Ischias, is dit normaal?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ischias, is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 21:13

Bij mij heeft de fysio met dry needling de piriformis ellende verholpen. De behandeling is niet bepaald een pretje, maar het heeft wel geholpen! Helaas steekt het nu weer iets de kop op, en zo zal het bij mij wel blijven. Maar de dry needling houdt mij wel gangs.

snorkel1986

Berichten: 3013
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 21:24

De rug kliniek in delden bied voor mijn man een stuk een oplossing maar 100% zal het niet worden {:)-:(

Al werkt hij wel weer toen we bij hun begonnen kon hij nog niet naar de brievenbus lopen

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 00:00

hoogendroog schreef:
Bij mij heeft de fysio met dry needling de piriformis ellende verholpen. De behandeling is niet bepaald een pretje, maar het heeft wel geholpen! Helaas steekt het nu weer iets de kop op, en zo zal het bij mij wel blijven. Maar de dry needling houdt mij wel gangs.



Dry Needling heeft hier helaas niks gedaan bij mijn fikse hernia 2 jaar geleden.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:31

Da's ook logisch dat dry needling niets heeft gedaan bij een hernia. Dry needling ontkrampt de spieren. En bij piriformis zit er een grote spier continu in de kramp en dat geeft daardoor weer zenuwpijnen (omdat er een zenuwbaan die er tussen doorloopt bekneld komt te zitten). Is dus iets heel anders dan een hernia.

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 12:48

Inmiddels vorige week de afspraak met de neuroloog gehad. Ze heeft allerlei tests gedaan. De reflexen in mijn linkerbeen werken niet en op sommige plekken is mijn been en voet compleet gevoelloos. Niet goed dus. Ik wacht nu op de verwijzing naar de neurochirurg. Normaliter zou een zenuwblokkade een optie zijn, maar in mijn geval niet zinvol omdat een gewricht dan rust krijgt om te herstellen maar dat kan bij mij niet (het kraakbeen is grotendeels weg, dat komt niet terug). Dit zal hoogstwaarschijnlijk een operatie worden om de zenuw vrij te leggen.

In de tussentijd wordt het er niet bepaald beter op helaas. Nog steeds zijn de pijnklachten heel wisselend per dag of zelfs per uur maar de slechte momenten worden steeds frequenter. Ik hoop dat ik snel terecht kan :(

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Ischias, is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:30

Ga toch naar een osteopaat. Je loopt dan het risico dat de hele operatie niet door hoeft te gaan.