paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88075
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:14

Havermout week ik altijd de nacht van tevoren in een beetje amandel- of kokosmelk. Dan is het in ieder geval al zacht. Dan door de yoghurt met bijvoorbeeld appel en kaneel. Alleen havermout vind ik ook niet lekker, maar zo wel :j
Smaakt is gewoon in de supermarkt te verkrijgen? Kan ik wel eens voor kijken :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34700
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:16

Ik koop het bij AH maar Jumbo heeft het ook. Staat meestal bij de dieet producten in het schap. Ik vind het juist lekker als het een beetje een bite heeft. Vandaar dat de krokante speltvlokken er zo lekker bij zijn :j

Daihyo

Berichten: 88075
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:18

Ja, daar hou ik ook van :9
Bedankt voor de tip! Zondag gelijk kijken met de boodschappen.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 11:19

ik houd niet zo van havermout, maar heb nu broodjes gebakken waar havermout doorheen zit, dat is dan weer erg goed te eten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34700
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:20


Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:27

Als je havermout een beetje lekker maakt is het goed te doen. Ik week hem in Alpro soja vanille zodat het wat zoeter smaakt en dan wat lijnzaad en een banaantje er doorheen. Gegarandeerd succes op de wc, ik heb nooit meer last van opstopping.

Vanmorgen -4 kg! Zo blij dat de kop er af is *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34700
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:27


Daihyo

Berichten: 88075
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:29

:')

Ik week de havermout ook wel eens met kaneel erbij inderdaad. En kokosmelk en amandelmelk hebben van zichzelf ook al een beetje een smaakje.
Van Quaker heb je ook voorbereide havermout met kaneel in portiezakjes, maar volgens mij zit daar ook suiker aan toegevoegd. Wel ideaal om het te leren eten.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:32

zit nu aan een lunch van gebakken eitje als wrap gevuld met roomkaas, ham en rucola. erg machtig want kreeg er 2 van mijn collegaatje

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:00

Ik eet regelmatig havermout, als pap. Wat melk, havermout erin met een paar rozijnen....minuutje in de magnetron, dan lekker appel erdoor en wat stukjes walnoot Y)(^) ...
Ik herken het wel hoor barbaras, ik heb al een gevoelige buik en als ik dan verander van eetpatroon (=gezonder) merk ik dat meteen. Wat echt perfect werkt is psyllium. Ik bestel psyllium husk bij pit en pit, voor mezelf en paardlief.

Ik heb gisteravond echt een geweldige les met paardlief gehad *\o/* , dus Mn rotbui was meteen verdwenen. En als kers op de taart toch nog een halve kilo afgevallen deze week. Dus 2,5 kg eraf, nog 2 te gaan. Hopelijk kan ik het weekend genieten zonder aan te komen..

Absolem

Berichten: 2766
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:04

Pallatin schreef:
Ik eet regelmatig havermout, als pap. Wat melk, havermout erin met een paar rozijnen....minuutje in de magnetron, dan lekker appel erdoor en wat stukjes walnoot Y)(^) ...
Ik herken het wel hoor barbaras, ik heb al een gevoelige buik en als ik dan verander van eetpatroon (=gezonder) merk ik dat meteen. Wat echt perfect werkt is psyllium. Ik bestel psyllium husk bij pit en pit, voor mezelf en paardlief.

Ik heb gisteravond echt een geweldige les met paardlief gehad *\o/* , dus Mn rotbui was meteen verdwenen. En als kers op de taart toch nog een halve kilo afgevallen deze week. Dus 2,5 kg eraf, nog 2 te gaan. Hopelijk kan ik het weekend genieten zonder aan te komen..

Goed bezig! *\o/*

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 06:06

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:25

Dat is goed nieuws Aine, grappig hè, dat je je paard vaak kleiner inschat dan ze daadwerkelijk zijn :D Ik ben behoorlijk lang en wilde daarom wel een paard met een aardige stokmaat en wat body, maar hoe groot hij precies was kwam ik ook pas van de zomer achter, toen hij op de paardenweegschaal is geweest en opgemeten. Ik zit nu op 12,5% als ik jouw berekening aanhoud. Maar ik vind het altijd wel een beetje moeilijk die formule; forser gebouwde paarden die zelf al meer gewicht moeten torsen van zichzelf zouden dan meer ruitergewicht kunnen dragen?

