paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34686
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:52

rien10 ik weet er alles van. Al was het bij mij vooral wijntje (en nog 1, en nog 1....) en chips. Veel chips :+

rien10
Berichten: 14736
Geregistreerd: 01-06-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:02

Krackers met kaas (of kaas met krackers) zijn bij mij de boosdoeners.
Mijn man en ik hebben in ieder geval "Dry January" ingesteld. Maar misschien ga ik wel langer alcohol-loos of -arm door het leven.

En waarom moet dat dan weer in het engels he. Maar ja, Droog January klinkt zo suf ha ha.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:02

Welkom rien10, ik denk dat je al veel verschil gaat merken in het weglaten van alcohol en zoetigheid.. Zet je een weekje of twee door dan heeft je lichaam daar ook niet zo'n behoefte/zucht meer naar. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Fijn dat iedereen lekker gaat hier!
Ik sloeg stijl achterover van verbazing vanmorgen.. In één week tijd 1,7 kg er af, ik wist niet dat het kon :oo

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:03

Welkom rien.
Ik herken me vooral in het krampachtige gevecht met de weegschaal.
Misschien dat ding toch eens een tijdje verbannen.

Hier is de eerste week goed gegaan, gewoon even afkicken van alles.
Ben best een paar dagen een beetje ziek ervan geweest.
Maar het is gelukt.

Wil nu vooral proberen gezond te eten.
En proberen alles een beetje in te vullen in mfp, en dan iets boven mijn bmr te blijven zitten.

Ik moet vooral leren dat het er niet in 1 dag aangekomen is, en dat het er vooral niet in 1 dag af moet.
En dat ik vooral beter wat langzamer af kan vallen, zodat alles gezond blijft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34686
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:03

Ik lust geen eens alcohol meer nu. Met oud en nieuw een glaasje prosecco mee gedronken, maar het smaakte me niet, en ik voelde me meteen licht in mijn hoofd :')

rien10
Berichten: 14736
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:04

Thanks voor de suppport!. Zoetigheid is mijn probleem niet. Dat eet ik nauwelijks, als ik twee keer per maand snoep is het veel. Maar kaas is ook "snoep". En worst, nootjes, en dat soort dingen. En verder eet ik gewoon te veel.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 13:07

rien10 schreef:
Thanks voor de suppport!. Zoetigheid is mijn probleem niet. Dat eet ik nauwelijks, als ik twee keer per maand snoep is het veel. Maar kaas is ook "snoep". En worst, nootjes, en dat soort dingen. En verder eet ik gewoon te veel.

Het is in ieder geval extra.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:29

Misschien kan je bijv 1 keer in de week, in het weekend of wat voor jou uitkomt. Jezelf een blokje kaas oid gunnen. Ik zou dan bijv 30+ kaas kiezen. Dan kijk je er de hele week naar uit en geniet je er extra van :) dat is mijn ervaring!

Drinken doe ik ook bijna niet, vind het zonde van de calorieën en het hoeft van mij niet zo.

Onze bak is helaas bevroren.. Hopelijk is hij morgen weer beter, en anders maar een flink stuk gaan lopen met haar. Win win! :D

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:17

Hoi allemaal!

Mijn lijf is flink van de wap. Normaal gaat het de eerste dagen flink hard, bij mij schiet het alle kanten op. Paar ons erbij, eraf, er weer bij... En de grap is dat ik me gedraag als de eerste de beste koorknaap. Alles invoeren in MFP, geen kcalorie te veel of te weinig, elke dag tenminste een half uur extra gewandeld... Schiet mij maar lek.

Het zal wel komen van begin vorig jaar eigenlijk te snel afgevallen - had de doelen die MFP voor me uitrekende gevolgd, kwam er later dankzij dit topic achter dat ik dus structureel onder mijn BMR heb gezeten, niet veel, maar toch - en daarnaast gestopt met roken, wat blijkbaar toch heel veel doet met je spijsverteringsstelsel.

Voorlopig ga ik even volhouden met wat ik nu doe en hopen dat het dan stabiliseert en dat ik ga afvallen. Nu is op de weegschaal staan een soort van de-dood-of-de-gladiolen ervaring. Maakt iedere dag wel spannend, hahaha...

