paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:41

Oeh heel veel sterkte roulette !!!

Hier na 2 weken nog niks afgevallen... Heel anders dan normaal altijd als ik begin vliegen de kilo's eraf en nu nog niks.. Erg demotiverend :'(

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:44

Sterkte Roulette, dat zijn geen fijne dingen!

Hier ook medicijnen waardoor de spijsvertering suuuuper traag is. Krijg er obstipatie van terwijl ik al genoeg pruimen ed eet.

Succes iedereen weer!

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:46

Sterkte Roulette!

Wat goed zeg Blon D!!

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:17

Nou vandaag gaat het stukken beter alleen vanochtend nog een beetje misselijk.

Ondanks 1,5 liter cola en chips niks aangekomen...

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:14

Roulette: beterschap!

Ik wil morgen een softijsje kopen. Daar heb ik al heel lang zin in. En met het aantal kcal hoop ik enigszins uit te komen. Maar ik heb geen idee hoeveel kcal een klein softijsje bevat. Ook MFP geeft heel veel verschillende dingen aan. Ik heb nog 233 kcal over. En ik eet alleen echt het ijs, het hoorntje niet ivm met de tarwe gevoeligheid.

Iemand van jullie enig idee hoeveel kcal een softijsje bevat?

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:23

Geen idee, ik zal nu ws iedereen over me heen krijgen, maar jeetje...haal dat ijsje gewoon. Vroeg op de dag dan heeft je lichaam alle tijd het weer te verwerken. Ik eet ook gewoon chocolade eitjes alleen iets minder dan normaal..ben van gister op vandaag 400 gram afgevallen...vind ik mooi zat. Volgens mij is het veel beter jezelf af en toe iets te gunnen...zeker als je daar zoveel zin in hebt...

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:26

IHN: dat ijsje gaat er ook zeker wel komen *D.
Maar ik wil er wel een klein beetje rekening mee houden of het in mijn dag past.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:32

ItsMe2 schreef:
IHN: dat ijsje gaat er ook zeker wel komen *D.
Maar ik wil er wel een klein beetje rekening mee houden of het in mijn dag past.


Geniet ervan :).

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:40

Softijs bevat wel veel calorieen vooral dat giedkope prutwafeltje dat er vaak onder zit en niet eens lekker is

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:52

Ik google altijd als ik bij MFP het product niet kan vinden. Dan google ik" hoeveel calorieen zitten er in ... (naam product.)"

Ik zie verschillende antwoorden van 125 t/m 150 kcal. Voor het hele ijsje. Als voorbeeld: een softijsje van de MAC donalds zou zo,n 125 kcal zijn. (Ik weet niet of jou ijsje kleiner zal zijn dan een softijsje van de MAC.)

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:54

Wel doen hoor dat ijsje! Hoor erbij en gewoon vangenieten. Dan maar een extra rondje wandelen

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:00

Ik ga ook zeker weten er van genieten! *D *D
Maar ik wil het wel een beetje in de gaten houden dat ik niet in 1x 500 kcal teveel binnen krijg. Maar met nog speling van 233 kcal binnen mijn doel, moet dat dus zeker te doen zijn :D.
Wat producten heb ik echt geen benul van hoeveel kcal er inzitten :o

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:08

ItsMe2 schreef:
Ik ga ook zeker weten er van genieten! *D *D
Maar ik wil het wel een beetje in de gaten houden dat ik niet in 1x 500 kcal teveel binnen krijg. Maar met nog speling van 233 kcal binnen mijn doel, moet dat dus zeker te doen zijn :D.
Wat producten heb ik echt geen benul van hoeveel kcal er inzitten :o

Tip laat het wafeltje er af en doe het ijsje in een bakje! Wafeltje is zonde van de kcal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:16

IHN schreef:
Geen idee, ik zal nu ws iedereen over me heen krijgen, maar jeetje...haal dat ijsje gewoon. Vroeg op de dag dan heeft je lichaam alle tijd het weer te verwerken. Ik eet ook gewoon chocolade eitjes alleen iets minder dan normaal..ben van gister op vandaag 400 gram afgevallen...vind ik mooi zat. Volgens mij is het veel beter jezelf af en toe iets te gunnen...zeker als je daar zoveel zin in hebt...

Je kan het toch ook allebei doen? Ik trakteer mezelf vaak genoeg op iets lekkers, maar probeer daar dan wel weer rekening mee te houden in de rest van m'n dag. Misschien mierenneukerig maar ik ben niet door niets dik geworden en ik wil het er toch echt af hebben.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:24

Bedankt allemaal!

