paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:28

Welkom Pasi! Succes met je afvallen! bij mij werkt vooral goed om eiwitten te eten, dan heb ik minder honger. Ik eet tegenwoordig bijna elke dag een gekookt ei tussen de middag. dat werkt best goed.

ik ben inmiddels 17 kilo afgevallen *\o/* en ik en rete trots op mezelf :D Toch ben ik niet zo van mezelf belonen ofzo. aller eerst heb i niet echt het geld en de andere kant, hoe kan ik mezelf extra belonen dan..

bij mij gaat afvallen nu weer langzaam, maar het gaat iig :D stapje voor stapje en ik ben er echt blij mee! voel me stukken beter en dat merk ik vooral als ik bijv stukjes loop. ik zweet niet meer als een otter als ik ook maar een beetje bewogen heb! Dus we gaan lekker verder :D


Pasi, je hebt ook gezonde snacks als je echt wat eten wilt. komkommer of wortels tussen door kan eigenlijk altijd. Ik had het altijd willen eten ook heel erg. maar ik zag in dat dat ook dus het probleem werd. Ik eet dus op gezette tijden. Verder haal ik gewoon alles wat ongezond is niet meer in huis. want dat is vragen om problemen

en nu gaat dat stukken beter! ik ben nu 4 maanden bezig ongeveer, en ik kan er steeds beter van afblijven. 4 weken geleden kreeg ik 7!! tony chocoloney repen van mijn vriend. daar zijn er 4 weken later nog 5,5 van over. Gewoon af en toe een stukje. netjes afgewogen binnen de 1500 kcal die ik van mijzelf mag. Het is discipline dat zeker! maar toch lukt dat uiteindelijk
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 01-11-17 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:30

Goed zeg Ladybird! Ik eet ook regelmatig gekookte eitjes ja!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 12:34

Wat goed ladybird. Vanaf januari os er hooguit een kilo ofzo af.... schiet noet echt op bij mij

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:44

Ik vind het heel lastig om af te vallen.. Deels ook door demotivatie, door nekletsel op t ogenblik maar ook heel erg door voeding. Ik blijk glutenintolerantie te hebben en ben ook niet zo'n keukenprinses, dus ik vind het lastig om te zoeken wat ik kan eten. Buiten dat eten we ook geen vlees en nauwelijks zuivel meer, dus een bakje yoghurt met muesli gaat ook niet op. Ik ben zoekende..

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:27

Och ja Renee dan wordt het allemaal wel heel lastig en dan snap ik waarom het je niet motiveert. Ik vindt het lastig om je advies te geven. hoogstens dat je misschien toch moet kijken of je wel vlees en zuivel gaat eten. hoeft niet elke dag maar af en toe, dan ben je denk ik al zoveel minder beperkt. maar je zal een goede reden hebben om dat niet te eten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:33

Lastig hoor Renee. Maar er zijn ook zuivelvrije alternatieven voor bijv yoghurt, en glutenvrije alternatieven voor muesli. Is alleen jammer dat in veel glutenvrije producten als glutenvrij brood zo veel suiker is toegevoegd. Anders eens een afspraak met een dietiste maken zodat je menu tips kan krijgen? Sterkte.

Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:26

Ladybird schreef:
Welkom Pasi! Succes met je afvallen! bij mij werkt vooral goed om eiwitten te eten, dan heb ik minder honger. Ik eet tegenwoordig bijna elke dag een gekookt ei tussen de middag. dat werkt best goed.

ik ben inmiddels 17 kilo afgevallen *\o/* en ik en rete trots op mezelf :D Toch ben ik niet zo van mezelf belonen ofzo. aller eerst heb i niet echt het geld en de andere kant, hoe kan ik mezelf extra belonen dan..

bij mij gaat afvallen nu weer langzaam, maar het gaat iig :D stapje voor stapje en ik ben er echt blij mee! voel me stukken beter en dat merk ik vooral als ik bijv stukjes loop. ik zweet niet meer als een otter als ik ook maar een beetje bewogen heb! Dus we gaan lekker verder :D


