paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:08

Glamorgana: zoiets idd haha..

De standaard aantal calorieën die MFP aangeeft zijn (erg) laag. Ik eet minimaal 1800 en maximaal 1900 kcal op een dag. MFP gaf maar iets van 1340 aan of zo. Dat houd ik maximaal twee dagen vol.
Je BMR + PAl berekenen vind ik altijd een goede richtlijn :)

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:35

Thnx allemaal!
Ik tel en weeg niks.
Beweeg meer en let goed op mijn eten.
Geen frisdrank en chips en fastfood meer doordeweeks.

Ben tot nu toe een kilo per week afgevallen :j weet ook dat het begin altijd harder gaat (vooral als je wat zwaarder bent).

Kan het tot nu toe echt prima volhouden en ben echt blij met deze switch in mijn leven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34758
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:28

Dat is toch super? Voor iedereen werkt een andere aanpak het best.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:08

Anders verbrand ik even mijn middelvinger wanneer ik de pizza uit de oven haal.. -O-
Doet behoorlijk pijn.. heb al goed gekoeld en nu een nat washandje er op.. maar het prikt zo weg..
De blaren zijn al zichtbaar |(

Pallatin

Berichten: 2522
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:10

Ik was vanmorgen 1,5 kilo kwijt dus bijna op de helft van Mn doel... *\o/*
Ben door de stormwind gefietst, maar ga niet paardrijden vanavond, paardlief krijgt een dagje vrij. Avondeten was niet echt je van het: pizza...dus vanavond geen snoepmomentje meer... :(
Grappig dat iedereen zo’n andere manier heeft om de kilo’s kwijt te raken, maar ieder zn manier.

Oei, itsme.....dat is niet best! Sterkte.....

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:30

Dankje Pallatin. Zolang er maar wat kouds op ligt gaat het goed. Oh wee als ik het er af haal..
Hier vanavond ook (koude :’) ) pizza gehad. Dus ook geen tussendoortje meer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34758
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:38

Koelen koelen koelen maar dat deed je al. Auw.... :(:)

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 23:08

Afbeelding
Afbeelding
3 porties pompoenpannekoekjes gemaakt voor het ontbijt. Makkelijk mee te nemen naar het werk.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:20

Goed om te onthouden :).


Afbeelding
Ik ben voor een smoothie gegaan.
Had lekkere trek, niet bijster veel gegeten eb had nog kcal over :).

Pallatin

Berichten: 2522
Geregistreerd: 30-05-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:16

Ziet er lekker uit EW, die smoothie ook trouwens! Heeft iemand gister nog naar dat programma op RTLZ gekeken over de aanpak van obesitas? Heel interessant en confronterend vond ik het...west-Europa moet moeite doen om af te vallen en elders komen mensen om van de honger...
Als je idd ook ziet hoe sneaky voedselproducenten te werk gaan om kinderen al te beïnvloeden in het eten van ongezonde troep...reclame voor groentes en fruit zijn er idd amper...
Het bracht me wel op mijn volgende kleine verandering naast geen calorieën drinken: elke dag een stuk fruit...heel erg, op mijn werk is elke dag gratis vers fruit en ik eet het amper...

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:29

Ik heb het tot ongeveer half 10 gezien. Vond het zeker interessant, maar was te moe om op te blijven. Wie weet kijk ik het nog wel een keer terug

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:14

Ik heb voor vanavond chippies ingepland. Doen jullie dat ook, soms overdag even wat minder eten om dan ‘s avonds even lekker te genieten van wat lekkers?
Ik doe dit één keer per week en één keer per weekend :).

