paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:30

ItsMe2 schreef:
Lekker veel bewogen Purny! Goed bezig!!

Ik heb hulp ingeschakeld, nou ja ingeschakeld.. ik heb een eerste afspraak staan bij iemand die mij wil gaan helpen om een goed eetpatroon op te bouwen. Ik merk zelf al langer dat de balans zoek is en ik zelf al veel geprobeerd heb, maar niet vol houd. Dus ergens gaat er iets mis..
Aanstaande donderdag de eerste afspraak als het goed is. Ben benieuwd of deze persoon mij kan helpen..


Succes donderdag!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34711
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 09:18

Goede stap itsme :j

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:34

Dankje Purny en Susan.
Ik heb goede resultaten van andere mensen gezien die naar deze persoon zijn geweest. En zij begeleiden mensen echt om het lichaam zo goed mogelijk te voeden. Een manier van eten waar je lichaam echt baat bij heeft. En geen kcal tellen.. ben benieuwd

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:51

Klinkt goed intake, hopelijk helpt het dan ook zo goed voor jou

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:59

Charaz schreef:
Ik zit na (bijna) 3 weken op - 5,5 kilo, dus de eerste kilo's zijn er weer af, de rest gaat helaas altijd minder snel.


Dat is snel. Hoe doe je dat?

Hier in totaal al 20 kg kwijt. Nog 5! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34711
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:42

Wow 20 kg. Dat is ook een hoop.

Ik verbaas me toch wel wat een verschil er in voedingsmiddelen zit, en hoe je dan na de avondmaaltijd in de kcal zit die je nog "mag". Gisteren wraps gegeten (2 tortillawraps met mager gehakt, bonen en 30+ kaas), toen had ik nog maar 31 kcal over na het toetje, en in de avond heb ik niks meer genomen. Nu aardappels, groente en een klein stukje vis. Nu heb ik nog 655 kcal over. Eerlijk is eerlijk, ik heb gistermiddag ook een kroketje op mijn 2 volkoren boterhammen gedaan. Maar waar ik normaal dat 2e kroketje ook had genomen (vanwege de lekker) heb ik hem vanwege de kcal toch laten liggen. Ik vind dat inzicht wat ik nu krijg toch wel heel fijn.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:46

Klopt haha! Ik vind het ook onwijs handig!

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:51

Klopt, ik weet ook veel makkelijker wat ik nu als 'even snel voordat ik wegga' kan pakken zodat het nog wel in m'n dag past!

Charaz

Berichten: 24330
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:06

Stamper schreef:
Charaz schreef:
Ik zit na (bijna) 3 weken op - 5,5 kilo, dus de eerste kilo's zijn er weer af, de rest gaat helaas altijd minder snel.


Dat is snel. Hoe doe je dat?

Hier in totaal al 20 kg kwijt. Nog 5! :D


Zal ook wel een gedeelte vocht zijn, eerste kilo's gaan snel, wat daarna volgt minder, maar in het kort eigenlijk gewoon normaal eten, voldoende vezels, groente en fruit, wat beperken op andere koolhydraten en water en thee drinken ipv frisdrank. Daarbij probeer ik wat actiever te zijn, maar heb een zittend beroep dus dat moet ik in de avond doen.

Wat knap al 20 kilo!!! Ik heb nog een hele weg te gaan voordat ik dat bereik.

JustSmile
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-10-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:32

ik ga inmiddels steeds beter aan mijn calorieën komen merk ik, gelukkig. Wat ik nog wel erg moeilijk vind is voldoende eiwit binnen krijgen. Zelfs met skyr of Griekse yoghurt (2%) kom ik niet goed aan mijn eiwitten zonder dat ik teveel vet eet. Nu zit ik te denken aan extra eiwitten door zo een poeder ofzo, voor door de yoghurt of als shake? Ik heb hier verder alleen echt 0,0 verstand van en er is zo veel. Iemand hier die hier misschien verstand van heeft? Of iets van eiwitrepen ofzo?

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:45

De smart van Body en Fit is erg goed! En de aarbeid smaak ook nog erg lekker, gewoon met water aan te maken.

bontejames schreef:
Monster_tos schreef:
Dan zouden een handje nootjes op bijvoorbeeld een advocado een goeie kunnen zijn!

Koolhydraten en vetten zijn bij mij het probleem nooit, maar eiwitten blijft lastig. Binnenkort de eiwitshakes er maar weer bij halen.

EDIT: shakes niet als vervangende maaltijd maar lekker naar het sporten bijvoorbeeld :)


Ik gebruik smart proteïn van body en fit. Dit zijn duurzame eiwitten en dus ook beter zoals de whey proteïn met snelle eiwitten. Alleen als idee hoor. Smart proteïn werkt bij mij goed en kwam er niet van aan en had geen spierpijn meer na het sporten.

Maarja denk niet dat ik jou dat hoef te vertellen als vriendin van een personal trainer 8-) {:}

JustSmile
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-10-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:09

Awh super, dank je!

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:10

Wat ik me af vraag, want hoor er meerdere over.
Body & Fit is toch niet om ermee te kunnen afvallen?

