paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:39


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34762
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:49

He gets dat moet je niet kijken rond deze tijd :') krijg er gelijk trek van :9

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:50

Bedoel je low carb? Want die snacks zijn vrij calorierijk :+

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 01:26

Bedankt allemaal voor jullie informatie omtrent de zoete aardappel en zilvervliesrijst, ben er een stuk wijzer van geworden.

Hele duidelijke artikelen ook en een heerlijk recept voorbij zien komen met de zoete aardappel en kip.

Ik ben om en ga zowel de zoete aardappel als de zilvervliesrijst (ipv Basmati) een proberen.

SusanH ik tel de calorieën ook echt nog elke dag hoor. Vindt dat fijn en ter controle.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 07:39

Als ik rijst eet, is dat eigenlijk altijd zilvervliesrijst. Moet zeggen dat ik gewone witte rijst wel vele malen lekkerder vind :')
Maar goed, zilvervliesrijst is gewoon beter.

Ik werd net blij van de weegschaal! Ik ben echt weer even streng op m'n voeding aan het letten, en het werpt direct zijn vruchten af. Ik bleef een beetje hangen op - 3 of zelfs nog iets minder. Het schommelde ontzettend, en nu is het naar 3.7 gegaan. Hopelijk eind van de week op - 4 :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34762
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:29

Ik was minder blij op de weegschaal, maar ja, feest gehad van mijn ouders dit weekend (40 jaar getrouwd, heerlijk buffet) en zondag laatste dag van de vakantie. Dochter wilde perse naar de Mac. Ik had zin in een McWrap maar jeetje....583 kcal voor 1 wrap :oo . Nu 5 ons er bij ondanks veel bewegen. Maar goed, die zijn er zo weer af. Wel superleuk weekend gehad en dat is ook wat waard!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 09:37

Helemaal gelijk susan. We moeten niet stoppen met leven.

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:15

Knudd schreef:
Bedoel je low carb? Want die snacks zijn vrij calorierijk :+


oeps type foutje. Jep dat bedoel ik.... 8-)

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:18

_KellyAV schreef:
Als ik rijst eet, is dat eigenlijk altijd zilvervliesrijst. Moet zeggen dat ik gewone witte rijst wel vele malen lekkerder vind :')
Maar goed, zilvervliesrijst is gewoon beter.

Ik werd net blij van de weegschaal! Ik ben echt weer even streng op m'n voeding aan het letten, en het werpt direct zijn vruchten af. Ik bleef een beetje hangen op - 3 of zelfs nog iets minder. Het schommelde ontzettend, en nu is het naar 3.7 gegaan. Hopelijk eind van de week op - 4 :D


Herkenbaar hoor van het rijst. Ik vind die surinaamse rijst ook vele malen lekkerder. Maar zilvervliesrijst is vele malen gezonder.
Ook verstop ik gelijk van de gewone rijst. Dus nog een reden om dit bijna niet te eten.


En idd we zijn mensen en we leven wel. Dus af en toe uit de ban schieten en genieten moet kunnen hoor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34762
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:48

Ik gebruik basmatirijst. Die vind ik het meest smaakvol. Ik let niet op low carb. Mijn app houdt bij hoe ik in de khd zit. Ik haal nooit de 100%. Dus waarschijnlijk zit ik best aardig goed.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:45

Ik eet ook altijd Basmati rijst en als ik het zo eens vergelijk zie ik niet heel veel verschil in kcal en koolhydraten en vindt de Basmati rijst nu eenmaal erg lekker dus dat verander ik dan niet. Daarvan pak ik meestal een portie van 250 gram en lekker veel roerbakgroenten en kip erdoor, heerlijk!

Klinkt ook weer bekend Susan dat aankomen na een feestjes of uit eten weekend maar ervaring leert dat het meestal binnen een week weer eraf is, zeker als je al wat extra beweging in je planning doet.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:52

Oh dat ga ik ook eens proberen dan! Vind zilvervliesrijst zo'n droge hap :') ik eet ook nooit zoveel rijst, dus qua kcal zal 't wel meevallen

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:17

Hier ook weer flink eraf. Streng zijn werpt zn vruchten af. Maar tis wel heel zwaar.