Pasi, je hebt ook gezonde snacks als je echt wat eten wilt. komkommer of wortels tussen door kan eigenlijk altijd. Ik had het altijd willen eten ook heel erg. maar ik zag in dat dat ook dus het probleem werd. Ik eet dus op gezette tijden. Verder haal ik gewoon alles wat ongezond is niet meer in huis. want dat is vragen om problemen

en nu gaat dat stukken beter! ik ben nu 4 maanden bezig ongeveer, en ik kan er steeds beter van afblijven. 4 weken geleden kreeg ik 7!! tony chocoloney repen van mijn vriend. daar zijn er 4 weken later nog 5,5 van over. Gewoon af en toe een stukje. netjes afgewogen binnen de 1500 kcal die ik van mijzelf mag. Het is discipline dat zeker! maar toch lukt dat uiteindelijk


Wortels en komkommer eet ik geregeld als tussendoortje. Een gekookt ei moet ik eens gaan proberen!
Als er bij ons wat lekkers in huis is (chocolade, chips, ...) dan moet dat op bij mij
Wauw, knap resultaat! Proficiat!


fargo schreef:
Dat mezelf belonen heb ik ook gedaan. Bij de 95 kilo heb ik drie paar schoenen aangeschaft. die heel goed zitten en fijn lopen.
Een nieuwe rijbroek komt er als ik klaar ben of stabiel.

Over altijd honger en kunnen blijven eten: ik eet meerdere keren per dag, drie maaltijden en twee tussendoortjes/momenten zodat je bloedsuiker regelmatig is over de dag en er geen echte vreet neigingen of momenten ontstaan juist doordat je goed blijft eten door de dag heen. En dus een tevreden gevoel hebt.

Ook als ik met regelmaat eet heb ik tussenin vaak nog honger.
Mezelf belonen is misschien ook een goed idee! Eerste beloning bij -5 kilo.


SusanH schreef:
Pasi het kan lonen om eens uit te zoeken hoe je verdeling eiwitten, koolhydraten en vetten is. Als je veel snelle suikers eet bijvoorbeeld is het normaal dat je ook sneller weer trek krijgt in eten. Maar misschien zeg ik nu wel dingen die je allang weet.

Fargo: ga ik ook zeker niet doen hoor :) ik denk dat je gelijk hebt. Ik kan nu ook eindelijk echt blij zijn met wat ik bereikt heb. Heb mezelf beloond ook, krijg binnen nu en een paar dagen een paar mooie nieuwe rijlaarzen binnen :D

Nee van die verhouding heb ik eigenlijk geen idee. Volgende week eens alles noteren. Misschien zit daar het probleem in ja.

Sandyislief schreef:
Welkom Pasi. Meestal als ik honger heb drink ik eerst een kop thee. En daarna eet ik iets van fruit of een stukje kaas ofzo. Of ik ga iets actiefs doen zodat mijn gedachten ergens anders mee bezig zijn.

Kop thee ga ik eens proberen. Als ik iets van fruit eet lijkt de zin om te eten alleen maar groter te worden

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:53

Bedankt voor jullie tips! Diƫtist is misschien wel een goede optie ja :j
Vandaag eindelijk weer eens naar de sportschool gegaan, heerlijk! Als ik er dan eenmaal ben maak ik ook een goed uur vol, dat dan weer wel. Wordt spierpijn hebben morgen :')

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:28

Goed van je Renee! Fijn dat je het sporten ook nog eens redelijk leuk vindt!

Ik heb lang niet meer in dit topic gepost maar wel steeds meegelezen.
Vanaf begin 2017 wilde ik ook graag afvallen net zoals veel andere hier. Dat is even gelukt met een kilo of vier, tergend langzaam, maar dat is er ook weer aangekomen.
Ik weet niet precies waar het aan ligt en heb naar mijn idee heel veel geprobeerd.
Nu stop ik na deze week (in overleg met de huisarts) met de pil. Ik ben daar toen ik er ooit aan begon ook flink door aangekomen en ik hoop dat er nu weer iets door af gaat. Daar moet ik zelf natuurlijk ook aan meewerken maar het geeft al een hele positieve boost voor mij, het idee dat ik in ieder geval niet meer 'tegengehouden' wordt. Ik voel me daar oprecht al vrolijker door en dat werkt vast ook mee!