Goed bezig, Dry people! Ik kan de alcohol makkelijk laten staan en doe het ook bewust deze weken omdat bij mij van alcohol snaaitrek komt en zin in nog meer alcohol. Maar ik vind het wel saai, omdat ik normaal gesproken niet veel anders drink dan koffie, water en wijn, want dat zijn dingen om te drinken die ik echt heel lekker vind. Op festivals een biertje en als het heel koud is thee in plaats van water maar dat is het wel zo'n beetje. Al het andere vind ik mweh om te drinken, lust alles maar geef er niet om en dat maakt het leven nu wel een beetje saai. Op de weegschaal momentjes na dan... :+

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:52

Glamorgana, dat is ook wel het bekende van elke dag wegen ipv elke week. het verschil kan al zitten in hoeveelheid vocht, darmvoorraad, hormonen, weet ik veel, dus elke dag wegen is ook eigenlijk helemaal niet zo goed. Doe het zelf ook hoor, maar ik voer daarom wel maar 2x per week mn gewicht in inn mfp. dan kan ik wel zien of het naar beneden gaat.

Iedereen zegt 1x pw wegen, maar ik doe toch 2x pw wegen invoeren Zo weet ik hoe het door de week gegaan is, en wat de schade van het weeken dop maandag is. Dat komt, omdat ik het weekend moeilijker vind als door de week.

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:46

Ja, dat is nou juist het gekke Ladybird... Zo was het voorheen nooit bij mij. Ging altijd behoorlijk lineair naar beneden, en als het tussentijds even omhoog ging was er altijd een goede reden voor. Meestal vocht als gevolg van wat zouter of meer koolhydraten gegeten of het was onder invloed van hormonen.

Ik weet dat het voor veel mensen anders werkt, maar voor mij was het altijd prima om elke dag te wegen. En ik ga nu nog even voor het positieve: volhouden want het normaliseert wel en dan kan ik het weer doen zoals het tot nu toe voor mij het beste gewerkt heeft.

Zeker in het begin moet het even een tijdje een kleine obsessie zijn, of beter geformuleerd: als je wilt afvallen moet je er even prioriteit van maken. Waar ik een beetje benauwd voor ben als ik me maar een keer per week weeg is dat als er juist een onverklaarbare schommeling op zo'n weegdag voorkomt dat ik dan onwijs gedemotiveerd raak.

Maar ik kijk wel met verbazing naar mijn eigen lijf op dit moment :j

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 18:50

Misschien moet je lijf weer even in het ritme komen? Weer even.opstarten na de feestdagen zeg maar.

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:16

Dat hoop ik, EW!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:07

Ik heb alles meegelezen. Maar omdat ik ziek was niet gereageerd. Vanaf vandaag doe ik ook weer mee. Vandaag ook gelijk weer gezond kunnen beginnen!
Ben ik blij mee, nu op naar een gezond jaar met af en toe wat lekkers!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 07:28

Glamorgana, herkenbaar hoor! De eerste 20 kilo die ik afgevallen ben, zat er ook elke dag een dalende lijn in, de laatste 3,5 kilo echter is bij mij het zelfde verhaal als jij hebt. Die 0,4 kilo die ik gister afgevallen ben, zat er net al weer aan zag ik. En dat terwijl ik gister voor het eerst echt weer bezig was.

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:05

Kunnen we elkaar een handje geven, Ladybird! Vandaag was de 7e dag en ik ben weer terug op mijn startgewicht van vorige week. Ik lach er maar om. Gewoon doorgaan. Als het qua gewicht niks oplevert heb ik toch mooi een week lang retegezond gegeten!

hafpower
Berichten: 206
Geregistreerd: 21-11-05
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:58

Jeeehhh 400 Gr eraf vanaf zondag!
Straks naar fysiotherapie en dan krijg ik te horen of ik al wat meer mag gaan sporten.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:34

Wat goed hafpower!

Ik ga morgen ochtend weer wegen :) ben benieuwd. Gisteren een balans dag gehad en vandaag weer gewoon normaal. Ik probeer zo'n 3 liter water per dag te drinken

TurboTinkerJarig

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:55

Week 1. -3.6 klinkt leuk!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 11:35

hafpower schreef:
Jeeehhh 400 Gr eraf vanaf zondag!
Straks naar fysiotherapie en dan krijg ik te horen of ik al wat meer mag gaan sporten.

Whoopwhoop.

Gister weinig bewogen en veel zout gegeten.... hier niets eraf. Maar dat is prima

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:49

TurboTinker schreef:
Week 1. -3.6 klinkt leuk!

Heerlijk hè! Hier na 8 dagen 2,1 kg er af.

TurboTinkerJarig

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:29

Goed bezig!

Die eerste week is altijd leuk natuurlijk

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 15:40

Afbeelding
Op t werk.... en er is ook nog taart

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:41

Neeeee, wat een ellende :')
Probeer er vanaf te blijven! Thee is ook lekker! :+

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 15:44

Drink me misselijk aan thee. Overdag komt t wel goed.... Maar vanavond...