is een tijd onder de 50min), moet even kijken wanneer een leuke loop is.
En in april 2018 de marathon van Rotterdam :).

steinstein

Berichten: 4085
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: In een zeer bosrijke omgeving in Brabant

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:37

Nog nooit aan een vrouwenloop meegedaan.

Helaas ook geen vriendinnen die van het echte lopen houden.
Naast hardlopen doe ik ook nog thaiboxen/boksen/ kracht circuitjes

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:56

Ik heb gister voor he t eerst sinds een week weer gelopen, omdat ik vorige week na de training last van mijn rechter scheenbeen had.
Nu had ik met lopen. Nergens kast van en ik ging voor mijn doen een zeer lekker tempo volges mijn trainer.
Helaas gisteravond weer pijn, maar alleen als ik rechts naast mn scheenbeen bot druk. Verder met lopen oid voel ik niets. Dus ik koel het nu 3x per dag en smeer spiriflor gelei erop. En savonds voor het slapen magnesium olie.
Ff aankijken, mijn andere trainer schijnt goede oef te weten voor aansterken van de onderbenen en blessure behandeling dus ik ga ff met hem in overleg hierover. Ik denk zelf dat het echt komt omdat ik beginnend loper ben, en eigenlijk nooit zo intensief mijn gewrichten belast heb.
Dus misschien ff stapje terug doen. :') -O-

Ik heb wel compressie kousen gehaald, ik wil ook kijken of dit effect heeft...

Votti

Berichten: 269
Geregistreerd: 21-01-12
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:14

Ik heb op 6 mei ook een vrouwenloop.. de StrongSister Run. Het wordt inderdaad meer gezien als 'vrouwen-dagje-uit' volgens mij, want er is ook een beurs en een heleboel kraampjes, je kunt beauty behandelingen doen etc.... Maar goed, ik kom voor de run, lekker hardlopen met een groep vriendinnen die ook super enthousiast zijn en over alle obstakels gaan!

Ik heb een hele marathon gelopen, en in mijn ogen is het iets waar je van moet houden. Ik vond het vreselijk - het vele trainen ernaartoe, de uren die ik in mijn eentje moet bikkelen. De marathon zelf was geweldig que sfeer, maar ik vond het lopen echt vreselijk. Zo ontzettend lang en mentaal ook echt zwaar. Maar goed, als je samen kan trainen of echt van de duursport bent is het natuurlijk super gaaf!

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:53

Mag ik mij hier ook melden?

Eind mei krijgen wij de sleutel van ons huis en dat is vlakbij het bos en de hei. Ik wil het hardlopen ook weer gaan oppakken, vooral omdat ik merk dat mijn conditie echt niet goed meer is. :o

Nu is het de bedoeling dat ik Dodge meeneem (American Stafford, net 2 jaar en bijna 50 kilo), alleen is hij ontzettend sterk en vind ik het niet zo fijn om hem alleen aan een lijn mee te nemen. (heb liever mijn handen/armen vrij)
Nu zag ik hier in de dierenwinkel een band die je om je middel kan doen met een elastische lijn eraan. Daar stond alleen op; tot 50 kilo, en nadat ze hem gezien hadden dachten ze dat deze misschien niet sterk genoeg zou zijn en bij teveel druk de lijn zou knappen. Dat vond ik niet zo'n goed idee..

Dus toen ik dit topic voorbij zag komen dacht ik; dat ga ik eens vragen!

Iemand hier ervaring met hardlopen met een (sterke) hond en dan zo'n band om je middel (of heup? 1 van de 2 was het). En welke banden zijn er fijn?
We hebben een goed tuig voor hem, daar laten we hem altijd mee uit. Als er eventueel een ander tuig bij aangeschaft moet worden is dat geen probleem. :)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:01

Ik denk dat je zo'n grijze band gezien hebt? Die zijn echt niet sterk.
Er zijn wel fijne goede heupgordels. Lijk eens op wat canicross en canitrail fora en faceboolsites enzo

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:47

Denk je dat je hem beter houdt met zo een band om je middel? Dat je niet op je buik op de grond achter hem aanschuift. Is carnicross niet leuk voor jullie om te doen (zou ik zelf heel graag willen doen maar ik heb geen hond) Succes met de verhuizing, wat lekker een bos in de buurt.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:52

Sleeper schreef:
Denk je dat je hem beter houdt met zo een band om je middel? Dat je niet op je buik op de grond achter hem aanschuift. Is carnicross niet leuk voor jullie om te doen (zou ik zelf heel graag willen doen maar ik heb geen hond) Succes met de verhuizing, wat lekker een bos in de buurt.


Ben er inmiddels achter dat je een heupband moet hebben om rugblessures te voorkomen. :=
Ben inderdaad ook nu richting spullen van canicross aan het kijken, maar daar is ook veel in te verkrijgen dus even kijken wat goed is.

Hij kan soms wel sterk aan de riem zijn, maar luistert wel heel goed. Ik denk dat Dodge het ook erg leuk vindt om mee te gaan, als hij zijn riem ziet wordt hij helemaal gek. :+

Winged

Berichten: 33040
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:55

Sleeper schreef:
Wat zijn er eigenlijk veel vrouwenwedstrijden, waarom is dat eigenlijk?


Geen last van overmoedige mannen ofzo. Geen idee.

Vorig jaar de strong sisterrun ook even gedaan. Paar dames wilden persee de modder niet in (uhmm)... Ik spring er vol in, waren zij ook smerig. Commentaar _O-

Votti

Berichten: 269
Geregistreerd: 21-01-12
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:17

MODDEERRRRRR!!!!!!!!
Haha, dat is toch juist het leukste deel van de obstakel runs vind ik.. Plus, je kunt jezelf heel goed uitdagen met de obstakels!

