paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:37

Als allereerst: nog de beste wensen voor 2019! *\o/*

SusanH: nog bedankt voor je antwoord over het aanpassen van het kcal! Ik zal het zelf doen, MFP houd helaas lage kcal hoeveelheden aan.

_Aine: Mooie doelen +:)+ . Al zou ik persoonlijk in juli -10kg erg veel vinden. Maar als dat voor jou haalbaar is/lijkt is dat prima! Het ligt er natuurlijk ook aan in hoeverre je aanpassingen ''moet'' doen om gezond te gaan eten/leven en hoeveel invloed dat op jou lichaam heeft.

Renee1991: het FODMAP dieet lijkt mij erg lastig. Ik hoop dat het voor jouw darmklachten wel een positieve invloed heeft!

Cindeeh: welkom :wave: Wat rot dat je Binge Eating Disorder hebt. Mij lijkt dat zo moeilijk. Gelukkig heb je hulp!
Ik ben verder niet bekend met deze eetstoornis, maar ik ben wel bekend met emotie-eten. En dan vooral troost-eten.
Voor de rest ga ik met de anderen mee, kleine doelen stellen gaat vaak beter dan grote doelen.
Ik doe momenteel niet aan sport, ik zit te wachten op de goedkeuring voor een revalidatie-traject.


Zoals gisteren al aangegeven: ik had woensdag écht een slechte dag. Ben halverwege de dag gestopt met alles invoeren in MFP en heb gegeten waar ik zin in had. En dat waren niet de meest gezonde keuzes.
Gisteren weer netjes binnen mijn kcal doel gebleven. Wij hadden hier thuis een verjaardag, maar ik had vooraf alles netjes ingepland en ingevoerd. Dus dat ging prima :)
Op nieuwjaarsdag heb ik mij gewogen en vanochtend weer. In deze paar dagen is er 0.5kg af. Ik had verwacht stabiel te blijven en niet af te vallen, vanwege de slechte dag woensdag en gisteren de ongezonde dingen. Dus dit was een fijne meevaller :)
Vrijdag wordt mijn vaste weegdag :j

Vandaag gaat het tot nu toe ook weer goed! Ben wel ontzettend moe en heb zin om in bed te kruipen. Helaas moet ik zo eerst nog even wat regelen..

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:57

Beste wensen iedereen!!!

Nou ik ben nu 2 dagen echt serieus bezig, helaas ook gisteren ongesteld geworden en dan heb ik zware trek in chocolade, dus nu ietswat moody haha. Ik volg geen dieet, weet redelijk wat wel en niet kan dus ik ontbijt met magere yoghurt met fruit en lunch met salades. in de avond eet ik wel gewoon normaal mee. Dus hopelijk hou ik het vol niet te snoepen, dat is ook mijn grootste valkuil. Ik eet nooit veel qua maaltijden maar het snaaien tussendoor moet gewoon stoppen.

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:10

72,6 vanochtend..

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:47

Hallo allemaal, fijn dat dit topic nog actief is. Het is intussen twee jaar geleden dat ik flink afgevallen ben, waarbij ik veel steun hier heb gehad. Een jaar of anderhalf is dat allemaal goed gegaan, tot een half jaar geleden, toen ik door wat gynaecologisch gedoe flink aan de hormonen ben gezet. Dat heeft me een onverzadigbare honger en +15 kilo opgeleverd in krap een half jaar tijd... Verschrikkelijk. Mijn broeken passen niet meer, ik heb de hele dag het zuur, veel last van rugpijn en stijfheid en ik voel me doodongelukkig in mijn eigen lijf.

Deze week ben ik begonnen met wat kleine veranderingen - veel water drinken, de 4 uur trek te lijf met een cup-a-soupje (ook niet denderend vanwege het zout, maar beter dan koeken en candybars) en ben aan het kijken hoe ik meer kan bewegen. Op het paard wil ik niet met dit onwillige uit balans zijnde lijf, ik ben formeel niet te zwaar voor haar maar kan niet 'mee in de beweging' zijn.

