paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:18

GEfeliciiteerd Susan! :D super goed van je :D

Go kelly Je kan het :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:55

Op gewicht blijven lijkt me nog lastiger!

Hier ook eindelijk weer 4 ons er af!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:34

Denk maar gewoon de app blijven gebruiken om alles wat ik binnen krijg in te voeren. Ben er nu zo aan gewend en is een kleine moeite en goede stok achter de deur.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:21

Proficiat Susan!
Zo doe ik het ook om op gewicht te blijven blijf ik voorlopig ook de app gebruiken. Nu wel met iets meer calorieën dan bij het afvallen. (eerst 1500 nu ongeveer 1700 en in weekend wat hoger).
Gaat aardig moet ik zeggen, nu hopen dat het zo blijft.

En voor de overige doorzetters kom op het gaat ook jullie echt wel lukken, de aanhouder wint!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:42

Wat goed dat jullie je streefgewicht hebben bereikt! Op gewicht blijven lijkt me ook lastig, goed in de gaten houden wat je eet en hoeveel natuurlijk. Ik kan daar voorlopig nog niet over mee praten :D

Wel even een klein blij momentje vandaag. Ik was bij de welkoop en zag een thermo rijbroek hangen, was niet zo duur, dus ik vond wel dat ik die mocht hebben :o
Maar had er al een hard hoofd in dat ik er niet in zou komen.. Maar met wat gehijs en getrek (het was net alsof ik een rot panty aan trok) zat hij als gegoten! Helemaal niet strak en heerlijk warm, ga hem zometeen uitproberen! Ga lekker even op buitenrit :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:20

Jeetje ga je je niet kapot zweten dan? Het is hier 17 graden :j

Ik heb vandaag ook een nieuwe broek gekocht. Paste in een M'metje :) en de kast ook maar eens echt uitgemest. Alle dingen die echt te groot zijn en dus niet meer mooi staan er uit.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:40

Mwa heb het al de hele dag koud :') en ik zal toch voornamelijk stappen denk ik haha. En anders maat zweten :')

Wat een heerlijk gevoel is dat hé!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:52

Moet er nog erg aan wennen. Ook de reden dat ik nog geen afstand kon doen van een groot deel van mijn gardarobe. De broeken wel dan (want die heb ik allemaal in de juiste maat nu, afzakkende broeken zijn niet echt praktisch). Maar ja t-shirts en vesten maat XL en maat XXL staan echt niet meer. Dus die kunnen naar het goede doel.

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:03

Ik heb vorige maand na 1 jaar pas afstand gedaan van mijn veel te grote kleren. En ben nog altijd bang om bij te komen :')

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 07:56

Hebben jullie voor en na foto's? :) ben eigenlijk wel heel benieuwd!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 07:58

Ben niet zo van de foto's delen hier. Helemaal niet de voor foto's.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 08:24

Dat begrijp ik helemaal! Maakt ook niet uit, ik ben gewoon nieuwsgierig omdat ik er vaak motivatie uit kan halen :D je moet doen waar je je goed bij voelt!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:24

Afbeelding

Dit was mijn verloop tot en met mei. Nu zijn de teugels te los en blijf ik op -20 hangen. Wil in Januari weer echt keihard er tegenaan.

En intussen probeer ik op te letten en zeker te voorkomen dat er weer bij komt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:29

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is waarom pas in januari weer beginnen. Las dat ook van een ander hier. Als je dan toch eenmaal een start gemaakt hebt lijkt het mij zo zonde om tijdelijk te stoppen. Ik weet dat het lastig is hoor, ik heb zelf ook heel lang gewacht voor ik eindelijk serieus er aan ging werken om af te vallen (voor die tijd waren er talloze excuses voor handen vond ik). Maar ben je niet bang dat het heel lastig wordt om de draad straks weer op te pakken? Is anders zo zonde van wat je al bereikt hebt. 20 kilo is echt veel.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:07

Ik ben niet gestopt. Alleen de teugels zijn te los.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:09

Duidelijk slanker TT! Goed bezig, en echt super knap die 20 kilo :D

Ik had ook een tijd de teugels te los, viel dan weer af en vervolgens er weer bij. Zo gaat het het hele jaar zo'n beetje al.. Nu wel echt streng bezig, maar ik blijf wel leven. Dus ik ga zondag uit eten en daar ga ik heel erg van genieten! :) Het is een verjaardagscadeau dat ik van een aantal vriendinnen heb gekregen, dus gezellig!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:08

Ken die uitdrukking niet :o maar waarom dan pas in januari er weer keihard tegen aan? Je kan toch ieder gewenst moment de draad weer oppakken?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:58

Ik neem hem nu eigenlijk klakkeloos over :') maar begrijp wel het gevoel.

