paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:18

Lastig Femek! Helpt het ook niet om je doel in je achterhoofd vast te houden? Waarom wil je afvallen? En wat moet je doen om dat te bereiken? En hoe erg baal je als het niet lukt? En hoe voel je je als het niet is gelukt? Dat is dat geviel toch niet waard?!

Probeer motivatie uit dit topic te halen, je portomenee thuis te laten, (Kan je ook niets lekkers kopen onderweg) en anders iets bedenken als tegenprestatie (extra beweging!) voor als je toch weer een impuls eetbuitje hebt. Is het dan nog steeds zo leuk en lekker dat je impulsief toch iets in je mond hebt gestopt?

Succes, ook jij kan het!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:43

Bedenk inderdaad steeds waarom je wilt afvallen. En misschien een idee om na je tentamen weer volgas aan de bak te gaan?

Gisteren liep ik in de action, en daar hebben ze natuurlijk ook allemaal vreetwerk. En bij ons is de rij voor de kassa altijd via het vreetwerk-pad.. Maar ik kon me sterk houden, heb wel bij de noten boer nootjes gekocht en daar een handje van gehad in de auto. Beter dan de koekjes die ik anders gekocht zou hebben :D

Ik was vanochtend zwaarder dan gisteren, maar ik verga ook van de spierpijn, dus even extra drinken vandaag en dan is het er hopelijk weer vanaf :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:48

Jester mooie foto!

Ik heb gisteren op aanraden hier in het topic een high waist broek van H&M gekocht. Wat een fijne broek! Kon een maat kleiner kopen dan gedacht, dus dat was een kleine meevaller. Morgen weer wegen. Ben benieuwd.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:39

Yeeey ik zit nu op -4,2 in 4 weken! *\o/*
Klinkt misschien stom, maar ik ben zoo trots op mezelf! Je begint ergens aan, en ik ben er al 100 x aan begonnen en iedere keer gaf ik op...
Meestal van ik 2 kilo af, en dan houdt het weer op... dit voelt echt lekker!



Lastig femek! Inderdaad portemonnee thuis laten, en niets 'slechts ' in huis halen?
Misschien alvast van te voren wat komkommer snijden, of worteltjes?

Spierpijn kun je inderdaad wel vocht van vasthouden ja!

Hynderfrou, dat klinkt zeker heel interessant! :j

Ik probeer 2 x in de week te wegen, soms is het 3 keer!

En wat fijn susanH! Maat kleiner is zeker goed!!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:44

Is ook zeker iets om trots op te zijn!!

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:05

Hey Femek, ik heb heel iets stoms om mijn motivatie vast te houden,,,
Op de koelkast hangt een vreselijk lelijke foto van me zelf, van net na mijn zwangerschap (rond de 100 kg was ik toen).
Door die foto kom ik niet in de buurt van de koelkast om te snaaien want ik word gelijk geconfronteerd.

Op de deur van mijn slaapkamer heb ik allemaal mooie knipsels van mooie en sportieve vrouwen (geen anorexia vrouwen) en een kg aftelkalender die eerder in dit topic langs kwam heb ik er ook bij gehangen.
Zo word ik steeds gemotiveerd hoe ik wil worden :)

Over het wegen:
Ik weeg mij zelf 1x per week, als ik het elke dag doe word ik niet blij.
Bij 1 keer in de week doe ik steeds een vreugde dansje haha *\%/*

Ik val gemiddeld nu 800 gram per week af.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 13:11

Die foto's vind ik wel een goed idee zeg!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:29

Kingeping schreef:
Op de deur van mijn slaapkamer heb ik allemaal mooie knipsels van mooie en sportieve vrouwen (geen anorexia vrouwen) en een kg aftelkalender die eerder in dit topic langs kwam heb ik er ook bij gehangen.
Zo word ik steeds gemotiveerd hoe ik wil worden :)


Dit heb ik ook gedaan, een moodbord gemaakt met allemaal mooie foto's en quotes. Zo heb ik een foto van een hele gave skinny jeans, een prima donna bikini (met bloedmooi model er in :P) en nog wat dingen.

Ook heb ik als screensaver op mn telefoon een motiverende quote. Nu heb ik Make today so awesome yesterday gets jealous.

dollyspikkel

Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:32

Jullie gaan hard! Goed bezig iedereen!

Ik heb eindelijk gedaan met mijn examens en nu dus een weekje vakantie. Hoog tijd om weer een beetje meer te bewegen want in de examenperiode bestaat mijn beweging uit een paar keer per dag van mijn kamer naar de keuken/badkamer te wandelen :') . Ik sla dan ook bewust mijn weegmoment deze week over en hopelijk is de weegschaal volgende week lief voor mij. Na mijn weekje vakantie begint school weer en ga ik dus door de week op kot waarbij ik dan ook weer helemaal zelf kan kiezen wat ik klaarmaak om te eten (thuis eet ik gewoon met de pot mee). Hopelijk gaan de kilo's er dan weer op een iets sneller tempo vanaf dan de laatste weken.

soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:56

Dat idee van die foto's is een goeie! Dat werkt vast erg motiverend. :j

Hier ook weer een dipje: net uitgebreid ontbeten samen met een vriendin. Veel te veel uiteraard, maar daarna wel een wandelingetje met de hond gedaan. Morgen gaan we naar italiaan met de kinderen als beloning voor hun goede rapporten. En dit weekend hebben we een verjaardagsfeestje.

Moeilijk, moeilijk! Alles gaat goed zolang ik in mijn vertrouwde ritme kan blijven maar zodra er iets buitengewoons op het programma staat...

