paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
little_birdy
Berichten: 12233
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:36

Ik lees nog steeds mee haha
Moet nog steeds kilo of 5 vanaf
Sinds deze week samen met een vriendin er weer vol voor gegaan
Hadden beide zoiets van zonde van ons lijf om het ze te verwaarlozen

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:34

Hoi,

Ik ben helaas ook te zwaar en nu ik al die berichten heb gelezen wil ik er ook wat aan doen!
(Heb stiekem meegekeken en durfde me eerst niet aan te melden := _O- )

Ik heb een veulentje van nu vier weken oud en ik wil hem later niet in de weg zitten met mijn gewicht...
Ook zou ik graag weer wat actiever willen doen en zijn.. want met al die extra's kilo's is het ook niet lekker.

Ik zou graag 20/25 kilo af vallen..

Bewegen doe ik al (zwem 2 x in de week en heb een beroep waarbij ik de hele dag zwaar werk doe en wandel elke avond 1 uur met de hond.)

Nu ben ik op mijn eten aan het letten... Maar ik heb het er soms zo moeilijk mee .. heeft er iemand tips?

Groetjes caddilacje

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 19:37

Waar wil je tips mee? En wat doe je nu?
En welkom natuurlijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:42

Wat mij heel erg heeft geholpen is alles invoeren wat ik eet, daar gebruik ik een app voor. En nog steeds :j die app houdt mij in het gareel doordat ik overzicht heb. Voor mij helpt het als ik weet wat er in zit aan kcal. Anders kan ik het niet laten staan. Maar wat werkt is voor iedereen weer anders.

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:44

EmptyWords schreef:
Waar wil je tips mee? En wat doe je nu?
En welkom natuurlijk!


Hoe ik gezond kan snacken zeg maar _O-

En hoe ik de verleiding kan weerstaan om niet de snoep en koek afdeling induik

Ik werk nu als automonteur/schadehersteller dus veel lichamelijk werk.
Ik loop elke dag 3 x met de hond (2x half uur 1 x 1 uur)
En zwem twee tot drie keer in de week.

Helaas zonder resultaat... Denk dat het bij mij echt aan het eten ligt.

Ik vind in de ochtend eten echt moeilijk en meestal probeer ik wel wat naar binnen te krijgen...

En dan eet ik of op het werk iets als noodles .. ik weet het hartstikke slecht :(

Of ik sla het middag eten over en eet alleen in de avond wat...

Sommige dagen eet ik alleen maar in de avond..

In de avond probeer ik sinds twee weken wel zelf gezond te koken.. (geen kant en klaar troep meer)

Voor de rest drink ik overdags veel koffie met natuurlijk drie klontjes suiker en melk... Wat ik langzaam probeer af te bouwen naar 1...

Dus nog genoeg om aan te werken haha

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:45

SusanH schreef:
Wat mij heel erg heeft geholpen is alles invoeren wat ik eet, daar gebruik ik een app voor. En nog steeds :j die app houdt mij in het gareel doordat ik overzicht heb. Voor mij helpt het als ik weet wat er in zit aan kcal. Anders kan ik het niet laten staan. Maar wat werkt is voor iedereen weer anders.



Zou ik de naam van de app mogen hebben alsjeblieft? O:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:13

Ik heb gezocht op calorien teller in de play store. Ik geloof dat hij Food heet.

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:41

SusanH schreef:
Ik heb gezocht op calorien teller in de play store. Ik geloof dat hij Food heet.


Zal hem eens opzoeken.. dank je wel! :Y)

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 23:42

Myfitnesspal is ook een bekende en veee gebruikte app.

Ik denk dat je eten makkelijk moet gaan maken. Neem eens de tijd 1 of 2x in de week om maaltijden voor te bereiden. Zorg dat je verschillende lunches en avondmaaltijden in de koelkast of vriezer hebt staan zodat je net zo makkelijk je maaltikd pakr als de noodles.