Sinds 1 januari draag ik ook weer consequent mijn Garmin Vivosport activity tracker. Deze houd ook bij hoeveel kcal je per dag verbrand. Ik weet heel goed dat deze weergave niet accuraat is. Maar volgens dit horloge verbrand ik ongeveer 2300 kcal per dag. Als ik dan tussen de 1800 en 1900 kcal per dag eet, heb ik wel het gevoel dat ik in ieder geval niet te veel eet :)

Aanstaande maandag heb ik intake bij een voor mij nieuwe fysiotherapeute. Het is de bedoeling dat zij mij gaat begeleiden bij het langzaam opbouwen van mijn spierkracht en lichamelijke belastbaarheid. Ben erg benieuwd hoe mij dat vergaat :)

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:49

Nee, eigenlijk niet :x. Maar het klinkt gek, ik hou helemaal niet zo van chips en zoutjes enzo. Mijn zwakte is vooral kaas :')

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:07

Kaas is ook erg lekker! En stukjes droge worst.. :~
Ik ben vooral van alle hartige dingen. Als ik kiezen moet tussen iets hartigs of zoets, ga ik altijd voor hartig.
Maar van lekkere chocola kan ik ook genieten :9

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:09

ItsMe2 schreef:
Kaas is ook erg lekker! En stukjes droge worst.. :~
Ik ben vooral van alle hartige dingen. Als ik kiezen moet tussen iets hartigs of zoets, ga ik altijd voor hartig.
Maar van lekkere chocola kan ik ook genieten :9


Precies ik!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:50

Even een vraagje tussendoor.. hoe zouden jullie iemand op een niet kwetsende manier vertellen dat je ze te zwaar vind voor je paard?

Ik ben zelf 35kg afgevallen voor mijn paarden en heb er een tijd lang niet op gezeten omdat ik mezelf te zwaar vind. Nou heb ik een super leuke bijrijder gevonden die ik zeker niet kwijt wil. Voor mijn grotere paard kan het net, maar ik vind haar te zwaar voor mijn D ponys. Nou hebben we het er nooit expliciet over gehad en laatst kwam het toevallig ter sprake en zei ze dat ze anders ook wel eens op de pony wilde. Ik heb daar wat overheen gepraat omdat ik even niet wist hoe te zeggen dat dat niet ging gebeuren ivm gewichtsissue...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34758
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:54

Kun je toch gewoon eerlijk zeggen? En dan bij jezelf houden. Dat je haar niet wil kwetsen omdat ze het zo super doet, maar dat je haar te zwaar voor de pony's vindt.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:00

Faline schreef:
Even een vraagje tussendoor.. hoe zouden jullie iemand op een niet kwetsende manier vertellen dat je ze te zwaar vind voor je paard?

Ik ben zelf 35kg afgevallen voor mijn paarden en heb er een tijd lang niet op gezeten omdat ik mezelf te zwaar vind. Nou heb ik een super leuke bijrijder gevonden die ik zeker niet kwijt wil. Voor mijn grotere paard kan het net, maar ik vind haar te zwaar voor mijn D ponys. Nou hebben we het er nooit expliciet over gehad en laatst kwam het toevallig ter sprake en zei ze dat ze anders ook wel eens op de pony wilde. Ik heb daar wat overheen gepraat omdat ik even niet wist hoe te zeggen dat dat niet ging gebeuren ivm gewichtsissue...



Ik zou iets zeggen als...

Ik vond mezelf te zwaar voor de pony en ben afgevallen naar “-“ kg voordat ik de pony weer ging rijden. Ik hoop dat je begrijpt dat “-“ kg echt het maximum is wat een ruiter van de pony mag wegen.


Dan hou je het bij jezelf en zeg je feitelijk niet dat zij te zwaar is, maar dat er gewoon een maximum gewicht is voor de pony.

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:45

Faline, wat weegt ze dan en wat voor ponys heb je? Ik heb beetje hetzelfde probleem zeg maar dus nieuwsgierig

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:04

71,5 blijf ik nu een beetje op zweven. Ik sport nog steeds niet. Ik denk dat als ik weer echt mag gaan hardlopen van de dokter ik wel onder de 70 kilo ga komen.

Pallatin

Berichten: 2522
Geregistreerd: 30-05-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:14

Er is toch een globale berekening wat een ruiter mag wegen afhankelijk van de stokmaat/gewicht paard oid? 15% ofzo incl. zadel?Je kan idd vragen of ze daar weet van heeft en dat je pony max. X kan dragen aan kilo’s.

