paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:05

Hier ook even een update van mij. Zat al tijdje rond de 94 kg en kwam niet veel verder dus heb even de op gewicht blijf weken van sonja gevolgd waarbij je net wat meer eet. Bleef ongeveer gelijk, ietsje zwaarder richting 95. Op werk en eromheen ook meegedaan met chocolade en kerstdagen. Na tweede kerstdag 96.5. Eergisteren gewoon goed opgelet en meer gedronken naar 95.5 en vandaag naar 95.0. Ga relaxed verder en weer naar oorspronkelijk menu om te kijken of ik weer door kan naar onder de 94.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:14

Het mooie is wel dat mijn broekriem nog steeds gaatjes op schuift. Vijf of zes gaatjes verder inmiddels, Yessssss!!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:43

_KellyAV: dat is een goede motivatie! Gaat je zeker weten lukken!
hafpower & EmptyWords: wat goed dat jullie het samen gaan oppakken!
x_Irisje_x: trouwen is ook een hele goede motivatie! Gefeliciteerd en op naar een mooie dag! :)
Renee1991: fijn dat jouw vriend je steunt!
Fargo: Altijd fijn, een broekriem die steeds strakker kan! :D

Mijn doel was/is om in 2018 13.6kg af te vallen. Zoals aangegeven, heb ik voor bepaalde zaken hulp (een coach) ingeschakeld. Met haar heb ik ook het stukje emotie-eten besproken. Nu hebben we mijn doel een beetje bijgesteld. Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat ik ga afvallen, maar ik ga daar niet de nadruk op leggen. De nadruk komt te liggen op een goed/gezond eetpatroon en dan in het weekend mag ik wat lekkers. Ook was ik van plan om alles weer strak in een app bij te gaan houden, maar ook dat gaan we even vergeten. Ik ga 3x op een dag een gezonde maaltijd eten en 3x op een dag gezonde tussendoortjes en dan wil ik over een tijdje op de weegschaal kijken hoe dat gaat. Ook zit ik nog te denken om daadwerkelijk te gaan meten met een meetlint, in plaats van de weegschaal te gebruiken..

Nu heb ik ook nog een vraag voor jullie.. ik wil graag meer water gaan drinken i.p.v. frisdrank. Maar het kraanwater dat wij hier hebben, is veel minder lekker dan een dorp verder op :+. Waarschijnlijk heeft dit met de hardheid van het water te maken. Nu is mijn vraag: welk water dat je kopen kan, is zacht? Of heeft iemand van jullie ervaring met bijvoorbeeld het waterfiltersysteem van Brita?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18681
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:48

ItsMe, ik vind Sourcy by far het lekkerst, maar Barleduc en chaufontaine is ook prima :D Spa vind ik niet te zuipen.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:26

Spa vind ik ook niet lekker :n.
Ik kom er net achter dat ik 'harder' water juist lekkerder vind :').

Maar ik ga gewoon een paar merken proberen en dan komt het vast goed.
Ook ik heb zin om vol goede moed weer te beginnen aan een gezond eetpatroon :D

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:42

Hier is het kraanwater wel lekker haha. Merk ook wel dat ik het bij m'n vriend thuis minder lekker vind! Ik woon in de kop van noord Holland, en hij in zuid Holland. Zit dus wel verschil in!

Ik doe ook vaak cristal clear met water of een beetje slimpie er in. Ik heb toevallig vandaag 7up no sugar gekocht, en daar zitten maar 3 kcal per glas in! Dus dat mag ik dan in het weekend van mezelf af en toe :)

Ik hoop zo erg dat ik als ik volgende week weer echt begin, ik echt even een vliegende start kan maken. Dit heb ik natuurlijk volledig zelf in de hand, maar het zou wel erg motiverend werken.

