paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34706
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:56

Hier alles prima. Zit weer stabiel op gewicht bizar dat hormonen zoveel kunnen doen met je.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:25

Ladybird schreef:
Ik ben gestopt even. Doe mn best om er op te letten, maar t lukt even niet. 2 januari weer

Dit zeg ik terwijl ik pepernoten eet :')


Probeer er niet teveel aan toe te geven en niet onbeperkt te gaan eten, zo zonde. Je zat pas toch echt al onder de 100 kg toch?

Probeer in ieder geval veel water of aangemaakt met suikervrije siroop (Raak is lekker) te blijven drinken.
Kom op je kunt het best!



SusanH schreef:
Hier alles prima. Zit weer stabiel op gewicht bizar dat hormonen zoveel kunnen doen met je.


Wat fijn dat het weer wat stabiel is, dat geeft toch altijd weer rust in de tent.

Puppetje
Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:52

Patt schreef:
Hoe gaat het hier met jullie?

Voor de Weight Watchers onder jullie bevalt het goed en hoe zijn jullie ervaringen?
.

Ik ben sinds 2 weken bezig met de WW. Het wil nog niet echt lukken zo met Sinterklaas en alle aankomende feestjes die we hier hebben.

Ik snap de zero points ook niet helemaal eerlijk gezegd. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je allemaal zero points producten eet en daarnaast ook je dagtotaal? Dan val je toch niet af lijkt mij?
De 1e week was ik superstreng en was er ook een kilo af en deze week is het helemaal mis en is die kilo er ook weer bij. Het blijft een strijd. Hopelijk lukt het me om het na de kerst goed op te pakken. Dinsdag hebben we een kerstdiner van het werk van mijn vriend. 1e kerstdag eten we thuis en 2e kerstdag gaan we bbqen op het strand.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:53

Patt, ja klopt, maar helaas is dat alweer ietsje boven de 100 -O- maar door priveomstandigheden lukt het allemaal even niet. Ik weet dat het zonde is, maar psychische en lichamelijk opknappen en beter worden gaat nu even voor. en als ik nu een paar kilo's aankom, die gaan er in 2019 echt wel weer af.

Ik kan me er nu ook wel druk over gaan maken, maar het maakt me alleen maar verdrietig dat ik faal enzo. Tuurlijk baal ik er ergens weel van. Maar ik kan gewoon niet alles tegelijk willen

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:23

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:13

Snap ik Aine, maar ik ben anderhalf jaar aan het afvallen, ik ben 45+ kilo kwijt. Stel ik kom deze maand 3-5 kilo aan, heb ik nog steeds 40 kilo winst. En als ik dan vanaf 2 januari vol goede moet weer start is er niks aan de hand.

Ik ben gewoon 10 vd 12 maanden Suuper goed bezig geweest. Ik laat het ff los nu, maar het fijne te merken is wel dat ik niet in Mn oude patroon val van alleen maar ongezond. Het is wel een beetje ongezonder, maar nog laaang niet zo erg als anderhalf jaar geleden :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34706
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:46

Dat is ook al winst :j . Dat merk ik ook dat verschil, en dat zou ik ook niet meer kunnen nu want a) ik lust geen alcohol meer en b) mijn maaginhoud is veel kleiner geworden. Ik zit simpelweg sneller vol.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:08

SusanH schreef:
Dat is ook al winst :j . Dat merk ik ook dat verschil, en dat zou ik ook niet meer kunnen nu want a) ik lust geen alcohol meer en b) mijn maaginhoud is veel kleiner geworden. Ik zit simpelweg sneller vol.

Nou dat inderdaad.

Kon ik vorig jaar nog makkelijk 5 rondes sushi (en toetjes) bestellen, zit ik er nu na 4 bomvol.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:30

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:05

Oow sorry aine :) verkeerd begrepen :)

Susan! Ja precies dat! Dat heb ik ook. Behalve dat ik alcohol sporadisch wel lekker vind

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:13

Hier komt het ook echt wel door alcohol hoor!
Ik lust het nog steeds, maar eerder ging ik of elk weekend naar het café, of dronken we bij iemand.
En dan ging er wijn in, mixdrankjes en van die shotjes.

Nu ga ik heeeel soms uit en ga ik wel eens naar een terrasje, maar dat is niet meer zo vaak en drink ik een stuk minder.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:42

Goedemiddag allemaal, mag ik me ook aanmelden? Zal ws meer mee lezen als mee praten maar hoop hier wat tips en gerechten enz op te pikken die wat helpen.