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:22

Maar ook met uiteten en feestjes kun je dingen uitzoeken die gezond zijn toch :)
Probeer ik immers wel te doen...

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:26

Oke ik heb een bak ijs op ivm overlijden van familie van mijn vriend! Ik merk dat er iets is ik meteen weer van alles ga eten.

Zie echt hele goede dingen voorbij komen.
Lekker bezig allemaal!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:05

Hier net een heerlijk stuk kwarktaart gegeten. Ik kom hem best laten staan maar genieten mag ook en het leek me beter dan een brownie :D

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:20

Genieten moet ook zeker kunnen!

Femek ook jij kan dit!, een dipje is logisch bij tentamens maar je komt hier ook weer uit. koppie op!

@Linxsdot, sterkte met het verlies, en een slippertje gebeurd dan sneller, maar dat zet niet meteen heel veel kilo's op de schaal, straks weer opletten en je gaat weer goed door!

Hier vandaag wit brood gehad, mn moeder had bolletjes (niet eerlijk dat is mijn favoriete brood :P )
Maar heb beleg er wel op aangepast met komkommer salade en smeerkaas 20+ haha. nu weer verstandig verder

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:27

SusanH schreef:
Jester mooie foto!

Ik heb gisteren op aanraden hier in het topic een high waist broek van H&M gekocht. Wat een fijne broek! Kon een maat kleiner kopen dan gedacht, dus dat was een kleine meevaller. Morgen weer wegen. Ben benieuwd.


Top dat je geslaagd bent!!

Heeft iemand hier tips voor lunch op kantoor?
Heb beschikking tot koelkast, bestek, bord, kokend water en magnetron.
Verder alles mee van thuis nemen.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:28

Ontbijt vind ik ook echt heel lastig leef nu op volkoren crackers met wat kaas maar echt vol zit ik er niet van :')

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:30


JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:59

Ik had een weddenschap op het werk en die heb ik gewonnen. De 'prijs' is een broodje kroket. Die ga ik hoe dan ook nemen morgen

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:27

Precies, gewoon extra goed van genieten en dan heb je weer genoeg voor de komende tijd (tenminste, zo werkt dat bij mij).
Ben niet de aciefste deelnemer van dit topic, maar vind het wel super motiverend om te lezen hoe het met iedereeen gaat. De successen, maar zeker ook de lastige momenten, dan besef ik weer dat iedereen die heeft.
Bij mij is vorige week een van mijn spijkerbroeken stuk gegaan, gewoon versleten. Toen moest ik natuurlijk een andere uit de kast halen, dus ik een broek gepakt die ik eigenlijk nooit meer aan deed omdat die te strak zat... Past perfect, is juist eerder aan de ruime kant :D
Nu sinds het begin van het topic 2,6 kg af gevallen, dus nu net over de helft van mijn eerste doel (5kg). Nu mag ik van mezelf ook na gaan denken hoe ik mezelf ga belonen als (nee; wanneer) ik dat gehaald heb!

Moest net denken aan een spreuk die ik maanden geleden eens ergens heb gezien "I'm not loosing weight; I'm getting rid of it! I have no intention of ever finding it again."

fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:30

Grrr, niets eraf deze week. Heb ik nog wel zo mijn best voor gedaan! Ik denk dat ik mijn doelen moet uitstellen, wilde eigenlijk uiterlijk 1 mei 10kg kwijt zijn maar dat gaat nu lastig worden. Moet er nog steeds 7,5 en het gaat erg langzaam...

*Grijpt naar een fles cola zero en 30gr. nootjes ipv de hele zak.*

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:52

Wow.. na 3 dagen stilstaan is er eindelijk 100 gram af :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:58

fohadie hier gaat het ook niet snel hoor. Sta nog steeds praktisch stil, na 2,5 week is dat niet zo grappig meer. Al was er ten opzichte van vorige week wel 4 ons af. Maar blijf rond hetzelfde gewicht hangen voor mijn gevoel.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 09:18

Heb ik nu ook hoor. Het zal wel weer goedkomen

masyo
Berichten: 213
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:53

lovelucydan schreef:
Ik doe ook mee, ik wil 15 a 20 kilo kwijt. Gewoon dat ik weer echt heel mooi slank ben nu ook niet echt dik qua aanzicht maar bij mij gaat het vet op mijn billen en boven benen zitten en ik stoor me hier erg aan. Ik ben gisteren begonnen met een eiwit dieet. Maar pffff die omschakeling dat ik nu echt wat er aan ga doen. Zwaar



Ik heb precies hetzelfde, bij mij gaat ook alles op mijn bovenbenen en billen zitten. Hoe ben jij aan het eiwit dieet gekomen? :o Via internet of een 'sportcoach'?

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:06

Ik hang nu ook al 2 weken rond het zelfde gewicht, ene dag er onder, volgende dag er weer boven. Wordt er knettergek van! Aangezien ik keurig alles doe zoals het moet, heb nooit een zwak moment en sport veel en toch gebeurd er voor mijn gevoel niks. Was gelukkig wel 0.6% vet kwijt afgelopen vrijdag, maar aan de ander kant is 0.6% ook weer net niks..

Heel frustrerend maar waar ik voorheen dan gewoon opgaf heb ik die neiging nu helemaal niet. Ik ben 100% overtuigd dat als ik zo doorga er uiteindelijk wel wat moet gebeuren. Ik heb nu een beeld in m’n hoofd dat mijn vetjes zich wanhopig vasthouden aan mijn lichaam, en ik gewoon nog ietsje langer moet doorzetten dat ze dan vanzelf los laten.