paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:08

Jester_ schreef:
Haha geen idee! Was gister bij de bloedbank en met de snelle healtcheck:

Mijn hb gehalte was van 8,2 van de laatste keer naar 9,8!! Das echt heel hoog voor vrouwen, bloeddruk gedaald en pols was ook keurig (122/70 en pols van 61).
Lang leve gezond leven

Wauw wat gaaf zeg! Leuk om te zien hoe je lichaam zo aanpast. 61 is echt heel netjes, daar moet ik nog even voor werken :=

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:34

Mooie waardes!
Ik ga vanavond op m'n werk eens kijken of we een bloeddruk meter hebben, dan zal ik die weereens opmeten

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:37

Emmaa_ schreef:
Een vrouw kan maar ongeveer 3 kg spier aankomen per jaar dus jammer genoeg gaat de vlieger "ik ben niet afgevallen maar het zal vast komen omdat ik spier heb aangemaakt" niet echt op. Uiteraard kan je wel een stuk strakker worden zonder dat je gelijk heel veel kilo's verliest, maar echt aankomen in spier is bij vrouwen jammer genoeg heel lastig.


Dit inderdaad, ik zie veel vrouwen om mij heen dit excuus gebruiken. Maar helaas dames, zo snel gaat dat niet.
Wel houden 'beschadigde' spieren meer vocht vast, daarom ben je vaak ook wat zwaarder als je spierpijn hebt.

Butterfly schreef:
:x :x :x :x
De weegschaal mijd ik vakkundig momenteel, ik durf het gewoon niet. Bang dat er weer zoveel aan zit, ik weer opnieuw kan beginnen en weet ik veel wat allemaal. Normaal weeg ik ook liever niet als ik ongesteld ben of word, maar ik durf het echt niet meer. In Londen wel superveel gewandeld natuurlijk, elke dag :)


Tip waar je niet heel gelukkig van gaat worden, maar stap op die weegschaal! Als ik 'vroeger' dagen vreetbuien had gehad durfte ik ook niet op de weegschaal, wat er voor zorgt dat ik toch wel bleef dooreten, aangezien ik toch niet wist wat de schade was, en ik zonder de keiharde cijfers op de weegschaal gewoon kon doen als of er niks aan de hand was. Toen ik op de weegschaal stapte waren de cijfers nou net de wake up call die ik nodig had.
Dus, raap jezelf bij elkaar, stap op die weegschaal en confronteer jezelf met de waarheid. Dan kun je er weer vol voor gaan!

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:09

Dat is de reden dat ik mij dagelijks weeg, want dan zet ik net ff een tandje harder bij als ik zie dat ik aankom of gelijk blijf. Heb geprobeerd om 1x in de week te wegen, maar dan ga ik weer sneller snoepen van owh dat kan nog wel.

Ik denk dat ik erachter ben gekomen waarom ik stil ben blijven staan. Te weinig gedronken is de mogelijke oorzaak. Sinds dat ik dit weekend minstens 2 liter ben gaan drinken vliegt het eraf.

Gisteren lekker naar de sauna geweest met als extra bonus dat ik vandaag 89,2 weeg. Waarschijnlijk morgen er weer aan omdat je vooral dan vocht verlies...

Voor iedereen:

DRINKMOMENTJE!

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:16

Wat gaat iedereen goed!

Hier nu 5,7 afgevallen, ben 10 januari begonnen.
Ik ben blij, ik eet gewoon lekkere dingen maar met mate!

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:21

Omdat we vanavond pannenkoeken eten eet ik vandaag koolhydraat arm. Ipv crackers nu op komkommer, erg lekker <3

Afbeelding

Ik zit al zeker 2,5 uur goed vol en het is zo tijd weer voor een tussendoortje

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:24

Wat zit er dan voor spannends op die komkommer?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:27

Smeerkaas?

Ga het ook eens proberen!

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:30

Vanavond mijn eerste lesje body pump :D Denk dat ik morgen niks meer kan haha

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:31

Philadelphia! :D smeerkaas is ook lekker :j

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:31

Succes iris! :D

Johnnydepony
Berichten: 1418
Geregistreerd: 15-05-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:47

Moet je een beetje bieslook over doen!!

Butterfly
Berichten: 2859
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:06

Ik eet juist vanavond minder koolhydraten :D ziet er goed uit Jester!

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:18

Ik heb een stomme week...
Normaal totaal geen moeite om me aan mn schema te houden,, maar deze week foei!
Ik cheat elke dag wel!
stom stom stom!!
Februari is ook echt een drukke onrgelmatige maand voor mij, misschien ligt het daaraan..

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:32

Aangezien mijn vorige post, maar in de afgelopen 2 weken, toch nog 1,8 kg afgevallen! :+

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:12

Goed bezig allen!
Oeh Jester dat ziet er ook lekker uit ja!

