paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:02

Naja ik doe vaak bij de havermout zelf toch een schepje suiker :') want anders vind ik het niet te kanen...

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:07

Ik doe het dus door de yoghurt, met fruit en noten. Of eventueel een eetlepel hele pure chocoladehagelslag als ik geen fruit heb. Dan is het ook best te nassen :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:25

Leuk dat jullie zo goed gaan. Hier 2kg kwijt. Maar de vraag is vooral voor hoelang.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:32

Vorig jaar 26 juni was de dag dat ik het zeker wist! Ik ga afvallen. Ik heb geen doel, maar alles wat er af gaat mag er niet meer aan. Met dit idee ging ik stilletjes aan de slag en nu zijn we alweer een jaar verder

Daar begonnen we dan. Motto: niet vreten maar eten! Geen koekjes, snoepjes, kroketten, frikandellen, patat, frisdrank meer in huis, want wat er niet is, Kun je niet eten. Ik had ineens een koelkast vol groente en fruit, ging milkshakes maken, of smoothies, ik heb dit jaar meer fruit gehad als in de rest van mijn leven denk ik.

Ik ging 1x per week naar fysiofitniss en dat vond ik meer dan genoeg. Lopen was stom, fietsen noodzakelijk, maar nadat de eerste kilo’s eraf waren ontdekte ik dat bewegen helemaal niet zo erg was. Ik hoorde mezelf ineens zeggen dat ik ook wel 2x per week naar Fysiofitniss wou!

En mijn aller grootste droom kwam uit! Ik doe weer iets met paarden! Ik heb 2 super lieve, knappe verzorgpony’s waar ik 2x per week met liefde zon 40 minuten voor ga fietsen.

Ik ben er nog niet, we gaan rustig nog even door! Maar zonder doel. Dus ik weet niet hoe ver ik ga. Op geven moment denk ik, oké nu is het genoeg of het lukt niet meer en dan is het goed. En dun sprietje zal ik nooit worden, maar dat is ook nergens voor nodig

Ik ben mezelf intens dankbaar dat ik de knop heb om kunnen zetten! Het is me gelukt! Ik heb het helemaal zelf gedaan en ik ben onwijs trots op mezelf! Ik ben in een jaar tijd gewoon 40,4 kilo afgevallen!

En dat ga ik vanavond vieren bij de wok :D en nee dan eet ik meestal geen groente :D

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:33

Wauw!! Geweldig!! _/-\o_

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 09:36

Geweldig lady!

Ik heb net weer op de weegschaal gestaan. Ik heb dit topic geopend om net zo'n verhaal neer te kunnen zetten. 1.5 jaar later weeg ik nog steeds t zelfde.... mijn leven is wel veranderd, ik ben ook bewuster van wat ik onder mn neus stop. Maar het is nog niet t juiste. Tijd om er toch weer even goed over na te denken.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:40

Ladybird schreef:
Vorig jaar 26 juni was de dag dat ik het zeker wist! Ik ga afvallen. Ik heb geen doel, maar alles wat er af gaat mag er niet meer aan. Met dit idee ging ik stilletjes aan de slag en nu zijn we alweer een jaar verder

Daar begonnen we dan. Motto: niet vreten maar eten! Geen koekjes, snoepjes, kroketten, frikandellen, patat, frisdrank meer in huis, want wat er niet is, Kun je niet eten. Ik had ineens een koelkast vol groente en fruit, ging milkshakes maken, of smoothies, ik heb dit jaar meer fruit gehad als in de rest van mijn leven denk ik.

Ik ging 1x per week naar fysiofitniss en dat vond ik meer dan genoeg. Lopen was stom, fietsen noodzakelijk, maar nadat de eerste kilo’s eraf waren ontdekte ik dat bewegen helemaal niet zo erg was. Ik hoorde mezelf ineens zeggen dat ik ook wel 2x per week naar Fysiofitniss wou!

En mijn aller grootste droom kwam uit! Ik doe weer iets met paarden! Ik heb 2 super lieve, knappe verzorgpony’s waar ik 2x per week met liefde zon 40 minuten voor ga fietsen.

Ik ben er nog niet, we gaan rustig nog even door! Maar zonder doel. Dus ik weet niet hoe ver ik ga. Op geven moment denk ik, oké nu is het genoeg of het lukt niet meer en dan is het goed. En dun sprietje zal ik nooit worden, maar dat is ook nergens voor nodig

Ik ben mezelf intens dankbaar dat ik de knop heb om kunnen zetten! Het is me gelukt! Ik heb het helemaal zelf gedaan en ik ben onwijs trots op mezelf! Ik ben in een jaar tijd gewoon 40,4 kilo afgevallen!