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:32

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:59

Hoi dames, hoe gaat het met jullie?

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:26

Slecht :+
Sinds zondag gaat het eigenlijk ronduit slecht. Niks bij gehouden, en veel te veel gegeten.. en vind het ook moeilijk om de draad weer op te pakken..

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 19:29

Hier al 2 weken goed. afvallen gaat niet snel, maar ik ben lekker en goed aan het eten.

morgen een proefles BBB op de sportschool, maar ik weet neit of ik er zin in heb

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:57

Hier ook goed. Sinds 1 januari nu 4,5 kg kwijt. Merk dat ik het nu steeds beter vol kan houden.
Fijn dat het bij jou ook goed gaat EW!

ItsMe, komt vanzelf weer. Als je het echt wilt, dan komt er wel weer een goed moment om het op te pakken.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:17

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:25

Hier gaat het ook weer goed! Na oud en nieuw ben ik 2 keer weggeweest met vriendlief, gezond eten werd dus erg lastig.. Vanaf deze week weer streng, en ik vind het heerlijk!
Ik hou het goed vol. Ik wil ook proberen 3x pw naar de sportschool te gaan. Gisteren jumping fitness gedaan, en morgen wil ik BBBB gaan doen! Ben benieuwd :D
Zaterdag misschien body pumpen, ligt er een beetje aan hoe m'n slaapdienst is verlopen

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:27

Wauw renee, wat goed!!! EW ook goed zeg!

En Itsme, ik ken het hoor, ik heb zondag alles gegeten waar ik trek in had....maar kon maandag wel de draad weer oppakken. Ga morgen kijken of er ‘schade’ is. Ik maak me niet zo druk meer als het een dag minder gaat en ik eet elke dag wat lekkers. Hoe meer ik me ontzeg, hoe groter de kans dat ik los ga :Y)

kamille
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 00:27

Ik ben 62 kilo maar heb weer andere issues, ook ernstige. Iedereen heeft zo zijn eigen werkpunten. Dus: ZET'M OP, JE KAN HET!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34700
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:48

Je kan iedere dag opnieuw beginnen Itsme. Gewoon rustig de draad weer oppakken idd.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 08:50

SusanH schreef:
Je kan iedere dag opnieuw beginnen Itsme. Gewoon rustig de draad weer oppakken idd.

Ieder moment zelfs.

Op dinsdag heb heb altijd avonddienst. Dan snoep ik wel wat. Maar toch... uiteindelijk valt het wel mee als ik het bij die avond houd. Ik probeer eten te zoeken waar ik lang vol van zit zodat ik de behoefte niet heb om te snoepen. Maar dat lukt nog niet volledig. En vandaag weer een gewone dag. Dinsdag is geweest en nu ga ik weer punten tellen.

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:27

Hallo, bij mij gaat het ook goed. De eerste 3 kilo zijn er af. Het is/wordt wel een wat ingewikkelde week met een concert, high tea en een etentje buiten de deur. Minder tijd om te sporten en veel verleiding.

Ik probeer er maar rekening mee te houden, bijvoorbeeld door overdag zo gezond en mager mogelijk te eten. En gisteren was de high tea bijvoorbeeld, gelukkig pas echt eind van de middag, dus die heb ik in plaats van avondeten gedaan. En vanavond naar het concert ga ik thuis eten en dan met de auto erheen, zodat ik niet in de verleiding kom om aan het bier te gaan. Morgen etentje, ik heb van tevoren de kaart van het restaurant gescand en al een redelijk veilig voorgerecht en hoofdgerecht gekozen.

Dan nog eet je buiten de deur vaak veel zouter en liggen de verleidingen op de loer, maar ach, dan zijn we een paar dagen later op streef. Ik neem me steeds voor om de controle te houden waar dat kan en te genieten als ik het even niet in eigen hand heb.