Kort en goed: ik kom me hier weer melden en hoop er net zoveel steun uit te halen als indertijd. Volgende keer reageer ik ook weer op jullie hoor... :-)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:56

Welkom Glamorgana! :wave:
Wat vervelend dat je door medicatie in korte tijd zoveel bent aangekomen. En super goed dat je er weer wat aan wilt doen!
Ik vind het altijd knap dat mensen na zoiets toch de moed weer vinden. Ik kan niets of niemand anders dan mijzelf de schuld even dat ik weer aangekomen ben, en ik vind het al moeilijk zat om het weer op te brengen :o

Cindequil
Berichten: 2245
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:59

ItsMe2 schreef:
Cindeeh: welkom :wave: Wat rot dat je Binge Eating Disorder hebt. Mij lijkt dat zo moeilijk. Gelukkig heb je hulp!
Ik ben verder niet bekend met deze eetstoornis, maar ik ben wel bekend met emotie-eten. En dan vooral troost-eten.
Voor de rest ga ik met de anderen mee, kleine doelen stellen gaat vaak beter dan grote doelen.
Ik doe momenteel niet aan sport, ik zit te wachten op de goedkeuring voor een revalidatie-traject.

Dat is het eigenlijk gewoon voor heel veel mensen. Emotie-eten en troost eten enzo.
Het is eigenlijk, heel kort door de bocht (en ik wil niemand nu niet voor zijn schenen schoppen, maar zo begrijpen de meeste mensen het) bouilimia zonder compenseren(laxeren, braken, overmatig sporten)
Dus wel de eetbuien en vaak onzekerheidsproblemen van onderliggende trauma's of what so ever. Maar zonder het compenseren.

Ik wil inderdaad een soort "systeem" opzetten om mezelf te belonen voor kleine gewichtsdoelen. Hoe doen jullie dat? Ik wil geen beloningen met eten of geld ofzo, maar gewoon kleine dingetjes. Afstrepen wil ik sws gaan doen want dat werkt erg motiverend. :)

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:05

Cindeeh schreef:
ItsMe2 schreef:
Cindeeh: welkom :wave: Wat rot dat je Binge Eating Disorder hebt. Mij lijkt dat zo moeilijk. Gelukkig heb je hulp!
Ik ben verder niet bekend met deze eetstoornis, maar ik ben wel bekend met emotie-eten. En dan vooral troost-eten.
Voor de rest ga ik met de anderen mee, kleine doelen stellen gaat vaak beter dan grote doelen.
Ik doe momenteel niet aan sport, ik zit te wachten op de goedkeuring voor een revalidatie-traject.

Dat is het eigenlijk gewoon voor heel veel mensen. Emotie-eten en troost eten enzo.
Het is eigenlijk, heel kort door de bocht (en ik wil niemand nu niet voor zijn schenen schoppen, maar zo begrijpen de meeste mensen het) bouilimia zonder compenseren(laxeren, braken, overmatig sporten)
Dus wel de eetbuien en vaak onzekerheidsproblemen van onderliggende trauma's of what so ever. Maar zonder het compenseren.

Ik wil inderdaad een soort "systeem" opzetten om mezelf te belonen voor kleine gewichtsdoelen. Hoe doen jullie dat? Ik wil geen beloningen met eten of geld ofzo, maar gewoon kleine dingetjes. Afstrepen wil ik sws gaan doen want dat werkt erg motiverend. :)



Jeetje ik heb geen idee. Toen ik af ging vallen middels hardlopen was het gewichts verlies en nieuwe kleding kunnen gaan kopen al een beloning op zich.

Maja nu val ik af doordat ik gewoon geen hap door m'n strot krijg. Das weer het andere uiterste. Gelukkig nog wel zat vet om op te teren. Maar ja.

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:09

Lijkt me een goeie, Cindeeh, ik heb daar ook over zitten denken. Dit zijn een paar dingetjes die ik heb bedacht: ik heb de krant opgezegd omdat ik weinig tijd had om die te lezen. En van dat geld wil ik naar de sportschool. Als ik twee keer in de week ben geweest, mag ik van mezelf de zaterdagkrant kopen bij het boodschappen doen, zodat ik die in het weekend lekker uitgebreid kan lezen.

