paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:20

Ik pak altijd gewoon een bak thee,, volgens mij is een beetje honger niet zo slecht voor je..
Zo hoeft je lichaam ook niet energie te verspillen aan het verbranden van je maaginhoud, maar juist aan je overtollige vetten (want dat is ook wat je doet in slaapstand)

Na een grote bak thee heb ik geen trek meer in iets in iedergeval, je denkt vaak ook dat je honger hebt, maar het is gewoon trek in iets

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:31

Ik denk dat ook Kingeping. Je hebt immers net avondgegeten dus heel veel honger kan het nooit zijn, bij mij dan! Thee is inderdaad een goed idee dan.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 10:36

vaak lijkthet alsof je trek het, maar heb je eigenlijk dorst. Goed om in de gsaten te houden

vanochtend eiermuffins gemaakt, handje groenten in een muffinvorm, geklutst eitje erbij en in de oven. Mooie koolhydraatarme en calorie arme lunch

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:59

EmptyWords schreef:
vaak lijkthet alsof je trek het, maar heb je eigenlijk dorst. Goed om in de gsaten te houden

vanochtend eiermuffins gemaakt, handje groenten in een muffinvorm, geklutst eitje erbij en in de oven. Mooie koolhydraatarme en calorie arme lunch


Lekker hoor! Ik doe er altijd wel aardig wat kruiden door heen, hou niet zo van de smaak van ei haha.

Ik wil ook nog eens een pizza met een bloemkoolbodem maken, schijnt erg lekker te zijn.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:22

Juist oude kaas zitten heel veel vetten in ! Hoe ouder hoe meer vet :)
Hele jonge 20 + kaas is het beste of smeerkaas , in harde kazen zitten meer droge verzadigde vetten , ik heb me hier ook heel lang in vergist namelijk

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:24

Hier de hele tijd rond de 80/79.8. Vanmorgen ineens 78,2 ?? Nog een keer erop en hij bleef steken rond de 78,6/78,8 *\o/* -12.5 *\o/*

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:39

little_birdy schreef:
Juist oude kaas zitten heel veel vetten in ! Hoe ouder hoe meer vet :)
Hele jonge 20 + kaas is het beste of smeerkaas , in harde kazen zitten meer droge verzadigde vetten , ik heb me hier ook heel lang in vergist namelijk


Dat weet ik ook wel, alleen kan je beter een stukje oude kaas nemen dan een groot blok 20+ kaas.

Zo werkt dat bij mij tenminste. Als het gezond is er meer van eten terwijl het nou ook weer niet zo gezond is.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:00

Ah zo als sat voor jou beter werkt moet je het inderdaad vooral doen ! Was ook niet als aanval bedoeld oid :) maar indd neter stukje oude kaas dan een blok jonge :)

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:37

Waarom bang zijn voor vetten? Die heb je juist nodig en als het in het aantal kcal dat je op een dag wilt eten past is het helemaal niet erg om een lekker stukje vette kaas te pakken, of om te bakken in roomboter of goede olijfolie.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:52

Ik koop ook niet veel light producten. Let wel op wat voor een producten ik eet. Bijvoorbeeld wel smeerkaas of light jam.

Als ik een keer chocomelk wil, dan neem ik de echte en niet de light versie, genieten mag af en toe ook 8-)

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:57

Ik gebruik voor zaken als kookroom vaak wel de light versie, omdat ik het verschil niet echt proef (gebruik het eigenlijk alleen als ik pestosausjes oid maak) en het toch wel makkelijk vind om de helft van de kcal in te leveren. Frisdrank ook altijd light omdat ik het zonde vind om mijn kcal te drinken, maar verder hou ik ook wel van iets vettigs. Juist idd omdat genieten ook zo belangrijk is.. Ik ga geen mager stukje vlees bestellen terwijl ik eigenlijk zin heb in een entrecote alleen maar omdat er een randje vet aan zit. Dan maar wat meer vet, maakt helemaal niets uit.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:53

little_birdy schreef:
Juist oude kaas zitten heel veel vetten in ! Hoe ouder hoe meer vet :)
Hele jonge 20 + kaas is het beste of smeerkaas , in harde kazen zitten meer droge verzadigde vetten , ik heb me hier ook heel lang in vergist namelijk


Heb je hier een bron van en wat is 'heel veel'? Bij het rijpen van een kaas verdampt er vocht, dus langer rijpen = minder vocht = per zelfde gewicht iets meer vet, maar dat verschil is kleiner dan hoe het in jouw tekst over komt.
34 gram vet per 100 gram oude 48+ kaas of 30 gram vet op 100 gram jonge 48+ kaas, lijkt me nou niet veel zoden aan de dijk zetten.

