[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:09

Ah thanks voor de info. Ik denk dat het bedrag wel boven de € 22 uitkomt (schat ongeveer 75 dollar ofzo).
Worden die invoerrechten dan vanzelf berekend?

MWM, ja ik zag dat Morphe inderdaad naar Europa verzend. Is het dan zo dat zij verder alles regelen ook, qua BTW en invoerrechten enzo?

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:10

Even een vraag over haar. Gebruiken jullie bepaalde haarproducten zoals haarlak etc.? Ik heb vrij dik maar ook glad haar en echt leuke haarstylen met vlechten of bobby pins lukken mij nooit zo, maar ik gebruik dan ook geen haarproducten. Misschien ligt het daar aan?

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:14

Geen idee Cer. Ik heb er nog niet besteld, alleen naar gekeken en opgeslagen dat ze dus gewoon een EU website hebben, waardoor de prijzen in euro's zijn, je met Klarna achteraf kan betalen en gratis verzenden boven de 35 euro haha. Geen idee hoe het verder werkt.

Amanda, ik gebruik ook niks. Wel geprobeerd, maar mijn haar is te zwaar voor een hoop leuke dingen. Zelfs bij de kapster lukt het niet altijd, dus dan gebruik ik liever niks. Het werd wel beter met producten, maar ik vond het zelf te veel gedoe voor de korte tijd dat het bleef zitten.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:37

Cer schreef:
Ah thanks voor de info. Ik denk dat het bedrag wel boven de € 22 uitkomt (schat ongeveer 75 dollar ofzo).
Worden die invoerrechten dan vanzelf berekend?

MWM, ja ik zag dat Morphe inderdaad naar Europa verzend. Is het dan zo dat zij verder alles regelen ook, qua BTW en invoerrechten enzo?


Nee, dat doet de douane voor je. De verzender zet de waarde van het pakket op de buitenkant, als je pakket eruit wordt gevist bij de douane wordt op basis van die waarde de BTW en invoerrechten etc berekend. Die moet je dan vervolgens betalen als je je pakketje ophaalt bij het ophaalpunt van PostNL.

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 00:05

Ik ben laatst nog verrast met een 30 euro extra betalen voor invoerrechten. Had twee ringen besteld en kachinggg. Hoewel een andere ring die ik had besteld (waarvan de waarde ook boven de 22 euro kwam) dan weer niet met extra kosten werd geleverd. Wat dat betreft snap ik er soms geen snars van. :=

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:44

Nou ik ga t beleven... voorlopig heeft The Make Up spot sinds gister de MorphexJS palette dus das makkelijk.. :D
Bij Morphe ga ik een account aanmaken en dan zie ik wel hoe t gaat.. Geen idee of zij met Post.NL punten werken eigenlijk..

Qua haar... ik heb heel dun en pluizig haar, dus helaas geen tips of ervaring.. Ik gebruik een beetje olie om t minder te laten pluizen en als ik 'op stap' ga dan doe ik er meestal een klem ofzo in :') De rest gaat toch niet...

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:50

makeupspot is toch NL webshop? Dus sowieso geen invoer ed :+ Ben erg benieuwd naar dat palette trouwens, laat weten wanneer je hem hebt *D

Edit: lees het verkeerd. Laat maar :')
Laatst bijgewerkt door Marrit13 op 24-10-19 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:51

Meeste merken krijg je via Europa, maar Colourpop bestel ik alleen als ze gratis shipping hebben of goede deals en dan blijf ik onder 22 euro en bestel ik enige dagen na elkaar en ik heb nog nooit hoeven bijbetalen :D

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:59

Marrit13 schreef:
makeupspot is toch NL webshop? Dus sowieso geen invoer ed :+ Ben erg benieuwd naar dat palette trouwens, laat weten wanneer je hem hebt *D
Edit: lees het verkeerd. Laat maar :')

:')

Ja ik schrijf warrig..
TMS gaat mij morgen de JSxMorphe palette sturen :+

Bij Morphe.com gaat 1 nov de palette van Shane Dawson in de verkoop en..sja.. die wil ik gewoon graag :j En dan heb ik mezelf beloofd dat mn verzameling klaar is.. :j
Alle losse kleurtjes weg, en een paar mooie palletes waar je alles mee kunt. En ik heb niet echt skills dus tonnen aan makeup heb ik niet nodig.. ik ben gewoon kleurtjesverslaafd... :o

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:50

Wat is een goede concealer, welk merk?
Ik gebruik de foundation (ecru 2N1) van Estee Lauder. En ik gebruik de stay matte powder van Catrice.

