paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:55

Dat zou ik ook niet willen. Ik vind avondeten koken echt leuk en eten heerlijk. Maar ik vind het voor de ochtend wel interessant. Ik kan alleen geen melk drinken, dus vandaar ook mijn vraag waar je het mee aanmaakt.
Ik had gister heerlijk runderreepjes in marinade van de slager met groente geroerbakt. Heerlijk en super gezond :9

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:19

Ik ben niet van de shakes. De meesten zitten bomvol suiker, en daar kan ik niet goed tegen (eet al jaren suikervrij). Dus dan houdt het snel op.

Ik eet eigenlijk dezelfde tussendoortjes die ik voor mijn dieet ook at. Behalve de chips in de avond dan :+ in de ochtend fruit bij de koffie, in de middag 2 stukjes suikervrije chocola. En in de avond in plaats van die halve zak chips wat toastjes zonder iets erop (1 pakje van 5 stuks), of nog een stuk fruit.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:24

MariekeTV schreef:
Super goed TT!
Hou jij nog steeds je calorieën bij?

Yes. Elke dag. En dagen dat ik me gedraag gaat t goed. Zodra ik over de 1500 ga blijk ik aan te komen. 1450 is gelijkstand. En net dr onder ( 12/1400) is 100/200 gram afvallen. Zoals t nu lijkt.

Dus we vogelen er nog wat mee door.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:27

Wbt shakes..eerder bijna 20kg mee afgevallen en daarna alles er weer aangeplakt.

Nu gewoon verantwoord eten. Niet te grote porties enndat werkt voor mij prima. Vooral kalorietjes tellen. Want je gaat er gauw overheen

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 00:02

Precies dat ja!
Stiekem tikken sommige dingen hard door in calorieën waar je niet altijd erg in hebt.
Sinds ik MyFitnessPal gebruik ben ik me bewuster en wordt ik fanatieker in het bijhouden en aanhouden van de voor mij berekende calorieën.
Inmiddels 12 kg kwijt.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:29

Idem hier. Goed bezig pat.

Hier weer 100 gram er af. Heerlijk!

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:04

Je gaat als een speer TT!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:57

ik eet wel gewoon normaal prakkie of wat de pot schaft in de avond maar gewoon klein portie. Ik ben vooral erg van het snaaien. eet rustig halve rol kaakjes weg na t werk bij een kop thee en hoef daarna bijna geen avond eten meer....dus nu even zo weinig mogelijk snoepen. ik verbied mezelf niet alles want dan bouw ik op tot een bommetje die ontploft met een gigantische vreetbui haha...dus maar om de paar dagen een snoepje of popcorn ofzo...

snoepen jullie helemaal niet gewoon?

ps de herbalife maak ik aan met melk, maar kan ook met vruchtensap enz maar dat vindt ik vies. Herbalife bevat erg weinig suiker en vitaminepillen zijn niet nodig. je kan het net zo gek maken als je zelf wilt. T kan trouwens ook door de yoghurt maar er zit verdikkingsmiddel in dus krijgt snel klontjes, vindt ik dus ook niet lekker...je kan trouwens gratis proefpakketjes bestellen voor 3 ochtendjes ontbijt shake geloof ik

ik ben nu in 1 week 1,3 kg afgevallen. Ga ik niet langzaam? Wat is normaal? ben wel mijn spekzwangerschapsbuikje aardig aan het kwijtraken....eindelijk!

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:19

Net een nieuwe sportbroek gekocht :)) motiveert hopelijk watAfbeelding

prinero
Berichten: 621
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:42

barbaras schreef:
ik ben nu in 1 week 1,3 kg afgevallen. Ga ik niet langzaam? Wat is normaal? ben wel mijn spekzwangerschapsbuikje aardig aan het kwijtraken....eindelijk!


1,3 kg vind ik veel voor 1 week! Bij mij is het meestal 'maar' 0.5 tot max 1 kg per week en dat is vaak ook wat er wordt aangegeven voor een 'normaal' afvalschema. -1.3 kg haal ik alleen met crashen -O-

edit: via welke tracker houden jullie calorieën bij?

