paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:24

Voor de mensen die paardrijden in willen voeren met MFP pas op. Als je namelijk met mobiel rijd, krijg je natuurlijk ook veel extra stappen dus mag je daardoor al meer calorieën eten. Voer je dan nog extra paardrijden in mag je nog meer calorieën dan eigenlijk nodig is. Let hier dus op!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 11:25

je kunt de stappenteller ook pauzeren toch?

met dit weer is het inderdaad nog belangrijker goed te drinken, anders ga je vocht vasthouden. ik ben hetzelfde gebelven, dus dat is prima

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:30

Inderdaad goed (water) blijven drinken met dit weer! Ik heb er gelukkig geen last van.

fohadie
Berichten: 4310
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:21

Juist niet alleen water. Thee is vaak beter,of, als je veel sport een iso-drank. je zweet nl behoorlijk veel en met alleen water vul je het tekort aan mineralen ed niet aan.

Maar idd oppassen met alcohol en koolzuurhoudende drankjes en drankjes met veel suiker. (vruchtensap ed.)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:25

Nele80: wat vind jij overdrijven met eiwitten? Hoeveel gram eiwitten wil je eten? Je kan als tussendoortje ook een handje nootjes eten ;) tip: weeg deze wel vrij precies af, want noten bevatten veel kcal. Je kan iok bijvoorbeeld kwark of iets dergelijks nemen ;)

Met het warme weer eet ik ook vrij weinig.. krijg het gewoon niet weg. Gelukkig drink ik wel genoeg.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:36

Nele80 schreef:
ja eindelijk, na een 2tal weken niets af te vallen was er deze morgen toch 300 gram af.

ik vul ook 's morgens/in de voormiddag mijn app (MFP) in dan weet ik wat de rest van de dag kan/mag eten. De laatste dagen kom ik wel aan veel te weinig kcal, soms maar 1000 kcal. ik weet niet goed wat ik nog meer kan eten. ik probeer kha arm te eten, maar ik wil dan ik niet overdrijven met eiwitten.


Ben ook wel benieuwd hoeveel eiwitten je dan max wil. Ik wil juist meer eiwitten en heb als dagelijks doel rond de 140g, alleen dit haal ik bijna nooit :(

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:03

@ Monster_tos: ik hou volgende minima aan: min 25gr Kha - min 74 gr eiwitten en min 116 gr vet. Kha en eiwitten heb ik bijna altijd voldoende, vet niet, waardoor ik dan natuurlijk te laat in kcal uitkom

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:00

Dan zouden een handje nootjes op bijvoorbeeld een advocado een goeie kunnen zijn!

Koolhydraten en vetten zijn bij mij het probleem nooit, maar eiwitten blijft lastig. Binnenkort de eiwitshakes er maar weer bij halen.

EDIT: shakes niet als vervangende maaltijd maar lekker naar het sporten bijvoorbeeld :)

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:28

Monster_tos schreef:
Dan zouden een handje nootjes op bijvoorbeeld een advocado een goeie kunnen zijn!

Koolhydraten en vetten zijn bij mij het probleem nooit, maar eiwitten blijft lastig. Binnenkort de eiwitshakes er maar weer bij halen.

EDIT: shakes niet als vervangende maaltijd maar lekker naar het sporten bijvoorbeeld :)


Ik gebruik smart proteïn van body en fit. Dit zijn duurzame eiwitten en dus ook beter zoals de whey proteïn met snelle eiwitten. Alleen als idee hoor. Smart proteïn werkt bij mij goed en kwam er niet van aan en had geen spierpijn meer na het sporten.

Maarja denk niet dat ik jou dat hoef te vertellen als vriendin van een personal trainer 8-) {:}

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:04

Haha thanks Bonte! De Whey gebruikte ik zelf inderdaad ook al, de aardbei smaak is ook nog eens erg lekker!
Ik heb de repen ook liggen, die zijn ook echt heerlijk!! Niet voor dagelijks, maar gewoon zo nu en dan als ik zin heb in wat lekkers. Qua smaak doet het voor mij niet onder aan bijvoorbeeld een Lion of Mars :)

JustSmile
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-10-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:28

Ik heb mijn stappenteller niet aan, dus pak gewoon het paardrijden.
Ik zit inderdaad ook te twijfelen om iets extra's te pakken om aan mijn eiwitten te komen. Merk het inderdaad ook met sporten. Maar nu eerst maar eens ook met skyr proberen.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:53

Zwaarder zijn met dit weer is idd vervelend, maar ergens juist prettig. Ik hou ook gigantisch veel vocht vast, maar dat is beter dan het alternatief van uitgedroogd raken. Even vervelend, maar het is er vast zo weer af :)

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:29

Hier hopelijk ook een vochtvasthouder, nog steeds ineens ruim een halve kilo zwaarder dan vorige week. Ik drink best veel zeker tussen de 3 en 4 liter per dag.