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:06

Hallo allemaal! Mag ik met jullie mee praten? Ik heb mijn hele leven al problemen gehad met mijn gewicht ben nu 28 en diverse pogingen gedaan om af te valken. Sonja bakker, weightwatchers, atkins etc. Het is niet zo dat ik veel snoel ik heb een ernstige koolhydraten verslaving en dit is een familie probleem. 2 weken terug besloten dat het genoeg was en een gewichtsconsulent benadert vorige week donderdag intake gehad en vrijdag begonnen. Op dit moment leef ik op 500 calorieen per dag en heb ik hiervoor aangepaste voeding varieerend in pap shakes soep etc. Ik had vandaag mijn tweede weging en ben nu 7,5 kilo kwijt. Ik ben nog lang niet waar ik wil maar het was wel een goede motivator. Doel is in eerste instantie -10 en ik hoop dat ik dit volgende week behaal. Daarna weer -10 en dan mag ik weer rijden (dat is het gewicht waarop ik was toen dierenarts zei dat ik prima op mijn paard kan stappen). Dan houdt de strijd voor mij nog niet op want ik wil echt doorgaan tot een gezond gewicht.
Wat betreft die 500 calorieen ik weet dat men dit ongezond vindt maar dit is niet zomaar vastgesteld.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:23

Welkom Blon :) Dat is een behoorlijke vliegende start, snap dat dat erg motiverend werkt!

Kun je hier misschien uitleggen waarom je op 500 calorieën bent gezet? Omdat je zelf ook al aangeeft dat dit niet als gezond wordt gezien ben ik wel erg benieuwd waarom jouw gewichtsconsulente hier voor gekozen heeft. Kunnen we weer van leren :)

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:26

Monster_tos schreef:
Welkom Blon :) Dat is een behoorlijke vliegende start, snap dat dat erg motiverend werkt!

Kun je hier misschien uitleggen waarom je op 500 calorieën bent gezet? Omdat je zelf ook al aangeeft dat dit niet als gezond wordt gezien ben ik wel erg benieuwd waarom jouw gewichtsconsulente hier voor gekozen heeft. Kunnen we weer van leren :)

Dit heeft te maken met mijn geschiedenis aan dieeten en zelfkennis mbt waar mijn probleem ligt. Nu gaan we zoeken naar de balans waar ik meer calorieen verbruik en toch ongeveer 1 kilo per week zal afvallen. Ik heb een schildklierprobleem waardoor ik toch op andere wijze het een en ander moet aanpakken.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:41

ugh ik zit in twijfel, ik heb eigenlijk badminton vanavond.. wat ik super leuk vind zodra ik er ben...
Maar ik heb zo'n geen zin om op de scooter te zitten in de kou en voel me ook niet helemaal lekker, ben ook beetje bang dat ik daar dan heel naar ga voelen. Maar ik weet gewoon dat zodra ik daar ben het vast wel leuk ga hebben en trots ga zijn dat ik het gedaan heb en echt een goede work out zal hebben.

Maar heb wel echt cheat week gehad dus sporten zou wel goed zijn... pff dilemma

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 20:42

Gewoon gaan Eloya. Huppatee!

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:44

heen gaan niet eens bij na denken.
als je er bent is het leuk en achteraf voel je je goed dat je geweest bent

Otti1977

Berichten: 3042
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:46

Op de scooter dik aankleden. Gewoon gaan!

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:17

Fijn dat het met de meeste mensen hier zo goed gaat!

Een tijdje terug postte ik dat mijn motivatie totaal weg is.. En ben ik gaan nadenken wat ik nou wil en moet doen.
En ik ben eruit gekomen, denk ik.. Ik zie er ontzettend tegenop om weer heel fanatiek/geobsedeerd bezig te gaan met eten en afvallen. Eigenlijk wil ik gewoon geen vreetbuien meer hebben waarvoor ik me hoef te schamen en gezond eten als een gemiddeld persoon.
Dat zou als het goed is moeten resulteren in afvallen en langzaam naar een gezond gewicht gaan.

Dus het plan voor nu: Gezond eten, geen vreetbuien en ik moet zonder schaamte aan iemand kunnen vertellen wat ik die dag heb gegeten. That's it.

Ik zal dus niet meer reageren in dit topic en niet meer bezig gaan met afvallen. Hoe meer ik aan afvallen denk hoe meer ik zin heb om naar de winkel te gaan en het hele koekjesschap leeg te kopen.

Dus ik hoop voor jullie allemaal dat het jullie lukt om elkaar te steunen en om op jullie streefgewichten te komen!!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:32

Begrijpelijk Femek, ik herken dat wel.
Heel veel succes, ik hoop dat je komt waar je wilt komen :j