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:20

ik gebruik lifesum, werkt voor mij prima.
En ik ga pas langzaam 7 kg in 5 maanden, maar hoop dan ook dat het er zo af blijft.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 23:37

Hier ook zo'n 0,5 kg per week zo'n beetje.
In begin ging het even sneller maar nu stagneert het een beetje.
Op vakantie geweest en gelukkig niks erbij maar ook niks eraf.
Nu weer volop aan de bak om er weer wat meer af te krijgen.
Myfitnesspal heeft voor mij 1720 calorieën berekend per dag om een halve kilo per week af te vallen. Ik ben 1,76 en 42 jaar.
Meestal zit ik nog hieronder en tel ik de extra gewonnen calorieën van het sporten ook niet mee voor het verbruik.

Hoe doen jullie dat en hoeveel calorieën eten jullie per dag?


PS Wauw Bontejames dat ziet er al strak uit zeg! (....droomt nog even verder..... :P )
en Turbotinker blijft ook maar gaan, super hoor!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:41

Het ging zo leuk weer iets naar beneden, maar nu is er toch weer ruim een halve kilo bij. Terwijl ik gisteren juist veel gesport heb. Wat ik wel leuk vind, mensen beginnen het eindelijk te zien. En de broek die ik van de week kocht was kon ik onverwachts nog een maat kleiner kopen dan ik eerst dacht.

dollyspikkel

Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:49

Vandaag exact -20kg *\%/*

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:15

Wauw, super dollyspikkel!

Ik ben sinds gisteren weer begonnen met lijnen. Ik heb in de tussentijd wel een paar keer op mijn paard gezeten maar het voelde toch niet goed. Dus hij mag nog een tijdje langer chillen (5 jaar en 800kg. Dus qua gewicht kon hij het wel hebben).

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:06

lijnen jullie heel de tijd door of doen jullie bv in het weekend wel iets zondigen?

dollyspikkel

Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:29

Ik 'zondig' altijd in het weekend. Door de week ben ik namelijk op kamers en moet ik dus voor mezelf koken. Dan maak ik enkel groenten en een stukje vlees/vis klaar voor mezelf (zo goed als nooit aardappelen/rijst/pasta) en ik eet 's middags slaatjes ipv boterhammen. In het weekend ben ik thuis en eet ik gewoon wat de pot schaft (en dus ook alles wat ik door de week niet eet), ook een boterham met nutella gaat er dan wel eens in. Snoep/chips en dergelijke eet ik echter nooit.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:38

wauw respect voor jou zeg...

ik moet voor mijn maandelijkse drama echt altijd wel chocola .... ben ook niet van de snoep en chips maar koekjes....die zijn t moeilijkste...ik ben een erge theeleut en geniet daar graag van met een kaakje of chocokoekje er bij...

ik moet zeggen dat nu mijn eerste week me erg mee gevallen is...maar ja dat is nog maar de eerste week. heb absoluut geen hongergevoel ofzo. drink alleen nog wel mijn twee bakkies koffie met een klontje suiker. lust echt niet zonder en vindt die chemische zoetstoffen echt niets.

prinero
Berichten: 621
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: Midden Nederland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:17

Ik zondig in het weekend ook wel. Niet dat ik meteen alles overboord gooi maar er gaat dan wel eens een dropje, kaakje of stokbroodje in. Doordeweeks vind ik mijn dieet/eet ritme ook veel makkelijker vol te houden, dan zit ik in mijn werk ritme en neem ik lunch mee (meestal sla).

Ik probeer rond de 1500 calorieën te zitten. Soms iets meer of minder. Deze week mezelf ook aangemeld voor de sportschool dus daar gaan we zondag voor de eerste keer (onder begeleiding) sporten!