Wel fijn hier te horen dat er meer mensen ineens zwaarder zijn dan hoop ik ook maar dat het vocht vasthouden is.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:46

Ik was vanmorgen ineens anderhalve kilo zwaarder dan 2 dagen geleden dus zou me er niet al te veel van aantrekken. Je raakt het vocht vanzelf weer kwijt!

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:30

Laten we het hopen!
Maar echt ik baal dan en schrik er ook van omdat je er gewoon zoveel moeite voor hebt gedaan om het eraf te krijgen en er dan ineens weer aanzit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:32

Patt schreef:
Laten we het hopen!
Maar echt ik baal dan en schrik er ook van omdat je er gewoon zoveel moeite voor hebt gedaan om het eraf te krijgen en er dan ineens weer aanzit.

Ja, dat is het ook. Ik ben nu weer zwaarder dan ik 2 maanden geleden was, en dat is echt heel frustrerend en eng. Maar aan de andere kant weet ik dat ik 2 dagen geleden juist weer op m'n lichtste in een hele tijd was, en ik heb juist in deze 2 dagen heel weinig gegeten. Niet gelogd en op gevoel gegeten maar door de hitte was dat heel weinig. Dus het lost zichzelf wel weer op denk ik zo!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34712
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 07:47

Ik ben weer fijn terug op mijn plateau. Ondanks minder eten en meer bewegen.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 08:28

Ook dat heeft waarschijnlijk te maken met de hitte Susan, gewoon stug doorgaan dan ben jij degene die wint!
Hier nu 2 kilo er af sinds de knop om is, voelt goed om weer bezig te zijn en de overwinningen 's ochtends op de weegschaal te vieren!

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:26

Ik heb er ook eindelijk weer wat af, de teller staat nu op 24,5 kilo.

dollyspikkel

Berichten: 1044
Geregistreerd: 20-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:28

Wat goed geerte!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:43

Goed bezig!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34712
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:03

Geen idee of het met de hitte te maken heeft. We gaan het zien. 24,5 kg is echt een hoop. Ik vind het knap!

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:35

Hoi hier mijn 10 gouden tips die mij al een aantal maanden heel goed op weg helpen. Misschien hebben jullie er ook wat aan?

1. Hou van je lichaam. Je wilt het gezond maken dus eet niks met slechte ingredienten (suiker, tarwebloem etc. Definieer voor jezelf wat jouw slechte ingredienten zijn ( op internet is heel veel te vinden hierover ).

2. Doe zelf de boodschappen en koop niks maar dan ook niks waarin slechte ingredienten zitten. Probeer ook eens de biologische groenten via google vast wel een winkeltje te vinden.

3. Stop met smoezen te bedenken om dingen te kopen die ongezond zijn. Visite of feestje of wat dan ook. Gewoon niet kopen.

4. Steek tijd en energie in het zoeken naar gezonde recepten en kook bewust. Zoek naar manieren om gezond eten super lekker te krijgen door bijv verse kruiden etc.

5. Kies maaltijden die goed vullen bijv. Havermout / boekweit.

6. Alle tussendoortjes nemen dmv groenten ( komkommertje /wortels etc.).

7. Stop met tellen van calorieen en vet en al die dingen. Geniet van wat je eet en wordt niet te obsessief.

8. Vertel de mensen om je heen dat je alleen nog gezonde dingen eet zodat je ook een stok achter de deur hebt om vol te houden.

9. Vreetbuien onderdrukken door afleiding ga paardrijden wandelen of bel je vrienden en kan je echt niks anders, doe je dan tegoed aan volkoren crackers ofzo ;-).
De grap is dat die drang vanzelf weggaat als je die een paar keer overwonnen hebt. Je lijf went eraan.

10. Ga niet teveel lopen wegen. Stel jezelf een doel en geef jezelf veel tijd om het te bereiken. Weeg alleen als je zeker weet dat je lichter bent. Dus niet wegen in die ene week in de maand of als het 30 graden is. Leg je focus lekker op je gezondheid en minder op je gewicht. Je bent tenslotte al goed zoals je bent en vanaf nu wordt je alleen maar mooier, fitter en bovenal gezonder.