Verder succes allemaal!!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:43

Welkom LilChar! heel veel succes! ik hoop voor je dat je na de pil er ook weer van af valt.

Afvallen is maar een raar ding :') ik heb vorige week gewoon normaal gegeten, ging nauwlijks wat af. 0.3 kilo. Van het weekend van alles gegeten wat verboden is, pannekoeken met kaas en spek, of met drogeworst of noem het maar op, chips, sausijzenbroodje, zelfgemaakt brood, plakjes cake en weet ik het, toch ineens 0,7 kg afgevallen na het weekend. en gister ging ik weer terug in het goede ritme en ik was vanmorgen ineens 1,1 kg lichter als gisteren. Dat vind ik dan weer ietsje te veel.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:45

nog een stom vraagje: Eet je havermout met warme of koude melk? :')

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:37

Ik denk warm. Het moet toch wellen?

Ik heb zondag ook super veel kcal gegeten en 300 gram erbij. Vandaag een kg eraf.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:04

Warm, ja. Is wel lekkerder dan met koude melk (vind ik) en dan neemt de havermout het vocht ook beter op inderdaad.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:09

Ik heb idd warm gedaan vanmorgen, maar heb nu al de hele morgen een havermoutsmaak in Mn mond

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:49

Smintje? :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:24

Ik eet geen havermout dus geen idee. Ik ben verslaafd aan yoghurt met blauwe bessen en speltflakes :j sinds ik dat eet vind ik brood tussen de middag ook veel lekkerder.

Lilchar succes met weer beginnen.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:34

:wave:
Ik meld me ook weer :o

Merkte dat toen ik dit topic beter bij hield en actief mee kletste ik toch meer motivatie had ofzo.
Begin van het jaar ging het hartstikke goed, kilo's vlogen eraf.
Helaas kwamen ze van de zomer weer terug :\
bbq's, wijntjes, feestjes en noem maar op..
Begon vorige keer op 97.4 en zat in april op 88.0..
En nu van de week op 96.2 :\
Nu alweer even bezig en vanmorgen zat ik op 95.6 Ga weer naar beneden maar merk toch dat ik weer iets van motivatie nodig heb haha!

Hopelijk mag ik hier gewoon weer meekletsen! :D

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:36

Wat betreft het pas weer doorgaan in januari: ik begrijp het ergens wel. Ik blijf opletten, maar ik zie wel voor me hoe dingen als de feestdagen erg geestdodend kunnen zijn. Ik vind het in ieder geval enorm demotiverend als ik merk dat ik na een paar dagen flink eten weer ben aangekomen terwijl ik wel hard m'n best ben blijven doen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 14:38

Tuurlijk mag je mee kletsen melis.

hier nog niet veel verandering, best frustrerend, maar weet ook waar het vandaan komt. Ik moet echt strenger worden voor mezelf! Dan gaat het een paar dagen goed, maar die vreetkicks.

gister hardgelopen, morgen weer, zondag een trail van 10 km. dus dat gaat nu lekker. Loop met een loopgroep, dus heb doordeweeks ook echt motivatie en steun om te gaan.

vandaag tot nog toe ene goede dag, ga mijn eten maar weer bijhouden op de samsung app, ook dat geeft inzicht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:49

Iedereen die motivatie nodig heeft ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik ben echt wel van plan om ook de feestdagen strak vol te houden. Ik merk dat me houden aan van tevoren met mezelf afgesproken porties echt helpt. Zo ben ik dol op chips (nog steeds :9 ) maar koop ik nu standaard kleine uitdeelzakjes. Die mag ik alleen als ik een magere maaltijd op heb die dag. En dan natuurlijk maar 1 zakje :j . Merk dat ik er dan ook meer van kan genieten dan wanneer ik nog zonder na te denken een halve zak leeg at per avond. Alcohol vind ik echt niet lekker meer, dus die verleiding heb ik niet meer. Dat scheelt al meer dan de helft met de snaaidrang in de avonduren. Bedenk me nu trouwens dat ik al bijna een jaar droog sta. Heb in de vakantie nog wel een wijntje en een biertje geprobeerd maar na een paar slokken dacht ik echt van :r .