En dat ga ik vanavond vieren bij de wok :D en nee dan eet ik meestal geen groente :D



_/-\o_

Top gedaan !!!
Bij mij is die knop ook om .
Maar vooral om echt gezonder te gaan eten .
Lukt tot nu toe wel aardig .
Heb er alleen moeite mee om genoeg kcal binnen te krijgen

rien10
Berichten: 14729
Geregistreerd: 01-06-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:55

Jee, wat goed! Hulde, echt helemaal top!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:59

Ladybird wat een prachtige mijlpaal!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:20

Bedankt voor alle lieve berichtjes <3 ik ben zo ontzettend blij er mee

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:21

Super bezig LB!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:29

Wat knap Ladybird. Super goed. WOW!!

Ik denk dat met 1200 tot 1400 je idd structureel te laag zit waardoor je nog niet afval..

Ik ben ook een jaartje bezig nu. Toen ik officieel begon woog ik 104 kg. Maar eerder in het jaar was dat hoger namelijk 110 kg, daarvan schrok ik me rot waardoor ik stopte met jus dorange drinken in de avond en overging op eerst water en dan evt nog wat jus. Toen ik dus 3 maanden later officieel ging starten bleek ik al 6 kg kwijt te zijn. Was ik heel blij mee.

Nu al een behoorlijke tijdje tussen 94 en 95 kg. Nog steeds bewust aan het eten en drinken (water dus) en nu ook dagelijks fietsen naar mijn werk. Mijn buik en taille zijn met name laatste maanden nog echt slanker geworden. Wil graag naar de 90 maar dat valt nog niet mee. Onofficeel dus 16 kg kwijt officieel tien.

En ja ik eet ook af en toe gewoon een taartje op het werk mee want anders hou je het niet vol. En probeer te letten op echt genoeg water en vezels.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:00

Wat leuk dat dit topic weer actief is!
Ik meld mij ook maar weer :o

Zoals hier gaat het ook met slechte en goede perioden. Helaas nu al een hele tijd een slechte periode, waardoor ik bijna alles weer aangekomen ben wat er af was. Dit heeft bij mij zeker met emotie-eten te maken.
Ik ben bezig geweest hulp hier voor te zoeken, maar had met geen van deze mensen een klik, waardoor het niet werkte.

Vorige week ben ik weer begonnen met 1x per week echt te sporten. Small group training doe ik nu. Toevallig vertelde deze trainster dat zij ook mensen begeleidt met overgewicht. Met haar afstuderen heeft zij ook een gedeelte emotie eten meegenomen.
Morgen zie ik haar weer, dus gaan we het er weer even over hebben hoe ik/wij dit het beste kunnen gaan aanpakken.

Morgenvroeg even mijn nieuwe startgewicht bepalen en dan vol goede moed er weer tegen aan :).

De punten waar ik mee wil beginnen:
- Geen ongezonde dingen meer tussendoor. Wel fruit, noten en andere gezonde dingen.
- Geen frisdrank meer. Daar neem ik nu veel te veel van :oo. Dit wil ik vervangen door thee en water.
- 1x opscheppen met het eten is genoeg. De schaal/pan hoeft niet perse leeg.

Beweging krijg ik al wel redelijk. In eerste instantie zal het eet patroon aanpassen de eerste stap zijn.

Ik wil even 2 tot 3 weken kijken hoe dit gaat. Voordat ik (in overleg met mijn trainster) wa't anders ga doen, zoals calorieën tellen bijvoorbeeld.

Ik kom graag weer mee kletsen vanaf nu! :)

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:41

Leuk inderdaad dat het topic weer actief is!

En @Ladybird wat super goed gedaan zeg, je mag trots op jezelf zijn!

Veel verplicht sporten als je daar weinig om geeft hou je ook niet lang vol maar ga eens dagelijks stevig wandelen al is het maar een half uur dat kan altijd ergens tussendoor en hoef je niet perse daarna te douchen e.d. wat ook tijd kost, pak daarnaast eens vaker de fiets voor een boodschap en ook daar is weer meer beweging, loop eens een paar keer per dag de trap op en af of springtouw eens een paar keer 5 minuutjes tussendoor. Echt dat zijn dingen die enorm helpen.

In plaats van 'gewone' frisdrank probeer je eens de zero varianten ervan. Ik drink overdag vaak water of suikervrije raaksiroop en in de avond en weekenden vindt ik dan een colaatje Zero heerlijk.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 08:10

Cola zero vind ik ook heerlijk indd.

Heb me gister eindelijk weer eens prima gedragen. Vandaag maar weer doen. Zaterdag sta ik pas weer op de weegschaal.

Ben weer aan het tellen. Werkt toch t beste

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:24

Wauw Ladybird, wat een prestatie!! *\o/*
Ik hoop volgend jaar zomer toch echt wel mijn bikini body te hebben, die ik al zo lang wil :')

Gefeliciteerd fargo!
16 kilo is ook super knap! Die laatste kilo's gaan je ook lukken, wat is je streefgewicht als ik vragen mag? :)

Welkom terug itsme2! Ben wel benieuwd wat je trainster er van zegt, vooral het emotie eten.
Dan ben ik, helaas, ook erg goed in..

