[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:15

Nice!!!
Staat je goed die anna nicole!

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:21

Ah super mooi inderdaad!
Heel benieuwd naar je broek nu natuurlijk lino

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:24

Suus___ schreef:
Helemaal geen kerstlooks meiden?
Ik heb niets bijzonders gedaan maar toch iets meer tijd genomen voor m’n make-up
[ [url=m/pzoGs2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z7knQD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind m prachtig <3

@linoleum hele mooie look en mooie boom !!

@friemel wat een mooie look..vooral je haar laat t knallen zo !


Heb een tijdje even minder met make up gedaan maar met oudjaar weer wat tijd ervoor genomen.
Heb de mooie looks van jullie knapperds gemist dus wil weer aanhaken om inspiratie op te doen !


Afbeelding

Afbeelding

linoleum

Berichten: 6494
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:43

Bij deze Suus! Het is een oudroze wijde velvet ribbroek
Afbeelding

Suus___ schreef:
Ah super mooi inderdaad!
Heel benieuwd naar je broek nu natuurlijk lino

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:00

Oh die is gaaf !!

fjordjes

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:32

Heeft iemand tips voor oogschaduw aanbrengen op hooded eyes? Kijk wel filmpjes op YouTube maar er zijn weinig Nederlandse filmpjes.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:24

fjordjes schreef:
Heeft iemand tips voor oogschaduw aanbrengen op hooded eyes? Kijk wel filmpjes op YouTube maar er zijn weinig Nederlandse filmpjes.


Niet in het NL maar wel goed te volgen: https://www.youtube.com/watch?v=UDB02o8jXMg

Hier heb ik heel veel aangehad.

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:46

Hele toffe broek!

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:20

Ik kom even binnen vallen met een bijzondere vraag als jullie het niet erg vinden :o

Zelf draag ik normaal werkelijk nooit makeup maar ik heb me nu voor een soort cosplay wat bedacht en kom er echt niet uit online :+

Ik wil namelijk groene mascara :Y)
Goed zichtbaar maar niet neon ofzo, liever net iets richting de donkere kant dan fel. Ik ben een beetje bang voor goedkope vage merken en ken er ook geen zelf dus het zoekt wat lastig. Had wel iets gezien voor zon 25 euro maar ik vermoed dat het ook wel goedkoper moet lukken.
Heb van mezelf volle en lange wimpers dus echt een extra effect hoeft niet zo zeer.

MyWishMax

Berichten: 25410
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:33

Misschien heeft Colourpop wat? Die hebben wel blauw, maar groen weet ik niet zeker.

linoleum

Berichten: 6494
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:34

Denk dat het lastig gaat worden. De trend voor gekleurde mascara is alweer wat voorbij en daar zat ook al niet heel veel groen bij. Kan je niet wat met een groene liquid lipstick en een schoongemaakt mascara borsteltje?

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:38

MyWishMax schreef:
Misschien heeft Colourpop wat? Die hebben wel blauw, maar groen weet ik niet zeker.

Zo te zien is dat meer pastel?
Ik zoek meer iets wat tammer zeg maar, zoals deze maar dan misschien een net iets minder fancy merk :+
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25410
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:45

Ik heb op YT iemand gezien die de blauwe gebruikte, die lijkt heel fel, maar valt minder op op wimpers.

Huni

Berichten: 267
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Eiland in Zeeland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:03


Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:20

Huni schreef:
Notino heeft groene mascara. Ik bestel wel eens wat op deze site en het werkt goed en is betrouwbaar.

https://www.notino.nl/shiseido/makeup-c ... -15845783/

Goed om te weten dat een site betrouwbaar is, maar die is even duur als de YSL dus dat helpt niet veel :+

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:27


Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:31

x_Rebecca schreef:
Kiko? Geen idee of de kleur oke is, maar de prijs valt altijd wel mee en de meeste producten zijn best leuk voor de prijs.
https://www.kikocosmetics.com/nl-nl/mak ... KM00301066

De jungle green is groen.