Ik eet zelf ook niet als ik opsta. Ik eet pas een uur of 3 later. Meestal eet ik dan kwark. Vult goes en veel proteïne.

Voor lunch kun je kijken naar salades die je al voor kunt bereiden. Of wraps of springrolls bijvoorbeeld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:03

Myfitnesspal is ook veel gebruikt idd maar ik heb hier in het topic vaker voorbij zien komen dat die vrij laag in de kcal gaat zitten.

Oja vooruit plannen werkt ook erg goed. Als je van tevoren al weet wat je gaat eten is het makkelijker om je er aan te houden en niet af te wijken. En mijdt bepaalde paden in de supermarkt. Was voor mij makkelijk, ik mocht geen wijn en geen chips/nootjes van mezelf. Laten die nou bij "onze" AH in hetzelfde pad staan. De wijn neem ik trouwens nog steeds niet (drink al 1,5 jaar geen alcohol meer) chips alleen afgepaste hoeveelheden doordat ik van die kleine uitdeel zakjes koop. Kan de chips niet missen en zo blijft het beperkt.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:15

MFP heb ik ook. Maar daar wacht ik even mee.
Fase 1 is heel strikt, geen khd. Dus daar zit ik nog niet echt op de calorieën, dat is puur afkicken van de suikers. Met fase 2 wil ik dat ook weer gaan doen.
Gisteren begonnen en meteen al een minder opgeblazen gevoel. Dat is al een hele verbetering :D

We hebben een weekmenu gemaakt en kreeg er gewoon trek van. Lekkere dingen :9
Vandaag ontbeten met yoghurt en noten. Lunch is een Franse salade (met een plak geitenkaas :9 ). En avondeten wordt roerbak met kip, veel groenten en een salade. Vriendlief maakt de salade, dus ben benieuwd wat er doorheen gaat.

little_birdy
Berichten: 12233
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:52

Ik ontbijt met skyr 225 gr en 2 volkoren crackers met beleg .
Lunch 3 sneeen volkoren brood net beleg
Tussendoor in de middag een banaan of appel

Avond zon 400 gr wol groenten en een kip burger .
Dan kan ik savonds nog zon 30 gr ongezouten notenmix eten voor de vetten
En alsnog zit ik dan netjes op 12-1500 kcal

Let wel ik ben 1,86 lang dus verbrand sowieso meer dan een kleiner persoon en hoef maar +- 5 kg kwijt

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:22

Ik ontbijt sochtends heel stevig. En de rest van de dag eet ik weinig tot bijna niks. Je lichaam heeft energie nodig om op te starten. Anders blijft het zeuren om energie. En omdat jij dan steeds ding probeert te kiezen die weinig suikers en energie hebben blijf je een onverzadigd gevoel hebben. Waardoor je heel gemakkelijk aan het einde van de dag toch weer die zak chips pakt.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:24

Ik ben overigens van 84 kilo naar 74 gegaan. Maar ik ben er nog niet. Ik moet nog minstens 7 kilo kwijt.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:46

Absolem schreef:
Ik ontbijt sochtends heel stevig. En de rest van de dag eet ik weinig tot bijna niks. Je lichaam heeft energie nodig om op te starten. Anders blijft het zeuren om energie. En omdat jij dan steeds ding probeert te kiezen die weinig suikers en energie hebben blijf je een onverzadigd gevoel hebben. Waardoor je heel gemakkelijk aan het einde van de dag toch weer die zak chips pakt.


Dat is ook wel een beetje per persoon verschillend! Want ik ontbijt meestal met 2 crackers met ham/casselerib en daar kan ik het zat de hele morgen op doen zonder de hele dag een hongergevoel te hebben

Dais_

Berichten: 4046
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:02

Ik ontbijt niet want anders heb ik juist de hele dag honger. Dus dat verschilt per persoon. Ik drink wel een halve liter water zodra ik uit bed kom.

