paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12271
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:27

My fitniss pall! Daar kan het volgens mij ook

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:45

Jester_ schreef:
My fitniss pall! Daar kan het volgens mij ook


Dankjewel! Deze app heeft inderdaad alle maten (imperial en metric) in de database :D
Volgens deze app heb ik gisteren 1200cal gegeten, wat dus onder mijn goal zit, maar door een goede hoeveelheid protein en fiber had ik echt geen honger :)

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:53

Jeej ik heb vandaag mijn eerste mijlpaal bereikt! -10 kilo! Zo blij!! En op naar de volgende 10!

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:56

*\o/* gefeliciteerd

dollyspikkel

Berichten: 1044
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:56

Goed bezig! Gefeliciteerd!

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:56

Tnxx *\o/* *\o/*

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:28

Goed bezig!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:01

Wat goed! Hier gaat het ook nog steeds super. Volgens de app zou ik 0,5 kg per week af moeten vallen maar in de eerste week ben ik daar al dik overheen gegaan. Verwacht dat het nog wel wat gaat stabiliseren. Maar voor nu een vliegende start en ben alleen al blij dat ik eindelijk van dat plateau af ben. Blijkbaar zit het hem dus toch echt in die extra cracker 's avonds, of toch nog dat ene keertje nog wat extra opscheppen.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:23

Goed bezig!
Ik gebruik ook weer de app nu. Zo handig :j
Ben inmiddels 1 kg kwijt. Nog 9 te gaan :+

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:25

SusanH schreef:
Wat goed! Hier gaat het ook nog steeds super. Volgens de app zou ik 0,5 kg per week af moeten vallen maar in de eerste week ben ik daar al dik overheen gegaan. Verwacht dat het nog wel wat gaat stabiliseren. Maar voor nu een vliegende start en ben alleen al blij dat ik eindelijk van dat plateau af ben. Blijkbaar zit het hem dus toch echt in die extra cracker 's avonds, of toch nog dat ene keertje nog wat extra opscheppen.


Ja dat kan echt het verschil maken! Zo'n app is echt heel handig om je inzicht te geven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:01

Zo viel de chinees van gisteren me nog heel erg mee, ik had meer kcal verwacht. Maar bami met tjap tjoy viel prima binnen de marges.

Amanda: de kop is er af, de rest volgt vast snel :j

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:04

Ik heb een patatje op zaterdag. Had daar zo'n trek in. Maar door de rest van de dag heel minimaal in calorieën te eten, viel ik nog net binnen mijn grens. En lekker dat dat patatje dan ineens is :D
Verder eet ik khd arm. Eigenlijk geen khd, behalve fruit. Dat werkte de vorige keer heel goed en is prima vol te houden.
Nu een tussendoortje mee van kiprollade, met een laagje Philadelphia en een stukje paprika. Heel verantwoord en heel lekker :9

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:07

Ja grappig hoe dat werkt idd. Ik had van de week ipv een toetje een ijsje gegeten (had mijn dochter een ijsje beloofd, en het paste nog ruim volgens de app) dus hup op de fiets naar de ijssalon. Heb er intens van genoten.

Ik eet niet bewust khd arm, maar volgens de app zit ik vrij laag in de khd. Vetten en eiwitten kom ik hoger in uit aan het eind van de dag.

Jester_

Berichten: 12271
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:27

Ik gebruik hem ook weer want ik blijf maar steken := terwijl ik maar rond de 1300 eet blijkbaar. Miss toch weer meer gaan eten

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:43

Hmm, dat is balen Jester. Misschien ook combinaties in eten?

Susan: ja werkt prima zo. Ik kom op hetzelfde uit overigens, hoger in eiwitten en vetten. Maar dat is ook niet gek met minder khd. Je moet ergens compenseren.
Ik beweeg eigenlijk te weinig. Dus ik heb me voorgenomen nu 2x een rondje te wandelen van zo'n 3km. Dan rijd ik nog 3-4x per week mijn paard. Dat moet genoeg zijn in beweging hoop ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:51

Ik heb op mijn telefoon (LG) een app die bijhoudt wat ik beweeg. Klopt niet altijd, want fietsen meet hij niet altijd accuraat. Pas bijna een uur gefietst, zegt de app dat ik 8 minuten gefietst heb (en bijna niks verbruikt natuurlijk) :+ beetje jammer :') maar wandelen meet hij super, en paardrijden maakt hij altijd iets heel creatiefs van :))

Jester 1300 kcal lijkt mij erg weinig. Wat mag je volgens de app eten per dag?