Ben ook flink bezig met het plannen van de vakantie, waarschijnlijk 25 mei. Dus ik heb als doel om dan 12.4 kg kwijt te zijn, ik hoop zo dat het lukt.. Ongeveer 2.5 per maand, moet haalbaar zijn als ik m'n stinkende best doe!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:49

_KellyAV: ik vind jouw doel wel behoorlijk veel in korte tijd. Pas je alsjeblieft wel op dat je goed voor jezelf blijft zorgen?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:37

ItsMe2 schreef:
_KellyAV: ik vind jouw doel wel behoorlijk veel in korte tijd. Pas je alsjeblieft wel op dat je goed voor jezelf blijft zorgen?


Ja ik weet het, maar ik heb behoorlijk overgewicht. Ik moet ook zien of het lukt hoor, ik hoop het eindelijk eens! Dan heb ik een beetje een streven, het zou dan gemiddeld 0.6 per week zijn :)
Mijn bmr is iets onder de 1700, en mijn kcal doel is 1900. Mezelf uithongeren zal ik in ieder geval nooit meer doen! Ik snap je bezorgdheid, maar crashen zal ik niet doen :*

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:44

Gelukkig! Ik ben namelijk iemand die de gevolgen kan dragen van jaren structureel te weinig eten.
Fijn dat je goed op jezelf past! :*

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:38

Oké, hier is de knop om. Ik was aan het voorbereiden om maandag een goede start te kunnen maken. Maar ik ga morgen al beginnen. Nu zal het morgenavond nog niet uit gezonde keuzes bestaan maar de rest van de dag wel. Ik wil niets heel streng bij gaan houden, maar ik ga wel even wegen. Gewoon iets van een richtlijn. En dan over een maandje of zo pas weer. Kijken of het lukken wil zonder heel streng alles bij te houden.
Ik heb gewoon zin om te beginnen, ondanks dat ik nog slecht in orde ben (grieperig, veel hoesten enz.)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34710
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:49

Dat is best veel, 2,5 kilo per maand. Ik ben gemiddeld een halve kilo per maand afgevallen het afgelopen jaar. Maar heb ook de nodige weken gehad dat het helemaal stil stond.

Wil jullie trouwens allemaal bedanken. Zonder de fijne steun hier was het me nooit gelukt :)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:07

Ik heb meerdere malen cambridge gedaan, zal vast bekend zijn bij jullie. Ik heb daardoor een flink ontregelde stofwisseling gehad. Heb er zeker minimaal anderhalf jaar last van gehad.. Nooit meer!


Jij bent echt goed bezig (geweest) Susan! Ik hoop dat ik dit jaar in de buurt mag komen van mijn streef gewicht :)

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:42

Ja een beetje steun hier is wel prettig! Ik ben nu 27 kilo kwijt en zou in het nieuwe jaar er nog wel 10 kwijt willen. Dus 2 januari ga ik er weer vol tegenaan. Nu met de feestdagen even genieten ook.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:40

Ik vind het zo knap van alle mensen die al zoveel kilo kwijt zijn geraakt.
Hier wil het op 1 of andere manier niet lukken.
Heb in het verleden ook wel shake diëten gedaan, en het heeft me geen klap geholpen.
En ondanks dat, en dat ik weet dat het niet goed is, trekt het me toch.
Gewoon omdat ik weet dat ik dan echt goed afval, en ik precies weet waar ik aan toe ben, en zelf niet met het uitzoeken van eten hoef te klooien.

Maar ik doe het niet!!
Want het heeft me de vorige keren meer problemen opgeleverd dan dat het goed voor me geweest is.
Nu mezelf nog in de hand krijgen, ben het gevecht zat :o O:)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:22

MariekeTV: heb je al eens geprobeerd om alles bij te houden in een app?
Uitrekenen hoeveel je moet/mag eten en dat echt bij houden?

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 11:30

Einde van 2017. Vaak evalueee je dan hoe je jaar gegaan is. Was mijn 2017 een succes? Nee niet echt. Was het een mislukking? Ook niet.