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:12

Daan super mooie tijd op je halve marathon.

Plien die lijkt mij erg leuk de halve va Lauwresoog aar Ulrum. Helaas voor mij zo ver weg. Een keer was ik toevallig in Lauwersoog toen de start van die halve was. Maar toen kwam ik daar dus te laat achter.

Debine ik train 5 keer per week. Zit nu op een gemiddelde van ruim 90km /week. Maar dat kan dus een week van 75km zijn maar ook een 100plus week.

Kaithlijn ik loop regelmatig met mijn hond maar dat is een duitse herder dus lang niet zo zwaar en ik loop bijna enkel los met hem. Tijdje wel aan de lijn met hem gelopen maar toen merkte ik dat mijn loophouding daardoor veranderde en dus blessures op de loer lagen. Daarvoor had ik nog te veel serieuze plannen.

De zestig van Texel zit er weer op. Het was een hele zware editie. Tot 35km pal wind tegen en het strand lag er deze editie heel slecht bij. Het was dus buffelen in het begin en een ieder kwam mij voorbij zetten. Ik kon steeds net niet aanpikken zonder de forceren. Ook nog een hele fikse hagelbui tussen door. Toe ook nog wind tegen dus recht in min gezicht.
Maar na die 35km met de wind mee kreeg ik vleugels en haalde misschien nog wel meer mensen in dan die mij op het strand voorbij gekomen waren. Slechte tijd gelopen (5hr46) maar wel een goede klassering. (eerste in mijn categorie, zesde overall). Geloof dat onder deze omstandigheden niemand zijn beoogde tijd gehaald had. Maar min doel was ook het podium en niet zo zeer een tijd en dat is mij dus goed gelukt. Nu over 16 dagen al weer de zesuursloop. Doel is dan in ieder geval de 65km te halen. Was mij vorig jaar net niet gelukt.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:46

Greetje! Ik zit al steeds te kijken totdat jouw verhaal er staat. Wat een prestatie zeg en dan ook nog zo goed eindigen ondanks het gevecht met de elementen.

Winged, strakke actie. A je met zoiets meedoet dan weet je toch dat je vies wordt.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:02

Wow greetje weer een prachtige prestatie! Deden er veel mensen mee?

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:24

WoW Greetje machtig zeg....
Hoe ben je zo ver gekomen als je nu bent?
Hoe ben je ooit begonnen en was de intentie meteen om zoveel te kunnen lopen ? Of is dat gegroeid?

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:34

Supervixen schreef:
Wow greetje weer een prachtige prestatie! Deden er veel mensen mee?

Bijna 600, er staan er wel een stuk minder in de uitslagen omdat stipt na zeven uur de tijdsregistratie is uitgezet. Vele zijn er dan ook te laat over de finish gekomen.

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:35

Wauw Greetje, gaaf zeg!

Zo'n mudrun lijkt mij helemaal niks.

Ik heb vandaag samen met mijn oom gelopen, voor het eerst 20 minuten achter elkaar en daarna nog twaalf. Ging beter dan verwacht, en wel een beetje trots nu :).

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:52

denbine schreef:
WoW Greetje machtig zeg....
Hoe ben je zo ver gekomen als je nu bent?
Hoe ben je ooit begonnen en was de intentie meteen om zoveel te kunnen lopen ? Of is dat gegroeid?

Ben 11 1/2 aar geleden begonnen met de intentie een jaar later met een 5km wedstrijd mee te doen. Twee jaar nadat ik begon liep ik mijn eerste halve marathon in min dorp en daarna had ik al wel snel het idee om weer een jaar later de marathon te lopen in eigen dorp.
Pas een kleine 5 jaar dat ik begonnen ben en een aantal marathons verder ontstond het idee van een ultra. april 2011 liep ik mijn eerste ultra. Inmiddels staat de teller op 18 marathons en 10 ultra's die ik gelopen heb. Na mijn eerste ultra heb ik mij eerst nog wel gericht op een sneller marathon dus de ultra plannen zijn wel tijdelijk de ijskast in gegaan. Maar sinds begin vorig aar richt ik mij echt op de ultra's en loop de marathon nog enkel als duurloop trainingen.
Het is dus echt gegroeid. En zo ben ik nog steeds bezig met grenzen te verleggen.

steinstein

Berichten: 4085
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: In een zeer bosrijke omgeving in Brabant

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:59

Hier ook een flinke am. stafford die mee ging met hardlopen, maar die liep altijd los. Echt niet fijn lijn in je handen. Heb ook een tijdje gelopen met kind in een speciale jogger, was ook niet fijn. met een hand vrij en andere hand duwen.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:23

Wat ontzettend mooi om te lezen Greetje
Dat je doelen zo gegroeid zijn vanuit een 5 km!
Heeft het je leven erg veranderd/ beïnvloed kwa training? Was je al een enorm fanatieke sporter voor je begon met lopen?
Kan me voorstellen dat je enorm toegewijd moet zijn?

@kaitlyn ik heb "vroeger" met Mn Amerikaanse bulldog gelopen. Die was enorm braaf en trok absoluut niet.
Nu neem ik soms onze bulterriër mee. Tijdens t hardlopen is die ook super braaf. Loopt pal achter me en passeert alles en iedereen, zonder blikken of blozen..... zolang ik maar en ;)
Heb altijd een touwtje/ halsband in 1 mee. Makkelijk in een zak te proppen of om mee heen te slaan. En koppie er door en t zit, geen gemier met sluitingen enzo