Edit: voor de vergelijking; op een boterham met 30 gram kaas scheelt het 10.8 calorieën of je oude of jonge kaas neemt.

dollyspikkel

Berichten: 1044
Geregistreerd: 20-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:11

Hier ging de weegschaal eindelijk weer naar beneden. Na zo'n 3 weken ongeveer te hebben stilgestaan was er deze week ineens meer dan 1 kg af *\o/* . Totaal komt dan op -16,9 kg.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:20


Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:55

De getallen die ik noemde gaan niet op vet per droge stof trouwens, maar slaan gewoon op de samenstelling van kaas zoals je die in je mond zou stoppen, inclusief vocht. Vet per droge stof zou voor jonge en oude kaas niet mogen verschillen, aangezien ze uit hetzelfde recept worden gemaakt, het verschil is de rijping.

Als je kennis bijdraagt (wat natuurlijk super fijn is! ) wil je dan graag wel de complete uitleg inclusief de juiste nuances vertellen?
Ik werk in de voedingsmiddelen industrie (tot 2 weken geleden zelfs in een kaasfabriek) en zie zo ontzettend veel dingen voorbij komen die weliswaar technisch gezien juist zijn, maar waar door het missen van nuance, getallen en een volledige uitleg mensen er op compleet de verkeerde manier mee aan de haal gaan. Daarmee maken we het onszelf onnodig zo lastig.

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:40

Maar als jouw verhaal klopt Roulette, waarom verschilt het aantal calorieen dan enorm tussen oude en jonge 48+kaas ? Jij had het over 10 kcal. Maar als ik op de verpakking kijk van de 2 plakjes kaas die ik op mijn werk verkoop, scheelt het meer dan 100 kcal. Per 100 gram.

MAW: als ik ern homp jonge kaas neem, scheelt dat zeker aanzienelijk calorieen dan dat ik een homp oude kaas neem.

Verder bemoei ik me niet met deze discussie, het ging erom dat iemand trek had s, avonds en vond dat ze wat lekkers mocht. Het is per persoon verschillend qua calorieen. Wat de een weinig vindt, vindt de ander juist veel en andersom.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:53

Fohadie, sorry dat had ik duidelijker neer moeten zetten. Die 10 verschil is alleen het verschil mbt vet, de andere voedingsstoffen zullen met minder vocht ook iets hoger zijn.
Meest logische check bij jou is eerst of het allebei 'dezelfde' kaas is. Bij ons in de kantine is bijvoorbeeld de jonge kaas van een ander type (Gouda, Emmental, Milner etc) dan de oude kaas, dus is er ook een ander recept voor gebruikt.

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:46

Roulette_ schreef:
Fohadie, sorry dat had ik duidelijker neer moeten zetten. Die 10 verschil is alleen het verschil mbt vet, de andere voedingsstoffen zullen met minder vocht ook iets hoger zijn.
Meest logische check bij jou is eerst of het allebei 'dezelfde' kaas is. Bij ons in de kantine is bijvoorbeeld de jonge kaas van een ander type (Gouda, Emmental, Milner etc) dan de oude kaas, dus is er ook een ander recept voor gebruikt.



Het is zeer zeker dezelfde, zelfde merk, gewicht, soort, enig verschil is jonge of oude. Maardank voor de toevoeging.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:47

Pff. Ben benieuwd.

Yoghurt met muesli
3 boterhammen. 1 met hagelslag en 2 om in mn 3 zachtgekookte eitjes te soppen.
2 plakken kipfilet en 2 augurkjes als tussendoor.
En vanavond kipfilet met broccoli.
Ik hoop dat er morgen weer wat af is.
Minder eten is echt geen optie dacht ik..

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:51

Nee wellicht anders? Ipv brood crackers, of een omeletje maken met veel groente. Ik koop nu regelmatig een zak wokgroente (heel veel variatie) van bijv 400 gram bij de jumbo. Goed wokken, evt 2 eitjes erdoor heen bakken en met bijv wat ketjap. Na zo'n zak (die krijg ik nieteens op) zit ik echt heel lang stamp en stampvol en heb je miss 100 calorieen gegeten (met eitjes wat meer natuurlijk)

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:52

3 boterhammen, 1 hagelag en 3!! Eieren is best een rijke lunch zegmaar :o

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:16

Jester_ schreef:
3 boterhammen, 1 hagelag en 3!! Eieren is best een rijke lunch zegmaar :o



Jep i know! Honger! Maar zit nog maar op 1066 kalorietjes

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:17

Normaal eet ik er 2, boterhammen. Maar had echt trek! Zit tussen boterham 2 en 3 wel een uur hoor.

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:20

Maar als ik jou lunch bereken zit ik al op ruim 600?


Ik was dus weer wat kwijt, ik had een weegschaal gekocht die ook vet enzo zou meten, die noemde me dus steeds obese :p ik vond hem al niet meer lief, maar vandaag zei die eindelijk over fat, dat klinkt al beter :+

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:52

Ontbijt 270
Lunch 530
avond eten 260 ( eet alleen groenten en vlees)

Morgen word het wss chinees. Dan eet ik 2 boterhammen of yoghurt met muesli smiddags. Even zien. Of ik ga dr dik overheen. Gebeurt af en toe ook.