paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:58

Hier de laatste dagen 150gr magere kwark met 150 gr magere vanille kwark.

En dat word de komende dagen 150gr magere aardbei kwark in plaats van vanille.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34786
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:50

Oh Alpro Soya, alleen die geur al :') maar goed, iedereen vind weer iets anders lekker. Ik vind Brinta met melk prima te doen (al vind ik de granen ontbijt van Aldi lekkerder qua smaak, mengt ook beter is mijn ervaring, en is goedkoper :j ) maar ik vind het niet echt vullen.

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:15

Weet niet of purny havermout wegkrijgt maar dat vult wel echt als de neten. Ik kan daar mijn hele ochtenddienst op draaien zonder trek te krijgen. Meestal pas rond 11u/half 12 krijg ik trek, als ik om 6u ontbeten heb.

purny

Berichten: 27583
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:20

Renee1991 schreef:
Weet niet of purny havermout wegkrijgt maar dat vult wel echt als de neten. Ik kan daar mijn hele ochtenddienst op draaien zonder trek te krijgen. Meestal pas rond 11u/half 12 krijg ik trek, als ik om 6u ontbeten heb.

Havermout is wel lekker. Ga ik proberen

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:20

Ik heb de grootste moeite rond deze tijdm snaaitrek.
Vandaag geen kalorietjes over ivm het avond eten. Dus kan ook geen tussendoortje pakken. Even doorbijten.

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:37

Dan wil bij mij een soepje uit de automaat nog wel eens helpen, TurboTinker. Het is vooral water met zout en een beetje kleurstof, maar gek genoeg doet het wel wat tegen de 4-uur trek...

Havermout vind ik ook lekker! Vaak met havermelk en zo'n doosjevol kersen van de AH...

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:13

Ik eet ook vaak havermout pap! Met magere melk en het liefst een geprakte banaan erdoor! :D

Ondanks ongesteld zijn lukt het me goed om het vol te houden. Vanavond "trakteer" ik mezelf op een mok warme chocolademelk :9 ik neem dan altijd wel de magere variant.

Ik heb net als tussendoortje een gekookt ei met 4 plakjes runderrookvlees gegeten, ongeveer 100 kcal. En het haalt wel net even de trek weg!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:03

Glamorgana schreef:
Dan wil bij mij een soepje uit de automaat nog wel eens helpen, TurboTinker. Het is vooral water met zout en een beetje kleurstof, maar gek genoeg doet het wel wat tegen de 4-uur trek...

Havermout vind ik ook lekker! Vaak met havermelk en zo'n doosjevol kersen van de AH...


Opkikkertje nemen. Goed idee. Dat doe ik wel als ik op de zaak ben. Txs!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:19

In de eerste week gaan de kilos altijd hard he? Dinsdag begonnen en nu al -2.7

Maar had de grootste moeite gister. En wel volgehouden.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18686
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:15

Fijn turbo! Dat zijn wel fijne uitslagen.

Ik had gister een dipje, ben mee uit eten genomen door een oom en tante,. Ja en dan kan ik dus niet meer gezond denken. Dus een mixed grill. Toen ik avonds thuis was baalde ik echt van mezelf. Ook realiseerde ik me dat ik in 1,5 week 7!! Dagen ongezond gedaan had. Echt zonde. Gelukkig ga ik maandag weer naar huis en dan heb ik ook weer meer structuur en ritme

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:20

Wauw, dat is een flinke startsprint inderdaad!
Hier in drie dagen 900 gram er af.

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:32

Ik heb gisteren ook een paar moeilijke momenten gehad, maar wel doorgezet. Eind van de middag appte mijn vriend (die vakantie heeft, ik aan het werk) dat hij lekker in de sauna zat. Dus ik ook erheen. En dan ligt de verleiding op de loer. Maar: keurig een salade met warme kipstukjes genomen als hoofdgerecht, geen friet maar een broodje erbij en alleen water gedronken. En zo (naar schatting) binnen mijn toegestane calorieën gebleven. Best een beetje trots!