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:39

Stamper schreef:
Wat ik me af vraag, want hoor er meerdere over.
Body & Fit is toch niet om ermee te kunnen afvallen?


Smart protein is een eiwit met als doel afvallen. Whey protein voor spieropbouw. Smart protein is ook goed voor de spieren en spieropbouw maar beter te combineren met afvallen dan whey
Protein.

Zelf gebruik ik de smart protein met vanille smaak. Dit doe ik na elke training in de sportschool. Merk dat ik dan minder spierpijn heb en een goede ondersteuning is om aan de nodige eiwitten te komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34711
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:45

Ik heb geen idee, ik kom makkelijk aan mijn eiwitten met wat ik normaal eet en drink. Ik ken die poeders niet.

dollyspikkel

Berichten: 1044
Geregistreerd: 20-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:58

Wauw stamper, super bezig met je -20kg!

Mijn examens zijn nu al een paar dagen gedaan en ik ben dus ook terug begonnen met afvallen. Vanmorgen werd ik door de weegschaal direct al beloond door -1 kg, wat het totaal op -21 kg maakt voor mij.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:07

SusanH schreef:
Ik heb geen idee, ik kom makkelijk aan mijn eiwitten met wat ik normaal eet en drink. Ik ken die poeders niet.


Ik gebruik alleen smart protein momenteel. Mij helpt het goed en vooral tegen spierpijn. Verder ben ik ook niet zon fan van allerlei supplementen. De meeste dingen kun je ook uit gewone voeding halen.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:45

Ik vind eiwitshakes vooral een fijne toevoeging als je niet zo makkelijk je eiwitten binnen krijgt of als je veel sport en moeite hebt om die eiwitten weer uit je eten te krijgen. Het is een makkelijke manier om even een flinke boost te krijgen, maar het zijn geen maaltijdvervangers, daarom zit er ook maar 110kcal in.

Veriye

Berichten: 2395
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:58

Ik gebruik ook de smart protein, maar als ontbijt. Ik kan normaal niet ontbijten en als ik aan brood of "normaal" ontbijt ´s morgens voor het werk moet denken begin ik mij al ziek te voelen. Ik neem dus iedere morgen een shake en kom zo makkelijk tot mijn eerste pauze op werk om dan stukjes fruit ofzo te eten.
Ik zit nu inmiddels op -4,5kg :D

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:11

In 1.5 week nu weer 4 kilo kwijt, veel vocht, maar toch :D

Heb een nieuwe ontdekking voor mijn ontbijt, Kvarg.
Een super eitwitrijke kwark.

Calorieen 60/100g.
Vetten 0.2/100g.
Koolhydraten 3.4/100g.
Waarvan suikers 3.1/100g.
Eiwitten 11/100g.

Hij is bij de Jumbo te krijgen in 2 smaken, Framboos en Vanille. Vindt ze beide erg lekker :)

Mizora

Berichten: 18115
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:12

Ik gebruik whey perfection omdat ik de smart protein niet smakelijk vind (lees, misselijkmakend. Hoewel hij wel echt verbeterd is met vroeger, dus als mijn huidige voorraad op is ga ik de smart weer eens proberen waarschijnlijk). Ik meng 25g whey perfection met 15g ultra fine oats, 5ml lijnzaadolie en een halve liter magere melk. Dat voldoet prima als maaltijdvervanger.

364.75 kcal
7.45 vet
34.95 koolhydraten
39.1 eiwitten
1.7 voedingsvezel

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 06:26

Ik zit momenteel echt klem. Me vriend wil mee doen maar merk dat ik een heel recept wil met alles wat ik hele week en per dag moet eten. Nu nog waar vind ik dat. Zo weet ik wat ik kan eten en wat ik moet halen. Zoals ik nu doe werkt het helaas niet. Zoals een sonja bakker word niks vind meer dan de helft niet lekker

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34711
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 07:53

Weekmenu's om af te vallen staan wel eens in tijdschriften als Vriendin, Libelle etc. En zijn vast ook voldoende op internet te vinden. Ik vind bijv dit na even snel googlen: https://www.slankmetlinda.nl/koolhydraa ... -weekmenu/

Ik bedenk per dag wat ik wil eten, door de app zie ik dat ontbijt, lunch en tussendoortjes vaak wel hetzelfde zijn. Avondeten eet ik gewoon wat de rest ook eet, maar hou ik rekening met het formaat van mijn portie. Ik ben weer wat kwijt, lijkt weer een mooie dalende lijn in te zitten. Nog iets minder dan 4 kilo en dan heb ik mijn streefgewicht bereikt.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:04

Ik ben vandaag zomaar uit het niet weer 2 kilo zwaarder dan gisteren... Heb niks anders gegeten, zal wel vocht zijn. Gisteren wel zwaar gesport, maar dat doe ik eigenlijk dagelijks, maar misschien dat daar ook nog wat vocht zit.
Vandaag maar even goed drinken.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:07

Balen is dat dan he!

Na even de schouders er weer onder, vandaag 89.8 . Wat een mijlpaal!onder de 90!