paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:55

Hier gaat het juist weer prima. Even een paar dagen heel strikt opgelet en nu zelfs iets onder de 71 kilo. Geeft wel vertrouwen dat het dus zo werkt, even terug in wat ik eet qua kcal en ik heb het er zo weer af mocht dat nodig zijn.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 08:08

Ik ben nu ook wat omhoog. Ik.houd me maar vast aan het idee dat dit iederr week zo is. Gister wel lekker actief geweest. Hardgelopen, stal uitgemest en nog 20-30 minuutjes paardgereden. Mijn spieren voelen wel moe. Daarbij ook maar 6 uur geslapen. Ik merk echt verschil als ik meer slaap. Vanavond kijken of ik het red om op tijd naar bed te gaan

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:08

Je bent fitter als je veel slaapt? Bedoel je dat?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 09:31

Fitter zeker, maar als ik 7 uur per nacht slaap val ik niet pf langzaam af. Slaap ik dan 9 uur vliegen de kilo's er bijna af

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:36

Ik krijg altijd meer trek als ik minder slaap. Als ik slaapdienst heb gehad kan ik de hele dag wel eten. En heb ik alleen maar zin in dingen met heel veel vetten en koolhydraten. Gelukkig heb ik niet vaak slaapdienst meer. Maar ik ben zoveel aangekomen in de periode dat ik gemiddeld 2 slaapdiensten per week had (was niet de enige reden hoor maar het heeft zeker ook niet geholpen). Sinds we met het werk verhuisd zijn en een groter team hebben hoef ik maar 2 van deze diensten per maand te draaien. Scheelt enorm. Thuis slaap ik wel altijd goed.

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:02

EmptyWords schreef:
Fitter zeker, maar als ik 7 uur per nacht slaap val ik niet pf langzaam af. Slaap ik dan 9 uur vliegen de kilo's er bijna af


:? :?
Dat is wel heel apart.
Omdat je dan meer snoept/eet ofzo?

Ik zit te verzinnen wat ik vanavond moet eten...Ben erg laat, dus het moet iets makkelijks zijn....Heb nog een kant en klare quiche staan met geitenkaas. Tja of die erg gezond is...komt zo uit de winkel...
Ik merk wel, als ik minder gezond eet, dat ik ook veel meer snaai trek heb....

Morgen mijn zoete aardappelsalade. Heb er nu al trek in.

Morgen ook weer lekker rijden op mijn eowyn.
Dagelijks stal uitmesten. En 2 keer per dag met de honden een half uur lopen. Aan mijn beweging kom ik wel.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:09

Wat apart Elaine!

Ik merk ook wel dat als ik goed slaap ik minder snoep etc. Ik voel me sws veel beter natuurlijk als ik genoeg slaap. Ik heb hetzelfde als jou Susan, ik had voorheen ook iedere week 2 slaapdiensten, soms zelfs 3.. Nu nu standaard per maand maar 2, een enkele keer eentje extra. Ik vreet ook veel minder nu als ik uit een slaapdienst kom, maar moet er wel op letten!

Ik zou dan toch kiezen voor de quiche, weggooien is ook zonde. Ik weet niet hoe groot het is, maar anders kan je ook bijv niet alles opeten :)

Ik ben heerlijk een paar dagen naar Wenen geweest, lekker gegeten en veel gewandeld. Vanmorgen een kilo erbij op de weegschaal := zal ongetwijfeld komen door het eten, het niet goed naar de wc kunnen en minder drinken. Wel een cm kwijt in m'n taille ten opzichte van donderdag!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:53

Voordeel van kant en klaar zoals een quiche is wel dat je precies weet wat er in zit qua kcal.

_KellyAV: ook gehandicaptenzorg?

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:08

Hier al 2 weken geen chips meer gegeten en blijf maar hangen op de 82,6 ( met kleding )
Maar gisteren hele zak poffertjes op haha
Dus dat helpt niet mee en ook ongesteld deze week .
Hopelijk werkt dit zo .
Ook begonnen met echt maar 3 eetmomenten per dag en als lunch een gezonde salade ipv brood

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:09

EmptyWords schreef:
Fitter zeker, maar als ik 7 uur per nacht slaap val ik niet pf langzaam af. Slaap ik dan 9 uur vliegen de kilo's er bijna af



Hier ga ik ook eens op letten want dit kon wel eens wat verklaren Haha! Goed dat je het zegt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:11

Toen ik net boven de 80 was heb ik ook heel lang op een plateau gezeten. Gek werd ik er van. Maar als je stug volhoudt ga je vanzelf weer afvallen.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 07:39

SusanH schreef:
Voordeel van kant en klaar zoals een quiche is wel dat je precies weet wat er in zit qua kcal.

_KellyAV: ook gehandicaptenzorg?


