paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 13:30

Ik ben ook zo 1 van alles of niks. Als ik een zak chips open trek moet hij leeg. Daarom koop ik nu alleen nog van die grote zakken met kleine zakjes er in. En dan 1 klein zakje, als het nog past qua kcal. Dat gaat goed. Ik heb dan gelukkig niet de neiging om nog meer zakjes te pakken. Voor mij werkt het gewoon het beste om te plannen wat ik ga eten op een dag en me daar strak aan te houden. Maar ook dan ben je dus de hele dag met eten bezig. Ik kan echt mijn dag zo plannen dat dat ene zakje chips nog net er af kan. En als ik die dan op heb denk ik alweer aan het ontbijt van de volgende dag :+ .

Toen ik trouwens net begon met afvallen heb ik het pad met de chips en de wijn in de AH bewust gemeden wekenlang. Maar het is zoooo moeilijk. Je komt de hele dag door overal eten tegen. En je moet ook eten, zonder kan je niet. Maar idd om dan die juiste keuzes te maken en ook nee te kunnen zeggen blijft een eeuwige strijd.

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 13:48

Wat grappig Susan zo doe ik dat dus ook, maar inderdaad ik ben ook de hele dag bezig met eten, savonds denk ik idd alweer aan het ontbijt en dat is eigenlijk ook niet goed lijkt me.

Die paden mijden in de winkel gaat niet helaas, want vriendlief is een veelvraat en graatje mager -O-
Dan heeft hij op vrijdag avond een KG bami naar binnen gewerkt en daarna gaat de snoeppot en de koekjes trommel nog open. Zelfs chips kan er dan nog bij. :\

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:15

Ik probeer me er maar bij neer te leggen dat het nooit over gaat, had het als kind al.

Mijn man heeft ook zo'n lintworm := gelukkig kan ik niet tegen suiker, 9 van de 10 keer kan ik dat wat hij niet eet toch niet eten. Scheelt enorm.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:52

EmptyWords schreef:
Eten wordt een gewoonte. Als het gezellig is, is er eten. Als je alleen bent, is er eten. Als je je verveelt... is er eten.



En vergeet niet. Eten is lekker. Alles is lekker. De zin in iets lekkers. Gelukkig is er thee en kauwgom. Als ik dat maar neem ipv chocolade bijv. Dan gaat t vaak al even over.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:03

@Tyrcanol; WoW 44 kilo! Dat is niet veel. Dan ben je vast klein :D En soms is het juist goed om het eens neer te zetten wat je eet op een dag. Misschien schrik je er zelf van en werkt het toch weer motiverend.
@fargo; Dat is ook mijn ervaring inderdaad. Hoeven geen grote dingen te zijn, al is het een appeltje of een cracker.
@Marieketv; Herkenbaar hoor, ik heb er ook een hele tijd tegenaan zitten hikken.. Ik MOET maar ik wil niet afvallen :o Steeds smoesjes verzinnen enzo maar uiteindelijk ben ik super blij dat ik 4 weken geleden begonnen ben.
@SusanH; Oh dat herken ik echt zó. Ik wil ook een hele zak chips of een heel pak koekjes. Ik hoef er echt geen 1 :n Slim van je kleine zakjes. Ik haal 1x per maand zon mini Tony reepje :D

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:13

Ik moet zeggen dat na mate ik langer bezig ben met afvallen ik het toch makkelijker kan laten liggen!

Ik heb vanmorgen poosje geschaatst. daarna kon ik in het restaurantje kiezen uit iets te eten en chocomelk. maar toch maar voor thee gegaan, met een broodje beenham. en niet voor chocomelk en beenham zegmaar

ik kan in de winkel alles ook vrij makkelijk laten liggen. Opzich wel fijn!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:13

Ik kan ook geen dieet volgen want ik hou echt van lekker eten. Ik maak ook alles zelf (qua soepen en sauzen) en eet veel vega. Heb ook een lactoseintolerantie dus ik puzzel zelf altijd wat. Ik maak wel alleen dingen die ik echt lekker vind. Soms ben ik wel even inspiratieloos dus misschien kunnen we af en toe wat dagplanningen delen om op ideeën te komen?

