paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:19

Beterschap Ladybird!
Balen SusanH.
Emptywords houd vol! Komt vanzelf weer goed over een paar dagen!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:36

De weegschaal. Je beste vriend of je ergste vijand.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:40

Beterschap Ladybird! Susan en EW, de aanhouder wint, jullie kunnen het!

Jippie, Inmiddels ben ik 10 kg afgevallen! Super super blij mee, manier waarop voelt goed, dus nu rustig door met de laatste 5. Doel is om die kwijt te zijn voor ik in februari met vriendinnen op vakantie ga en op dit tempo (10 kg in 9 maanden) moet dat goed komen :D

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:12

TurboTinker schreef:
De weegschaal. Je beste vriend of je ergste vijand.

zo ontzettend waar dit. Ik zit nog steeds op de -25 maar ben nog niet klaar. Momenteel schiet het ook niet echt op dus gisteren tijdens een moment van bezinning besloten weer strak in het gareel te gaan en vooral meer bewegen. Merk dat de herkansing van mijn scriptie toch wel stress oplevert en dat ik het daardoor vooral moeilijk heb. Nu wil ik de scriptie vandaag afmaken (alleen de bijlages moeten dan nog) en dan opsturen voor feedback van een kennis zodat ik hem daarna nog kan aanpassen en volgende week bij mijn afstudeercoach kan leggen. Dat ding moet gewoon weg, slecht voor mijn gezondheid :+

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:25

Roulette_ schreef:
Beterschap Ladybird! Susan en EW, de aanhouder wint, jullie kunnen het!

Jippie, Inmiddels ben ik 10 kg afgevallen! Super super blij mee, manier waarop voelt goed, dus nu rustig door met de laatste 5. Doel is om die kwijt te zijn voor ik in februari met vriendinnen op vakantie ga en op dit tempo (10 kg in 9 maanden) moet dat goed komen :D


Goed bezig!! Ik hoop voor je dat het je lukt je doel te behalen!

Scriptie afmaken Blon, en niet meer op bokt! ~~}>

Hier ook eindelijk weer een klein beetje vrienden met de weegschaal, het gaat weer naar beneden. Nu volhouden! Ik zag net oude foto's en ik was daar redelijk slank vergeleken nu, dus dat geeft motivatie! Ik ga volgende week op vakantie, wil dan ook echt proberen op te letten! Maar vind dat altijd zo lastig, vooral met het ontbijt... Croissantjes, Nutella, ei met spek, lekkere broodjes...
Volgende x als ik weer naar de gewichtsconsulente moet wil ik 2 kilo lichter zijn als nu. Die afspraak is over een week of 3, zou moeten kunnen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:35

Ik mag iig niet meer aankomen, heb mijn Petries smaller laten maken bij de kuit. Die laatste kilo is erg hardnekkig. Ik wil echt net onder de 75 uitkomen en daar dan ook liefst blijven. Nog even volhouden dus.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:37

Thanks voor alle beterschapjes <3

tiwi1969

Berichten: 7650
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:08

Dat is een mooie stok achter de deur SusanH!
Ik heb mijn te grote rijbroeken weggedaan en mag van mijzelf niet meer op mijn paard als ik mijn huidige rijbroeken niet meer pas.

Gisteren heb ik voor het eerst sinds een jaar weer les gehad van mijn vaste instructrice en het viel haar op hoeveel ik gegroeid was met mijn paard en hoeveel beter ik zit nu ik minder zwaar ben.
En als extra klapper was er gisteren toch weer een kg af, ondanks 2x gebak op mijn werk deze week.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:35

Heb gisteren mijn rijlaarzen opgehaald, die zitten weer keurig netjes. Echt mooi gedaan. En ik ga voortaan wegen op de weegschaal op mijn werk. Daar woog ik precies 75 kg vanmorgen *\o/* echt raar dat dit zoveel scheelt met die van thuis.

tiwi1969 dat heb ik idd ook gedaan, alle oude broeken weg. Mooi dat er weer 2 kg af is.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:48

Goed bezig Tiwi!

En fijn dat je laarzen weer mooi passen SusanH. Misschien een andere ondergrond bij die weegschaal waardoor het verschilt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:24

Nee hoor tegels in een badkamervloer net als thuis. Maar hele andere (medische) weegschaal, stukje prijziger ook als de weegschaal die ik thuis heb.

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:09

tiwi1969 schreef:
Dat is een mooie stok achter de deur SusanH!
Ik heb mijn te grote rijbroeken weggedaan en mag van mijzelf niet meer op mijn paard als ik mijn huidige rijbroeken niet meer pas.

Gisteren heb ik voor het eerst sinds een jaar weer les gehad van mijn vaste instructrice en het viel haar op hoeveel ik gegroeid was met mijn paard en hoeveel beter ik zit nu ik minder zwaar ben.
En als extra klapper was er gisteren toch weer een kg af, ondanks 2x gebak op mijn werk deze week.

_/-\o_ dit heb ik ook met mijzelf afgesproken. Wat onderneem je om af te vallen?

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:07

Dat dat zoveel scheelt per weegschaal.