Best een leuke winkel inderdaad, was al aan het kijken op de site maar misschien lukt het zaterdag ook wel om even bij de winkel in Eindhoven langs te gaan :j

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:00

Langs gaan was niet praktisch, maar online na wat youtube onderzoek gaan shoppen en net een hele verzameling besteld:
- Groene mascara
- zwarte eyeliner
- bruine lipliner
- taupe lippenstift
- groene nagellak
- mascaraborsteltje
- lippenstiftborsteltje

Dit is ook meteen mijn hele voorraad makeup dadelijk, hoop dat ik er iets mee kan _O-
Prijs viel me best mee eigenlijk, 36,75 :=

Cer

Berichten: 30202
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:54

Azmay: heb je het ondertussen binnen en was het een beetje te gebruiken? :)

Na mijn laatste aankopen had ik echt echt echt besloten voorlopig niks nieuws meer aan te schaffen.. maar nu is toch het Revolution x SophX palette (incl het highlighter palette) .. want ja iets met Brexit en je weet maar nooit enzo... supergoeie excuses :')
Ik hoop alleen dat het wat is want op zich ben ik niet zo onder de indruk van Revolution..

Zijn er trouwens mensen in dit topic die The Ordinary gebruiken? Ik ben er nu een paar weken mee aan het prutsen, maar ik moet zeggen, het valt me niet tegen...

MyWishMax

Berichten: 25410
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:58

Wel skin care, ja

Cer

Berichten: 30202
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:16

De foundation kan ik niks mee inderdaad..
Wat gebruik je zoal MWM?

Ik ben overigens nog wel op zoek naar een fijne zachte cleanser (een olie en een wash) zonder geur en plastic en onnodige toevoegingen... Ik merk dat de standaard dingen toch vaak óf nutteloze ingredienten óf juist irriterende ingredienten hebben..

Wat doen jullie zoal met skincare?

MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:24

@Cer stille meelezer hier maar ik gebruik nu ongeveer een half jaartje the ordinary en ben er mega tevreden over!

Heb altijd een gemengde huid gehad, soms heel vettig soms heel droog met vaak uitbarstingen van puistjes. Sinds ik the ordinary gebruik is mijn huid precies in balans en geen puistje meer te zien.

Mijn dagelijkse routine op dit moment:

‘s ochtends
* Hylamide pore control (ander merk van dezelfde groep)
* Azelaic acid suspension 10%

‘s avonds
* Squalane cleanser
* Toning solution
* Hyaluronic Acid 2% + B5 Serum
* Salicylic Acid 2% Solution (alleen op afwijkende plekjes/littekentjes)
* Natural Moisturizing Factors + HA

Extra
* 1 a 2 x per week granactive retinoid 2% emulsion
* 1 x per week AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution
* 1 x per week Salicylic Acid 2% Masque

MyWishMax

Berichten: 25410
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:01

Cleanser ben ik nog naar op zoek. Ik wil eigenlijk de cerave cleansers proberen, maar daar is hier wat lastiger aan te komen. Ik heb nu wel een fijne, maar die heb ik gekregen en vind ik echt veel te duur om zelf aan te schaffen. :') Die van TO trekt me niet, net iets te simpel, maar misschien probeer ik hem nog wel.

De Salicylic acid kan ik nergens krijgen, telkens uitverkocht en die zou ik wel graag willen. De Azelaic acid heb ik in creme vorm en blijft bij mij pillen, hoe ik hem ook gebruik dus die vind ik niet prettig helaas. Ik gebruik de toner, hyaluronic acid, niacinamide, een retinol die ik wil vervangen door de emulsion (nu in squalane maar dat is te vettig/trekt niet fijn in) en de moisturizer. Oh en de buffet. Ik ben rustig aan het uitbreiden/aanvullen, maar dat is elke 2 maanden er iets bij of iets vervangen dus het duurt wat langer. Ik heb ook het salicylic acid masker, maar die koop ik niet nog een keer. De 30% AHA en 2% BHA peeling vind ik erg prettig en die koop ik wel telkens opnieuw. En ik wil nog wat extra's proberen tegen rimpels _O-

Hier is mijn huid eigenlijk het meest opgeknapt van de niacinamide en een goede moisturizer zonder parfum. En van gewoon een simpele cleanser, ook al heb ik nog niet de fijnste gevonden. Ik had nooit last van parfum in producten, maar merk nu toch wel dat mijn huid er toch op reageerde. Ik heb een gecombineerde huid, maar ondertussen is de T zone absoluut niet meer vet. In de winter wel heel goed opletten dat de droge stukjes niet te droog worden, maar in de zomer is de moisturizer van TO eigenlijk te zwaar voor T zone, dus dan moet ik nog een vervanger zoeken.