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:32

Ik zondig eigenlijk elke dag wel met iets, maar zorg dat het wel binnen mijn dag past en dat ik het compenseer met iets anders. Ik wil het leuk houden voor mezelf maar ik wil wel afvallen.. Heb een tijdje geprobeerd om elke week 1 cheatday te hebben waarop ik alles ging vreten wat los en vast zat, maar ik vond vaak toch weer smoesjes om dat uit te smeren over de rest van de week. Dan was die zak chips nog niet leeg, of het pakje koekjes nog niet, en dan at ik de volgende dag weer veel te veel. Dan had ik trek in meer, ging ik weer naar de supermarkt en begon ik weer terug te vallen in mijn oude patroon.

Nu probeer ik dus elke dag iets te eten waar ik gewoon zin in heb omdat ik het lekker vind. Gister heb ik ontbeten met een quasedilla waar in totaal 700 kcal in zaten (incl olie waarin het gebakken is e.d), maar dat compenseer ik dan door het als lunch en ontbijt samen te eten, een licht tussendoortje te pakken en dan als avondeten alleen een lichte soep met twee broodjes. Dan kan ik prima die quasedilla als ontbijt/lunch eten en alsnog afvallen.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:55

Ik voel mij zo slecht heb een stuk appeltaart gegeten, ik zit gewoon enorm vol en ik baal er ook van dat ik dat heb gegeten.

Nu bedenken wat ik voor avond eten kan doen om het te compenseren.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 19:00

Verse groenten wokken
Of sla maken

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:04

Ik heb net biefstukreepjes gebakken met zo'n zak wokgroenten, das enorm mager en goed vullend :D

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:37

geerte schreef:
Ik voel mij zo slecht heb een stuk appeltaart gegeten, ik zit gewoon enorm vol en ik baal er ook van dat ik dat heb gegeten.

Nu bedenken wat ik voor avond eten kan doen om het te compenseren.

Niet schuldig voelen,gewoon van genieten, dan maar compenseren :)

Wokschotel met groente en beef of kip.
Maaltijdsalade jmet kip of tonijn, ui, tomaat, komkommer en wat geraspte kaas en yoghurtdressing
Goedgevulde eigen gemaakte soep
Bord broccoli, champignons en kipblokjes in roomkaas.

Succes!

Ik zondig regelmatig, maar zorg dat ik het ergens anders mee compenseer. Dezelfde dag of de volgende dag wat meer opletten, lager in kcal.
Met af en toe iets lekkers houdt je het ook vol :)

Ik ben vorige week een week naar New York geweest, super veel gegeten en gedronken (vooral cocktails :D ),
maar daar ook heel veel gelopen wat compenseert, ik ben gelukkig niet aangekomen...zelfde gewicht :Y)

impressie van onze cocktails, best ever! :9

Afbeelding

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:25

listiglistje schreef:
geerte schreef:
Ik voel mij zo slecht heb een stuk appeltaart gegeten, ik zit gewoon enorm vol en ik baal er ook van dat ik dat heb gegeten.

Nu bedenken wat ik voor avond eten kan doen om het te compenseren.

Niet schuldig voelen,gewoon van genieten, dan maar compenseren :)

Wokschotel met groente en beef of kip.
Maaltijdsalade jmet kip of tonijn, ui, tomaat, komkommer en wat geraspte kaas en yoghurtdressing
Goedgevulde eigen gemaakte soep
Bord broccoli, champignons en kipblokjes in roomkaas.

Succes!

Ik zondig regelmatig, maar zorg dat ik het ergens anders mee compenseer. Dezelfde dag of de volgende dag wat meer opletten, lager in kcal.
Met af en toe iets lekkers houdt je het ook vol :)

Ik ben vorige week een week naar New York geweest, super veel gegeten en gedronken (vooral cocktails :D ),
maar daar ook heel veel gelopen wat compenseert, ik ben gelukkig niet aangekomen...zelfde gewicht :Y)

impressie van onze cocktails, best ever! :9

[ Afbeelding ]


Van die cocktail linksonder ga ik echt watertanden *\o/*