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:35

Goed bezig!!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:11

Heel goed! De eerste weken zijn het moeilijkste

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:57

Hier nog steeds slecht in orde. Vandaar mijn afwezigheid in dit topic

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:31

Jullie zijn goed bezig!

Ik zal morgen ochtend eens wegen :)
Begin ziek te worden.. Vanochtend ineens wakker met verstopte neus en dat gaat niet meer weg. Hele dag aan het niezen en ondanks dat het verstopt zit, een loopneus. Ook mega hoofdpijn erdoor gekregen.
En ook nog ongesteld, dus het zal wel bar zijn morgen op de weegschaal haha.

Morgen en zaterdag ga ik naar de efteling! Hopelijk kan ik gezonde keuzes maken wat betreft eten :)

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:59

Pfff... Hier in drie dagen 1 ons aangekomen. Terwijl ik me zo netjes gedragen heb. Moet gewoon nog even volhouden denk ik. En ook bij mij zit de ongesteldheid eraan te komen. Kiezen op elkaar en doorzetten maar.

Beterschap aan degenen die kwakkelen met de gezondheid!!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34786
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:00

Hormonen dien een hoop hoor. Dan is een ons nog niks.

Ik ben al weken stabiel, blij mee. Lukt goed om dit gewicht vast te houden. Grap is dat nu pas heel veel mensen zeggen goh, ben je nu zoveel afgevallen?

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:11

Super, SusanH, stabiel blijven is moeilijker dan afvallen, nou ja, voor mij dan... Maar dat komt ook wel door het stoppen met roken. Van de 14 kilo die er begin dit jaar af was kwamen er toen weer 7 bij.

Grappig dat mensen het nu pas zien bij jou. Er zijn bij mij vorig jaar zelfs mensen geweest die nadat ik weer aangekomen was vroegen of ik afgevallen was :-) Of zeiden dat ze niet geloofden dat ik zoveel afgevallen was, want ze zagen er niks van... Nou ja, ik doe het niet voor de buitenwereld gelukkig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34786
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:52

Is ook zo. Heb het voor mezelf gedaan :j

Als je stopt met roken wordt het wel extra moeilijk natuurlijk. Gaat je stofwisseling ook weer hele andere dingen doen.

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:45

Nou, zeg dat wel!!! Ik had honger, niet normaal meer. Echt van die als-ik-nu-niks-te-eten-krijg-val-ik-iemand-aan honger. En tegelijk kon ik helemaal niet naar de WC. Dus voor mijn gevoel is letterlijk alles wat ik at rechtstreeks als vet opgeslagen :+

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18686
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:45

ik doe het zeker ook voor mezelf, maar ik vind het super fijn als mensen zeggen dat het te zien is. ik vind dat namelijk zelf heel moeilijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34786
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:02

Dat gevoel dat het dus echt zo is dat ik het kwijt ben heeft echt een tijd geduurd. Kleding kopen ook, is zo wennen om nu niet gelijk naar de XL en XXL te grijpen. Maar daar verzuip ik nu in :+

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:03

Snap ik, Ladybird, ik vind het ook moeilijk (zoals bijna iedereen, maar bij de één is dat erger dan bij de ander) om objectief naar mezelf te kijken. Kan soms ook echt verbaasd zijn als mensen vinden dat ik leuk op een foto sta, bijvoorbeeld. Maar bij mij lukte het afvallen uiteindelijk pas toen ik me realiseerde dat ik het waard ben om goed voor mijn lichaam te zorgen. En de motivatie om niet te zwaar te willen zijn voor mijn paard (die veel moeite had met balans na een zware blessure) gaf me het laatste zetje.

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:05

Dat is kicken, Susan! Ik had dat woensdag nog toen ik mijn oude hardloopbroek aantrok. Ondanks de superstretch was die toch echt te groot!