Gewoon kopen dat ijsje, er echt voor gaan zitten en er echt van genieten! En inderdaad, als je het wafel bakje niet hoeft, vragen of ze je ijsje in een plastic/kartonnen bakje willen doen. Kies ook het formaat waar jij echt zin in hebt, als je dan toch bezig bent.

Zo lang je er maar een bewuste keuze van maakt (en dus alleen de onderdelen die je lekker vind, zonde om calorieën te verspillen aan een koekbakje waar je niets om geeft) moet dat gewoon kunnen.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:30

Het koekbakje/wafeltje blijft sowieso achterwege ivm met mijn tarwe gevoeligheid ;)

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:44

Geniet van je ijsje morgen! Als het ijsje 150 kal. Is. Dan reken je er 250 voor. Weet je zeker dat je er niet veel te ver overheen gaan.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:44

Emmaa_ schreef:
IHN schreef:
Geen idee, ik zal nu ws iedereen over me heen krijgen, maar jeetje...haal dat ijsje gewoon. Vroeg op de dag dan heeft je lichaam alle tijd het weer te verwerken. Ik eet ook gewoon chocolade eitjes alleen iets minder dan normaal..ben van gister op vandaag 400 gram afgevallen...vind ik mooi zat. Volgens mij is het veel beter jezelf af en toe iets te gunnen...zeker als je daar zoveel zin in hebt...

Je kan het toch ook allebei doen? Ik trakteer mezelf vaak genoeg op iets lekkers, maar probeer daar dan wel weer rekening mee te houden in de rest van m'n dag. Misschien mierenneukerig maar ik ben niet door niets dik geworden en ik wil het er toch echt af hebben.


ja...nou, dat bedoel ik dus ook :) .

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 07:26

Ik heb me hier aan het begin van het topic al eens gemeld maar daar is het slop weer in gekomen helaas... er moet bij mij 20 kilo af, heb al even niet meer op de weegschaal gestaan, daar zal ik komend weekend ook weer eens batterijen voor halen...

Hier ook heel drukke dagen dus ik moet nog even gaan bedenken hoe ik ik de sportschool in mijn routine ga krijgen...

Ik hoop dat ik weer mee mag kletsen...

Otti1977

Berichten: 3042
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:10

Yessssss -9 vandaag. Zit weer onder de 80 ben echt zoo blij.. Ik probeer zo te eten dat er kwa calorieën ook gewoon wat lekkers bij kan. Daarom denk goed vol te houden. Ik kan van de zomer mooi m'n korte broeken weer aan die ik vorig jaar niet meer pastte. O ben echt blij..

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:35

Precies -13 vandaag' en dat vanaf 2 januari *\o/*

Still 5 left, wil die er graag voor juli afhebben dus in 3 maand. Dat zou moeten lukken :j

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:36

Otti1977 schreef:
Yessssss -9 vandaag. Zit weer onder de 80 ben echt zoo blij.. Ik probeer zo te eten dat er kwa calorieën ook gewoon wat lekkers bij kan. Daarom denk goed vol te houden. Ik kan van de zomer mooi m'n korte broeken weer aan die ik vorig jaar niet meer pastte. O ben echt blij..


Jeee gefeliciteeerd :D

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:42

Ik had gisteren niet zo'n grote mond moeten hebben over dat ijsje en mijn chocolade eitjes...gewoon -0 gram vandaag :D

Johnnydepony
Berichten: 1418
Geregistreerd: 15-05-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:06

Ik ben weer eens een poging aan het wagen om banaan/blauwe bes/havermout muffins te maken. Dit keer half meel/half havemout en minder suiker. De vorige bleven heel nat van binnen.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:16

spottedponie schreef:
Ik heb me hier aan het begin van het topic al eens gemeld maar daar is het slop weer in gekomen helaas... er moet bij mij 20 kilo af, heb al even niet meer op de weegschaal gestaan, daar zal ik komend weekend ook weer eens batterijen voor halen...

Hier ook heel drukke dagen dus ik moet nog even gaan bedenken hoe ik ik de sportschool in mijn routine ga krijgen...

Ik hoop dat ik weer mee mag kletsen...


Welkom terug, sportschool is soms ook erg moeilijk er tussen te plannen, misschien kan je thuis wat oefeningen doen op de dagen dat je het niet red.