Je kan inderdaad op elk gewenst moment het weer oppakken, maar wat ik van mezelf herken is dat ik op zo'n moment in een negatieve spiraal zit. Dan denk ik laat maar, het is toch bijna 2018 dan maar weer. Nou heb ik het meestal niet bij zo'n grote periode. Ik denk meestal oh nou dan gaan we maandag maar weer in het gareel! Of morgen :)

Echt een psychologisch dingetje en bij mij is het net hoe m'n stemming is. Ben ook een emotie eter, verklaart een hoop :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:30

Die excuses herken ik heel goed. Ik heb het afvallen heel lang voor me uitgeschoven met allerlei excuses. Het valt best mee, ik ga er pas wat aan doen als ik 90 kilo weeg, ik kan echt niet zonder mijn wijntje/ zoutjes/moet perse 3 boterhammen tussen de middag, die 2e keer opscheppen kan best etc. Maar ben geen emotie eter. Dus toen eenmaal de knop om was verder geen last van verleidingen gehad gelukkig. Lijkt me erg lastig :(:)

Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: België

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:00

Hallo iedereen,

Ondanks dat het topic niet erg actief meer is wil ik mij hier ook melden. Ik heb een groot deel gelezen en gezien dat er een aantal zijn bij wie het afvallen heel goed lukt. Hopelijk put ik hier motivatie uit op moeilijke momenten.

Ik heb als doel om 15 kilo af te vallen. Mijn grootste probleem is dat ik echt kan blijven eten, zelden het gevoel heb van 'nu heb ik genoeg'. Ik drink zeker 1,5 liter water per dag en zelden frisdrank. Dat zit wel goed maar ik heb dus echt altijd honger Wat helpt bij jullie om die 'honger en goesting gedachte' van jullie af te zetten?

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:06

Susan ik denk dat het feit dat je het los hebt gelaten heeft geholpen toch met die laatste kilo's. Goed hoor. En nu niet te benauwd doen, gaat vast goed komen met het op gewicht blijven.

De rest ook weer sterkte met het weer de strijd aan gaan. En een dagje wat minder streng is niet het einde van de wereld, dan kun je nog steeds de volgende dag weer verder gaan met waar je mee bezig was.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:09

Welkom Pasi. Meestal als ik honger heb drink ik eerst een kop thee. En daarna eet ik iets van fruit of een stukje kaas ofzo. Of ik ga iets actiefs doen zodat mijn gedachten ergens anders mee bezig zijn.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 21:15

Nog steeds in een craving/vreetkick. Net wel 5 km hardgelopen. En vandaag mag ik niks meer eten van mezelf

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:33

Pasi het kan lonen om eens uit te zoeken hoe je verdeling eiwitten, koolhydraten en vetten is. Als je veel snelle suikers eet bijvoorbeeld is het normaal dat je ook sneller weer trek krijgt in eten. Maar misschien zeg ik nu wel dingen die je allang weet.

Fargo: ga ik ook zeker niet doen hoor :) ik denk dat je gelijk hebt. Ik kan nu ook eindelijk echt blij zijn met wat ik bereikt heb. Heb mezelf beloond ook, krijg binnen nu en een paar dagen een paar mooie nieuwe rijlaarzen binnen :D

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 00:17

Dat mezelf belonen heb ik ook gedaan. Bij de 95 kilo heb ik drie paar schoenen aangeschaft. die heel goed zitten en fijn lopen.
Een nieuwe rijbroek komt er als ik klaar ben of stabiel.

Over altijd honger en kunnen blijven eten: ik eet meerdere keren per dag, drie maaltijden en twee tussendoortjes/momenten zodat je bloedsuiker regelmatig is over de dag en er geen echte vreet neigingen of momenten ontstaan juist doordat je goed blijft eten door de dag heen. En dus een tevreden gevoel hebt.