Ik ben van 73,4 naar 67,8 en streven is voor mij 63 kg in februari volgend jaar ofzo. Ik ben hiermee begonnen in maart door een ziekte waarbij het belangrijk is om ontstekingen te remmen en vaten te verbeteren. Ik ben erachter gekomen dat dit voor alle westerse mensen ongeveer wel geldt. Ik bak tegenwoordig mijn eigen brood enzo om met name de tarwe te ontwijken. Ik mis het meeste de colaatjes maar het went wel. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Het leuke is trouwens dat mensen het aan je zien dat je alleen nog gezond doet. De kapper ziet het aan je haar. Mensen geven complimentjes over je huid, de tandarts ziet het aan je tandvlees Etc.
Laatst bijgewerkt door piezze op 21-06-17 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:54

piezze schreef:
Hoi hier mijn 10 gouden tips die mij al een aantal maanden heel goed op weg helpen. Misschien hebben jullie er ook wat aan?

1. Hou van je lichaam. Je wilt het gezond maken dus eet niks met slechte ingredienten (suiker, tarwebloem etc. Definieer voor jezelf wat jouw slechte ingredienten zijn ( op internet is heel veel te vinden hierover ).

2. Doe zelf de boodschappen en koop niks maar dan ook niks waarin slechte ingredienten zitten. Probeer ook eens de biologische groenten via google vast wel een winkeltje te vinden.

3. Stop met smoezen te bedenken om dingen te kopen die ongezond zijn. Visite of feestje of wat dan ook. Gewoon niet kopen.

4. Steek tijd en energie in het zoeken naar gezonde recepten en kook bewust. Zoek naar manieren om gezond eten super lekker te krijgen door bijv verse kruiden etc.

5. Kies maaltijden die goed vullen bijv. Havermout / boekweit.

6. Alle tussendoortjes nemen dmv groenten ( komkommertje /wortels etc.).

7. Stop met tellen van calorieen en vet en al die dingen. Geniet van wat je eet en wordt niet te obsessief.

8. Vertel de mensen om je heen dat je alleen nog gezonde dingen eet zodat je ook een stok achter de deur hebt om vol te houden.

9. Vreetbuien onderdrukken door afleiding ga paardrijden wandelen of bel je vrienden en kan je echt niks anders, doe je dan tegoed aan volkoren crackers ofzo ;-)

10. Ga niet teveel lopen wegen. Stel jezelf een doel en geef jezelf veel tijd om het te bereiken. Weeg alleen als je zeker weet dat je lichter bent. Dus niet wegen in die ene week in de maand of als het 30 graden is. Leg je focus lekker op je gezondheid en minder op je gewicht. Je bent tenslotte al goed zoals je bent en vanaf nu wordt je alleen maar mooier, fitter en bovenal gezonder.

Ik ben van 73,4 naar 67,8 en streven is voor mij 63 kg in februari volgend jaar ofzo. Ik ben hiermee begonnen in maart door een ziekte waarbij het belangrijk is om ontstekingen te remmen en vaten te verbeteren. Ik ben erachter gekomen dat dit voor alle westerse mensen ongeveer wel geldt. Ik bak tegenwoordig mijn eigen brood enzo om met name de tarwe te ontwijken. Ik mis het meeste de colaatjes maar het went wel. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Het leuke is trouwens dat mensen het aan je zien dat je alleen nog gezond doet. De kapper ziet het aan je haar. Mensen geven complimentjes over je huid, de tandarts ziet het aan je tandvlees Etc.


Goede tips! Ik denk dat niet wegen en geen calorieën meer tellen ook wel goed voor mij is. Na jaren "die"eten weet ik echt wel wat goed en slecht is en wat waarin zit. Weet ik dit niet kan ik altijd nog op het etiketje kijken. Verder denk ik dat afvallen ook deels psychisch zit.. En inderdaad niks lekkers meer in huis halen. Dat zou ik ook zeker niet doen als ik alleen zou wonen.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:59

Ik koop voor mijn familie ook geen slechte dingen meer. De kids mogen 1 lekker iets kopen in de week naar keuze chippies of koekjes en ik beschouw dat als van hun en kom er ook niet aan. Maar als ik me niet zou kunnen bedwingen zou ik het ze op hun kamer laten leggen maar ik heb de behoefte niet meer zo. Als ik naar de ingredienten kijk dan denk ik al bah is slecht voor mij. Haha

Mij helpt het ook om zelf lekkers proberen te maken. Laatst chips van zoete aardappel uit de oven met kokosolie of koekjes van havermout zonder suiker en zelfgemaakte volkoren speltcrackers met zelfgemaakte eiersalade. Meestal is het niet zo lekker en dan genees je al snel en daarbij zie je hoeveel energie het kost om echt iets zelf te maken en ven je lekker bezig en niet aan het eten. Win-win situatie.
Laatst bijgewerkt door piezze op 21-06-17 11:06, in het totaal 3 keer bewerkt