Ik ga volgende week mijn inname verhogen naar 1500. Ik vind het doodeng maar opbouwen is ook heel belangrijk en ik wil niet de rest van mijn leven op 1400 kcal gaan per dag. Ik heb dit 4 weken gedaan en 4 kilo kwijt nu. Nu zal het wel iets langzamer gaan maar dat is niet erg. Deze 1e 4 kilo waren een goeie motivatie :j

Gisteren:
O: lac. vrije smoothie met 6 aardbeien en 10 blauwe bessen.
T: 2 rijstwafels met farmersalade
M: 200 gram sla met halfvolle slasaus, cashewnoten en walnoten, ui, augurk en knoflook en
4 vega balletjes.
T: cup a soup tomaat en 1 cracker met biologische filet american
A: Groentepizza (bloemkoolbodem) met zelfgemaakte tomatensaus, kipfilet, brocolli, mais en handje 30+ kaas.
T: 2 mandarijnen

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:47

rien10 schreef:
Ik zal er op gaan letten: gezonde bewuste keuzes maken.


Op de terugweg van praxis “zeg Rien, zullen we even bij de McDonalds langs gaan?”
Ik: “nee, ik heb een uur geleden gegeten en heb nergens trek in”.

Ja, babystapje maar wel bewustwording. Geen trek? Dan niet eten uit gewoonte of lekker.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:08

Rien10: dat is al een hele goede stap! :j
Ik zal zo zwak zijn: en oh lekker zeggen :')

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:12

Het is mij gelukt om nee te zeggen tegen chips en stukjes droge worst *D
Ergens knaagt het toch om iets te pakken.. -O-
Maar ik doe het niet.. lig lekker warm in bed en daar blijf ik tot morgenvroeg :D

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:37

Oke ik ben echt heeeeeeeeeeeel trots op mezelf

Ik had verjaardagsfeestje vanavond en ik heb 5 stukjes komkommer en 3 nootjes gehad. Geen worst, vlees, kaas en al dat soort dingen! en ik voel me zo trots nu :') Het koste ook niet eens echt moeite. :D

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 01:54

Wat goed Ladybird! Daar mag je terecht trots op zijn.
Ook Rien en ItsMe2 de verleidingen goed weerstaan. Dat zijn altijd even moeilijke momentjes maar geeft een goed gevoel achteraf dat je het toch niet gedaan hebt.

Ik ben vanavond uit eten geweest bij een al you can eat restaurant, tja dan weet je het wel hahahaha.
Dan eet ik overdag wat minder met 1 broodje in de ochtend en 1 broodje in de middag maar in de avond kijk ik dan nergens naar en geniet gewoon van het uit eten zijn :P

Morgenochtend zal zich dit wel laten zien op de weegschaal maar meestal met een paar dagen weer goed opletten met wat ik eet en wat extra beweging inplannen is het dan wel weer goed.

We zullen zien dit keer ook weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 07:44

Goedzo!

Ik kan van tevoren bedenken hoeveel ik mag en me daar aan houden. Omdat ik dat in het begin (jaar geleden) niet kon pakte ik dan niks. Maar nu kan ik incalculeren dat een x aantal toastjes kan bijvoorbeeld. En dan ook echt dat aantal pakken, niet meer. Vroeger op verjaardagen bleef ik eten. En dan thuis ook nog rustig een gewone warme maaltijd pakken.

Oeee Patt, moeilijk! Ik merk wel dat ik veel minder op kan. Ik zie andere met tjokvolle borden langslopen en op mijn bord liggen maar een paar dingetjes dan, die ik heel lekker vind. Maar ja de verleiding om nog 1 keer of vaker terug te gaan naar de dingen die zo lekker zijn is heel groot :9

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 00:43

Klopt omdat je al een hele tijd alles noteert gaan getallen van het aantal kcal al snel door je hoofd en tel je al op hoeveel kcal iets ongeveer is voordat je wat pakt. Op een verjaardag pak ik gerust een klein stukje taart (vraag gewoon om een klein stukje of halfje) en paar kaasjes en toastje maar niet ontelbaar en geen grote hoeveelheden met van alles.