Raden jullie dan concealer van de zelfde merk aan, of mag het ook een "huis"merk zijn, bv van de etos? :)

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:18

Haha Cer, die van Shane wil ik stiekem ook graag. Bij de swatches kwamen echt heel veel kleuren voorbij die ik graag zou willen hebben. Ook wel aantal waar ik niks mee kan, maar goed. Ik vind de spiegel en make up tasjes ook geweldig, voor zover je die al kunt zien.

Ik gooi qua merken alles door elkaar. Dure foundation, goedkoop poeder, nog goedkopere consealer, of juist goedkope foundation en concealer en dan dure poeders. :+ Alles wat werkt door elkaar dus. Eerlijk gezegd heb ik volgens mij niet eens een concealer en foundation van hetzelfde merk?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:55

Ik twijfel over het palette van Tati :+ Heb alle matte kleuren al tig keer in andere palettes, maar de glimmers... <3 (Die ik eígenlijk ook al wel zal hebben maar toch...) Volg haar ook wel trouw op zich.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:09

Banyu schreef:
Wat is een goede concealer, welk merk?
Ik gebruik de foundation (ecru 2N1) van Estee Lauder. En ik gebruik de stay matte powder van Catrice.

Raden jullie dan concealer van de zelfde merk aan, of mag het ook een "huis"merk zijn, bv van de etos? :)


Ik gebruik die van L'oreal altijd. De true match. Ben daar wel heel tevreden over.
Vind de instant age rewind erase van Maybelline ook wel fijn, wel weinig keuze in kleur.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:22

Thanks, ik heb nu van catricr gehaald. Dus ben benieuwd :D

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:10

MWM: dat van die swatches had ik ook! :j zitten volgens mij echt hele mooie kleuren bij.. Ik was helemaal shocked toen leek alsof de groen eruit ging :oo :')
Ook de lipstick swatches zagen er goed uit..

Qua merken, ik doe ook dingen door elkaar.. Concealer vind ik gewoon lastig omdat mn rimpels onder mn ogen gewoon niet te fixen zijn, dat ligt niet aan een concealer maar aan mn huid, maar ik vind dan dus niks mooi daar .. Alles krakt.. :n
T meest gebruik ik nu nog die van de Hema, maar ik wil naar een concealer met minder zooi erin. MUA doet t ook wel oke

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:26

Amandavd schreef:
Even een vraag over haar. Gebruiken jullie bepaalde haarproducten zoals haarlak etc.? Ik heb vrij dik maar ook glad haar en echt leuke haarstylen met vlechten of bobby pins lukken mij nooit zo, maar ik gebruik dan ook geen haarproducten. Misschien ligt het daar aan?


Ik heb heel fijn, maar ook heel veel haar. Onwijs stijl en glad. Ik gebruik een föhnspray die mijn haar beschermt tegen de hitte van de föhn en een beetje haarlak. Nu moet ik zeggen dat ik mijn haar altijd los draag.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:10

Hopelijk komt de hele lijn van Milk naar Sephora want ik wil die graag proberen :(

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:55

Marrit13 schreef:
Ik twijfel over het palette van Tati :+ Heb alle matte kleuren al tig keer in andere palettes, maar de glimmers... <3 (Die ik eígenlijk ook al wel zal hebben maar toch...) Volg haar ook wel trouw op zich.

Ik zit nu een review van dat palette te kijken.. de glimmers zien er fantastisch uit, maar de andere kleuren zijn inderdaad wel een beetej dertig in een dozijn? Ik vind de hele 'witte' rij ook niet zo..
aan de andere kant zijn het wel allemaal gangbare kleuren dus wat dat betreft wel weer een fijn palette denk... Moeilijk moeilijk :')

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:35

Ik vind die witte juist wel weer leuk, die paarse niet en de hele warme richting oranje ook niet. Vooral omdat die laatste mij niet staat. Maar die glitters :+:

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:42

Nah je wordt doodgegooid met die kleuren :+

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:35

Heb besloten dat ik na mn laatste aanschaf ff niks meer mag.
Laatste aanwinst is het Rude cosmetics c'est fantastique palette.
En Mac russian red en cyber.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:18

Hoe bevalt het Secret palette van Nabla? Twijfel nog steeds of het weer een dertig in een dozijn is.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:38

Heel fijn!! Goede kleurafgifte. 1 kleur bevalt me niet zo. Dat is omdat daar grotere glitters in zitten. Dus lastig aanbrengen. Maar verder top

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:09

Oh dat blusher palette is cool, waar is die van?
En die C'est Fantastique.. gewaagd! Ben benieuwd welke looks je daarmee maakt :j

Gisteren een bestelling bij BeautyBay gedaan, ben benieuwd hoe het verzenden gaat. Zij gaan het Conspiracy palette leveren, is UK dus handig bestellen hoop ik.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:44

Ik dacht dat het alleen via de JS officiele website en via morphe geleverd ging worden? Beautybay bestel ik regelmatig, is gewoon goed.