[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:59

Mac Paint Pot! Iets duurder maar je hebt er weinig van nodig.

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:27

Vind een Paint Pot slechter dan sommige goedkopere die ik heb gehad eigenlijk.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:31

Ik niet.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:32

Hangt er wel vanaf welke uitvoering je hebt. Je hebt de matte en de glanzende/glossy uitvoeringen. Die eerste werken super als basis, maar die 2e ietsje minder. Al blijven die, als je er nog een oogschaduw overheen doet, eigenlijk ook heel prima zitten.
Ben wel fan, heb er nu 8 :D

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:35

Hier ook een fan van de Mac paintpot. Vind het vooral fijn omdat het tevens het donkere weghaalt.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:42

Ik ook fan van MAC Paint Pot. Heb zelf altijd de kleur Painterly. Doe zeker 1,5/2 jaar met een potje en gebruik het zo goed als dagelijks.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:51

Ik gebruik theBalm put a lid on it.

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:54

Ligt er ook mss aan wat voor huidtype je hebt. Met mijn vettige huid was er met een Paint Pot ook geen houden aan. :')

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:24

Ik gebruik vloeibare concealer van essence + matte oogschaduw eroverheen. Dat maakt je ogen ook meteen lekker fris vind ik :')

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:42

Dankjewel voor de tips! Ik ga ernaar kijken :) Ik heb overigens van mijzelf een vrij droge huid (niet schilferig maar wel trekkerig) dus dat neem ik ook mee!

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:05

Ik ook fan van de paintpot, poeder hem daarna wel altijd af met een oogschaduw in dezelfde kleur.

Sinds kort de urban decay primer potion en die bevalt ook goed!

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 23:07

Hier nog een paintpot lover.. heb er meerdere en gebruik het dagelijks ook als ik geen oogschaduw draag om mn ooglid mooi egaal te maken dan poeder ik t af met mijn gezichtspoeder

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 23:39

Wie heeft ervaring met coty airspun? Zit te twijfelen welke kleur ik moet hebben

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 06:24

Ik heb translucent, geen ervaring met de andere kleuren. De geur is wel heel sterk, écht heel sterk :+

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 01:17

Is er ook een proefdier vrije versie ipv paint pot (in een ander merk)? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig maar wil van Mac niks hebben :+
Ik hoorde dat Nabla iets soortgelijks heeft maar heeft iemand dat ooit geprobeerd? Wat is het voor structuur? Gewoon een soort concealer?

Memories

Berichten: 2635
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:41

Hier ook iemand die de paintpot niks vind :o of ik m nou afpoeder of niet. Hij is veeeeeel te droog van structuur waardoor m’n oogleden ook uitdrogen en m’n make-up minder lang blijft zitten dan wanneer ik geen primer gebruik. Ik gebruik nu cut crease canvas van MUR en echt super tevreden, die is wel vloeibaar genoeg en oogschaduw zit er 12+ uur later nog helemaal prima op, niks creasen. Is een dupe van de P Louise oogprimer.

En de coty airspun is idd EXTREEM sterk van geur. Zo sterk dat je het uren na opdoen nog ruikt. Vind het ook geen lekkere geur, ruikt naar oude vrouw/parfumeriezaak. 1x gebruikt en ligt nu ergens achter in een laatje :o had ook de translucent dus qua kleur weet ik het ook niet.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:43

Dan kan je toch ook een concealer gebruiken van een dierproefvrij merk?
(dat zal al snel geen drugstore zijn vrees ik?)

Overigens, kijken jullie verder nog naar wat er in jullie make up zit, en in verzorgingsproducten?

Ik moet soms wel lachen om een YouTube review: "dit is de nieuwe creme van blablabla, oh ja het smeert prima, het trekt goed in, ja, prima creme".. maar ze kijken heel niet wat erin zit aan chemische spullen etc.. :+ dat vind ik dan ook wel een beetje prut reviews.

(Nb, ik ook niet altijd hoor, maar ik probeer het wel.. voor verzorging probeer ik echt troep-vrij te gaan, voor make up vind ik het niet zo spannend (wel dierproefvrij, en daar ben ik met Mac dus weer even mis gegaan.. :\ Jeffree Star is wel dierproefvrij.. Verder wil ik BoHo green gaan proberen als minerale poeder.. :j

Kijken jullie nog naar dat soort dingen?