Ik wil niet mezelf met eten (of een glaasje wijn) belonen, maar dat maakt het wel lastiger. Ik wil me weer gaan wegen met mijn man erbij, confronterend maar nuttig. Wil met hem ook iets afspreken qua beloning. Een schoudermassage of naar de film, moet nog even nadenken wat daar dan het doel voor is, waarschijnlijk bij 3 kilo eraf of zo.

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:41

SusanH schreef:
Ik heb soms ook nog pijn, botkneuzing schijnt heel lang te kunnen duren. Es_ther, ik ben 1.75 en heb lange benen.

Aquatocyo nooit van gehoord. Is dat iets in het zwembad?

Renee1991 ik vind je nu al een topper. Fodmap is echt zwaar volgens mij.

Pallatin: ben jij wel weer op het paard gestapt waar je van af gevallen bent?


Ja, zelfde paard. Ik heb er gek genoeg alleen nog wel eens last van in de bak waar ik ben gevallen. In het bos waar alles veel chaotischer en onvoorspelbaar is, heb ik geen last van angst. Het schijnt zo te zijn dat je hersenen door zo’n val-ervaring door de locatie alleen al in de alarm modus komen. Daar kun je niks aan doen, is een natuurlijke reactie.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 09:42

Ik beloon mezelf soms met kleine dingen als ik een doel behaald heb. Dit kan een klein doel zijn, of een groter doel. Het laatste wat ik heb gekocht was een grote blond mok die ik graag wilde hebben :)

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:06

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:57

Ik houd alles bij in MFP (eten + gewicht) en in de Garmin Connect (activiteiten + gewicht). Die maken van het gewichtsverloop mooie grafiekjes. En zolang die lijn dalende is, kan ik de motivatie redelijk vast houden.

Gisteravond alleen helaas een troost-vreetbui gehad. Ik kreeg eind van de middag een slecht bericht en toen ging het gisteravond even mis. Maar goed, is gebeurd en kan het niet meer veranderen. Vandaag gaat het houden aan het aantal kcal weer goed :).
Ik merk alleen wel dat ik wel probeer 3 hoofdmaaltijden aan te houden en 3 tussendoortjes, maar dat de verdeling van de kcal wel een beetje raar is. Bijvoorbeeld: ontbijt 347 kcal, lunch 401 kcal, avondeten 288 kcal en tussendoortjes 949 kcal. Nu is dit wel een voorbeeld van een geplande verjaardag op die dag, maar toch.
Ik wil proberen dat ik de kcal verdeling vanaf aanstaande maandag toch even iets beter plan.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:54

Hoe gaat het met iedereen dit weekend? :)

Vandaag heb ik 1769 kcal op, normaal houd ik 1900 kcal aan. Maar ik vind het vandaag prima zo. Ben ook niet zo actief geweest vandaag!
Ik begin ook te merken dat water echt beter is voor mijn lichaam dan frisdrank. Ik merk nu ook wanneer ik te weinig drink.

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:10

Netjes itsme, goed dat je frisdrank hebt om kunnen ruilen.

Ik heb vandaag 18,4 km gemountainbiked met heel veel klimmen, vond het best pittig, maar daarna voelt het zo goed :)

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:19

Wat netjes Itsme, knap dat je knop weer zo om kan zetten na dat slechte nieuws...
Ik heb vandaag echt een snaaidag, maar heb me iig aan Mn doel gehouden om geen calorieën te drinken. :') had net ook nog trek na twee stukken chocola en ging al op strooptocht in de kast, maar wist eigenlijk niet waar ik zin in had dus de kast maar weer dicht gedaan.
Gister heb ik het wel aardig goed gedaan qua eten en nog een dik uur gelopen, vandaag ook nog even gereden. Overmorgen eens wegen...
Ik ben ook benieuwd naar hoe het jullie is vergaan dit weekend...
Karin wat goed zeg!!! Dat is een flink eind!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:37

Het is wel lastig om na zo’n troost-eetbui het weer op te pakken. Maar ik moet accepteren dat het dan gebeurd is en er niet in blijven hangen, want dat triggert nog een vreetbui. Nu denk ik: jammer dat het gebeurd is, maar kan het niet meer veranderen. Als ik het dan weer oppak, dan kan ik daar wél trots op zijn en dat geeft positieve energie.