Ik doe precies hetzelfde patt! Lekker wandelen in m'n eentje, heerlijk.
En ik moet ook echt weer even met mezelf afspreken dat ik niet meer met de auto naar stal mag, tenzij er voer enzo mee moet. Het is zo dichtbij, kan zelfs lopend, maar de auto pak je zo lekker makkelijk.

Fijn EW dat je een goede dag hebt gehad gisteren! Vandaag gaat je ook weer lukken, kleine stapjes :)

Hier gisteren een rare dag, wel trots op hoe ik gegeten heb onder de omstandigheden. En nu sterk blijven en niet meer door emotie slechte dingen gaan eten!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:34

Lijkt me zo lastig als je een emotie eter bent. Dat heb ik gelukkig nooit gehad. Wel gewoon geen rem hebben. Die heb ik echt in moeten bouwen, de app helpt mij daar nog steeds heel goed bij.

Qua bewegen doe ik niks extra's, ben ik ook niet gaan doen. Alhoewel ik sinds onze dochter een pony heeft, ongemerkt toch steeds meer stappen op een dag ben gaan zetten. Op dagen dat ik ons paard doe en nog met onze dochter naar de pony ga kom ik makkelijk aan de 10.000 + stappen. En dat zijn dan alleen de stappen waarbij ik de smartphone in de zak heb zitten. Alles wat ik in en om huis loop ( en dat is soms ook best wat) of op het werk is niet eens mee gerekend. Ik zou best wel zo'n fitbit of ander apparaatje wat je wel de hele tijd om hebt willen proberen en kijken waar ik dan op uit kom.

Dais_

Berichten: 4037
Geregistreerd: 06-03-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:21

Mij leek dat ook interessant, maar fitbits zijn zo duur. Uiteindelijk vond ik er 2dehands een voor 20 euro. Zaten een paar krasjes op, maar nu nog veel meer op 3 weken tijd dus allang blij dat het geen nieuwe was. Dus een tip van mij; zoek ze tweedehands. Niet iedereen kan er aan wennen.

Wauw Ladybird, petje af!!


ItsMe, volgens mij zijn dat relatief simpele stappen naar het afvallen toe. Ik denk dat je al een heel eind komt met het aanpassen van deze punten. Veeeeel succes! Omdat het simpel klinkt wil nog niet zeggen dat het makkelijk is!

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:47

Pppfff.. kan vandaag wel wat troost voer gebruiken -O- ..
Er liggen worteltjes en krieltjes op me te wachten, maar een pizza bestellen is zooo verleidelijk nu

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:07

Ik zou het wel weten ik vind worteltjes echt zoooo vies :')

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:41

Knap gedaan ladybird!

Ik heb een redelijke dag vandaag, pastasalade als avondeten, niet super voor als je af wilt vallen maar moet toch iets eten met dat warme weer, en goed vullend dus kans is klein dat ik zo nog ga zitten snaaien als ik aan het studeren ben...

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:49

Wij hebben biefstuk met sla en aardappeltjes uit de oven. De aardappeltjes passen niet helemaal in khd arm, maar de zoete aardappelen waren op en had geen zin om wéér naar de supermarkt te gaan :o
Vanmorgen ontbeten met yoghurt, vanmiddag roerei op. Dus verder goed bezig.
Ik merk vooral dat ik veel minder opgeblazen ben.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 18:16

Hier gewoon normaal gedaan.

Niets bij vriendlief in huis qua snoep. Dus ook daar geen probleem.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:22

Patt: ik weet niet of je reactie wat wandelen betreft specifiek op mij gericht was :o. Maar wandelen doe ik inderdaad al. Dat is het voordeel als je een hond hebt ;)
Daarnaast is er in mijn ogen weinig verschil in de mate van slechtheid in gewone frisdrank of de zero varianten. Misschien zijn zelfs de zero varianten nog wel slechter.. er zit zoveel ''vreemd'' spul in.
Uiteraard drink ik af en toe nog wel een gewoon een glaasje fris hoor :)

EW: als dat voor jou het beste werkt, is het helemaal prima toch?! +:)+

Dais: het zijn inderdaad de eerste stappen. Kijken hoe ver ik hier mee kom en dan gaan we eventuele volgende stappen toevoegen.

Vandaag, de eerste dag, gaat redelijk. Vanmiddag betrapte ik mij er op dat ik onbewust zat te snaaien :oo. Gelukkig was het niet mega veel. Maar schrok er zelf van.
Vanavond lekker een uur sporten! :)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:22

Nu heb ik dus zo'n moment. Ik ben moe, maar wil (nog) niet slapen. Maar weet niet wat ik wel wil omdat ik moe ben.. dus de neiging om te gaan snaaien.. Even door zetten en niet gaan snaaien!