Absolem; zit je met 71,5 nog veel van je doel af? Is hardlopen te belastend en mag het daarom niet? Is fietsen niks voor je?

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:20

Ik heb 2 D ponys, waarvan 1 nog beleerd moet worden. Het paard is 1.60.
De 2 die bereden worden zijn beide met een vleug arabisch bloed.

Bijrijder en ik zijn beide rond de 1.60m. Ik weeg nu zelf 52kg. Zij liet doorschemeren rond de 82 te zitten.
Ik weet nog dat ik dat zelfs voor mezelf al teveel vond voor de grootste.. vind het best lastig om het bespreekbaar te maken. Voor mezelf ben ik makkelijk streng maar een ander ben ik dan weer bang te kwetsen.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:19

Pallatin schreef:
Er is toch een globale berekening wat een ruiter mag wegen afhankelijk van de stokmaat/gewicht paard oid? 15% ofzo incl. zadel?Je kan idd vragen of ze daar weet van heeft en dat je pony max. X kan dragen aan kilo’s.

Absolem; zit je met 71,5 nog veel van je doel af? Is hardlopen te belastend en mag het daarom niet? Is fietsen niks voor je?


Nee ze zijn bang dat de ruptuur in mijn lever alsnog gaat door scheuren naar buiten als het niet genoeg de tijd krijgt om te genezen. Over 1,5 week heb ik controle in het ziekenhuis en dan krijg ik waarschijnlijk weer groen licht.

Of als de ruptuur nog wel open is moet ik nog drie weken niks doen.

Ik wil naar de 66 kilo toe.. Zomers weeg ik vaak wat zwaarder ( ik hou veel vocht vast) en dan weeg ik al gauw 68. Dus 66 kilo is mijn doel.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:29

Faline: ik zou het ook moeilijk vinden om het er met de bijrijdster over te hebben. Maar eerlijk zijn is wel het beste. Probeer het bij jezelf te houden. Geef aan wat jij het maximale gewicht voor je paard en pony vind. Hier is het andersom :o. De bijrijdster van mijn paard is heel sportief, niet te zwaar en heeft een goede conditie. Ik zou een voorbeeld aan haar moeten nemen.

Absolem: ik ga voor je duimen dat je binnenkort weer groen licht krijgt om te sporten!

Hier morgen weer een weegmoment na een week. Ik ben benieuwd of de weegschaal lief is voor mij :)

Pallatin

Berichten: 2522
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:01

Absolem schreef:
Pallatin schreef:
Er is toch een globale berekening wat een ruiter mag wegen afhankelijk van de stokmaat/gewicht paard oid? 15% ofzo incl. zadel?Je kan idd vragen of ze daar weet van heeft en dat je pony max. X kan dragen aan kilo’s.

Absolem; zit je met 71,5 nog veel van je doel af? Is hardlopen te belastend en mag het daarom niet? Is fietsen niks voor je?


Nee ze zijn bang dat de ruptuur in mijn lever alsnog gaat door scheuren naar buiten als het niet genoeg de tijd krijgt om te genezen. Over 1,5 week heb ik controle in het ziekenhuis en dan krijg ik waarschijnlijk weer groen licht.

Of als de ruptuur nog wel open is moet ik nog drie weken niks doen.

Ik wil naar de 66 kilo toe.. Zomers weeg ik vaak wat zwaarder ( ik hou veel vocht vast) en dan weeg ik al gauw 68. Dus 66 kilo is mijn doel.


Jeetje, wat heftig, ik heb het waarschijnlijk gemist maar hoe is dat gebeurd? Ik hoop dat je snel weer mag sporten en volledig geneest...dan wordt je doel behalen ook makkelijker, ik viel eerst na mijn ongeluk snel af maar toen ik weer thuis kwam en ik letterlijk niks kon was eten het enige wat geen pijn deed...en toen was ik snel zwaarder dan ik wilde. Ik heb vandaag Mn doel om geen calorieën te drinken niet gehaald, mijn vriend zette een glas appelsap voor Mn neus bij het eten en vond weggooien wel erg zonde, maar leuk is anders