Karin1994: lekker sportief bezig geweest!

Pallatin: Goed dat je geen kcal hebt gedronken en de kast weer dicht hebt gedaan!

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:01

Goed bezig, ladies, ondanks een dipje hier en daar ook de successen vieren! En stiekem tussendoor pik ik er alweer wat tips en tricks van op...

Ik heb een goed weekend gehad. Had misschien nog beter gekund, maar de eerste veranderingen zijn ingezet. Heb mijn man verteld (met schaamrood op de kaken) hoeveel ik nou eigenlijk weeg en met hem een afspraak gemaakt voor wanneer de eerste drie kilo eraf zijn. Veel bewogen, gewandeld en met paard aan de gang geweest en redelijk netjes gegeten - die drie stukken baklava van de Turkse supermarkt waren overmacht, hahaha - en zowaar de eerste 4 ons eraf!

Nu al vroeg op het werk, gewapend met waterfles, thermosje gemberthee en worteltjes om te snoepen. Vol gas de week in!

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:41

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:43

Bij mij doet de weegschaal ook een beetje raar :=

Ruim 2 kg verschil in positieve zin tussen gister en vandaag. Dat lijkt me niet kloppen.

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:47

Ik mag me helaas ook weer melden. Voor de kerstvakantie al besloten om 10kg af te vallen, te beginnen op 1 januari. Vorige week maandag op de weegschaal gestaan en me lam geschrokken :o
Dus opgeschroefd naar 15kg. Doel is de eerste 2 maanden 4kg per maand af te vallen en daarna maar even te kijken hoe het verder lukt. Ik val moeilijk af vanwege een hormoonziekte, dus het is even afwachten. Ik ben al eerder afgevallen met een khd arm dieet, dus daar ben ik vorige week weer mee begonnen. We hebben een hometrainer gekocht en daar heb ik ook al 2x op gezeten.
En wauw, gewoon al 2kg kwijt *\o/*
Nu was ik vorige week ook ongesteld, dus niet helemaal fair, maar het motiveert wel :D

Mijn vriend moet ook afvallen, dus hij doet op zijn manier mee. Maar dat helpt wel, samen op dieet.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 10:49

Dat helpt zeker!

Ik volg vanaf vandaag weer het weight watchers programma

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:49

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Berichten: 18723
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:52

2 kilo is al een lekker begin hoor!

Hier ook een vriend die meedoet met afvallen, vind ik wel fijn :).

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:55

Het zal vooral vocht geweest zijn vermoed ik. Maar toch :D

Ja, scheelt zeker als je dat samen doet. Mijn vriend heeft wel minder discipline merk ik. Pakt toch nog snel naar oude gewoontes. Dus ik moet voor mezelf wel echt heel gedisciplineerd zijn en me niet in verleiding laten brengen. Lukt nu nog goed. Maar dat moet ik wel volhouden. Ik hoop dat hij het ook volhoudt.
Net samenwonen is echt killing voor je lijn :+

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 11:24

Amanda schreef:
Het zal vooral vocht geweest zijn vermoed ik. Maar toch :D

Ja, scheelt zeker als je dat samen doet. Mijn vriend heeft wel minder discipline merk ik. Pakt toch nog snel naar oude gewoontes. Dus ik moet voor mezelf wel echt heel gedisciplineerd zijn en me niet in verleiding laten brengen. Lukt nu nog goed. Maar dat moet ik wel volhouden. Ik hoop dat hij het ook volhoudt.
Net samenwonen is echt killing voor je lijn :+

Precies dat