Gebruik je geen SPF miss floorx?

MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:11

MyWishMax schreef:
Cleanser ben ik nog naar op zoek. Ik wil eigenlijk de cerave cleansers proberen, maar daar is hier wat lastiger aan te komen. Ik heb nu wel een fijne, maar die heb ik gekregen en vind ik echt veel te duur om zelf aan te schaffen. :') Die van TO trekt me niet, net iets te simpel, maar misschien probeer ik hem nog wel.

De Salicylic acid kan ik nergens krijgen, telkens uitverkocht en die zou ik wel graag willen. De Azelaic acid heb ik in creme vorm en blijft bij mij pillen, hoe ik hem ook gebruik dus die vind ik niet prettig helaas. Ik gebruik de toner, hyaluronic acid, niacinamide, een retinol die ik wil vervangen door de emulsion (nu in squalane maar dat is te vettig/trekt niet fijn in) en de moisturizer. Oh en de buffet. Ik ben rustig aan het uitbreiden/aanvullen, maar dat is elke 2 maanden er iets bij of iets vervangen dus het duurt wat langer. Ik heb ook het salicylic acid masker, maar die koop ik niet nog een keer. De 30% AHA en 2% BHA peeling vind ik erg prettig en die koop ik wel telkens opnieuw. En ik wil nog wat extra's proberen tegen rimpels _O-

Hier is mijn huid eigenlijk het meest opgeknapt van de niacinamide en een goede moisturizer zonder parfum. En van gewoon een simpele cleanser, ook al heb ik nog niet de fijnste gevonden. Ik had nooit last van parfum in producten, maar merk nu toch wel dat mijn huid er toch op reageerde. Ik heb een gecombineerde huid, maar ondertussen is de T zone absoluut niet meer vet. In de winter wel heel goed opletten dat de droge stukjes niet te droog worden, maar in de zomer is de moisturizer van TO eigenlijk te zwaar voor T zone, dus dan moet ik nog een vervanger zoeken.

Gebruik je geen SPF miss floorx?


De squalane retinoid beviel mij ook niet, maar de emulsion die ik nu gebruik vind ik heel fijn! De niacinamide gebruikte ik ook eerst heeft heel veel gedaan voor mijn huid maar heb het idee dat de pore control, die ook niacinamide bevat, nog net een beetje meer doet voor mijn grove poriën. De formule van de Salicylic acid wordt momenteel vernieuwt vanuit TO dus die is even uit de running. Een creme met spf ben ik inderdaad nog naar op zoek! Mijn huid reageert namelijk altijd heel sterk hierop dus weet niet zo goed welke prettig is om uitbraak van puistjes e.d. zo goed mogelijk te voorkomen...

Cer

Berichten: 30202
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:28

Ja! Cerave heb ik uiteindelijk besteld op de 24Pharma website.. prima te bestellen en goed afgeleverd.
De Cleanser, de Moiserizer, de Oogcreme en de micelair water (omdat het kon :') )

Een goede SPF zoek ik ook nog, ik neig heel erg naar die van Uncover, maar het moet goedkoper kunnen denk ik dan. Hoewel dat onzin is want alleen voor je gezicht doe ik makkelijk een hele zomer met 1 normale fles.

Ik vind het wel lastig om mn neusbrug goed te houden, daar komen snel velletjes op .. En of het nou droog, of uitgedroogd of iets anders is, ben ik nog niet over uit... :\
Ik heb van de kliniek toen een tube Environ Rad gekocht, maar die laat zo'n witte laag op je gezicht achter.. Ik zat te azen op de Cerave SPF, maar die is echt nergens te krijgen..

Dus ik heb nu een cleanser van Cerave en 1tje van Skin Academy. De laatste is lekker zacht maar qua ingredienten heb ik het niet helemaal uitgezocht nog. Voor een cleanser doe ik ook weer niet zo moeilijk omdat je het toch weer van je gezicht afwast..

Dan heb ik inderdaad de Glycolic Acid Toning Solution en daarna gebruik ik meestal een HyaluronSerum of Niacinamide afgewisseld met de RoseHip Oil (die echt MEGA stinkt :') ) .

Ik wil graag de AHA BHA Peeling proberen (van The Ordinary is deze meen ik net zo duur als van Paula's Choice) ..