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:42

Vrijwel niet. Reviews interesseren me weinig meer als het gaat om make-up en als ik iets wil weten wbt skincare kijk ik alleen naar mensen die er veel van weten of een achtergrond in hebben, zoals Mixed Makeup, Caroline Hirons, Hyram en een paar andere. Makeupalley is ook altijd nuttig

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:49

Ohhh ik stelde de vraag verkeerd... Ik bedoelde niet 'kijken jullie naar YouTube reviews' :') maar ik bedoelde "kijk je wat voor ingredienten je make up bevat, hoe het geproduceerd is, etc"... #sorry

vwb verzorging probeer ik te zoeken naar natuurlijke / werkzame stoffen.. Ik geloof niet dat Caroline Hirons zich daarmee bezig houdt ?

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:35

Voor cremes etc kijk ik daar zeker wel naar :j Voor make-up wat minder, maar dat gaat er ook in minder grote hoeveelheden op :))

Ik gebruik overigens de primer van UD, die vind ik heel fijn werken.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:50

Memories schreef:
Hier ook iemand die de paintpot niks vind :o of ik m nou afpoeder of niet. Hij is veeeeeel te droog van structuur waardoor m’n oogleden ook uitdrogen en m’n make-up minder lang blijft zitten dan wanneer ik geen primer gebruik. Ik gebruik nu cut crease canvas van MUR en echt super tevreden, die is wel vloeibaar genoeg en oogschaduw zit er 12+ uur later nog helemaal prima op, niks creasen. Is een dupe van de P Louise oogprimer.


Ik was benieuwd, dus ging googlen

Maar beide zijn verre van dupes van elkaar... Sorry. :o

Afbeelding

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:34

Ik hoef geen drugstore hoor Cer, maar ik vroeg me af wat voor soort concealer die paint pot is en of iemand mss een alternatief ervoor weet want dan ben ik er wel nieuwsgierig naar. Concealer op m'n ogen heeft bij mij namelijk nooit gewerkt. Maar hier zeggen zoveel mensen dat het goed is, dan moet het toch iets aparts zijn :+

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:51

ja lastig... Ik vind de paintpot best oke (ook vanwege t camoufleren van donkere vlekken) maar het is niet cruelty free helaas dus ik ga wel op zoek naar wat anders tzt.
De eye primer van Morphe vind ik helemaal ruk :')
Wat ik nu nog heb liggen, concealer van de Hema (die doet t nog best goed als primer :j ), MUA en nog iets ga ik eerst opmaken en dan op zoek naar een cruelty free alternatief met veilige ingredienten.. (maar dat klinkt eenvoudiger dan het is)

Nyx? Of misschien gewoon 1 van essence ofzo? Voor dat geld is t altijd het proberen waard.. (daar kijk ik dan ook weer YT-reviews voor) Wet & Wild is ook wel oke lees ik hier en daar, maar je moet die aparte merken altijd bestellen en soms wil ik het gewoon gelijk kunnen zien en meenemen :j

Memories

Berichten: 2635
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:53

eenitraM schreef:
Memories schreef:
Hier ook iemand die de paintpot niks vind :o of ik m nou afpoeder of niet. Hij is veeeeeel te droog van structuur waardoor m’n oogleden ook uitdrogen en m’n make-up minder lang blijft zitten dan wanneer ik geen primer gebruik. Ik gebruik nu cut crease canvas van MUR en echt super tevreden, die is wel vloeibaar genoeg en oogschaduw zit er 12+ uur later nog helemaal prima op, niks creasen. Is een dupe van de P Louise oogprimer.


Ik was benieuwd, dus ging googlen

Maar beide zijn verre van dupes van elkaar... Sorry. :o

[ [url=m/OdE7xv.png]Afbeelding[/url] ]


Dupe heeft voor zover ik weet, iig wat mij betreft niks te maken met dezelfde ingrediënten hebben maar meer of het hetzelfde werkt, zelfde kleur etc. En dat doet het wel degelijk. Geen exacte kopie natuurlijk maar wel vergelijkbaar.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:32

Ik heb heel veel concealers want ik hou van concealers testen :P Maarik heb ze nog nooit uit een potje gehad! En als oog primer vreselijk >< Ik heb hooded eyes en ook nog eens heel zweterig lol
Beste combo voor mij is theBalm put a lid on it primer + specifieke merken van matte oogschaduw. Maar misschien is er iets nog beters. Niet dat ik heel vaak oogschaduw draag ondanks ik 25+ paletten heb :')