paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:50

Dankjewel ga ik het lekker op die manier doen. Paard is wel al die tijd gewoon bereden dus haar opbouwen hoeft niet. Dat scheelt al wel in spieren.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:15

Bonnie, ik zou wel opstappen. Ik heb met de eigenaar van mijn verzorgponys afgesproken dat ik er op mag als ik onder de 100 weeg. Daarna ben ik nog wel van plan om een beetje af te vallen, maar ik neig nu te stoppen als ik 90-95 kilo weeg.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:33

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 10:45

Ik ben nog niet (veel) afgevallen en zit dus rond de 110. Toch rijd ik wel 4-5 x in de week op mijn paard. Heeft niet mijn voorkeur, maar paard werd zo blij als ik een keertjr zonder zadel een rondje dorp reed dat hij er blijkbaar minder last van heeft dan ik zelf. Ik rijd nu alweer een jaar. Paard zit goed in de spieren en komt altijd blij naar me toe gewandeld. Mond doet hij open als ik met het bit aankom en ik heb laatst foto's laten maken... ik zie een fijn ontspannen paard met oortjes naar voren of geconcentreerd op mij gericht. Tevens heb ik het erover gehad met mijn nieuwe instructeur, ook hij geeft aan dat het paard mij goed aankan. Gewicht wil ik er wel af, voor mezelf beter en zal ook voor t paard fijner zijn. Maar ik stop niet meer met paardrijden. Aankomen is namelijk absoluut niet mn bedoeling

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 10:45

Afbeelding
Ter illustratie. Ik zit als een malloot. Ik moet mijn core gaan trainen zodat kk makkelijker rechtop kan zitten.

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:44

Ik zit momenteel op de 85 en rijd ook op mijn haflinger.
Ook hij heeft er geen last van. Loopt fijn, instructeur kijkt regelmatig mee (en die is heel eerlijk en direct), osteopaat had de laatste keer nauwelijks werk en paardlief heeft lol in het rijden.
Zie hier voor foto's: [WN-ITP] Alpenquarter Jim in het avondzonnetje op het veld

Ik heb nu vakantie en dat is toch wat lastiger. Ik loop snel te snaaien merk ik. Een ritme is voor mij beter.
Dus nu vooral niet aankomen en strak als ik weer ga werken weer een strak schema.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:50

Weet je wat het lastige is.. Ik ben 1.80 lang, als ik 90 kilo weeg zal iedereen zeggen dat het makkelijk kan, want ik lijk dan gewoon slank.. In feite ben ik dan volgens vele nog te zwaar om te rijden. "Voordeel" van mijn lengte is dat het paard vaak ook groter is (>1.70 m.) en het sowieso al minder 'erg' oogt..

Maar ik heb ook wel eens meiden in de ring gehad die klein van stuk en toch flink te zwaar waren. Maar zij zitten dan vaak het paard vooral in de weg door korte en dikkere benen bijvoorbeeld. Het oogt allemaal minder makkelijk en echt 'te zwaar'.

In het filmpje in mijn onderschrift weeg ik op het eind rond 88 kilo, daarvoor altijd (best veel) zwaarder geweest en nooit opmerkingen gehad (ook niet van mijn goudeerlijke juf)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:02

Nee, al acht ik dat dus ook als frustrerende een beetje. ik wil ook naar de 100 kilo, maar er zijn ook manege's die als max kilo 85 kilo hebben. maar ik ben 183. met een gezond bmi mag ik 84 kilo wegen. Dan zit mn lengte dan schijnbaar niet mee

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:26

Ik vind dat je wanneer je netjes rijdt en je paard loopt prima ( en is goed bespierd ) het gewoon kan ook als je niet het ideale gewicht hebt. Het is niet mogelijk een hele strakke grens te leggen van wanneer het niet meer kan qua gewicht dat is per combinatie verschillend en moet je ook de bouw van het paard en het niveau van de ruiter en het paard qua training mee nemen.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:02

Mee eens inderdaad Susan! Dat ik op mijn zwaarst was (95) bleef ik ook gewoon rijden. Mijn paard is wel tegen de 170. Ik heb ook nooit het idee gehad dat ik haar in de weg zit.

Hier gaat het verder goed! Vandaag nasi gemaakt van bloemkoolrijst, vond het eerlijk gezegd heerlijk! Ik mis de rijst helemaal niet. En als lunch had ik Mexicaans gevulde portobello's, ook jammie!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:56

Zo, vanmorgen weer precies op het gewicht van voor de vakantie :)

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:02

SusanH schreef:
Zo, vanmorgen weer precies op het gewicht van voor de vakantie :)


Fijn!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:46

Ik zit onder de 85 *\o/* blijblijblij! Leek weer een beetje een drempel te zijn, en is voor mij ook wel weer een kleine mijlpaal.
We zijn er nog lang niet, maar de 70 komt wel wat meer in zicht!

