paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:01

Geweldig, dat kaartje bovenin de hoek!! _O-

Ik ben benieuwd wat de weegschaal bij mij aangeeft volgende week.
Ik wil ook regelmatig in de sportschool op de weegschaal gaan staan, die stuurt de gegevens automatisch door naar mijn app waardoor je dan precies kunt bijhouden wat er is gebeurd met je gewicht en spiermassa etc...

Ben daar wel vaak in de avond, en sowieso na het eten.
Het liefst ga ik er op staan als ik wakker word, voor het eten :P

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:11

SusanH schreef:
Heb die app ook maar ik vind hem ingewikkeld :o hij houdt alleen mijn stappen bij. Voor de kcal gebruik ik de Food app. Ik zou juist moeite hebben om op 1300 uit te komen. Ik zit meestal rond de 1800 a 1900 na het avondeten. Vaak pak ik dan in de avond nog iets zodat ik rond de 2000 of net iets er boven uit kom. Ik beweeg gemiddeld best veel en mag bijna 2200 kcal. Anders krijg ik te weinig binnen.



Hmmm...
Ja ik mag ook rond de 2000 zag ik toen ik n.a.v. een post van Emma mijn BMR ging checken - ik zat op 1700 en dat was gebaseerd op geen beweging,
terwijl ik nu 3 keer per week in de sportschool sta.

Ik denk dat ik uiteindelijk wel meer eet dan mijn app aangeeft, het zal ook gewoon afwijken.

Lijstjes Mogen niet, maar een voorstelling van mijn eten vandaag:

- Ontbijt met magere yoghurt, een handje muesli en een appel
- Tussendoor 2 plakjes volkoren ontbijtkoek
- Lunch 2 volkoren boterhammen met een plakje kaas en een gekookt ei
- Tussendoor mandarijntje

Avond eten weet ik nog niet, ligt eraan welk gerecht mijn vriend pakt voor vanavond ( Halen voor een hele week boodschappen )

Maar ik kom nu volgens mijn app op 800 kcal - dan zou ik er nog minimal 1000 aan moeten eten met mijn avondeten...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34686
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:29

Denk dat 800 wel aardig klopt als ik zie wat jij tot nu toe hebt gegeten. Je kan ook nog een tussendoortje nemen vanmiddag en vanavond afhankelijk van wat je eet vanavond.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:39

Geweldig plaatje heb je er aan hangen EW _O-

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:39

SusanH schreef:
Denk dat 800 wel aardig klopt als ik zie wat jij tot nu toe hebt gegeten. Je kan ook nog een tussendoortje nemen vanmiddag en vanavond afhankelijk van wat je eet vanavond.


Ja precies, de ontbijtkoek pak ik nu erbij omdat ik anders nog lager uitviel...

Ik kijk wel eventjes, misschien neem ik nog een handje nootjes of iets dergelijks.
die lopen ook wel redelijk in de kcal.

Ik hoor dat ik vanavond japanse teriyaki eet ( roerbakgerecht ) a +/- 650 kcal.
Dan kom ik met een extra tussendoortje toch redelijk in de buurt *\o/*

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:25

Ik heb even een inkakmomentje.. Bleef een dag of 4 op hetzelfde gewicht hangen, toen zaterdagavond uit eten geweest met de vriendengroep (nee zeggen was geen optie :+) en nu 0,5 kg er bij |(
Maar weer goed mijn best doen!

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:33

Renee1991 schreef:
Ik heb even een inkakmomentje.. Bleef een dag of 4 op hetzelfde gewicht hangen, toen zaterdagavond uit eten geweest met de vriendengroep (nee zeggen was geen optie :+) en nu 0,5 kg er bij |(
Maar weer goed mijn best doen!


Ach :(:)
Het zal er toch ook wel weer af gaan?
Hou je misschien niet nog wat vocht vast?

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:51

Is er met een paar dagen echt weer af hoor.
Althans dat is hier mijn ervaring.
Uit eten gaan en dan dag vooraf en daarna wat minder kcal pakken en wat extra beweging proberen te pakken en dan is het er na een dag of 3 weer wel af. Komt goed.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 17:08

1x uit eten gaan maakt je echt niet meteen dik hoor. Die halve kilo is wat vocht, verdwijnt wel.

Nikilover. Het is vooral belangrijk dat je op t zelfde moment weegt. Agvallen is afvallen. Of je nou savonds of sochtends weegt. En spiermassa en vet t zelfde idee

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:49

Kop op renee! Het komt wel goed :)
Hier ook 0.3 erbij na het weekend. Vandaag even extra sporten en gezond eten, goed water drinken. Er is volgens mij ook niks zo veranderlijk als het gewicht van een vrouw. Schommelt alle kanten heen haha

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:23

Nou, dat schommelen, hou op... Hier 1,2 kilo erbij in een dag. Gisteren met mijn vriend en ouders naar het strand geweest en daarna naar de chinees. Zouter dan ik normaal eet natuurlijk, en het is ook echt wel vooral vocht, want de rest van het weekend keurig netjes gegeten en beide dagen minstens een uur stevig doorgewandeld. Maar het motiveert nou niet bepaald. *zucht, schop onder mijn kont......eeeeeeeeen weer door* Hopelijk morgen een deel van dat vocht weer weg, vandaag ook weer netjes gegeten en veel water gedronken.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:40

Les 1: ga nooit de dag nadat je Chinees hebt gegeten op de weegschaal staan :')

Je bent inderdaad zo een kilo zwaarder doordat het zo zout is. Maar motiverend is het niet nee helaas..

