paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:27

Ik ga vanmiddag als lunch de eierwrap maken!

Wat een hitte hé... Water drinken kost me absoluut geen moeite op het moment haha

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:53

Ik denk dat ik ze ook ga proberen!

Haha ja echt, die warmte is echt niet leuk meer..

Heb sporten deze dagen even overgeslagen, ondanks de airco vind ik 38 graden niet zo heel fijn om te sporten.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 08:57

Ik eet ook gewoon even waar ik behoefte aan heb. Het is warm, voel me lamlendig, slaap slecht en houd vocht vast. Tuurlijk probeer ik me niet vol te stoppen met chips en chocola enzo. Maar een extra boterham of cracker als ik lunch wil nog weleens gebeuren nu

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:00

Denk dat je nu vooral naar je lichaam moet kijken.
De een heeft nu meer eten nodig dan de ander.
Ik heb nu zelf weinig trek, gister wel normaal gegeten maar zat na een half bord alweer vol.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:28

Ik heb juist trek in foute dingen met veel zout. Gister frietjes op heerlijk. Vanavond sla met stokbrood. Niks moeilijks.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:35

Ik pak ook wel wat extra's soms hoor! Gisteren bijv, ik had les gehad en anderhalve kruiwagen mest uit het land gehaald. Toen had ik echt even behoefte aan iets extra's. En als ik met de lunch goed eet, heb ik 's middags minder snaaidrang

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:41

Ik heb juist weer veel minder trek. Helaas ook in drinken, dus ik moet mezelf echt verplichten die 1,5 literfles water leeg te drinken (naast al het andere drinken).
Heb er maar wat siroop doorheen gedaan, want ik word er gewoon een beetje misselijk van momenteel :\

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:36

Ik maak vandaag voor het eerst nasi met bloemkool rijst in plaats van witte rijst heel benieuwd hoe dat gaat smaken. Ik voel me al dagen een opgeblazen ballon hou vocht vast bij het leven. Veel drinken en veel plassen is het gevolg maar die weegschaal is even niet mijn vriend.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:27

Ik had vrijdag ook een enorme behoefte aan zout. Dus een paar Tucjes gepakt op de verjaardag.

Verder eten we wel wat makkelijker, maar wel gezond. Afhaal dingen of kant en klaar komen er niet (meer) in hier.

Dit weer vraagt ook wel wat meer van mn lichaam merk ik. Was een paar dagen gewoon mega loom, moe, en nergens zin in.

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:33

Heel herkenbaar esther

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:49

Ik ben ook ontzettend loom en merk ook dat m'n lichaam meer vraagt.

Ik hield ook ruim anderhalve kilo vocht vast := gelukkig is dit er wel weer af nu

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:38

Zo even bijgelezen.
Ben afgelopen weekend thuisgekomen van vakantie en het is gelukt om niks aan te komen *\o/*
Toch hier en daar wat extra's gepakt zoals ijsje een aantal keer uit eten maar ter compensatie veel baantjes gezwommen en braaf calorieën geteld en het werkt!
Ben daar echt blij mee!

Nu het weer wat minder warm is ook weer keer thuis gaan hardlopen en paardgereden, heerlijk!

Wat eten jullie nu zoal met dit weer?
Ik probeer iets meer op de inname van mijn koolhydraten te gaan letten want daar zitten toch wel veel calorieën in en merk dat je dan ook eens wat meer tussendoor kunt pakken en niet zolang tussen de maaltijden hebt wat betreft tijd.
Waar ik voorheen gerust 300 gram gekookte aardappels pakte pak ik nu 200 gram en spaghetti en rijst pak ik nu 100-150 gram ipv 200-250 gram en dan vul ik aan met lekker veel groenten.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:11

Leuke vakantie gehad :) ?

Ik probeer gewoon normaal te eten, dus gewoon aardappels, groente, vlees of een pasta gerecht ofzo.
Merk wel dat ik minder zin heb in warm eten met dit weer.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:29

Ja even heerlijk genoten met ons gezinnetje.

Ik eet ook gewoon normaal met alles mee hoor, probeer alleen nu beetje op de koolhydraten te letten omdat die toch wel veel kcal bevatten en ik daar volgens mij te grote hoeveelheden tegelijk van eet.
Dus ik eet wel gewoon aardappelen, rijst, pasta maar vul dit met meer groenten aan nu en ongeveer 100 gram vlees.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 10:14

Hier gaat t uhh... anders.

Ik sta niet meer iedere dag opnde weegschaal, vul niet meer iedere dag mn eten in. Zit met mn hoofd ergens anders en geen zin/energie of wat dan ook om gemotiveerd bezig te gaan. Druk met huis opruimen en ruimte maken. Vriend trekt bij mij in. Als we gesetteld zijn kijk ik wel of ik met hem mee ga naar de sportschool

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:56

EmptyWords schreef:
Hier gaat t uhh... anders.