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:04

Ik mag ook maar 1200 van de app eten, en dat probeer ik ook zo goed mogelijk te doen. Eigenlijk houdt ik het wel makkelijk vol en ik val ook af, eindelijk. Ik sport er ook nog bij; drie keer per week paardrijden en verder sportschool en wandelen.

Ik zit wel bijna elke keer over mijn suikergrens van die app, een appel en wat zoet broodbeleg en het is al bijna te veel, dat is wel irritant.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:08

Snap ik, maar het doel is natuurlijk om af te vallen, en dat kan alleen als de app je er op wijst. Waardoor jij weer bewust word van je eet gewoontes.

Overigens kijk ik alleen naar kalorieën en niet naar de macro's. Zolang ik maar afval.

De ene dag haal ik 1500 de andere dag 1000. In een weekend weg eet ik er 1.8kg aan ( blijkbaar) want dan zit ik met ontbijt en lunch al over de 1200kcal. Door bolletjes etc.
Maar dan doe ik weer een week netjes en is het er weer af. Zo was ik vorige maandag 94.1 en vanmorgen 92.3 dacht ik. Maar t weekend daarvoor hebben we niks aan lijnen gedaan. Eten en uit eten en een borreltje.

Jester_

Berichten: 12271
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:30

Ik mag volgens de app 1500. Maar ik eet niks anders waar ik tot voor kort nog 14 kilo mee afviel :')

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:32

Amanda schreef:
Hmm, dat is balen Jester. Misschien ook combinaties in eten?

Susan: ja werkt prima zo. Ik kom op hetzelfde uit overigens, hoger in eiwitten en vetten. Maar dat is ook niet gek met minder khd. Je moet ergens compenseren.
Ik beweeg eigenlijk te weinig. Dus ik heb me voorgenomen nu 2x een rondje te wandelen van zo'n 3km. Dan rijd ik nog 3-4x per week mijn paard. Dat moet genoeg zijn in beweging hoop ik.


Ik heb dat ook idd, weinig koolhydraten en meer eiwitten en vetten.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:28

Heb het al eens eerder geschrevenn maar ik ben 1,76 mtr, 42 jaar en weeg nu inmiddels 84 kg en mag volgens de mfp app 1720 kcal per dag eten en val daar dus nog steeds netjes zeker een halve kilo per week mee af. Wel beweeg ik veel en deze extra verworven calorieën eet ik niet mee op maar zit toch elke dag echt wel aan de 1600/1700 kcal hoor.

Daarom verbaas ik mij over het weinig aantal calorieën dat jullie maar mogen eten, waar zit hem dat in dan vraag ik mij af?

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:30

@Patt, dat komt omdat MFP (amper) je lengte en gewicht meeneemt in de berekening voor het aantal kcal dat je moet eten op een dag. Heb het hier al meerdere malen gezegd maar MFP is echt niet te vertrouwen daarmee, gewoon even los je BMR uit een calculator halen en je doel in MFP los aanpassen. Ik mag van MFP ook maar 1200 op een dag eten terwijl mijn BMR 1890 is, als ik MFP aan zou houden zou ik dus gewoon echt veel te weinig eten.

@Jester heb je je doelen al opnieuw bekeken? Als je 14 kilo lichter bent is je BMR behoorlijk veranderd natuurlijk, je bent lichter dus je lichaam heeft ook minder nodig. Het kan zijn dat je wat minder moet gaan eten, of juist wat meer.

Jester_

Berichten: 12271
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:33

Dan kom ik op 1600 voor mijn bmr, verschilt dus 100 met mfp, minder dus dan mfp aangeeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:34

Jester_ schreef:
Dan kom ik op 1600 voor mijn bmr, verschilt dus 100 met mfp, minder dus dan mfp aangeeft

Misschien toch eens proberen om wat boven die 1600 te zitten en kijken wat dat met je lichaam doet. Als je toch al 14 kilo bent afgevallen heb je wel weer wat ruimte om wat te gaan spelen, je merkt het snel genoeg als je er weer van aankomt!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:35

Ik denk wel dat mfp kijkt naar wat je verbranding is. Ik sport niet. Wandelen etc tel ik niet mee daarin.