Hier vandaag wel genoeg bewogen! Paard gereden, 3 kwartier gewandeld en gezwommen. Morgen wordt het slechter weer (regen) dus vandaag maar wat extra gedaan, kan ik morgen binnen blijven haha

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:07

Nou, die les heb ik blijkbaar overgeslagen, KellyAV. Maar nu goed in de oren geknoopt.

Het duurt langer dan vorig jaar voordat zo'n misstapje weer weg is. Vanochtend nog maar 3 ons eraf. Moeizaam. Gaat lang duren op deze manier. Komend weekend weer een etentje. Ook al maak je de verstandige keuzes, in de horeca wordt toch meestal veel meer zout gebruikt en dat tikt momenteel enorm aan bij mij blijkbaar.

Maar er is ook goed nieuws! Ik heb gisteren voor het eerst in maanden weer even op mijn paard gezeten. Het arme dier is verkeerd gevoerd en had zo'n last van haar maag dat ik er bijna geen zadel meer op kreeg. Met veel beleid en geduld is dat weer gelukt en gisteravond ben ik er voor het eerst weer opgestapt. Na een grote volte gestapt te hebben ben ik weer afgestegen, ze was super braaf dus ik wilde vooral niet overvragen, maar het voelde als een mega stap voorwaarts. :j

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:24

Glamorgana: Fijn dat je zo hebt kunnen genieten door even op je paard te stappen!
Fijn dat het ook beter met haar gaat nu, wat hadden ze zo verkeerd gedaan joh?

Ik ben blij... Nu wel al mijn 4 week bezig, maar sinds kort pas begonnen met wegen.
Ik zit nu na iets meer dan een week op -1,3 *\o/*
Dat had ik niet verwacht, juist omdat ik meer ben gaan eten ( wel enkel gezond i.p.v. chips en chocola :') )
Dat in combinatie met sporten ( cardio/krachttraining ) werpt dus wel degelijk zijn vruchten af :D

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:46

Goed begin!!

Ik ben al de hele week veel aan het snaaien, weet niet wat het is maar wil alleen maar lekkere dingen eten. Gelukkig was de batterij van de weegschaal leeg dus heb nog niet gezien wat de schade is haha.
Morgen nieuwe batterijen halen en vrijdag maar eens kijken..

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:53

Goed bezig, Nikilover! *\o/*

Mijn paard kan niet tegen kuilvoer. Dat heeft ze een maandlang zonder overleg en tegen alle afspraken in wel gekregen. Het is een heel verhaal en ik houd de eer liever aan mezelf, je weet nooit wie er meeleest hier maar -:(- -:(- -:(-

Ik ben wel blij dat het wat warmer is, trouwens! Ik heb het de eerste weken (net als vorig jaar) weer zo verschrikkelijk koud gehad van het afvallen!!! Ligt dat aan mij of hebben er meer last daarvan?

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:56

Ik heb het ook vaker koud hoor! En ik was al een koudkleum dus ik zit ' s avonds dik ingepakt op de bank onder een dekentje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34686
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:27

Is heel normaal dat je het kouder krijgt na afvallen. Immers er zit minder vet rond je organen. Ik heb het deze winter ook veel vaker en sneller koud :brr:

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:05

Pfoe... morgen weegmomentje op de sportschool... heb niet zo goed gegeten deze twee dagen.

Maar van dat koud hebben herken ik zeker wel! Voorheen niet zo'n moeite met kou, maar nu geregeld de bibbers!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:52

Nou ik doe gezellig mee met het schommelen. Kom maar niet echt verder nog en na weekend idd weer van voor af aan beginnen .
Zit rond 95. Dan weer 95,5 dan weer 95,1 dan netje naar de 94,9 en dan weer weekend en weer 95,5. Krijg er beetje punthoofd van maar hou wel vol. Bh zit gaatje strakker en ik ben nog steeds 9 tot 15 kg kwijt maar wil graag verder naar onder de 94

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:55

Herkenbaar hoor fargo.. Voor mijn gevoel blijf ik ook hangen :( vrijdag weer wegen, hoop zo dat ik onder mijn magische grens zit, en dat ik er dan ook onder blijf. Pas dan weet ik dat er echt vooruit gang is

Het koud hebben herken ik ook :')

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:04

En wanneer je jouw calorie inname wisselt per dag fargo?
Dan blijft je metabolisme wat hoger?

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:25

Stuur per ongeluk pb.. Kopiƫren lukt niet lekker op mobiel grrr

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:42

Ik ben gestopt voor deze week. Maandag weer een dag.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:20

Lukt het niet ladybird? :(:)