paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:28

Ik heb de app van het voedingscentrum. Daar kan je gewoon paardrijden invoeren.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:33

MFP kan ik onder cardio ook paardrijden invoeren, zal wel niet heel precies zijn maar het is voor mij goed genoeg :).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34716
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:35

Ik voer beweging niet in, ik heb een losse app van LG op mijn telefoon die bijhoudt wat ik verbrand met lopen, fietsen ed.

BJ vervelend lijkt me dat. Het er de hele dag mee bezig zijn herken ik wel. Maar eetbuien heb ik nooit gehad. Ik ben meer een grazer, als ik me verveel of voor de tv zit wil ik iets te eten hebben. Ik leef van eet naar eet moment. Helpt het ook om iets totaal anders te gaan doen ipv eten? Bij mij werkt afleiding zoeken nog het best.

purny

Berichten: 27540
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:45

Ga dan toch eens kijken bij de voedingscentrum App

JustSmile
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:25

Nou ik ben sinds donderdag bij aan het houden wat ik eet en het gaat al een stuk beter!! Of ik ook daadwerkelijk af ga vallen is nog even afwachten. Momenteel geen weegschaal in huis, dus misschien binnenkort maar even kopen.

Voor bewegen gebruik ik nu endomondo. Deze communiceert met mfp en je kan er ook aangeven dat je gaat paardrijden(hoe dat werkt weet ik nog niet, vandaag voor het eerst geprobeerd met hardlopen en dat zette die inderdaad goed over naar mfp. Vandaag ook aan mijn calorieën gekomen *\o/* al blijf ik op zoeken naar de eiwitten. Ik vind het echt moeilijk om daar genoeg van binnen te krijgen.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:39

JustSmile schreef:
Nou ik ben sinds donderdag bij aan het houden wat ik eet en het gaat al een stuk beter!! Of ik ook daadwerkelijk af ga vallen is nog even afwachten. Momenteel geen weegschaal in huis, dus misschien binnenkort maar even kopen.

Voor bewegen gebruik ik nu endomondo. Deze communiceert met mfp en je kan er ook aangeven dat je gaat paardrijden(hoe dat werkt weet ik nog niet, vandaag voor het eerst geprobeerd met hardlopen en dat zette die inderdaad goed over naar mfp. Vandaag ook aan mijn calorieën gekomen *\o/* al blijf ik op zoeken naar de eiwitten. Ik vind het echt moeilijk om daar genoeg van binnen te krijgen.


Als je van zuivel houd: probeer eens skyr van arla (of alpro?) zitten veel eiwitten in en weinig calorieën. En is ook lekker! Zeker met wat granola of muesli er doorheen.

JustSmile
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-10-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:36

Dank voor de tip, ga ik eens proberen

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:39

Bj. Dat zit er nu eenmaal in. Hier gaat dat er ook niet uit. Ik plan smorgens mn eten al in de app. Zodat ik gewoon weet waar ik me aan moet houden, en dat geeft mij wel veel rust.

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:05

Hallo allemaal, ik ben ook weer terug! Bruiloft (inmiddels alweer 4 weken geleden) was geweldig en vakantie was ook heerlijk. Alles bij elkaar wel weer iets aan gekomen, maar nu ook weer motivatie gevonden om verder aan de slag te gaan. Wil heel graag naar de 80, dus nog ruim 10 kg te gaan.
Grootste aanpassingen nu zijn dat mijn rug goed genoeg is geworden voor 1 uurtje fitness per week (onder begeleiding van een fysiotherapeut) en ik met goedkeuring van de fysio nu op de fiets naar mijn werk ga (klein half uur per keer). Eten probeer ik nu hetzelfde te houden, begin augustus afspraak met een diëtiste om te kijken wat ik daar nog in kan verbeteren.

Heb de afgelopen weken wel nog mee gelezen en er zijn weer veel kilo's verdwenen, goed bezig!

Bonte James, lastig! Misschien helpt het om op iets anders dan calorieën te focussen? Heb zelf wel eens een tijdje goed opgelet om iedere dag de aanbevolen hoeveelheid groentes binnen te krijgen. Niet gelet op calorieën, maar omdat er vrijwel niets in groente zit en ze wel vullen, ging mijn totaal aan calorieën op een dag ook omlaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:07

Als Skyr niet zo je ding is heb je van Melkunie ook proteine yoghurtjes, die zijn zelfs nog wat magerder in kcal dan Skyr :)

Ik herken het wel heel erg BJ. Heb het ondertussen van me af gezet en daarmee ook het plan uit mijn hoofd gekregen om zo snel mogelijk zo veel mogelijk af te vallen. Ik wil voor mezelf een balans vinden tussen gezond en ongezond waar ik van kan genieten en waar ik mezelf fitter mee kan krijgen zonder mezelf ernstige restricties op te leggen. Wat Jester zegt vind ik dus een erg goede tip. Je bent al veel kwijt: waarom niet even een pas op de plaats en proberen voor jezelf de natuurlijke balans te vinden? Stoppen met alles loggen en kijken of je ondertussen je lichaam goed genoeg kent om het te gokken zonder aan te komen. Even een tijdje loslaten en dan eventueel later de draad weer oppakken als je toch merkt dat er nog wat extra gewicht af moet.