En inderdaad ook ik merk dat ik sneller vol zit nu en minder op kan maar ben daar ook wel blij mee. Ik pak bij zo'n al you can eat restaurant dan kleine porties van wat ik lekker vindt en loop daarna gerust nog een keer om een paar van de allerlekkerste dingen bij te halen. Ook ben ik gek op gebakjes en toetjes dus daar neem ik ook diverse dingen van. Ik ga dan echt lekker volgegeten naar huis en geniet gewoon op zo'n moment van het uit eten zijn.
Volgende dag op de weegschaal en wat schetst mijn verbazing........ niks erbij en precies gelijk gebleven!?!
Helemaal prima dus en ikke blij *\o/*
Meestal zit er wel een halve kilo aan de dag erop die er dan wel weer snel af is binnen een paar dagen maar dit keer niet, ook fijn.

Wel drink ik ook veel water met suikervrije siroop erdoor dat scheelt ook.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 00:56

xApple schreef:
Ik kan ook geen dieet volgen want ik hou echt van lekker eten. Ik maak ook alles zelf (qua soepen en sauzen) en eet veel vega. Heb ook een lactoseintolerantie dus ik puzzel zelf altijd wat. Ik maak wel alleen dingen die ik echt lekker vind. Soms ben ik wel even inspiratieloos dus misschien kunnen we af en toe wat dagplanningen delen om op ideeën te komen?

Ik ga volgende week mijn inname verhogen naar 1500. Ik vind het doodeng maar opbouwen is ook heel belangrijk en ik wil niet de rest van mijn leven op 1400 kcal gaan per dag. Ik heb dit 4 weken gedaan en 4 kilo kwijt nu. Nu zal het wel iets langzamer gaan maar dat is niet erg. Deze 1e 4 kilo waren een goeie motivatie :j

Gisteren:
O: lac. vrije smoothie met 6 aardbeien en 10 blauwe bessen.
T: 2 rijstwafels met farmersalade
M: 200 gram sla met halfvolle slasaus, cashewnoten en walnoten, ui, augurk en knoflook en
4 vega balletjes.
T: cup a soup tomaat en 1 cracker met biologische filet american
A: Groentepizza (bloemkoolbodem) met zelfgemaakte tomatensaus, kipfilet, brocolli, mais en handje 30+ kaas.
T: 2 mandarijnen


Ik heb ook een tijd 1400-1500 kcal gezeten maar nu alweer langere tijd op ongeveer 1750 kcal en dat gaat prima.

Wat ik gemiddeld zo'n beetje eet op een dag:

O: halve eierkoek met beetje suiker
M: 3-4 boterhammen met mager beleg zoals runderrookvlees, kipfile, magere file american of omelet
A: gekookte aardappels (300 gram) met stukje vlees (max 100 gram) en veel groenten of
Basmati rijst (250 gram) met lekker veel roerbakgroenten en kip
Spaghetti (200 gram) ook weer met lekker veel roerbakgroenten en kip en rode saus (grand'italia sugocasa heeft weinig kcal).

Dan heb ik in de avond nog kcal genoeg over voor een Snack a jack caramel 50 kcal, popcorn 25 gram voor iets meer dan 100 kcal, appel, yoghurt of kwark

Ik maak veel gebruik van Friteslijn 100 kcal per 100ml, kaneelbeschuitjes van Verkade 20 kcal per koekje), maria koekjes 25 kcal per koekje.
Tussendoor komkommer of fruit kan ook.

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:19

Goedemorgen!

Ben ik ook weer even!

Ik heb een schop onder mijn reet nodig.
Doe momenteel niet echt mijn best... -O-

Komt echt nog door die verhuizing. Nog steeds niet alles op een rijtje. Bezig met schilderen. Nog vele dingen kwijt. Kan niet zelf bakken enz....

Gelukkig kom ik niet aan. Maar ik moet mezelf wel weer even herpakken tzt.
Weer lekker smoothies maken, lekker speltbolletjes makken, speltcakeje en allemaal andere lekkere dingen. :D

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:32

.... geeft schop onder je kont....... :D

Niet aankomen is al heel fijn maar als je nog wat wilt afvallen zul je jezelf even moeten herpakken en dat heeft niet zozeer met alleen zelf kunnen bakken te maken. Ook zonder zelf bakken kun je op je eten letten en gezond eten.

Kom op je kunt het best nu even je schouders eronder **\O/**


Hier vanmorgen ineens 0,8 erbij (op 1 dag), tja onverklaarbaar weer????
Gisterenavond soep met brood gegeten en heb idee dat soep bij mij toch vocht vasthoud.
Hoop dat het er weer snel af is.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:38

Kan door zout zijn idd.