Ik eet ook koolhydraat arm. Bloedsuikerspiegel blijft stabiel waardoor ik ook geen trek meer heb in snaaien. Ik volg trouwens geen dieet, maar ik ging steeds heftiger reageren op suikers/snelle koolhydraten dat ik ben gaan experimenteren met mijn voeding. Ik heb er nu een goede balans in gevonden (mede dankzij de app myfitnesspal) en hier voel ik me goed bij.


Ik heb nu serieus al weken lang koekjes, chips en tucjes in de kast liggen en ik pak er niet naar. Echt heel knap al zeg ik het zelf :* _/-\o_

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:26

Ik ontbijt de laatste tijd met 250gr optimel kwark, 250 gr magere Franse kwark en meestal nog wat fruit er door. Een flink ontbijt, maar daar red ik het wel een lange tijd op!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:52

Jeetje 500 gram. Dat zou ik niet weg krijgen. Maar 2 crackers is weer veel te weinig. Ik zit er tussenin denk Ik. Ik eet 200 gram yoghurt griekse stijl 2% vet. Met fruit (dat wisselt per dag bijv banaan blauwe bessen of aardbeien) en speltvlokken.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:23

SusanH schreef:
Jeetje 500 gram. Dat zou ik niet weg krijgen. Maar 2 crackers is weer veel te weinig. Ik zit er tussenin denk Ik. Ik eet 200 gram yoghurt griekse stijl 2% vet. Met fruit (dat wisselt per dag bijv banaan blauwe bessen of aardbeien) en speltvlokken.


Heb er soms ook wat moeite mee, maar ik ontbijt vaak ook wat later. En soms verdeel ik die portie over 2 keer! 200 gram heb ik na een tijdje al weer honger.. Door dit ontbijt sla ik mijn tussendoortje in de ochtend wel over!

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:00

EmptyWords schreef:
Succes amanda. Relaties zijn niet goed voor de lijn, dat blijkt maar weer

Ik ben door mn relatie juist al 10 kilo kwijt!
Omdat ie op kamers woonde en daar geen ongezonde dingen waren ging het hard haha.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:11

Ik neem wel een tussendoortje bij de koffie. Ben nu helemaal fan van de nieuwe repen van Sultana. Alleen gemaakt van dadels en oa noten.

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:28

Hoe verstandig ik ook eet, ik blaas zo op en ben zo vol na het avond eten.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:54

rien10 schreef:
Hoe verstandig ik ook eet, ik blaas zo op en ben zo vol na het avond eten.


Heb je dat altijd of alleen bij bepaalde voedingsmiddelen? Misschien komt het door een kleine tolerantie. Hoeft niet zo te zijn dat je bijv niet tegen gluten kan (ik neem gluten nu als voorbeeld), maar dat je lichaam wel bij een bepaald percentage zegt:en nu stoppen.

Mijn vakantie kilo's zijn er al weer af! *\o/*
En nu lekker doorpakken!

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:10

Daar heb ik ook al eens aan gedacht. Bijvoorbeeld, tomaten, zuivel, gluten.
Gisteren kip met noodles en broccoli gegeten. Dus gluten.
Ik ga er eens op letten.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:34

Leuk dat er weer zo actief gekletst wordt hier in het topic.
Ik blijf ook mooi gelijk en ga een beetje in de flow mee met SusanH, ook ik gebruik nog steeds een calorieën teller en wel de MyFitnessPal.
Ook ik kijk vooraf wat ik die dag zo'n beetje eet en voer dat dan in en pas waar nodig wat aan, zo krijg je al een mooi overzicht over de dag.
Mijn hoeveelheid calorieën staan nu op zo'n 1700/1750 kcal per dag met hier en daar wat beweging in de vorm van wandelen, fietsen en soms hardlopen. Dat doe ik voornamelijk als ik een keer buiten mijn boekje ben gegaan in het weekend met mijn kcal bijvoorbeeld door het uit eten gaan of frietje halen.