Ik ben 41 jaar en moeder van een geweldige meid van 6 jaar, sinds de zwangerschap/bevalling is het omgeslagen met mijn gewicht. Krijg het er slecht af en daarnaast ook weinig wilskracht. Ik heb helaas ook erg vaak last van mijn lijf door de fibromyalgie maar ik wil er echt liefst 15 a 20 kg af hebben. Ik weeg nu 84,7....

Ik probeer zo veel mogelijk zonder suiker mijn thee en koffie te drinken, daarnaast ben ik wel echt een snoeper ook, voornamelijk chocolade.

Ik heb 4 paardjes dus beweeg wel veel, maar ben daarna echt op dus geen energie nog meer te bewegen.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:47

Tuurlijk, welkom :)!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:25

Dank je wel.

Hoe zien jullie dagen er uit?

Ik werk 30 uur (4 dagen) en het is nu echt vreselijk met alle kerst heerlijkheden die hier binnen blijven komen. Daarnaast is het personeel ook al erg in feeststemming dus er wordt regelmatig wat gehaald of gemaakt. Dus ik probeer er wel zoveel mogelijk af te blijven maar wil vanaf januari echt zwaar serieus af gaan vallen.

Wat voor systeem gebruiken jullie? Ik voel mezelf altijd erg goed met Herbalife Shakes, maar dit heb ik altijd meer gebruikt door mijn tekort aan energie als om af te vallen.

Ik kijk vaak 600 lbs op televisie, weet effe niet hoe het programma volledig heet. Hun moeten soms in een maand tijd zoveel afvallen dat ik wel eens zoiets heb van wauw, als ik 1 maand echt zou crashen zou dat dan ook werken? Ik geloof niet in crashen maar het ziet er wel eens verleidelijk uit. begrijp dat je daarna alsnog veel moet veranderen om op gewicht te blijven natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik ga dit NIET doen hoor maar het lijkt aantrekkelijk want dan zou ik mijn overgewicht gelijk kwijt zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34706
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:44

Ik ben gemiddeld 0.5 tot 2 kg per maand afgevallen. Heel rustig aan dus. Daardoor wel al heel lang stabiel. Ik hou nu nog bij in een app wat ik eet en drink zodat ik zicht heb op mijn calorie inname. Dat vind ik fijn werken. Verder eet ik al 20 jaar geen toegevoegde suiker omdat ik het slecht verdraag . Dus lekkernijen laten staan is geen uitdaging voor mij meer. Dat scheelt ook.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:52

Ik probeer zo min mogelijk te snoepen en ik sport een paar keer per week. Doordat ik sport merk ik ook dat ik een stuk fitter ben normaal en meer energie.
Ik hou geen app bij, daar werd ik helemaal geobsedeerd door. Dus door goed te eten en te bewegen is het gelukt!
Met sporten merk ik wel dat het langzamer gaat, omdat ik ook spieren aan het kweken ben. Maar mn broeken en shirts worden groter, dus ik doe toch iets goeds :')

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 11:56

Met mij gaat het goed! Ik val langzaam af, maar dat doe ik het hele jaar eigenlijk al. En nu is er wel mooi 12.5 kilo af! *\o/*

Ik volg ook WW, en vind het goed vol te houden. Ik maak geen klappers van een kilo per week, maar er is nu 2.8 kilo af sinds 4 november. Het hoeft niet snel, en dat zal het ook niet gaan. Ik ga te vaak uit eten en ik ben gewoon een Bourgondiër. Ik lust alles :')

Ik januari wil ik weer gaan sporten, door omstandigheden gaat dat nu even niet. Verder probeer ik heel gevarieerd te eten

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:42

Haha dat heb ik soms ook!
Gaat echt niet met kilo’s per week, maar vrouw zijn is soms ook zo lastig :+.

Ik wandel ook geregeld een half uurtje met Pony. Beest is 25, en zo nu en dan gaande lekker een rondje wandelen samen :). Zet dan mn Runkeeper aan zodat ik het ook bij kan houden.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:58

Pfoe, als jullie het goed vinden ga ik hier ook weer graag meelezen en af en toe posten..
Ik heb aan het begin van dit topic me al eens gemeld omdat ik mijn best weer moest gaan doen. In een notendop, in 2015 woog ik ruim 94 kilo, afgevallen naar 79 kilo. Toen veel stress, weer aangekomen naar 83 kg. Geprobeerd, geprobeerd, nieuwe relatie dus weer aangekomen.
Hek was een beetje van de dam maar sinds er rugklachten bij zijn gekomen die erger en erger worden (ben in onderzoek bij de reumatoloog), kan ik niet meer sporten. Door alle stress ga ik steeds meer snoepen en nu weeg ik dus meer dan ooit tevoren, 97 kilo.
In januari ga ik beginnen met het FODMAP dieet omdat ik een spastisch kolom heb. Dat is dus niet om af te vallen, maar dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren want ik mag de eerste zes weken nagenoeg niets spectaculairs eten :+
Vanuit daar wil ik weer proberen door te pakken, terug naar 70 kilo. Doel is dus 28 kilo er af.. Ik ga weer meelezen hier, dat hielp destijds wel goed.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 00:54

Leuk om van jullie weer te horen hoe het jullie vergaat.
Het blijft inderdaad soms lastig om de goede keuzes te maken zeker in deze maand met alle verleidingen.