Goede stok achter de deur laarzen of broeken die moeten blijven passen :)



Hier in 4 dagen tijd 2 kilo kwijt.
Niet op de juiste manier :( puur stress door besloten te hebben paard te verkopen.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:14

tinker_sally schreef:
Dat dat zoveel scheelt per weegschaal.

Goede stok achter de deur laarzen of broeken die moeten blijven passen :)



Hier in 4 dagen tijd 2 kilo kwijt.
Niet op de juiste manier :( puur stress door besloten te hebben paard te verkopen.


Ik zag de advertentie voorbij komen. Bijzonder na bijna 5 jaar! Weet nog dat je dr net had. Fluffiepuffie met dr roze halstertje

tiwi1969

Berichten: 7650
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:38

Toevallig las ik je topic tinker-Sally, echt niet leuk! Wel eerlijk dat je stopt als jullie elkaar zo in de weg zitten. Sterkte met het zoeken van een fijn nieuw thuis.

@Blon_D ik eet sinds juni bijna niks meer met toegevoegde suiker. Al ben ik nu iets minder streng dan in het begin. Mag van mijzelf wel een stukje gebak als iemand trakteert. Op mijn werk bijvoorbeeld, neem dan een halve portie.
Thuis eet ik dus alleen gezond eten. Beweeg wat extra, maar nooit naar de sportschool. Gewoon in en om huis en stal.

Ik heb echt een mega sterk paard, 726 kg spierbundel, pas je daarbij de 15% regel toe dan ben ik nooit te zwaar geweest, de 20% regel zou echt belachelijk zijn.
Mijn grootste punt is dat ik niet meer netjes in mijn 18” zadel kon zitten en mijn paard een lange schuine schouder heeft waardoor een groter zadel geen optie is.

De kilo’s die eraf zijn mogen we nooit meer aan.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 00:36

Had ook nooit verwacht dat het zover zou komen.
Maar voor mijn gevoel er alles aan gedaan, en sta nu op een punt dat ik het ook niet meer wil.
Laatste jaar zo vaak thuis gekomen met verdriet omdat het niet ging.
Dat verdient zij ook niet.
Hoe rot en moeilijk het is geloof ik dat dit het beste is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:37

Wat een moeilijke maar dappere beslissing.

Wij hebben pas een nieuw zadel. 17.5 inch. 18 inch was echt te groot want die hebben we ook nog gepast. Ik schoof alle kanten op :=

Ja dat scheelt wel veel per weegschaal maar op onze eigen weegschaal was er toch ook 4 ons af. Maar eens nadenken over een mooie beloning voor mezelf als ik mijn streefgewicht heb bereikt.

tiwi1969

Berichten: 7650
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:19

Volgens mijn dochter geeft mijn weegschaal 3 kg meer aan dan die van haar vader en die bij haar vriendin.
Maakt eigenlijk niet zoveel uit, het gaat vooral om wat eraf gaat. Niet zo zeer om het gewicht zelf.... tot ik op mijn streefgewicht ben houd ik mijn eigen oude weegschaal aan.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:51

Tiwi wat jij zegt zat ik inderdaad ook ge denken. Als de kilo’s er maar af gaan

Ik heb weekendje Zandvoort achter de rug en gezond doen is klein beetje toch wel mislukt. Dinsdag morgen maar eens op de weegschaal staan. Overigens heb ik bog altijd darmklachten dus dat schiet ook niet op

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:51

Ah vervelend. Hier plus 400 gram na het weekend. Gister kebab gegeten met patat. Was lekker. Maar de hele nacht beroerd ervan geweest. Morgen is die er vast weer af. Hoop ik.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:00

Ik heb ook een slecht weekend achter de rug. 2x uit eten geweest en een filmavond met hapjes met een vriendin. Gelijk 2 kilo erbij :') gelukkig zal het voornamelijk vocht zijn dus ik ga ervan uit dat het overmorgen wel weer weg is maar toch. Het is toch een baalmoment als je het ziet op de weegschaal!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:18

Hier is er wat af, weet niet precies hoeveel omdat ik het niet goed bijgehouden heb. Ik heb het nu maar even opgeschreven haha. Gisteren een taartje en patat gehad :9 nu maar weer in het gareel!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:02

Ik merk nu wel dat ik echt minder kcal mag, heb voor het eerst veel trek ook in de avond en nacht. Maakt het wel lastiger. Hoop dat ik meer mag als ik straks op hetzelfde gewicht wil blijven want vind dit wel pittig.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:02

Hier na het weekend ook altijd weer wat zwaarder op de maandagochtend.
Zaterdag uit eten geweest en zondag stukje slagroomgebak op een verjaardag, tja soms moet je hier toch van kunnen genieten.

SusanH schreef:
Ik merk nu wel dat ik echt minder kcal mag, heb voor het eerst veel trek ook in de avond en nacht. Maakt het wel lastiger. Hoop dat ik meer mag als ik straks op hetzelfde gewicht wil blijven want vind dit wel pittig.


Hoeveel kcal mag je nu per dag dan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:06

1867, maar dat vind ik dus erg weinig. Heb hier al gezien dat mensen echt rond de 1500 of 1600 zaten. Ik zou dat echt niet kunnen.