Hier na het weekend gelijk gebleven.
Zondag gesnoept en broodjes gegeten en savonds patat.
Gisteren chicken fajita gegeten met wraps. Ben iig niet aangekomen en dat is fijn.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:35

@Pat; bedankt voor je inzicht. Ik heb een app waarin ik alles invoer dus zo steeds ietsje meer kcal kan eten. Iets meer brood eten zou ik ook wel lekker vinden, ik ben daar echt gek op. Die 0,8 erbij is niet leuk om te zien maar dat is geen vet natuurlijk :D verdwijnt zo weer.

Ik ben ook bijna een kilo zwaarder dan 2 dagen geleden. Maar ik moet ongesteld worden en dan blaas ik helemaal op altijd :') Moet wel toegeven dat ik van het weekeind patatjes heb gegeten en een stukje taart en wat chips op een verjaardag. Maar geen alchohol dus dat is al een hele stap vooruit :D

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:40

Patt schreef:
.... geeft schop onder je kont....... :D

Niet aankomen is al heel fijn maar als je nog wat wilt afvallen zul je jezelf even moeten herpakken en dat heeft niet zozeer met alleen zelf kunnen bakken te maken. Ook zonder zelf bakken kun je op je eten letten en gezond eten.

Kom op je kunt het best nu even je schouders eronder **\O/**


Hier vanmorgen ineens 0,8 erbij (op 1 dag), tja onverklaarbaar weer????
Gisterenavond soep met brood gegeten en heb idee dat soep bij mij toch vocht vasthoud.
Hoop dat het er weer snel af is.


auwwwwwwww :D :D :D


Klopt hoor.
Maar ik vind bakken ook leuk om te doen.

Maar manlief die werkt nog in het westen. Ik ben dus even veel alleen. Dan heb ik mijn werk, de paardjes, de hondjes, huishouden, nog troep van de verhuizing. Dus dan even snel snel wat gemakkelijk eten en dat is vaak toch niet het gezondste. Effect, 's avonds weer tijdens tv kijken trek en dan pak je snel de slechtere dingen....

Voor nu heb ik voor morgen en overmorgen nog makkelijke dingen en donderdag wil ik weer beginnen met mijn overheerlijke zoete aardappelsalade. Die vind ik zo lekker, dus dan gaan we weer van start. En hopelijk scoort Ed, mijn man snel een baan hier. Dan heb ik het ook wat rustiger. Wordt ik ook wat rustiger in mijn hoofd.
En ik laat mijn schildklier weer even prikken, heb ook weer wat klachten. Daar kan de onrust ook vandaan komen.

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:44

CouCou schreef:
Goedemorgen!



Ik heb een schop onder mijn reet nodig.
Doe momenteel niet echt mijn best... -O- ...

:D


SCHOP SCHOP SCHOPPERDESCHOP

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:10

rien10 schreef:
SCHOP SCHOP SCHOPPERDESCHOP


8)7 8)7 8)7 8)7

straks heb ik blauwe billen :D

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:47

Tja. Dan kan je niet zitten en moet je blijven lopen. Dat kost heel veel calorieën :j .

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 00:42

xApple schreef:
@Pat; bedankt voor je inzicht. Ik heb een app waarin ik alles invoer dus zo steeds ietsje meer kcal kan eten. Iets meer brood eten zou ik ook wel lekker vinden, ik ben daar echt gek op. Die 0,8 erbij is niet leuk om te zien maar dat is geen vet natuurlijk :D verdwijnt zo weer.

Ik ben ook bijna een kilo zwaarder dan 2 dagen geleden. Maar ik moet ongesteld worden en dan blaas ik helemaal op altijd :') Moet wel toegeven dat ik van het weekeind patatjes heb gegeten en een stukje taart en wat chips op een verjaardag. Maar geen alchohol dus dat is al een hele stap vooruit :D


Ook ik gebruik nog steeds een app (MFP) waarin ik alles invoer, vindt dat zelf erg fijn en overzichtelijk.
Hoop dat er morgen weer wat af is van de bijgekomen 0,8 kg.....

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:53

Die 0.8 zit er bij mij ook aan. Het verschil zit hem in 2 kaneelstokjes en ipv yoghurt heb ik 2 boterhammen gegeten. Domper!!