Mijn hoofddoel van.2017 was afvallen. Daar is, ondanks dit topic, niks van terecht gekomen. Dus dit topic ga ik door laten lopen. 2018... ik begin opnieuw. Ik ga weer verder met afvallen.
Hoe ik debk dat het nu wel gaat lukken? Dat weet ik niet. Wat ik iig ga doen? De app goed bijhouden. Alles wat ik eet opschrijven. Programma's zoeken waarbij ik een thuisfittnes kan gaan doen. Eenvoudige korte oefeningen. Ik ben aangesloten bij een hardloopgroep, dus daar ga ik ook weer 1 of 2x in de week mee hardlopen. In april heb ik mud masters staan, dus ik zal ook krachttraining moeten gaan doen. Mijn omgeving ligt het niet aan. Die ondersteunen me wel. Ik wil afvallen, een sterkere core zodat ik makkelijker op het paard kan zitten, krachttrainingom mm goed door te komen.

Maar bovenal? Genieten. Genieten van de veranderingen, genieten van een nieuw lijf en weer trots zijn op mezelf. Ik zal ook weer actiever in het topoc mee gaan doen en morgenochtend mijn maten op gaan nemen.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:51

Ik kan me alleen maar bij je aansluiten dus EW!

Voor thuis oefeningen kan ik je Jillian Micheals aanraden.

@ Itsme Ja dat ken ik :)
Heb MFP ook wel op mijn telefoon staan.
Maar dan het invullen, ik vind het lastig O:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34710
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:17

Het moet echt in je systeem komen dat invullen. Maar als het je lukt om het iedere dag strak bij te houden en je er ook aan te houden gaat het je zo helpen. Ik ben niet extra gaan bewegen. Alleen minder gaan eten. Ook geen bijzondere dingen gedaan qua eten, gewoon met de pot mee.

Ooo mudmasters dat lijkt me echt vreselijk, heb een hekel aan onder de modder zitten :') maar het is wel goed om iets hebben om naar toe te werken :j . Heb je een goede reden om te gaan trainen.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:13

Ik zou gek worden van dat invullen en juist trek krijgen en alleen aan eten denken denk ik. Ben blij met sonja opzet qua dag en menu indelingen. Punten tellen is niets voor mij. Weet wel nu dat goed verdeeld over de dag eten met tussendoortjes en goed water drinken werkt voor mij.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:06

Haha ik heb dat juist met Sonja. Omdst ik dan constant het gevoel heb dat ik op het lijstje moet kijken wat ik mag hebben. Vul dat liever zelf in :)
Maar ieder zo zijn voorkeur! Als het maar werkt toch :D

De beste wensen voor 2018, en dat we onze doelen mogen behalen!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34710
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:11

Sonja zou voor mij ook niet werken teveel dingen die ik niet mag ivm niet tegen suiker kunnen.

Allemaal de beste wensen! Dat iedereen maar lichter mag worden in 2018!

Ik ben het jaar iig ietsje zwaarder begonnen. Oliebollen tikken aan :') maar ze waren wel lekker :9.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 11:26

Ik ben ook zwaar begonnen. Maar.... volgende week is daar gewoon een hoop vanaf! Zo maar even met het paard t bos in. Jaar goed beginnen

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:27

Ik ook haha. Oliebollen en appelflappen zijn niet goed voor de lijn! Vandaag de laatste op eten en dan morgen weer in het gareel!

De beste wensen voor iedereen en dat we maar een hoop kilootjes minder zijn over een poosje met zijn allen!

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:35

Sandyislief schreef:
Ik ook haha. Oliebollen en appelflappen zijn niet goed voor de lijn! Vandaag de laatste op eten en dan morgen weer in het gareel!

De beste wensen voor iedereen en dat we maar een hoop kilootjes minder zijn over een poosje met zijn allen!


Ik heb alles wat we over hadden aan oliebollen en appelflappen weggegooid :o Ik vind ze sowieso minder lekker als ze niet vers zijn en zo hebben we ook geen verleidingen thuis.


Aan iedereen, de allerbeste wensen en een mooi gezond 2018 toegewenst *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34710
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:34

Ik heb thuis niks, we hebben het bij vrienden gevierd. Scheelt weer, geen restjes :D . Vanavond ga ik soep eten. Lekker mager. En lekker makkelijk :j