Voor mij werkt het ook goed om mijn eetpatroon in een app bij te houden. Ook nu ik mijn doel heb bereikt en de kilo's (43) kwijt ben noteer ik nog steeds dagelijks mijn kcal inname.
Nu al ruim een jaar stabiel in gewicht.
Als ik een slecht weekend heb gehad met verjaardagen of uit eten geweest ben dan corrigeer ik daar zo snel mogelijk op door de dag vooraf en dagen achteraf echt minder te pakken en probeer ernaast extra te bewegen/sporten.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:00

Renee1991 schreef:
Pfoe, als jullie het goed vinden ga ik hier ook weer graag meelezen en af en toe posten..
Ik heb aan het begin van dit topic me al eens gemeld omdat ik mijn best weer moest gaan doen. In een notendop, in 2015 woog ik ruim 94 kilo, afgevallen naar 79 kilo. Toen veel stress, weer aangekomen naar 83 kg. Geprobeerd, geprobeerd, nieuwe relatie dus weer aangekomen.
Hek was een beetje van de dam maar sinds er rugklachten bij zijn gekomen die erger en erger worden (ben in onderzoek bij de reumatoloog), kan ik niet meer sporten. Door alle stress ga ik steeds meer snoepen en nu weeg ik dus meer dan ooit tevoren, 97 kilo.
In januari ga ik beginnen met het FODMAP dieet omdat ik een spastisch kolom heb. Dat is dus niet om af te vallen, maar dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren want ik mag de eerste zes weken nagenoeg niets spectaculairs eten :+
Vanuit daar wil ik weer proberen door te pakken, terug naar 70 kilo. Doel is dus 28 kilo er af.. Ik ga weer meelezen hier, dat hielp destijds wel goed.


Herken het rugklachten verhaal, ik heb een versleten onderrug en bekken en een verdraaiing in de wervel. T slechte slapen en moeilijk bewegen eisen zijn tol. Succes met je onderzoeken.

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:49

Mag ik mij ook melden?

Ik heb niet zozeer overgewicht, maar het verhaal van ts lijkt heel erg op mijn stijl.

Heb altijd 65 kilo gewogen, na mijn rijbewijs tikte ik de 70 kilo aan en langzamerhand zit ik op de 74, maar ben bang dat dit gestaag omhoog blijft gaan terwijl ik dat zelf echt niet wil.

Ik hou heel erg van eten, eet alles en ook echt teveel maar wil in 2019 graag weer naar de 68 kilo

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 15:24

goed dat je er op tijd bij bent Karin! welkom.

ik ben niet super goed (gewoon niet) aan het tellen geweest voor weight watchers. vanaf begin november tot nu zit ik op -2.7 nu. dus in ieder geval weer een - te zien. als ik goed tel en me hieraan houd gaat het echt wel goed. Ik heb wel het idee dat ww werkt.

deze week wil ik goed tellen, vanaf zondag wil ik het even loslaten. die paar feestdagen maken het verschil niet. vanaf 1 januari weer verder oppakken en tellen

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:31

Dankjewel

Fijn dat je toch afvalt, het is ook gewoon moeilijk vooral met de feestdagen voor de deur

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:22

Welkom Karin en inderdaad mooi op tijd erbij.
Ook ik woog vroeger altijd rond de 68-70 kg (maximaal tot 75kg) tot dat op is gelopen tot op mijn zwaarste 112,6 kilo.
Echt ik schrok me rot toen ik dat gewicht zag.
Dat was 4 jaar geleden en ik heb destijds dus gewoon te laat ingegrepen. Nu gelukkig weer mooi terug op gewicht en hoop het zo nog jaren te kunnen houden.

Feestdagen is inderdaad altijd moeilijk maar ook dan ga ik niet onbeperkt meer eten.


@Emptywords goed voornemen hoor en inderdaad eraf is eraf. Bij mij heeft de WW voorheen ook goed geholpen. Hoeveel punten mag je nu per dag eten?