Volgende week ben ik een week bij m'n vriend, heeeel erg veel zin in (heb hem 7wk niet gezien) maar ook vind ik het "eng" qua eten.. Het gaat nu zo lekker en bij hem thuis vind ik het gewoon lastig -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:56

Wat maakt dat lastig voor jou? Kun je jezelf misschien al wat helpen door alternatieven te verzinnen? Of van tevoren te plannen wat je ongeveer wil gaan eten? Ervoor te zorgen dat je vriend je gaat steunen/helpen (of misschien doet hij dat al?)? Goed dat je onder de 85 zit!

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:07

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:46, in het totaal 2 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 10:20

goed bezig.

heel langzaam begin ik weer in een beter patroon te komen. Let nog niet echt op deze week. moet ongesteld worden en vrijdag laat ik een spiraaltje plaatsen

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:09

EmptyWords schreef:
goed bezig.

heel langzaam begin ik weer in een beter patroon te komen. Let nog niet echt op deze week. moet ongesteld worden en vrijdag laat ik een spiraaltje plaatsen


Spannend! Ik ben vandaag geweest voor een check, en volgende maand laat ik er ook een plaatsen! Ik ben er best zenuwachtig voor.
Waarom let je niet op dan deze week, omdat je ongesteld moet worden?
Ik doe zelf dat ik als het zover is, ik 1 iets mag eten wat ik heel erg lekker vind en dan is het weer klaar.

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:19

Heel erg bedankt allemaal voor jullie mening en adviezen.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 12:22

LilChar schreef:
EmptyWords schreef:
goed bezig.

heel langzaam begin ik weer in een beter patroon te komen. Let nog niet echt op deze week. moet ongesteld worden en vrijdag laat ik een spiraaltje plaatsen


Spannend! Ik ben vandaag geweest voor een check, en volgende maand laat ik er ook een plaatsen! Ik ben er best zenuwachtig voor.
Waarom let je niet op dan deze week, omdat je ongesteld moet worden?
Ik doe zelf dat ik als het zover is, ik 1 iets mag eten wat ik heel erg lekker vind en dan is het weer klaar.


Nee. Heb t sowieso even losgelaten.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:41

SusanH schreef:
Wat maakt dat lastig voor jou? Kun je jezelf misschien al wat helpen door alternatieven te verzinnen? Of van tevoren te plannen wat je ongeveer wil gaan eten? Ervoor te zorgen dat je vriend je gaat steunen/helpen (of misschien doet hij dat al?)? Goed dat je onder de 85 zit!


Hij steunt en helpt me sws hoor!
Maar wij wonen beide nog thuis en bij zijn ouders vind ik het lastig. Veel koolhydraten, die ik juist nu heel erg aan het beperken ben.
Ik denk dat het vooral ook de controle is die ik kwijt ben. Heb me wel voorgenomen om elke dag te gaan wandelen.
En ik heb dus weinig invloed op het eten 's avonds. Dat is vooral lastig, maar misschien moet ik me ook niet te druk maken en gewoon genieten van het feit dat we elkaar weer even een weekje kunnen zien :+:

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:00

Begrijpelijk Kelly, maar ook lekker genieten van elkaar!
En elke avond een rondje wandelen is ook heerlijk, zeker als het aankomende week wat af gaat koelen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:16

Je hebt altijd invloed in hoeveel je opschept :j maar dat weet je zelf natuurlijk ook. Maar idd als je niet zelf de boodschappen doet is het lastiger. Geniet lekker van je mannetje en je avondwandelingen.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:50

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:29

SusanH schreef:
Je hebt altijd invloed in hoeveel je opschept :j maar dat weet je zelf natuurlijk ook. Maar idd als je niet zelf de boodschappen doet is het lastiger. Geniet lekker van je mannetje en je avondwandelingen.


Dankjewel! Komt goed hoor :)
Opscheppen wordt daar vaak voor me gedaan, en ik blijf zeggen dat ik niet zoveel hoef, maargoed eet nu dus gewoon m'n bord maar niet leeg :')

Wat goed aine! 7.5 ga je zeker zien en merken! Ik ben ook maar klein van stuk en merk het heel erg aan m'n kleding nu ik 7.5kilo kwijt ben! Maar ik heb nog wel een lange weg te gaan haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:53

O daar kan ik echt niet tegen als een ander voor me opschept :o