Verder nog even een giga groot waterdrinkremindertje van deze kant. Vergeet niet om met dit weer minimaal 2 liter water te drinken + alles wat je eraf zweet er weer bij te drinken. Als je daar moeite mee hebt, heel erg zweet of heel actief moet zijn, denk dan eens aan iets als O.R.S. Je gaat er vocht van vasthouden maar met deze temperaturen is dat absoluut geen overbodige luxe.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:14

Hallo dames, ik ben ergens aan het begin van dit topic afgehaakt, ik ben tot nu toe in totaal zo'n 10 kilo afgevallen.

Echter waren dat de makkelijkste, het word nu weer steeds moeilijker. Daarom dacht ik, ik ga hier toch maar weer meekletsen als dat mag, hopelijk blijf ik dan gemotiveerd.

Ik wil echt heel graag straks af en toe op de E pony van mijn stiefdochter stappen om haar te helpen. Laatst vroeg ik ook aan iemand, die ponylief net behandeld had, wat zou jij er nu op zetten. Och zei ze dat hangt van de rijstijl af. Ze dacht geloof ik in eerste instantie dat ik de ruiter was?
Net ben ik er heel even gauw op gaan zitten voor 1 foto, eens kijken hoe het eruit ziet.
Nou heb de foto maar verwijderd, mijn oog word meteen naar mijzelf en m'n vet getrokken, voel me er zo ongelukkig over. Ik voel me helemaal niet zo breed, heb zelfs nog een zandloperfiguur, ook in de spiegel ben ik niet ontevreden over mezelf eigenlijk, maar pffff op elke foto van mezelf. ;(

Ik ga maar weer streng met jullie meedoen, vandaag iig anderhalf uur paardgereden (op mijn eigen koudbloed) en gezond gegeten plus goed gedronken. Hopelijk morgen weer een weegschaal die iig niks hogers aangeeft.

purny

Berichten: 27540
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:52

Wat doen jullie extra om vet kwijt te raken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:01

purny schreef:
Wat doen jullie extra om vet kwijt te raken?

Buiten gezond eten en bewegen kan je niets 'extra' doen om vet kwijt te raken.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:04

Ik loop hard 3x per week en volleybal een keer per week. Verder let ik inderdaad dat ik niet te veel eet

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:06

2 a 3 keer per week start to run, dat is een opbouwschema voor hardlopen, met leuke muziek enz. :)

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:58

Wauw Dolly dat is al een heel verschil zeg, top hoor.

En Bontejames wat je schrijft is echt zo herkenbaar!
Hier ook met eten bezig vanaf dat mijn ogen open zijn tot ik naar bed ga en ben heel benieuwd of ik het allemaal vol ga houden. Tja we zullen zien.

JustSmile
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:42

Ik had dat probleem van de hele dag met eten bezig zijn inderdaad ook, maar juist nu ik mfp gebruik veel minder(feit dat mijn afstudeeronderzoek is ingeleverd helpt waarschijnlijk ook). Ik plan nu gewoon mijn maaltijden zo veel mogelijk van tevoren en daardoor hoef ik alleen af en toe te kijken wat ik "mag". Denk wel dat als het straks wat meer in mijn systeem zit dat het dan ook nog makelijker gaat... hoop ik

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:46

Hebben jullie met dit weer ook dat je ineens wat kilo's erbij hebt?
Ik stond net op de weegschaal en ben ineens 2.5 kilo zwaarder :(

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:56

Is dat dan niet vocht? Ik kan mij niet voorstellen dat je opeens 2,5 kilo zwaarder bent in één dag.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:00

Je kan idd vocht vasthouden met dit weer, niet druk over maken als je je netjes hebt gedragen. Vocht is er vaak gauw weer af.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34716
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:13

Ik ben de 300 gram die ik kwijt was ook weer rijker. Ik gok idd op vocht, want heb minder gegeten en veel bewogen de afgelopen dagen. En geen gekke dingen gedaan qua eten. Maar 2,5 kg is wel veel.

purny

Berichten: 27540
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:35

Ik voelde me gister ook al zo blehh... denk ook vocht/psychisch dingetje bij mij

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:18

ja eindelijk, na een 2tal weken niets af te vallen was er deze morgen toch 300 gram af.

ik vul ook 's morgens/in de voormiddag mijn app (MFP) in dan weet ik wat de rest van de dag kan/mag eten. De laatste dagen kom ik wel aan veel te weinig kcal, soms maar 1000 kcal. ik weet niet goed wat ik nog meer kan eten. ik probeer kha arm te eten, maar ik wil dan ik niet overdrijven met eiwitten.

Charaz

Berichten: 24332
Geregistreerd: 12-04-02

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:22

Ik ben over het weekend heen gelijk gebleven qua gewicht, maar heb wel het idee dat ik vocht vast hou, maar goed dat is dan een meevaller als het wat koeler word dan is het er in 1 keer af.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:24

Ik gebruik mfp bijna niet meer om kcal te tellen. Ik merkte dat ik er een uitdaging van maakte om zo min mogelijk binnen te krijgen. Nu val ik nog steeds af, maar heb nu minder die neiging om het als wedstrijd te zien.