Susan, welke app gebruik jij ook weer? Wil die graag eens bekijken.
Mfp is niet de beste , maar het geeft mij wel een beeld van hoeveel ik binnen krijg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34762
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:57

Ik heb gewoon in de play store calorieënteller ingetikt. Volgens mij heet hij Food. Het icoontje is een halve appel.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:25

Ik gebruik wel de MFP app en ben er zeer tevreden over.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:04

Ik ook zeker. Maar mfp zit je op 1200 kcal om een kg per week af te vallen. En bij die food van susan op 1500kcal

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:06

Ik heb altijd maar een instelling gebruikt om 0,5 kg per week af te vallen, ben wel meer gaan bewegen ook en die kcal heb ik nooit als extra gebruikt maar dat zorgde er wel voor dat het afvallen een wat vlotter verloop had. Laatste kilo's gingen echt maar met max 0,5 kg per week hoor.

Ben in januari met de MFP gestart met een gewicht van toen nog 98 kg (kwam van 112,6 kg maar lukte niet blijvend verder af te vallen). Toen mocht ik met mijn lengte van 1,76 mtr en leeftijd van 42 jaar een 1900 kcal eten meen ik en telkens met het bijstellen van mijn doelen wat minder, op laatst met laatste kilo's afvallen was het nog 1500 kcal dat ik mocht eten.

Nu ik mijn doel van 70 kg heb bereikt blijf ik op een 1700-1750 kcal goed op gewicht met uitschieters van uit eten die ook nog goed op te vangen zijn met wat extra opletten ervoor en erna en wat meer beweging. Tot nu toe goed te doen dus al blijft het opletten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34762
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:42

Ik zit nu op 2143 per dag. Gaat goed. Maar je moet het wel bij houden idd en consequent blijven.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:20

Wauw dan zit jij een stuk hoger in je kcal, ik durf dat nog niet zo goed omdat het nu goed gaat met de 1750 kcal die ik nu pak maar heb wel op sommige dagen uitschieters naar meer hoor.

Beweeg jij er veel bij op een dag of aantal keer sporten per week?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34762
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 06:43

Ik rijd 3 a 4 keer per week paard. Verder doe ik alles lopend of met de fiets. Niet dat dit wereldafstanden zijn, maar het helpt blijkbaar wel. Ik doe wat de app aangeeft, die zegt dat dit kan met matig bewegen. Daar ben ik wel bewust lager mee gaan zitten. Mijn beroep is ook vrij actief (gehandicaptenzorg), met veel lopen. Ik zit ook niet altijd aan de max hoor, meestal zit ik er wel onder. Hangt een beetje af van wat ik eet. Als we aardappels met groente en vlees hebben zit ik er ruim onder. Als we een dagje makkelijk doen met pizza dan niet, want dat is heel calorierijk natuurlijk.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:59

Oke dan kan het inderdaad.
Ik probeer ook zoveel mogelijk lopend of met de fiets te doen en rijd zo'n 2-3 keer per week paard (alleen afgelopen weken staat het op een lager pitje vanwege het weer en geen binnenbak.
Zolang het zo goed gaat dan is het natuurlijk helemaal prima, zo zie ik het nu maar ook.
Ik moet er gewoon nog een beetje meer vertrouwen in krijgen.
Elke ochtend weeg ik me nog steeds ter controle en accepteer dat daar soms variatie in zit die ik niet altijd kan plaatsen. Zolang het bij maximaal 500-800 gram verschil blijft vindt ik het prima.
Tussen de ene ochtend en de andere kan zomaar zo'n verschil zitten bij mij en dat maakt mij weleens onrustig hihihi.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34762
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:42

Bij mij is dat verschil er alleen na de Mac of de Chinees heb ik gemerkt :j nu weer netjes terug op waar ik al weken zat. Maar dat vertrouwen herken ik wel. Ik zag mezelf trouwens laatst op de foto (in jurk) toen moest ik goed kijken. Ben ik nou echt zo slank?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:31

Ah gaaf Susan! Dat lijkt me echt een goed gevoel geven.

Ik sport eigenlijk ook niet extra, rij zo'n 3/4x pw paard. Verder probeer ik wat te wandelen, maar lukt ook niet altijd. Maar hier ook werk waarbij ik veel loop, dus dat scheelt enorm :)

Ga zometeen maar even wandelen, het is super lekker weer!

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:55

En wat staat er voor de lunch op het menu?

Ik heb Griekse Yoghurt met gemengde noten, cranberry's en granola.
Dan nog een banaantje erdoor en smullen maar.

EloyaJarig

Berichten: 5205
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:29

ik probeer nu 2x per week 1,5 - 2 uur te zwemmen
fiets of wandel naar school. is toch 5km op een dag

en afwisselend fiets ik ook best wat km op mijn werk als bezorger als ik moet bezorgen met de fiets