Aan iedereen die nog worstelt, houd vol het komt echt ooit goed. Ik heb ook een paar jaar nodig gehad voor ik eindelijk de motivatie vond om er wat aan te doen (ik praatte het bijv heel lang goed voor mezelf), en om ook echt vol te houden en door te zetten.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:50

Tijdens de feestdagen blijf ik ook wel redelijk in het gareel, maar ik kom uit een aardig bourgondische familie waar de wijn rijkelijk vloeit en er meerdere gangen zijn. Naast het feit dat ik raar aangekeken zou worden als ik niet mee zou doen wil ik ook gewoon lekker kunnen genieten met kerst, dus ik compenseer door overdag wat minder te eten maar ook door de dagen rond kerst wat meer op te letten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:54

Is toch ook helemaal prima? Het moet niet te strak worden, keer lekker genieten mag best :j

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:23

Oh we kunnen elkaar de hand schudden Melis.. Ik begon ooit op 94,4 kg, afgezakt naar 78 kg, toen mijn huidige vriend leren kennen en gaan samenwonen (je weet hoe dat gaat), en weer terug naar 93,6 kg. Nu weer fanatiek aan het sporten, iedere maandag op de weegschaal in de sportschool. Krijg ik een uitdraaitje mee naar huis wat ik in een Excel bestandje zet zodat ik een grafiekje krijg.
Ben niet eens zozeer gefixeerd op m'n gewicht, meer op het vetpercentage. Als dat omlaag gaat, gaat het gewicht vanzelf mee.

listiglistje

Berichten: 14407
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:39

Emmaa_ schreef:
Tijdens de feestdagen blijf ik ook wel redelijk in het gareel, maar ik kom uit een aardig bourgondische familie waar de wijn rijkelijk vloeit en er meerdere gangen zijn. Naast het feit dat ik raar aangekeken zou worden als ik niet mee zou doen wil ik ook gewoon lekker kunnen genieten met kerst, dus ik compenseer door overdag wat minder te eten maar ook door de dagen rond kerst wat meer op te letten.

Gelukkig wordt je niet dik tussen Kerst en Nieuw, maar wel tussen Nieuw en Kerst :D

Je moet het hele jaar opletten. Als je het ene pakt het andere laten staan of na een week zondigen daarna strak in het gareel.
Ik ben nu na 2 jaar nog steeds op hetzelfde gewicht (35 kilo afgevallen), maar het blijft iedere dag opletten en de juiste keuzes maken.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:19

Renee1991 schreef:
Oh we kunnen elkaar de hand schudden Melis.. Ik begon ooit op 94,4 kg, afgezakt naar 78 kg, toen mijn huidige vriend leren kennen en gaan samenwonen (je weet hoe dat gaat), en weer terug naar 93,6 kg. Nu weer fanatiek aan het sporten, iedere maandag op de weegschaal in de sportschool. Krijg ik een uitdraaitje mee naar huis wat ik in een Excel bestandje zet zodat ik een grafiekje krijg.
Ben niet eens zozeer gefixeerd op m'n gewicht, meer op het vetpercentage. Als dat omlaag gaat, gaat het gewicht vanzelf mee.


Ja dat ken ik, ik ben ook zo aangekomen omdat ik ben gaan samen wonen!
Maarja het moet er een keer af.

Heb een pup van bijna 8 maanden en daar ga ik ook vaak wel lekker mee lopen, ze mag steeds meer lopen dus maar iedere keer een wat langer rondje met haar!

Verder is het bij mij na het eten dat ik ga zoeken naar eten. Scheelt dat ik nu gewoon niets meer in huis haal en wat ik haal is gezond.
Haal voor vriendlief wel gewoon van alles in huis maar scheelt dat hij een hoop dingen lekker vind waar ik niet van hou!


Succes Elaine, blijft moeilijk!
Wel lekker dat je zo fanatiek aan het lopen bent! Goed hoor!! +:)+

Tijdens de feestdagen gaan wij vaak gourmetten en haal dan voor mezelf al een hele hoop groente. Inplaats van me dan vol te proppen met brood enzo zit ik aan de komkommer en worteltjes.. Eigenlijk ook prima haha