Ik sta niet meer iedere dag opnde weegschaal, vul niet meer iedere dag mn eten in. Zit met mn hoofd ergens anders en geen zin/energie of wat dan ook om gemotiveerd bezig te gaan. Druk met huis opruimen en ruimte maken. Vriend trekt bij mij in. Als we gesetteld zijn kijk ik wel of ik met hem mee ga naar de sportschool


Je hebt een dipje?
Dat kan iedereen gebeuren.
Hopelijk ben je straks niet te streng voor jezelf en vind je je ritme weer

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:59

Ik ga volgende week op vakantie, dus ben benieuwd hoe het gaat.

Sporten kan pas weer vanaf 1 september. Mevrouw bij sportschool vertelde dat als we zouden bellen voor nieuw abbenoment (duo sporten, scheelt best veel als je met zn 2en gaat) het gelijk in zou gaan.
Niet dus, per 1 september >;) .

Nu maar extra wandelen en zwemmen om een beetje te blijven bewegen.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 11:15

Laura1982 schreef:
EmptyWords schreef:
Hier gaat t uhh... anders.

Ik sta niet meer iedere dag opnde weegschaal, vul niet meer iedere dag mn eten in. Zit met mn hoofd ergens anders en geen zin/energie of wat dan ook om gemotiveerd bezig te gaan. Druk met huis opruimen en ruimte maken. Vriend trekt bij mij in. Als we gesetteld zijn kijk ik wel of ik met hem mee ga naar de sportschool


Je hebt een dipje?
Dat kan iedereen gebeuren.
Hopelijk ben je straks niet te streng voor jezelf en vind je je ritme weer


Niet echt een dipje, gewoon even loslaten en energie naar andere dingen. Ik let wel op wat ik eet hoor, maar houd t niet precies bij

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:02

Ik kom hier even binnen vallen. Om te beginnen wat kunnen jullie trots op jullie zelf zijn! Ik had even een vraagje, ik ben 6 weken geleden bevallen dus natuurlijk (heel) wat extra kilo's. Ik geef nog vol op borstvoeding dus hier heb ik gewoon rekening mee te houden. Ik zit nu op 90 kilo *schaam*. Wanneer denken jullie dat ik weer op een brede sterke tinker van 1.55m kan. Ik pas wel gewoon in het zadel. Ik moet van de fysio in ieder geval nog 6 weken wachten en hoop dan rond de 2 tot 3 kilo kwijt te zijn. Alvast bedankt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:09

Goed dat je er rekening mee houdt. Als je bv geeft heb je zo al 500 kcal extra nodig per dag, het kost gewoon veel energie. Ik vind dat je met 90 kg nog prima op een paard kan hoor. Ik woog op mijn zwaarst ook 90 kg en heb er niks minder om gereden. Mij is trouwens altijd verteld dat je van alleen al het geven van bv prima af zou kunnen vallen. Ik heb ruim een jaar gevoed en hier niks van gemerkt helaas :+ . Maar wel trots op mijn lichaam, dat maar mooi in staat was een kind te dragen en ruim een jaar te voeden.

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:05

Bedankt voor het antwoord. Met mijn vorige dochter is er door de bv wel iets af gegaan maar lang niet alles helaas. Dus daar ga ik nu ook niet van uit. Probeer nu gewoon wat meer te bewegen en wat beter op te letten. Ik dacht paardrijden kan daar mooi mee helpen en dit stelt mij dan ook zeker wel gerust. En inderdaad ik ben ook zeker trots dat mijn lichaam maar zo even voor een extra mensje zorgt.

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:01

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het not done vind om met 90 kg op een tinker te stappen ookal zijn ze meer gewichtdrager dan een warmbloedpaard.
Zou zeggen max 85 je moet ook nog aan je tuig denken en dan zit je zo maar boven de 100 kg met een beetje een zwaarder zadel en kledij van de ruiter .
En een tinker is wss sterker dan een kwpn maar zal ook niet veel boven de 450 kg wegen .
Dus dan zit je ruim boven de gewenste 15-20% van het lichaam gewicht van je paard .
Mag ik vragen hoe lang je bent ?
Dat speelt natuurlijk ook nog eens mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:09

Hier na de vakantie weer gewogen. Wel iets erbij 1 kg maar door het vocht met de warmte mag dat geen naam hebben. Heb vaker zout gegeten ook door de warmte. Dat zal ook meespelen.

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 23:01

Ik ben 1.70m ik denk persoonlijk dat ze iets meer weegt als 450kg maar ik kan er natuurlijk naast zitten. Het zou eerst ook enkel om stappen gaan vanwege een bekken instabiliteit.

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 06:05

Oke ik persoonlijk zal dan nog even wachten .
Je paard zal waarschijnlijk niet direct schade oplopen door dat je een rondje stapt onder het zadel maar gewicht icm met jouw lengte zal ik eerst denken kom op ga voor die 5 kg ( en dat lukt je dat weet ik zeker :D )
En ga dan als die eerste kilos eraf zijn weer lekker je paard opbouwen en val meer af door het paardrijden :))