Ja ook gehandicaptenzorg! Ben in januari geswitcht van organisatie en dus werkplek, en nu godzijdank veel minder slaapdiensten! Vind ze hier op deze plek ook helemaal niet erg om te draaien, ik slaap veel beter. Helaas moet ik er wel veel vaker uit :+

Gisteren echt even een beetje een balansdag, en dan niet als in weinig kcal maar gewoon wat lichtere voeding. En dat beviel me eigenlijk super goed! Dus ik wil verder op die tour. Ik had ook echt een super lekkere salade gemaakt, maar 340 kcal incl 3 rijstwafels met hummus! Al doe ik wel een heel dun laagje hummus, omdat het vrij pittig is haha. Ik kon ook goed de verleidingen weerstaan, en geen vla genomen, maar een banaan :)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:21

Ik was een kilo zwaarder na mijn weekendje wenen, maar die is er nu weer af, plus 0.4 extra! *\o/*
Super blij mee! Ik moet ongesteld worden, dus volhouden nu en geen chocola eten :D

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:18

En ik heb vanaf maandatg de alcohol laten staan. Dat zal wel gaan schelen. Ik voel me in ieder geval minder opgeblazen, dat is al winst. Ik ga over een maand op de weegschaal staan.

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:45

Goedemorgen!

Nou voor mij voorlopig geen tot weinig beweging.....
Zo stom en apart. Gisteren aan het rijden op Eowyn. Heerlijk buiten in het bos. Ze was super braaf. Lekker galopje, drafje, stapje. Afijn lekker ontspannen. Op de terugweg zag mw een stukje plastic. Nou normaal heb ik al mijn voelsprieten uit, maar was zo ontspannen dat ik dat niet zag. Dus ze springt opzij, en wat gebeurd er, ik sla gewoon mijn enkel hartstikke dubbel in de beugel. Voelde het kraken en over elkaar heen schuiven. Nou heb flink gejodeld. Man o man wat deed/doet dat zeer. gatver de gatver.
Vanmorgen foto's gemaakt, gelukkig niet gebroken, maar mogelijk toch gescheurd enkelbandje....
Nou daar zitten we dan..... -O-

Wederom weer een blessure met mijn lieve eowyn...heb geloof ik alles al gehad met haar.
Gebroken vingers, verbrijzelde schouder, alles stijf en gekneusd door al die vlieglessen. (dan is vliegen niet zo erg, maar die landingen zijn zo hard...) en nu dus dit.... |o

Weet je wat ook trouwens helpt tegen minder opgeblazen gevoel. Spelt. Maar dan wel pure spelt en is ook gezond. Sinds ik dat eet ben ik echt veel minder opgezwollen en minder last van mijn buik. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:22

O jakkes wat een pech :(:)

In ons geval is het paard de pechvogel. Mijn man zou eindelijk weer gaan crossen dit weekend, maar vorige week liep ons paard niet goed. Nu 3 weken stappen. Gelukkig een lichte blessure. Maar wel weer eea af moeten zeggen.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:28

Wat een pech zeg! Hopelijk gaat het snel beter :(:)
Doe wel echt rustig aan met die enkel! Ik heb ook gescheurde enkelbanden gehad, en ik was te eigenwijs. Heb er echt jaren last van gehad, nu geen last meer, maar het blijft een zwak punt!

Ik ben gelukkig wel weer lekker aan het rijden! :) paardlief doet zo goed haar best

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:55

SusanH schreef:
O jakkes wat een pech :(:)

In ons geval is het paard de pechvogel. Mijn man zou eindelijk weer gaan crossen dit weekend, maar vorige week liep ons paard niet goed. Nu 3 weken stappen. Gelukkig een lichte blessure. Maar wel weer eea af moeten zeggen.



ooo dat is misschien nog wel erger....Tenminste vind ik. Vind het vreselijk als mijn paard wat mankeerd...


_KellyAV schreef:
Wat een pech zeg! Hopelijk gaat het snel beter :(:)
Doe wel echt rustig aan met die enkel! Ik heb ook gescheurde enkelbanden gehad, en ik was te eigenwijs. Heb er echt jaren last van gehad, nu geen last meer, maar het blijft een zwak punt!

Ik ben gelukkig wel weer lekker aan het rijden! :) paardlief doet zo goed haar best


Ja zal ik doen. iedereen waarschuwt me al. Hij is nu ook echt mega dik. Ed, mijn man haalt krukken, zodat ik de komende week even op krukken ga lopen. Want dit is geen lopen zo.

Was net weer lekker begonnen met paardrijden na de grote verhuizing van Frankrijk naar Nederland...kunnen we weer stoppen.... -O- Nou ja, gelukkig rijd ik geen wedstrijden meer. En staat ze 24/7 los en buiten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:34

Als de zwelling minder is kun je hem in laten tapen bij de fysio.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 00:16

Ik heb toendertijd eerst drukverband gehad voor de zwelling, en daarna tape, en vervolgens een brace.
Ik durfde daar ook echt niet meer zonder mee te sporten. Nu gebruik ik hem niet meer, maar weggooien durf ik niet :')

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 00:57

Aaaiiii. Dat klinkt als zeer pijnlijk. Sterkte ermee.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:29

Blessures zijn vervelend voor paarden en ruiters. Sterkte met herstellen!! Deze week verhuizen op het werk met lekkere taartjes een paar dagen. Ach ja moet ook wel eens kunnen en nu gewoon weer verder.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:30

@coucou; Pff klinkt vreselijk. Veel beterschap.

Ik had even een paar slechte dagen. Ongesteld en veel spannende dingen gebeurd. Maar vanaf vandaag ga ik er weer voor :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:03

-O- 700 gram erbij. Snap er geen bal van!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:06

Hier ook 700 gram er bij.. snap het ook niet. Het is dat ik het moeilijk kan accepteren dat ik te zwaar ben.. maar ik sta soms echt op t punt om er gewoon mee te kappen om te proberen een gezond gewicht te bereiken.